ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Αθήνα, 3/10/2007
Προς τη Βουλή των Ελλήνων, Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Παιδείας Θέμα: «Αποδιοργάνωση των σχολείων της Ανατολικής Αττικής ένα μήνα μετά την έναρξη της λειτουργίας τους»
Κύριε Υπουργέ, Παρά τις διαβεβαιώσεις περί ετοιμότητας του Υπουργείου Παιδείας και περί ομαλής έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, η Ανατολική Αττική ξεκίνησε σε συνθήκες που σε πολλές περιπτώσεις δεν επιτρέπουν ούτε τη στοιχειώδη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε όλα τα στάδια της δημόσιας εκπαίδευσης τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών όσο και σε επίπεδο υποδομών, οι ελλείψεις είναι μεγάλες, παρά τις προσπάθειες των κατά τόπους αρμοδίων να τις καλύψουν και ενίοτε να τις συγκαλύψουν.
Ειδικά στην Ανατολική Αττική μας καταγγέλλεται ότι λείπουν πολλοί εκπαιδευτικοί τόσο από την Α’βάθμια όσο και από τη Β’βάθμια εκπαίδευση. Μόνο από την α΄βάθμια λείπουν 280 εκπαιδευτικοί. Τα 19ο και το 25ο δημοτικά σχολεία Αχαρνών τελούν υπό κατάληψη από τους γονείς που αντιδρούν στην συγχώνευση των τμημάτων που αποφασίστηκε για την εξοικονόμηση δασκάλων για άλλες σχολικές μονάδες! Τα νηπιαγωγεία δε, ήρθε δυστυχώς η ώρα να πληρώσουν την άφρονα και πειραματική κυβερνητική πολιτική που τα κατέστησε υποχρεωτικά χωρίς να ελέγξει την ετοιμότητα και την επάρκεια των υποδομών και των νηπιαγωγών. Ήδη σε αρκετά νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής δημιουργείται ένταση μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών καθώς οι νηπιαγωγοί, υποχρεώνονται από τη διοίκηση λόγω ανεπάρκειας των αιθουσών να διώχνουν τα προνήπια για να στεγάσουν τα νήπια, κίνηση που ματαιώνει τη βασική αποστολή του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα ολοήμερα σχολεία προς μεγάλη απογοήτευση γονιών και καθηγητών και σε πλήρη απόκλιση από το στόχο τους, έχουν μετατραπεί σε ολοήμερα πάρκινγκ παιδιών με έναν εκπαιδευτικό να πασχίζει να ανταποκριθεί σε 40 ή 50 παιδιά. Ο σημαντικός αυτός θεσμός που η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε το 2004 συνεχίζει να αποδομείται μέρα με τη μέρα.
Πολύ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η ειδική αγωγή στην Ανατολική Αττική. Από τις 110 οργανικές θέσεις στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής λείπουν 62 εκπαιδευτικοί! Το δε ΠΥΣΠΕ Ανατολικής Αττικής, αποφάσισε αυθαίρετα να μην αποσπάσει κανέναν δάσκαλο για τους 100 μαθητές των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Πεντέλης και του ιδρύματος «Παμμακάριστος», αγνοώντας επιδεικτικά το σημαντικότατο ρόλο αυτών των θεσμών στην καταπολέμηση των διακρίσεων κατά των παιδιών και του κοινωνικού αποκλεισμού τους. Αποδεικνύεται έτσι η αδιαφορία της κυβέρνησης για την Ειδική Αγωγή και η έλλειψη ευαισθησίας της απέναντι στην τεράστια προσπάθεια των παιδιών με αυτισμό και καθυστέρηση, και την ακόμα μεγαλύτερη επιθυμία τους, να πάνε στο σχολείο.
Επειδή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης παγιώνεται μια κατάσταση ανασφάλειας και εντείνεται ο αγώνας των γονιών για την διασφάλιση του αυτονόητου δικαιώματος των παιδιών τους στην εκπαίδευση και την υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους,
Ερωτάστε: 1. Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε και πόσο άμεσα για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της Α’βάθμιας, Β΄βάθμιας και Ειδικής Εκπαίδευσης στην Ανατολική Αττική; Πότε προβλέπετε να καλυφθούν τα κενά σε διδακτικό προσωπικό; 2. Ποια είναι τα διαπιστωμένα προβλήματα στέγης που εμποδίζουν τη λειτουργία των μονάδων Α’βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης στην Ανατολική Αττική και πότε θα αποκατασταθούν; 3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα στελέχωσης των ολοήμερων σχολείων με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων; 4. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την ειδική εκπαίδευση με τη σοβαρότητα που της αξίζει και να πάψει να περιθωριοποιεί τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες στερώντας τους το δικαίωμα στην κοινωνική συμμετοχή και την ατομική ανάπτυξη; Πότε θα πληρωθούν τα κενά στις ειδικές σχολικές μονάδες της Ανατολικής Αττικής;
Η ερωτώσα βουλευτής Εύη Χριστοφιλοπούλου
|