ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υπουργός Απασχόλησης για το ασφαλιστικό (και τις προσλήψεις στο ΙΚΑ) (7/12/07)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, 7/12/2007

 

Ομιλία του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Ν. ΜΑΓΓΙΝΑ
Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας
κατά τη συζήτηση Επερώτησης Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Χαίρομαι ιδιαίτερα που ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., για δεύτερη συνεχή εβδομάδα φέρνει θέματα που αφορούν το Ασφαλιστικό μας Σύστημα, μέσα από τις διαδικασίες του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου. Σήμερα, αναφέρεται στην ενίσχυση των αποθεματικών των Ασφαλιστικών Ταμείων, την αύξηση των πόρων τους, την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής και άλλα συναφή ζητήματα.

Και χαίρομαι διότι μας δίδεται η ευκαιρία, έστω στο πλαίσιο αυτών των συζητήσεων, να ανταλλάξουμε απόψεις για τις κρίσιμες αυτές παραμέτρους του Ασφαλιστικού μας Συστήματος, ευκαιρία που δεν την είχαμε λόγω της αποχής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. από τον οργανωμένο διάλογο που διεξήχθη κατά τις συνεδριάσεις των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

1. Ενίσχυση των αποθεματικών των Ασφαλιστικών Ταμείων
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Α.Ν. 1611/50 και Ν.Δ.2999/94), τα αποθεματικά των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) τηρούνται σε λογαριασμούς στην Τράπεζα της Ελλάδος, οι οποίοι ήταν πάντοτε έντοκοι.

Μάλιστα, τα επιτόκια των καταθέσεων των Φ.Κ.Α. εξισώθηκαν με τα αντίστοιχα επιτόκια των καταθέσεων Ταμιευτηρίου, το διάστημα δε από το 1990 ως το 1994, τα επιτόκια είχαν αυξηθεί σημαντικά και ανέλθει στο 18%.

Μετά την ανάληψη από την Τράπεζα της Ελλάδος της διαχείρισης των μη επενδυόμενων από τους Φ.Κ.Α. αποθεματικών κεφαλαίων, οι Φορείς απολαμβάνουν από 01-06-1994 αντί τόκου, τις αποδόσεις  που προκύπτουν από τις επενδύσεις που πραγματοποιεί η Τράπεζα σε τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου. Οι αποδόσεις αυτές είναι μεγαλύτερες από τις μέχρι το 1994 έντοκες καταθέσεις και μάλιστα και από τις αποδόσεις των επιτοκίων των καταθέσεων Ταμιευτηρίου.
Πάντως, ανεξαρτήτως των αποδόσεων των αποθεματικών κεφαλαίων στην Τράπεζα της Ελλάδος, οι Διοικήσεις των Ασφαλιστικών Φορέων, ως τα μόνα κατά νόμο αρμόδια όργανα για την άσκηση διοίκησης, διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας, στα οποία, μάλιστα, συμμετέχουν ενεργά και οι αιρετοί εκπρόσωποι των ασφαλισμένων και συνταξιούχων - συνδικαλιστικοί δηλαδή εκπρόσωποι - μπορούσαν ανέκαθεν να προβαίνουν σε αξιοποίηση των κεφαλαίων αυτών, επενδύοντας, στο πλαίσιο των κείμενων διατάξεων, είτε σε χρεόγραφα  (τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου, μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια κ.λ.π.) είτε σε ακίνητα, με σκοπό την μεγαλύτερη δυνατή απόδοση.

Επιπλέον αυτών, με τον πρόσφατο Νόμο 3586/2007, θεσπίστηκε το νέο πλαίσιο επενδύσεων και αξιοποίησης της περιουσίας των Φ.Κ.Α., με σκοπό την επίτευξη ασφαλέστερης και αποτελεσματικότερης διαχείρισης των αποθεματικών, την αύξηση της ευελιξίας, αλλά και της ασφάλειας στη λήψη επενδυτικών αποφάσεων και κυρίως, την προώθηση της διαφάνειας και του πληρέστερου ελέγχου της νομιμότητας των επενδύσεων που πραγματοποιούνται.

Σας υπενθυμίζω ότι, με το Νόμο αυτό, και συγκεκριμένα με τις διατάξεις  των άρθρων 18 και 19, παρέχεται η εναλλακτική δυνατότητα στα Δ.Σ. των Φ.Κ.Α., να προσλαμβάνουν, μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος, Συμβούλους Επενδύσεων και Διαχειριστές, με εξειδικευμένες επαγγελματικές γνώσεις, με σκοπό την υποβοήθηση του έργου διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας τους, και βεβαίως την εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής απόδοσης των αποθεματικών και της εν γένει περιουσίας τους.

2. Αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής
Βασική επιδίωξη και στόχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αλλά και του συνόλου των Ασφαλιστικών Οργανισμών, είναι μεταξύ άλλων και η αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής καθώς και η είσπραξη των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών. Βεβαίως, μία ριζικότερη αντιμετώπιση του αντικοινωνικού αυτού φαινομένου, θα καταστεί δυνατή μόνο μέσα από την ηλεκτρονική διασταύρωση ασφαλιστικών και φορολογικών στοιχείων, δεδομένου ότι η εισφοροδιαφυγή συνδέεται άμεσα με το εξίσου αντικοινωνικό φαινόμενο της φοροδιαφυγής.

