ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2007 ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Η απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή να μου αναθέσει την ευθύνη του ΥΠ.Ε.Π.Θ. αποτελεί για μένα εξαιρετική τιμή, βαριά ευθύνη, αλλά και μεγάλη πρόκληση.
Το Υπουργείο αυτό δεν κλείνεται προγραμματικά στα όρια μιας τετραετίας, αλλά διαμορφώνει την προοπτική ολόκληρης της νεώτερης γενιάς. Γι’ αυτό και οι πολιτικές δεν πρέπει να γνωρίζουν κομματικά σύνορα, ιδεοληψίες και φανατισμούς. Πρέπει να βασίζονται στη συνεννόηση των κοινωνικών δυνάμεων, στη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων, στη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων και στη συναίνεση.
Είναι βέβαιο ότι οι Υπουργοί ΥΠ.Ε.Π.Θ όλων των κυβερνήσεων κατά το παρελθόν εργάστηκαν βάζοντας τη σφραγίδα η καθεμία και ο καθένας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Συχνά όμως βρέθηκαν αντιμέτωποι με αγκυλώσεις, ξεπερασμένες νοοτροπίες και δογματικές αντιδράσεις. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έγιναν βήματα. Σε καμία περίπτωση όμως τα βήματα αυτά δεν έγιναν με την ταχύτητα και στην έκταση που έπρεπε να γίνουν. Σημαντικά προβλήματα βρίσκονται ακόμη μπροστά μας και καθιστούν αναγκαία τη συνέχιση των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων, που ξεκίνησε με τόλμη και αποφασιστικότητα κατά την προηγούμενη κυβερνητική περίοδο η άξια προκάτοχός μου κα Μαριέττα Γιαννάκου.
Το βασικό κοινωνικό στερεότυπο που οφείλουμε, ενόψει της νέας Κυβερνητικής περιόδου, εξ’ αρχής να καταρρίψουμε, είναι η εννοιολογική ταύτιση των όρων Εκπαίδευση και Παιδεία. Πρόκειται για δύο διαφορετικές έννοιες. Εκπαίδευση είναι το σύστημα, είναι οι πόροι, είναι η υλικοτεχνική υποδομή, είναι το θεσμικό πλαίσιο, είναι τα εποπτικά μέσα, αλλά πάνω απ’ όλα είναι οι άνθρωποι. Παιδεία είναι το παραγόμενο αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι το μπόλιασμα της ψυχής της Νέας Γενιάς με διαχρονικές αξίες του ανθρωποκεντρικού πολιτισμού μας. Είναι το μπόλιασμα του μυαλού της Νέας Γενιάς με πλούσιες γνώσεις, φρέσκες πληροφορίες, κριτική αντίληψη και σύγχρονη προσέγγιση. Είναι το μπόλιασμα της συνείδησης της Νέας Γενιάς με ήθος, ανθρωπιά και ευαισθησίες.
Εθνική Παιδεία δεν είναι η αντιγραφή ξένων προτύπων, η κλωνοποίηση άλλων πολιτισμών. Είναι η εξέλιξη του δικού μας ζωντανού πολιτισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη συλλογή και την αξιοποίηση αξιόλογων ξένων ιδεών και προσεγγίσεων, την επεξεργασία τους, την προσαρμογή τους στα ελληνικά δεδομένα.
Η Νέα Γενιά της χώρας μας θα πρέπει να αποτελεί τον εκφραστή και τον συνεχιστή ενός διαχρονικού πολιτισμού που δεν αποτελεί μουσειακό έκθεμα, αλλά χωρίς να χάνει τις ιδιαιτερότητές του, είναι ανοικτός στις προκλήσεις του κόσμου, διαπνέεται από τις σύγχρονες ευρωπαϊκές αξίες και συνεχίζει δυναμικά να προσφέρει όχι μόνο στην πατρίδα, αλλά και σε ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλη του την έκταση. Η προσπάθεια αυτή έχει ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη τετραετία και πρέπει να συνεχιστεί με ξεκάθαρη στρατηγική και πολιτικές οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από: α) συνεκτικότητα, β) συμπληρωματικότητα και γ) αποτελεσματικότητα.
