ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ: 518 Αθήνα 1/2/2006
Προς Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
Απόφαση - Εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την παραπέρα πορεία του κλάδου Η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης
Συνάδελφοι Μετά και την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2006 κοινή είναι η εκτίμηση ότι, τα μεγάλα προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, παραμένουν άλυτα. Ο κρατικός προϋπολογισμός που ψηφίστηκε, υλοποιεί μια σκληρή οικονομική πολιτική λιτότητας για τους εργαζόμενους και τους κοινωνικά ασθενέστερους. Η νέα εισοδηματική πολιτική – που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί – όχι μόνο δεν θα καλύψει τις απώλειες του εισοδήματός μας των προηγούμενων χρόνων, αλλά θα αποτελέσει μία ακόμη αιτία παραπέρα μείωσης των αποδοχών μας. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, μειώνονται για δεύτερη συνεχή χρονιά και διαμορφώνονται στο 3,52 % του ΑΕΠ για το 2006 (3,58 % πέρσι), παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5 % του ΑΕΠ. Η χώρα μας είναι τελευταία μεταξύ των 25 χωρών της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης στις δαπάνες για την Παιδεία. Η κυβέρνηση δεν υλοποιεί ούτε καν τη δική της ρητή προεκλογική δέσμευση για τη χορήγηση του επιδόματος των 176 (103) ευρώ και στους εκπαιδευτικούς. Το αίτημά μας να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο, παραπέμπεται στις καλένδες. Ο θεσμός του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου δεν ενισχύθηκε και δεν βελτιώθηκε, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις. Δεν έχουν δοθεί ακόμη, ούτε τα χρήματα για τα λειτουργικά έξοδα της περσινής χρονιάς, με αποτέλεσμα οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην μπορούν να κλείσουν τους απολογισμούς τους. Ο θεσμός των ωρομισθίων παραμένει και μάλιστα, φέτος, μειώθηκε η ωριαία αποζημίωσή τους κατά 30%, περίπου, με την αιτιολογία ότι πληρώνονται, πλέον, από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Ουσιαστική επιμόρφωση των εκπ/κών δεν υπάρχει. Ακόμη και η εισαγωγική, η μοναδική θεσμοθετημένη επιμόρφωση για τους νεοδιόριστους συναδέλφους, γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση και δεν επιτελεί έτσι το σκοπό της. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για ουσιαστική επιμόρφωση των 70.000 εκπαιδευτικών της Π.Ε. στα νέα βιβλία. Το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή καθυστερεί αδικαιολόγητα με αποτέλεσμα να εφαρμόζονται ακόμη και σήμερα οι απαράδεκτες ρυθμίσεις του Ν.3194/03. Δυστυχώς, συνάδελφοι, οι εκτιμήσεις που έκανε ο κλάδος μας από την αρχή της χρονιάς για την κατάσταση στο χώρο της Παιδείας, επιβεβαιώνονται δραματικά.
Η μέχρι τώρα πορεία μας Από την αρχή της χρονιάς ο κλάδος μας πραγματοποίησε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης, που είχε ως κεντρική επιλογή τη συγκρότηση πανεκπαιδευτικού μετώπου που θα μπορούσε να διεκδικήσει αποτελεσματικά λύσεις στα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπ/κών. Παρά το γεγονός ότι το μέτωπο Παιδείας συγκροτήθηκε, με τη συμμετοχή όλων των ομοσπονδιών από την Πρωτοβάθμια ως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΠΟΣΔΕΠ-ΟΣΕΠ/ΤΕΙ), κοινή είναι η εκτίμηση πως οι κινητοποιήσεις που έγιναν το δίμηνο Νοέμβρη – Δεκέμβρη (απεργίες, συλλαλητήρια κλπ.) δεν είχαν την αναμενόμενη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων. Εκτίμησή μας είναι ότι η έλλειψη μαζικότητας στις κινητοποιήσεις του κλάδου, οφείλεται αφενός μεν στην απαξίωση της συλλογικής δράσης που υπάρχει σήμερα στην κοινωνία μας, αφετέρου δε στα οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί η συνεχιζόμενη πολιτική λιτότητας, και που κάνει δυσβάσταχτο το κόστος των απεργιακών κινητοποιήσεων για τους συναδέλφους. Το πρόγραμμα δράσης Είναι σίγουρο, συνάδελφοι, ότι έχουμε ανάγκη από νικηφόρους αγώνες. Απαραίτητη, όμως, προϋπόθεση για να τους πετύχουμε είναι ο πανεκπαιδευτικός συντονισμός της δράσης μας. Βασικός μοχλός ενός τέτοιου αγώνα πρέπει να είναι τα Δ.Σ. των Συλλόγων όλης της χώρας, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων και ο κάθε συνάδελφος. Είναι ανάγκη να ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση στον κλάδο σχετικά με τα προβλήματα και τους όποιους, άλλους, επιπλέον, τρόπους αντιμετώπισής τους. Τα αιτήματα, το ίδιο το περιεχόμενο του αγώνα αλλά και οι μορφές πάλης πρέπει να γίνουν αντικείμενο συζήτησης από την ίδια τη βάση, να γίνουν υπόθεση των εκ/κών. Το κάθε σχολείο πρέπει να μετατραπεί σε κέντρο αγώνα και ενημέρωσης.