Ο.Λ.Μ.Ε. Ερµού & Κορνάρου 2 ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255 FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338 www.olme.gr e-mail: olme@otenet.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ Αθήνα, 29/3/2007
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την αντεργατική στάση της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ και της Κυβέρνησης, που για άλλη μια φορά συμπεριφέρονται σαν στυγνοί εργοδότες και αδιαφορούν για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, που εργάζονται για τέσσερις περίπου μήνες χωρίς να έχουν πληρωθεί ακόμη για ολόκληρο αυτό το διάστημα.
Πρόκειται για σκληρή εκμετάλλευση και παραβίαση των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, αφού οι ωρομίσθιοι προσλαμβάνονται χωρίς την πρόβλεψη των αναγκαίων κονδυλίων για να πληρωθούν και εργάζονται για μήνες χωρίς να τους καταβάλλονται οι αποδοχές που δικαιούνται. Οι συνάδελφοι αυτοί είναι θύματα των ευέλικτων μορφών εργασίας και της μερικής απασχόλησης, μιας απαράδεκτης κατάστασης με πολλές αρνητικές συνέπειες τόσο για τους ίδιους όσο και για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, που όμως διευρύνεται από χρόνο σε χρόνο, συχνά μάλιστα με την ανάθεση ενός πλήρους ωραρίου σε δύο ή και τρεις εργαζόμενους.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί:
1. την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων αυτών των συναδέλφων, 2. την κατάργηση κάθε μορφής μερικής απασχόλησης, δηλαδή της ωμής εκμετάλλευσης εργαζομένων και καταπάτησης του στοιχειώδους δικαιώματος για μόνιμη και σταθερή εργασία, 3. την κατάργηση της εργασιακής σχέσης του ωρομισθίου καθώς και του αναπληρωτή με εξαίρεση τις περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης.
Από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
Ο.Λ.Μ.Ε. Ερμού & Κορνάρου 2 ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255 FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338 www.olme.gr e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα, 12/4/2007 Δελτίο τύπου Διάβημα διαμαρτυρίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στο ΥΠΕΠΘ
ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις 30-3-07 έδωσε στη δημοσιότητα δύο νέες Υπουργικές Αποφάσεις για τα ΕΠΑΛ (καθορισμός κύκλων, τομέων και ειδικοτήτων η πρώτη, ωρολόγιο πρόγραμμα Β και Γ τάξης η δεύτερη). Με την πρώτη απόφαση καταργείται η αντίστοιχη απόφαση του ΥΠΕΠΘ, που είχε υπογραφεί τον Αύγουστο του 2006, και επιφέρονται νέες προσθοαφαιρέσεις στους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ. Και με τις δυο αποφάσεις τροποποιούνται ακόμα και οι πρόσφατες εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ (που ανακοινώθηκαν στη συνέντευξη τύπου στις 5/2/2007) για τομείς, ειδικότητες και ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑΛ. Εστάλη, επίσης, στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ένας πίνακας με τις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στις ΕΠΑΣ από το Σεπτέμβρη του 2007 και τους ζητήθηκε να στείλουν σχετικές προτάσεις για τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ μέχρι 17-04-07. Αυτό το γαϊτανάκι του «ράβε - ξήλωνε» αποδεικνύει και την προχειρότητα των σχεδιασμών του ΥΠΕΠΘ. Πρόκειται για σχεδιασμούς που ανακοινώνονται χωρίς να έχει προηγηθεί καμία σοβαρή και ουσιαστική σχετική μελέτη και διάλογος, χωρίς να αναφέρεται ούτε ποια είναι τα κριτήρια γι’ αυτές τις επιλογές. Επίσης, επιβεβαιώνονται και μετά τις παραπάνω εξελίξεις οι εκτιμήσεις της ομοσπονδίας μας, πως βασικό χαρακτηριστικό των αλλαγών που προωθεί το ΥΠΕΠΘ για την ΤΕΕ είναι η στροφή του μαθητικού δυναμικού στην πρόωρη κατάρτιση, αφενός μέσα, κυρίως, από ένα