Ξεκινώντας από την πρώτη βαθμίδα, που αποτελεί το θεμέλιο του εκπαιδευτικού μας συστήματος, στην κυβερνητική περίοδο εφαρμόζουμε την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα νήπια και επεκτείνουμε τον θεσμό των ολοήμερων νηπιαγωγείων. Διευρύνουμε το πρόγραμμα λειτουργίας τους για την στήριξη της εργαζόμενης μητέρας. Παράλληλα εφαρμόζουμε καινοτόμες παρεμβάσεις, με στόχο την ομαλή μετάβαση των νηπίων από την προσχολική στη σχολική εκπαίδευση.
Μειώνουμε τον ανώτατο αριθμό κατά τμήμα φοιτούντων μαθητών διασφαλίζοντας καλύτερο παιδαγωγικό περιβάλλον στο σχολείο. Ήδη από την πρώτη στιγμή κινητοποιήσαμε όλο τον μηχανισμό για να καλυφθούν πλήρως τις επόμενες μέρες σε όλη την χώρα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και διδακτικά βιβλία και προετοιμάζουμε τις διαδικασίες ώστε του χρόνου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες εγκαίρως.
Διευρύνουμε την πιλοτική εφαρμογή της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας. Στόχος μας είναι η εισαγωγή νέων σχολικών βιβλίων να γίνεται μετά από σοβαρή ετοιμασία και υπεύθυνη αξιολόγηση του ουσιαστικού τους περιεχομένου. Δεν επιτρέπεται τα παιδιά να καθίστανται πειραματόζωα.
Ξεκινούμε την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία είναι αρκετά χαμηλή σύμφωνα με τα δεδομένα του ΟΟΣΑ (Πρόγραμμα ΡΙSΑ).
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιδιώκουμε την περαιτέρω μείωση του ανώτατου αριθμού φοιτούντων μαθητών ανά Τμήμα, την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου και ξεκινούμε το σχεδιασμό για την καθιέρωση της αυτονομίας του Λυκείου με την αποδέσμευσή του proslipsis.gr από το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Παράλληλα, ολοκληρώνουμε τη μεταρρύθμιση στην Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση εντάσσοντας λειτουργικά σε αυτή νέα σύγχρονα εργαστήρια.
Η Κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην κωδικοποίηση της νομοθεσίας που αφορά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η απλούστευση, η σαφήνεια και η κωδικοποίηση είναι το εργαλείο για: α. την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, β. την διασφάλιση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας και γ. την προώθηση της αποτελεσματικότητας στη λειτουργία του Εκπαιδευτικού συστήματος.
Η ανασυγκρότηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιμόρφωσης και αξιολόγησης των διδασκόντων είναι προτεραιότητα της Κυβέρνησης που θα συμβάλλει στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πρώτης προτεραιότητας στόχος μας είναι η ποιοτική αναβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων και των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Ταυτόχρονα όμως επιδιώκουμε την απελευθέρωση του συστήματος. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 με στόχο την συνύπαρξη με το Μη Κρατικό Μη Κερδοσκοπικό ΑΕΙ είναι ένα κεντρικό πολιτικό διακύβευμα, που θα κριθεί από αυτή την αναθεωρητική βουλή, προσδιορίζοντας καθοριστικά το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης και κατά προέκταση της χώρας. Είναι ένα δίλημμα στο οποίο θα κληθούν να απαντήσουν με υπευθυνότητα, όλες οι πολιτικές δυνάμεις, αποδεικνύοντας στον ελληνικό λαό κατά πόσο οι επιλογές τους προσδιορίζονται από ιδεοληψίες και προκαταλήψεις του χθες ή από ανοιχτό μυαλό, ρεαλιστική και εξωστρεφή αντίληψη και σύγχρονη νοοτροπία.
Εύχομαι και ελπίζω η Βουλή αυτή να δώσει την ευκαιρία απελευθέρωσης των δημιουργικών δυνάμεων του τόπου, αξιοποίησης των λαμπρών μυαλών του οικουμενικού ελληνισμού και υιοθέτησης των σύγχρονων αντιλήψεων για την εκπαίδευση.
