Των Κοτσιφάκη Θέμη (Υπ. Δημόσιων Σχέσεων της ΟΛΜΕ) και Καλομοίρη Γρηγόρη (Γεν. Γραμματέα της ΟΛΜΕ)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21.8.2006
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΕ Μετά την αυγουστιάτικη κατάργηση στα νεοσυσταθέντα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) των περισσότερων ειδικοτήτων που προσφέρονταν μέχρι σήμερα στη δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση (ΤΕΕ), ακολούθησε και δεύτερο «χτύπημα» στην πολύπαθη ΤΕΕ από το ΥΠΕΠΘ. Με νέα Υπουργική Απόφαση, που υπογράφτηκε 10-8-06 και κοινοποιήθηκε στις 16-8-06 στα σχολεία, ουσιαστικά καταργούνται μέχρι νεωτέρας 61 ΤΕΕ σε όλη τη χώρα (τα 25 από αυτά στην Αττική!!), τα οποία δεν μετατρέπονται σε ΕΠΑΛ.
Η Υπουργός Παιδείας αξιοποίησε την απαράδεκτη διάταξη του νέου νόμου για την ΤΕΕ (άρθρο 8, παράγραφος 3 του Ν. 3475/2006) που προβλέπει την κατάργηση σχολείων με απογευματινό ωράριο λειτουργίας, διάταξη που η ΟΛΜΕ ομόφωνα, το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζήτησαν να καταργηθεί. Το Υπουργείο Παιδείας, βέβαια, που κατά τα άλλα διακηρύσσει το διάλογο, προφανώς τον εννοεί μόνο με τον .. εαυτό του, γιατί ούτε έστω σε αυτό το θέμα άκουσε τη γνώμη των εκπαιδευτικών.
Με αυτή την Υπουργική Απόφαση το ΥΠΕΠΘ προχωρά σε μια ακόμη λαθροχειρία, καταργώντας ακόμη και σχολεία τα οποία λειτουργούν σε πρωινό ή σε εναλλασσόμενο ωράριο και τα οποία σύμφωνα με το νόμο έπρεπε να μετατραπούν σε ΕΠΑΛ, δηλαδή σχολεία τα οποία δεν έχει ούτε την εξουσιοδότηση από την διάταξη του νόμου που επικαλείται στην απόφαση αυτή να καταργήσει. Τέτοιες περιπτώσεις έχουμε στο Χαλάνδρι, στο Μαρούσι και αλλού (άρθρο 8, παράγραφος 3 του Ν. 3475/2006). Έγιναν σκόνη έτσι οι διαβεβαιώσεις του Υφυπουργού Παιδείας κ. Καλού στη Βουλή ότι η σχετική διάταξη του νόμου αφορά μόνον ορισμένα απογευματινά σχολεία που λειτουργούν σε ωράριο 16.30 μ.μ. – 20.30 μ.μ . (Πρακτικά Βουλής 28-06-06). Ούτε αυτό δεν τηρήθηκε!!
Με την Υπουργική Απόφαση αυτή δημιουργούνται σοβαρά εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα, μιας και η κατάργηση σχολικών μονάδων θα στερήσει από μαθητές σημαντικές εκπαιδευτικές δυνατότητες (τα απογευματινά σχολεία που κυρίως καταργούνται προσφέρουν λύση σε εργαζόμενους μαθητές), θα φέρει αβεβαιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα εντείνει την εργασιακή ανασφάλεια και περιπλάνηση των εκπαιδευτικών.
Με αυτή την απόφαση η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απορρίπτει το αίτημά μας να μην κλείσει καμιά σχολική μονάδα και όλα τα σχολεία της ΤΕΕ να προχωρήσουν τον επόμενο Σεπτέμβρη σε εγγραφές μαθητών.
Η απόφαση έρχεται σε συνέχεια αυτής που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 9-08-06, με την οποία μειώνονται από 13 σε 9 οι τομείς στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ σε σχέση με τους λειτουργούντες στα σημερινά ΤΕΕ (συγκεκριμένα, εξαφανίζονται από τα ΕΠΑΛ οι τομείς Εφαρμοσμένων Τεχνών, Κλωστοϋφαντουργίας-Ένδυσης, Χημικών Εργαστηριακών Εφαρμογών και Αισθητικής –Κομμωτικής), και μειώνονται επίσης από 42 σε 17 οι ειδικότητες που θα προσφέρονται στους μαθητές της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ σε σχέση με όσες παρέχονται στα σημερινά ΤΕΕ στο Β΄ κύκλο. Δηλαδή καταργούνται το 60% περίπου των σημερινών ειδικοτήτων των ΤΕΕ στις οποίες φοιτούσαν 11.677 μαθητές που αντιπροσώπευαν το 41% των μαθητών του Β΄ κύκλου. Καταργούνται, κατά συνέπεια, 773 τμήματα, που αντιπροσώπευαν το 39 % των τμημάτων του Β΄ κύκλου (σχολικό έτος 2004-5).
Το ΥΠΕΠΘ αδιαφόρησε συνολικά για τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος σχετικά με τις αλλαγές που προώθησε με το νέο νόμο για την ΤΕΕ (ν. 3475/06) και ψήφισε το νόμο αυτό παρά τη συνολική αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Απαιτούμε την άμεση κατάργηση του ν. 3475/06 και την υλοποίηση των ρεαλιστικών προτάσεων της ΟΛΜΕ για την ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ στη λυκειακή βαθμίδα.
Σε κάθε περίπτωση όμως και πέραν όλων των άλλων, απαιτείται άμεσα να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας στα παρακάτω:
1. Υπογραφή νέας συμπληρωματικής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία να μετατραπούν όλα τα ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ (και τα 61 ΤΕΕ που καταργούνται), ώστε όλα τα σχολεία να προχωρήσουν σε εγγραφές το Σεπτέμβριο.
2. Αναθεώρηση της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τους τομείς και τις ειδικότητες, ώστε να διατηρηθούν όλα τα υπάρχοντα γνωστικά αντικείμενα διαρθρωμένα σε τομείς και ειδικότητες στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου.
3. Θεσμοθέτηση Μεταλυκειακού Έτους Ειδίκευσης, οργανικά ενταγμένου στο Επαγγελματικό Λύκειο, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των επαγγελματικών λυκείων, και θα παρέχει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα.
Είναι φανερό πως το ΥΠΕΠΘ οφείλει έστω και αυτή την ύστατη στιγμή να αφουγκραστεί τα προβλήματα της εκπαίδευσης και να αποδεχθεί τις προτάσεις των εκπαιδευτικών. Να λάβει σοβαρά υπόψη το «καμπανάκι» που κτυπούν τα προβλήματα που δημιουργεί στην ΤΕΕ η πολιτική του και τα οποία έχουμε έγκαιρα επισημάνει. Σε αντίθετη περίπτωση, το ΥΠΕΠΘ θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την εκπαιδευτική και εργασιακή αναστάτωση που θα υπάρξει το Σεπτέμβρη. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια, παρακολουθώντας απλώς τις εξελίξεις. Θα αντιδράσουμε δυναμικά, για να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα δημιουργηθούν τη νέα χρονιά και να ανατρέψουμε αυτήν την απαράδεκτη εκπαιδευτική πολιτική, προωθώντας ταυτόχρονα τα αιτήματα του κλάδου μας, που είναι και αιτήματα ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
|