τετραπλό, ουσιαστικά, δίκτυο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης μετά το γυμνάσιο (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΕΠΑΣ άλλων Υπουργείων όπως οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ και Μεταγυμνασιακά ΙΕΚ) και αφετέρου μέσα από τον εξοβελισμό από τα ΕΠΑΛ πολλών ειδικοτήτων που μέχρι σήμερα υπήρχαν στα ΤΕΕ και τη μεταφορά τους σε σχολές κατάρτισης, τις ΕΠΑΣ. Είναι φανερό ότι για αρκετές από αυτές τις ειδικότητες που μεταφέρονται στις ΕΠΑΣ δεν τηρείται ούτε αυτό που καταγράφεται στην εισηγητική έκθεση του ν. 3475/06 και σε δελτίο τύπου του ΥΠΕΠΘ, ότι «οι Επαγγελματικές σχολές (ΕΠΑΣ) απευθύνονται σε μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν σε ειδικότητες που δεν απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη, αλλά επικεντρώνονται κυρίως στην πρακτική εξάσκηση, ώστε οι απόφοιτοί τους να εντάσσονται άμεσα στην αγορά εργασίας ως ειδικευμένοι τεχνίτες». Επιπλέον, αρνητική εξέλιξη αποτελεί και το γεγονός ότι καταργούνται οριστικά, χωρίς μελέτη και τεκμηρίωση, ορισμένες ειδικότητες από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν προβλέπεται να λειτουργούν ούτε στα ΕΠΑΛ ούτε στις ΕΠΑΣ (π.χ. διατροφής - διαιτολογίας, κοινωνικών φροντιστών), με σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και ειδικότερα για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών αντίστοιχων ειδικοτήτων. Παρεπόμενη αρνητική εξέλιξη, επίσης, είναι το γεγονός της εξαίρεσης των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για τα επόμενα δύο τουλάχιστον χρόνια. Αυτή η εξαίρεση από τη μια αυξάνει την εργασιακή αβεβαιότητα των υπηρετούντων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και από την άλλη επιδεινώνει περισσότερο την υπόθεση της ποιότητας της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης, παρά τα όσα αντίθετα επαγγέλλεται το ΥΠΕΠΘ. Η πολυδιάσπαση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, η παράδοση τμήματός της – πτυχίο επίπεδου γ - στον ιδιωτικό τομέα και η υποβάθμισή της, όπως έχουμε αναλυτικά στοιχειοθετήσει και αναδείξει, σε συνδυασμό με τις τελευταίες αυτές εξελίξεις, καθιστά περισσότερο αναγκαία την κατάργηση του ν. 3475/06. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, εκφράζοντας την ανησυχία των χιλιάδων εκπαιδευτικών που διδάσκουν στην ΤΕΕ, των μαθητών και των γονιών τους, απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να δώσει άμεσα τις αναγκαίες λύσεις υλοποιώντας τις επεξεργασμένες προτάσεις της ομοσπονδίας μας, προτάσεις που είναι προϊόν της συλλογικής σκέψης και βούλησης του κλάδου μας και ανταποκρίνονται στα μορφωτικά και μελλοντικά επαγγελματικά δικαιώματα των μαθητών μας. Για το σκοπό αυτό και στο πλαίσιο των μεταβατικού χαρακτήρα πρόσφατων προτάσεών μας (υπομνήματά μας με ημερομηνία 27/11/06 και 9/2/2007) απαιτούμε: 1. Να μην καταργηθεί καμία σχολική μονάδα της ΤΕΕ. 2. Να συμπεριληφθούν στο ΕΠΑΛ τουλάχιστον όλες εκείνες οι ειδικότητες για τις οποίες υπάρχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 3. Να δημιουργηθεί δημόσιο Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑΛ και θα μπορεί να περιλαμβάνει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα, αλλά και όποια άλλη κριθεί αναγκαίο να δημιουργηθεί με βάση τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, με ταυτόχρονη κατάργηση και ενσωμάτωση σε αυτό κάθε άλλης μορφής επαγγελματικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΙΕΚ, κ.λπ.). 4. Να διασφαλιστεί η μόνιμη εργασιακή σχέση όλων των εκπαιδευτικών. 5. Κάλυψη όλων των κενών με διορισμό αποκλειστικά μόνιμων εκπαιδευτικών. Κατάργηση του ωρομισθίου και του αναπληρωτή εκπαιδευτικού με εξαίρεση τις περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης.
|