Το καλό Δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι για μας το βασικό όχημα για το μέλλον. Έχει την δική του αυταξία. Δεν είναι ουραγός κανενός, είναι χώρος πρωτογενούς έρευνας και εκπαίδευσης, οφείλει όμως παράλληλα μέσω της παρεχόμενης γνώσης να εξασφαλίζει και το επαγγελματικό μέλλον των αποφοίτων του.
Με αυτό το στόχο κατά την προηγούμενη κυβερνητική περίοδο έγιναν σημαντικά βήματα. Τα βήματα αυτά είμαστε αποφασισμένοι να τα συνεχίσουμε, συμπληρώνοντας κενά και παραλείψεις, διορθώνοντας ενδεχόμενα λάθη, επιλύοντας προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή και καταθέτοντας ή συζητώντας νέες ιδέες, που προκύπτουν από τις σύγχρονες εξελίξεις στο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον.
Συνεχίζοντας τις μεταρρυθμίσεις που ξεκίνησαν, λαμβάνοντας υπόψη την στρατηγική της Λισαβόνας, προχωρούμε στην εφαρμογή του συστήματος διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης, που καθιερώθηκε με στόχο την ισότιμη συμμετοχή των ελληνικών ΑΕΙ στον ευρωπαϊκό χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης στον οποίο συμμετέχουν περίπου 50 κράτη.
Ενισχύουμε τη εξωστρέφεια των ελληνικών ΑΕΙ με διεθνή μεταπτυχιακά προγράμματα και εδραιώνουμε το νέο ρόλο του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Προχωρούμε στη δημιουργία νέων τμημάτων εναρμονισμένων με τις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, των ευκαιριών της αγοράς εργασίας και των αναγκών της οικονομίας και της κοινωνίας.
Είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας: α) η έκδοση Κανονιστικών Πράξεων για την εφαρμογή του νόμου που αφορά στα ΑΕΙ, β) η εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων και του παραρτήματος διπλώματος, γ) η ολοκλήρωση της διαδικασίας ψήφισης στη Βουλή του Σ/Ν των υπουργείων Ανάπτυξης και Παιδείας για την έρευνα και την τεχνολογία και δ) η ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης του Σ/Ν για τις μεταπτυχιακές σπουδές στο ΕΣΥΠ, ώστε να προωθηθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή. · Η εισαγωγή του θεσμού των φοιτητικών δανείων και η ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας. · Η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με σχετικά Π.Δ. για όσες ειδικότητες εκκρεμούν. · Η νομοθετική κατοχύρωση της δυνατότητας για αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα ύστερα από αξιολόγηση των τμημάτων, αποτελούν προτεραιότητες της Κυβέρνησης.
Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τα ΑΕΙ θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους. Μια νέα δυναμική στο διάλογο για την Ανώτατη Εκπαίδευση στο πλαίσιο του ΕΣΥΠ θα δημιουργήσει τις συνθήκες συνεννόησης και συναίνεσης για να προχωρήσουμε αποτελεσματικά όλοι μαζί στα επόμενα βήματα διασφαλίζοντας, τις καλύτερες προϋποθέσεις για το μέλλον της νέας γενιάς και τις ισχυρότερες προοπτικές για την ανάδειξη του ρόλου της Ελλάδας στο διεθνή χώρο.
Η Κυβέρνησή μας εντοπίζοντας από την πρώτη στιγμή ότι η Ελλάδα υπήρξε ο μεγάλος ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ζητήματα διά βίου μάθησης, ξεκίνησε μια δυναμική προσπάθεια για τη δημιουργία όλων των απαιτούμενων προϋποθέσεων, ώστε, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, να δώσει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη, ανεξάρτητα από το επίπεδο της τυπικής εκπαίδευσης που έχει ολοκληρώσει, της κοινωνικοοικονομικής κατάστασής του, της καταγωγής, του θρησκεύματος ή του τόπου διαμονής του, να έχει τις ευκαιρίες σε οποιαδήποτε φάση της ζωής του, να αποκτά σύγχρονες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες ή να αναβαθμίζει τις υπάρχουσες.
Την προσπάθεια αυτή συνεχίζουμε εντατικά και αυτή την τετραετία ολοκληρώνοντας την εφαρμογή του σχετικού νόμου και τη συγκρότηση Περιφερειακών Συμβουλίων.
