ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥΛΑΚΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, Δευτέρα 22 Μαΐου 2006
Σε προκήρυξη ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την προβολή των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, του τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης πολιτών «1564» και του διαδικτυακού τόπου www.kep.gov.gr προχώρησε την Παρασκευή 19 Μαΐου 2006 η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
To έργο ύψους 1.900.000€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) θα συγχρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) κατά 75% και από Εθνικούς Πόρους κατά 25% και έχει διάρκεια υλοποίησης τους 18 μήνες.
Στόχος του έργου είναι η αύξηση της προσέλευσης των Πολιτών που απευθύνονται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, η αύξηση της ζήτησης των διοικητικών διαδικασιών (προϊόντων) που διεκπεραιώνονται μέσω ΚΕΠ και η βελτίωση της συνεργασίας των ΚΕΠ με τις υπηρεσίες του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Σε δήλωσή του ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Απόστολος Ανδρεουλάκος αναφέρει ότι «η προβολή των ΚΕΠ, του τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης πολιτών «1564» και του διαδικτυακού τόπου www.kep.gov.gr είναι επιβεβλημένη προκειμένου να υπάρξει πλήρης αξιοποίηση από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις του προσωπικού, των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Σημειώνεται ότι σε σύνολο 1000 περίπου πιστοποιημένων διοικητικών διαδικασιών, το 50% των διαδικασιών έχει ζητηθεί μέχρι το πολύ 10 φορές από τους πολίτες, ενώ το 25% των διαδικασιών δεν έχει ζητηθεί ποτέ, ούτε μία φορά!! Επίσης, από το πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης των ΚΕΠ προκύπτει ότι σημαντικό μέρος του προσωπικού υποαπασχολείται, καθώς ο κόσμος δεν γνωρίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες των ΚΕΠ. Συγκεκριμένα περίπου το 50% των ΚΕΠ παρουσιάζει παραγωγικότητα με συντελεστή έως 2, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε συμβασιούχος διενεργεί κατά μέσο όρο δύο πιστοποιημένες διαδικασίες την ημέρα!! Τέλος, στη μεγάλη πλειοψηφία των ΚΕΠ έχει λήξει το πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας τους, κατά τη διάρκεια του οποίου χρηματοδοτούντο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με αποτέλεσμα το κόστος λειτουργίας τους επιβαρύνει πλέον εξ ολοκλήρου τον κρατικό προϋπολογισμό.
Όσον αφορά το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης Πολιτών «1564» του ΥΠΕΣΔΔΑ το οποίο παρέχει διοικητική πληροφόρηση για το σύνολο των συναλλαγών των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση, από την έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό του Υπουργείου με πανελλαδική κάλυψη και δείγμα 6009 ατόμων προκύπτει ότι το 50% των πολιτών δεν γνωρίζει ότι υπάρχει τέτοιο τηλεφωνικό κέντρο, ενώ το 36% γνωρίζει την ύπαρξη του αλλά δεν θυμάται τον αριθμό! Επιπλέον σε μερικούς μήνες το «1564» και το www.kep.gov.gr υπό το νέο έργο που είναι σε εξέλιξη θα παρέχει στους πολίτες και τις επιχειρήσεις όχι μόνο πληροφόρηση αλλά και υπηρεσίες εξυπηρέτησης, δηλαδή καθιερώνονται νέα μέσα εξυπηρέτησης πέραν από το γκισέ του ΚΕΠ ή της κλασικής Δημόσιας Υπηρεσίας.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
|