ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, Αθήνα 4 Ιουλίου 2006
Η Υπουργός Παιδείας Κα Μαριέττα Γιαννάκου, απαντώντας σήμερα σε επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου του Συνασπισμού κ. Αλ. Αλαβάνου, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η καθιέρωση βάσης στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα είναι ένα μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση, διότι συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης.
Εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό μεταρρυθμίσεων, όπως είναι η αξιολόγηση και το νέο θεσμικό πλαίσιο των ΑΕΙ, που ανοίγουν δρόμο για μια συνεχή άνοδο του επιπέδου των σπουδών σε όλα τα ΑΕΙ.
Για τους λόγους αυτούς η θεσμοθέτησή της είχε επικροτηθεί από όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα, όπως διαπιστώνεται και από τα πρακτικά της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, αλλά και σύσσωμης της κοινής γνώμης πέρυσι.
Μεταρρυθμίσεις που εξασφαλίζουν τα νιάτα της χώρας με περισσότερες δυνατότητες επιτυχίας και προόδου στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη και τον κόσμο, το οποίο ούτε μπορούμε να αγνοούμε, ούτε να εθελοτυφλούμε.
Άλλωστε, σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ευρώπης ισχύουν κριτήρια εισαγωγής σε αυτά. Είναι λαϊκισμός να ισχυριζόμαστε το αντίθετο.
Με την ευκαιρία αυτή, επιτρέψτε μου να σημειώσω την προσπάθεια σκόπιμης παραπληροφόρησης και δημιουργίας σύγχυσης σχετικά με το βαθμό πρόσβασης και τα μόρια που διοχετεύονται από διάφορους κύκλους, στο παιχνίδι της υπονόμευσης της προσπάθειας εκσυγχρονισμού της ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι προφανώς αγνοούσαν ή εμφανίστηκαν ότι αγνοούσαν τη σχετική ρύθμιση του άρθρου 13 του Ν. 3404/2005, που προβλέπει διαζευκτικά την επίτευξη γενικού βαθμού πρόσβασης τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού πρόσβασης, δηλαδή 10 ή ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων, δηλαδή 10.000.
Έχει διαπιστωθεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό των φοιτητών και σπουδαστών που εγγράφοντο στα τμήματα αυτά έκανε τυπική εγγραφή και είτε δεν παρακολουθούσε εξ’ αρχής, είτε δεν ολοκλήρωνε τις σπουδές του.
Είναι χαρακτηριστικό, από στοιχεία που έχουμε στο Υπουργείο και είναι στη διάθεσή σας, ότι σε σύνολο εγγεγραμμένων 464 σπουδαστών σε τμήμα ΤΕΙ της περιφέρειας, τα τελευταία 7 χρόνια έχουν λάβει πτυχίο μόλις 6 άτομα.
Σε άλλο τμήμα, επί συνόλου εγγεγραμμένων 688 την τελευταία εξαετία έχουν λάβει πτυχίο μόλις 10. Κι ακολουθούν πολλά άλλα τέτοια παραδείγματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τμήματα αυτά εισήχθησαν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 85% με βαθμό πρόσβασης κάτω από τη βάση.
Συνεπώς, ουσιαστικά δεν ολοκλήρωναν ποτέ τις σπουδές τους, είτε γιατί δεν τους ενδιέφερε το αντικείμενο του τμήματος στο οποίο τυχαία εισήγοντο, είτε γιατί δεν είχαν την απαραίτητη υποδομή για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, είτε γιατί το πτυχίο τους δεν είχε αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
Η Κυβέρνηση δίνει έμφαση στην ποιότητα στην εκπαίδευση, γιατί μόνο αυτή μπορεί πραγματικά να ανεβάσει το επίπεδο και να δώσει προοπτική στους νέους.
Ταυτόχρονα δίνει και άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση ή άλλες δομές.
Υπάρχει απόλυτη ανάγκη να αντιληφθούμε ότι κάθε προσέγγιση που μας τοποθετεί σε μια εικονική πραγματικότητα αποτελεί απαράδεκτο λαϊκισμό.
|