Με την περαιτέρω ενίσχυση όλων των δομών της δια βίου μάθησης που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την επικράτεια και επεκτείνοντάς τες, επιδιώκουμε την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, του ψηφιακού αναλφαβητισμού, του εμπλουτισμού των γνώσεων και των δεξιοτήτων και διευκολύνουμε την αποτελεσματική ένταξη όλων των πολιτών στην Κοινωνία της Γνώσης και στην αγορά εργασίας.
Σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης σταθερή επιδίωξη της Κυβέρνησης είναι η δημιουργία σύγχρονων υποδομών -κτίρια, μηχανοργάνωση, βιβλιοθήκες- ώστε να δημιουργηθούν οι καλύτερες συνθήκες για την αποτελεσματική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Δέσμευσή μας είναι το κάθε ευρώ που θα δαπανάται στο χώρο της Εκπαίδευσης από Ευρωπαϊκές ή Εθνικές πηγές να φέρει το μέγιστο δυνατό κοινωνικό αποτέλεσμα.
Η Εκπαίδευση είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη αλλά και του κάθε ανθρώπου. Ανεξάρτητα από θρήσκευμα, καταγωγή, γλώσσα ή πολιτισμική ταυτότητα.
Για το λόγο αυτό, η πολιτική μας προβλέπει ειδικά μέτρα για την ενίσχυση της μειονοτικής εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες για μόρφωση και εργασία.
Προγραμματίζουμε ειδικές πολιτικές Εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης με στόχο τη στήριξη ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως οι Ρόμ, οι μετανάστες, αλλά και οι κρατούμενοι στα σωφρονιστικά ιδρύματα.
Επιδιώκουμε με ειδικά προγράμματα τη στήριξη των παλιννοστούντων ομογενών στους οποίους η Ελλάδα οφείλει πολλά, γιατί κράτησαν άσβεστη κάτω από δύσκολες συνθήκες τη φλόγα του πολιτισμού μας. Και έχουν κάθε δικαίωμα να νιώσουν κι αυτοί τη ζεστασιά της Ελληνικής Πολιτείας.
Στον πυρήνα της ανθρωποκεντρικής μας πολιτικής είναι ο σεβασμός προς τα ΑΜΕΑ που έχουν κάθε δικαίωμα να απολαύσουν τις ίδιες ευκαιρίες με όλους τους άλλους στην Εκπαίδευση, την κατάρτιση και την αγορά εργασίας.
Η εκπαίδευση της ελληνικής ομογένειας αποτελεί ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε. Φιλοδοξία μας είναι οι ομογενείς τρίτης και τέταρτης γενιάς να μάθουν ελληνικά και να καλλιεργήσουν τους δεσμούς τους με την πατρίδα. Θα δώσουμε έμφαση σε ειδικά προγράμματα διδασκαλίας της ελληνικής σε αλλόγλωσσους Έλληνες στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, με παράλληλη χρήση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδουμε στην ενίσχυση και στήριξη των εδρών νεοελληνικών σπουδών σε πανεπιστήμια του εξωτερικού διότι πιστεύουμε ότι η γλώσσα και ο πολιτισμός δημιουργεί ένα νέο ισχυρό ρεύμα φιλελληνισμού που χρειάζεται η πατρίδα μας. Στην πολιτική μας, βασικό ρόλο θα διαδραματίσει η δημιουργία ελληνικών σχολείων και στις γειτονικές μας χώρες.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Στη νέα παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα, την εποχή της εμπειρίας την αντικατέστησε η εποχή της γνώσης και την εποχή της γνώσης την υποκαθιστά σταδιακά η εποχή της πληροφορίας.
Η ταχύτητα της ενημέρωσης γίνεται συνώνυμο με την αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης και η ταχύτητα συχνά συνδέεται με την προσβασιμότητα στις νέες Τεχνολογίες. Ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα για να πετύχει το σκοπό του, θα πρέπει στις μέρες μας να ενσωματώνει τις σύγχρονες Τεχνολογίες της Πληροφόρησης και των Επικοινωνιών, διότι μόνο έτσι εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν άμεση και γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και άρα τη φρέσκια πληροφορία. Για τους λόγους αυτούς είναι πρώτη προτεραιότητα για μας η εφαρμογή μιας Εκπαιδευτικής πολιτικής για την Ψηφιακή Σύγκλιση.