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε: Τα Δ.Σ. της Συλλόγων της χώρας να αξιοποιήσουν μεταξύ άλλων τις παρακάτω μορφές δράσης: Να επισκεφθούν τα σχολεία και να ενημερώσουν τους συναδέλφους της βάσης, να οργανώσουν εκδηλώσεις, συνεντεύξεις τύπου στα τοπικά ΜΜΕ κλπ, με στόχο την ενημέρωση όλων των κοινωνικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας στα ζητήματα της εκπαίδευσης. Να πάρουμε μαζικά μέρος στο συλλαλητήριο που διοργανώνει η ΑΔΕΔΥ στην πλατεία Συντάγματος την Κυριακή 5/2/06 στις 11.00π.μ. ενάντια στη λιτότητα, στην άρση της μονιμότητας και για την κατοχύρωση και διεύρυνση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας. Να συνδιοργανώσουμε μαζί με την ΟΛΜΕ συλλαλητήρια σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα αποφασιστεί σε συνεννόηση των Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. της ΟΛΜΕ. (Υπάρχει συναπόφαση των δύο ομοσπονδιών γι’αυτό στη σύσκεψη που έγινε σήμερα (1.2.06). Το πρώτο συλλαλητήριο θα γίνει στο Ηράκλειο της Κρήτης). Να πραγματοποιήσουμε εκδηλώσεις – συζητήσεις – ημερίδες με θέματα που θα αφορούν το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Ήδη, η ομοσπονδία πραγματοποιεί στις 27 Φλεβάρη ημερίδα στο Ναύπλιο με θέμα το συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό σύστημα των εκπαιδευτικών. Να θέσουμε ως χρονικό όριο στην κυβέρνηση για την επίλυση των πιο οξυμένων αιτημάτων μας, το τέλος του Μάρτη του 2006. Αν αυτά δεν ικανοποιηθούν θα πρέπει να κινητοποιηθούμε το αμέσως επόμενο διάστημα και μέχρι το τέλος τους διδακτικού έτους με απεργιακές κινητοποιήσεις που θα έχουν διάρκεια και προοπτική. Τη μορφή και το χρόνο των κινητοποιήσεων θα αποφασίσουν οι Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων.
Για το σκοπό αυτό: Καλούμε τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. να πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις στο διάστημα από 13-17 Μαρτίου 2006. Συγκαλούμε ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ των Συλλόγων της χώρας την Κυριακή 19 του Μάρτη 2006, προκειμένου να πάρει αποφάσεις για την παραπέρα πορεία του κλάδου.
Διεκδικητικό πλαίσιο Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι στην παρούσα φάση, και χωρίς να εγκαταλείπεται κανένα από τα αιτήματα του διεκδικητικού πλαισίου του κλάδου πρέπει να διεκδικήσουμε αποφασιστικά και δυναμικά την ουσιαστική οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών με στόχο αφενός μεν να ζούμε να αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο, αφετέρου δε να μπορούμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο στα καθήκοντά μας.
Υπενθυμίζουμε το διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου όπως αυτό διαμορφώθηκε με απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 11 του Οκτώβρη του 2005 Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε : Μαζικούς διορισμούς Εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα κενά στην Π.Ε. Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και βιβλία Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή Στήριξη του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ουσιαστική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών. Επιμόρφωση στα νέα βιβλία. Μείωση της αναλογίας των μαθητών στο 1 : 20 Κατάργηση της διπλοβάρδιας σε όλα τα σχολεία Πλήρη εξοπλισμό των σχολείων με τα απαραίτητα εποπτικά μέσα. Ουσιαστική Αναβάθμιση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους και μόνο.
Διεκδικούμε : 1400 € καθαρά στο νεοδιόριστο. Άμεση καταβολή του επιδόματος των 176 € (103 €). Άμεση αύξηση της ωριαίας αποζημίωσης των ωρομισθίων των Ολοήμερων Σχολείων, τουλάχιστον στο περσινό επίπεδο. Ουσιαστική αύξηση της υπερωριακής αποζημίωσης των Εκπαιδευτικών Π.Ε. Διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Διεκδικούμε : Κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Δημιουργία νέων οργανικών θέσεων. Παιδαγωγική Ελευθερία και Δημοκρατία στο Σχολείο
Διεκδικούμε : Τροποποίηση του Ν. 2986 / 2002, σύμφωνα με τις θέσεις του Κλάδου. Όχι στην Αξιολόγηση – Χειραγώγηση. Καμιά σύνδεση της Αξιολόγησης με Μισθολογική και Βαθμολογική Εξέλιξη. Διασφάλιση και Διεύρυνση των Ασφαλιστικών μας Δικαιωμάτων.
Διεκδικούμε : Πλήρη σύνταξη των Εκπαιδευτικών στα 30 χρόνια υπηρεσίας με 30/30. Πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Κατάργηση της διάταξης για την εξαγορά στρατιωτικής θητείας.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Μπράτης Δημήτρης Μπαμπούρας Πολυζώης
|