ΟΛΜΕ Κορνάρου 2, 105.63 Αθήνα τηλ. 210-32 300 73
Ανακοίνωση, Αθήνα, 5-2-2007
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε να μη συμμετάσχει στην προγραμματισμένη για αύριο, Τρίτη 6/2/07, συνάντησή του με την ηγεσία του Υπ. Παιδείας, θεωρώντας πως αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε εύθετο χρόνο, για τους παρακάτω λόγους:
1. Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας, παραβιάζοντας κάθε έννοια δεοντολογίας, ανακοίνωσε σήμερα, 5/2/07, παραμονή της συνάντησής μας, με συνέντευξη τύπου τις τελικές της αποφάσεις για την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ). Αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα της ΤΕΕ αποτελούσε το κυρίαρχο θέμα του Υπομνήματος που η Ομοσπονδία μας είχε υποβάλει στην ηγεσία του Υπ. Παιδείας ήδη από τις 9/1/07, Υπόμνημα το οποίο ουσιαστικά συνιστούσε την ατζέντα αυτής της συνάντησης.
2. Ήδη η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ της Χώρας, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 3/2/07, διαμόρφωσε, μαζί με το απεργιακό πρόγραμμα του κλάδου μας, και τις κυρίαρχες αιχμές των αιτημάτων και των διεκδικήσεών μας, που δεν μπορεί παρά να ιεραρχούνται πλέον ως το κύριο πλαίσιο συζήτησης και διαπραγμάτευσης με το Υπ. Παιδείας, και
3. Ενισχύονται οι παραπάνω βάσιμες αντιρρήσεις μας, που οδηγούν στην ακύρωση της προγραμματισμένης συνάντησης, και από τις γενικότερες κινηματικές και πολιτικές εξελίξεις που επικεντρώνονται στο χώρο της εκπαίδευσης. Είναι ακριβώς αυτές οι εξελίξεις που δεν μας επιτρέπουν να διευκολύνουμε και μέσω μιας τέτοιας συνάντησης σε αυτή τη συγκυρία οποιαδήποτε κυβερνητική επιδίωξη που επιζητεί να εμφανίσει τον οργανωμένο κλάδο των καθηγητών σε διάσταση με το φοιτητικό κίνημα και τους μαχόμενους πανεπιστημιακούς δασκάλους.
Από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
--------------------------------------------------
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΒΙΑΙΗ ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
(Σχετικά με τις εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ για τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ) Μια ημέρα πριν την προγραμματισμένη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, συνάντηση που είχε ζητηθεί από την ομοσπονδία με πρώτο θέμα στην ατζέντα τα θέματα της τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης (ειδικότητες ΕΠΑΛ κ.λπ.), η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κάνοντας «διάλογο» ουσιαστικά μόνο με τον εαυτό της, ανακοίνωσε τις τελικές της αποφάσεις για τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.
Κύριο χαρακτηριστικό των εξαγγελιών αυτών είναι πως το ΥΠΕΠΘ εξακολουθεί να επιμένει και να προωθεί τη στροφή του μαθητικού δυναμικού στη πρόωρη κατάρτιση, μέσα κυρίως από τον εξοβελισμό από τα ΕΠΑΛ της πλειονότητας των ειδικοτήτων που μέχρι σήμερα υπήρχαν στα ΤΕΕ, και τη μεταφορά τους σε σχολές κατάρτισης, τις ΕΠΑΣ.
Παρά κάποιες επιμέρους βελτιώσεις, όπως π.χ. η πρόβλεψη ποσοστού για την πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ, μεταφέρονται και στο νέο σύστημα οι στρεβλώσεις του σημερινού συστήματος πρόσβασης με αποτέλεσμα να αποκλείονται χιλιάδες απόφοιτοι των ΕΠΑΛ από τα ΤΕΙ, παρά το γεγονός ότι ενδέχεται να επιτυγχάνουν βαθμολογία πάνω από τη βάση. Να σημειώσουμε πως μέχρι τώρα το ΥΠΕΠΘ απέρριπτε κάθε σχετική πρόταση, ενώ τώρα, κάτω από το βάρος της πραγματικότητας, αναγκάζεται να τροποποιήσει τον πρόσφατο νόμο. Αυτό αποδεικνύει και την προχειρότητα των σχεδιασμών του.
Σύμφωνα με τις ίδιες εξαγγελίες, καταργούνται οριστικά ορισμένες ειδικότητες από το δημόσιο σχολείο καθώς δεν προβλέπεται να λειτουργούν ούτε στα ΕΠΑΛ ούτε στις ΕΠΑΣ (π.χ. διατροφής-διαιτολογίας, κοινωνικών φροντιστών, ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων κ.ά.), με σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και ειδικότερα για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών αντίστοιχων ειδικοτήτων.
Εξάλλου, παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του νόμου 3475/06 που το εκπαιδευτικό κίνημα απαιτεί να καταργηθεί.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ρίχνει στο καλάθι των απορριμμάτων τα αιτήματα της ΟΛΜΕ να συμπεριλαμβάνονται στο ΕΠΑΛ τουλάχιστον όλες εκείνες οι ειδικότητες για τις οποίες υπάρχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Απορρίπτει επίσης την πρότασή μας για τη δημιουργία Μεταλυκειακού Έτους Ειδίκευσης, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑΛ και θα μπορεί να περιλαμβάνει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα, αλλά και όποια άλλη κριθεί αναγκαίο να δημιουργηθεί με βάση τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.
ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ ΘΕΜΗΣ ΜΈΛΟΣ Δ.Σ. ΟΛΜΕ
|