Απαραίτητο εργαλείο για κάθε Έλληνα πολίτη που δρα ως «πολίτης του κόσμου», είναι η γλωσσομάθεια. Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και στη δια Βίου μάθηση ενισχύει περαιτέρω την πολυγλωσσία.
Η μετεξέλιξη του προγράμματος της Ολυμπιακής Παιδείας και η εφαρμογή του ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης του ΕΠΕΑΕΚ (Καλλιπάτειρα) στοχεύει στην επικαιροποίηση των Ολυμπιακών ιδεωδών ενώπιον της Νέας Γενιάς μέσω της προσθήκης νέων γνωστικών αντικειμένων.
Σημαντική θεματική πολιτική που θα ενισχυθεί την επόμενη Κυβερνητική Περίοδο είναι αυτή της Εκπαίδευσης σε θέματα περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο της δεκαετίας του ΟΗΕ για την Εκπαίδευση και την αειφορία, η χώρα μας αφιερώνει το σχολικό έτος 2007 - 2008 στο «δάσος» και συνεχίζει να προωθεί τη δημιουργία Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε όλη την Περιφέρεια.
Τέλος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού προχωρά το πρόγραμμα Παιδεία - Πολιτισμός του 3ου ΚΠΣ και έχουν ήδη προκηρυχθεί σημαντικά έργα.
Ως σύμμαχο της πολιτικής μας, την περίοδο που ξεκινά, έχουμε συνειδητά επιλέξει τους νέους ανθρώπους. Αξιοποιώντας τα θεσμοθετημένα τοπικά Συμβούλια Νέων, που ενισχύουν τη συμμετοχή. Διευρύνοντας το θεσμό των θυρίδων νεανικής επιχειρηματικότητας και ενισχύοντας το παρατηρητήριο επιχειρηματικότητας της Γ.Γ. Νέας Γενιάς, ανταποδοτικά κεφαλαιοποιούμε τους Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους διευρύνοντας την πληροφόρηση και τις ευκαιρίες των νέων.
Η Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή επενδύει στους νέους ανθρώπους και δεν νοείται επένδυση στην Νέα Γενιά που το κέντρο βάρους της να μην ακουμπά στο χώρο της Εκπαίδευσης. Η Εκπαίδευση συνδέεται άμεσα με την οικονομία, την κοινωνία και την Εθνική Πολιτική, άρα συνδέεται με τη δυναμική και την προοπτική της πατρίδας μας.
Η Εκπαίδευση οδηγεί στην οικονομία της γνώσης, προωθεί την αειφόρο ανάπτυξη και την απασχόληση. Ενισχύει την κοινωνική κινητικότητα. Συμβάλλει στην αναδιανομή του πλούτου και του εισοδήματος. Ενδυναμώνει την κοινωνική συνοχή.
Η Εκπαίδευση είναι το προνομιακό πεδίο στο οποίο όλοι μας ενώνοντας δυνάμεις μπορούμε και πρέπει να επενδύσουμε. Καθιστώντας την Εκπαίδευσή μας σύγχρονη και αποτελεσματική διασφαλίζουμε για τη χώρα μας ένα νέο ρόλο στην ευρύτερη περιοχή. Την μετεξελίσσουμε σε σημαντικό Εκπαιδευτικό κέντρο παροχής σύγχρονης Ευρωπαϊκής Τεχνογνωσίας. Παράλληλα εξασφαλίζουμε για τα παιδιά μας μια ποιοτική Παιδεία. Μια Παιδεία που θα συμπυκνώνει, θα εκφράζει και θα συνεχίζει ένα μεγάλο διαχρονικό πολιτισμό, που έχει ακόμη να προσφέρει πολλά στην πατρίδα μας αλλά και στην ανθρωπότητα. Είναι νομίζω η στιγμή, να δικαιώσουμε με τις συλλογικές μας πολιτικές προσπάθειες, την πρόβλεψη του Έλληνα νομπελίστα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη που έλεγε ότι «θα έλθει η στιγμή που ο πολιτισμός μας θα μας συγκλονίσει με τη δύναμη της επικαιρότητάς του».
Κύριες και Κύριοι συνάδελφοι, νομίζω ότι η στιγμή αυτή ήλθε
Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
|