Στην κατεύθυνση αυτή, μετά τη σύσταση, με πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, ενός Κέντρου για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση της Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.), δημιουργούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να καταστεί εφικτή η διασύνδεση και η συμβατότητα των βάσεων δεδομένων της Κοινωνικής Ασφάλισης, με τις αντίστοιχες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και, κατά συνέπεια, θα είναι σύντομα δυνατή η διασταύρωση στοιχείων και ο αποτελεσματικότερος έλεγχος τόσο των ιδιωτών όσο και των επιχειρήσεων.

Ειδικότερα στο ΙΚΑ, για την επίτευξη των στόχων αυτών, έχουν ληφθεί  τόσο νομοθετικά  όσο και λειτουργικά μέτρα, ενώ ουσιαστική είναι η συνδρομή του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, η ανάπτυξη του οποίου έχει ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα με την σύνδεση των υπηρεσιών Εσόδων και των αρμόδιων για την είσπραξη των απαιτήσεων του ΙΚΑ Ταμειακών Υπηρεσιών.

Επιπλέον, για την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής, οι αρμόδιοι υπάλληλοι εξωτερικού ελέγχου των κατά τόπους Υποκαταστημάτων-Παραρτημάτων του ΙΚΑ, καθώς και οι υπάλληλοι της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης (Ε.ΥΠ.Ε.Α.), διενεργούν ελέγχους στους τόπους εργασίας (σε ορισμένες περιπτώσεις με τη συνεργασία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας), σύμφωνα με τις οδηγίες της Διοίκησης. Οι έλεγχοι αυτοί θα εντατικοποιηθούν και οι ασχολούμενοι υπάλληλοι με ελεγκτικά καθήκοντα θα αυξηθούν. 

Παράλληλα με το Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Σύστημα, δρομολογούνται επιμέρους δράσεις οργάνωσης των διαδικασιών ελέγχου εργοδοτών στα Υποκαταστήματα. Επίσης, δίδονται κατευθύνσεις ελέγχου προς τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα για τον κατά προτεραιότητα έλεγχο εργοδοτών σε ευαίσθητους τομείς απασχόλησης (όπως σε εποχικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές, στις επιχειρήσεις εστίασης και επισιτισμού, στις οικοδομικές επιχειρήσεις κ.λ.π.).

Η αύξηση πάντως των εσόδων του Ιδρύματος, για το Α’ εξάμηνο του 2007, με ρυθμό 10%, έναντι του προβλεπόμενου στον Προϋπολογισμό ποσοστού 7%, αποδεικνύει ότι τα παραπάνω μέτρα αποδίδουν θετικά αποτελέσματα.

Τέλος, η αυστηροποίηση των κυρώσεων όσων εισφοροδιαφεύγουν και η οριστική απομάκρυνση από τη λογική των ρυθμίσεων χρεών από εισφορές, θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής και θα δικαιώσουν τους συνεπείς οφειλέτες.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας αντιμετωπίζει το θέμα της εισφοροδιαφυγής ως θέμα πρώτης προτεραιότητας και, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του Ασφαλιστικού μας Συστήματος, μελετάει περαιτέρω δράσεις και  πολιτικές, που άλλωστε είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω στη Βουλή στον Α’ κύκλο του διαλόγου, προκειμένου να επιτευχθεί η περιστολή του φαινομένου και, επομένως, να εξασφαλιστούν σημαντικοί πόροι για τη βελτίωση των παροχών στους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους της Χώρας μας.

3. Κρατική Χρηματοδότηση
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η άποψη ότι μια, πολύ μεγαλύτερη από τη σημερινή, κρατική επιχορήγηση μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, εκτός από την αντικειμενική αδυναμία την οποία εμπεριέχει  – αν θέλουμε να μιλάμε με ειλικρίνεια και όχι με υποκρισία – προσεγγίζει, φοβούμαι, την επιφάνεια μόνον, του προβλήματος και όχι την ουσία του. Τους πραγματικούς δηλαδή λόγους, που επιβάλλουν την αναμόρφωση του Συστήματος.

Η πραγματικότητα είναι ότι όσοι πόροι και αν διατεθούν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για τη στήριξη του Ασφαλιστικού Συστήματος, με τη σημερινή δομή του και διάρθρωση, ούτε το Σύστημα θα διασώσουν, ούτε - και αυτό είναι το χειρότερο - θα βελτιώσουν τις συνταξιοδοτικές και άλλες παροχές προς τους πολίτες.

Δεν θα πρέπει εξάλλου να μας διαφεύγει ότι η χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, είναι κατά 85 % και πλέον, προϊόν συνεισφοράς μεσαίων και μικρών εισοδημάτων. Έτσι οι συντριπτικά περισσότεροι και οικονομικά ασθενέστεροι, καλούνται να χρηματοδοτούν ένα Σύστημα από το οποίον οι ίδιοι απολαμβάνουν τα ολιγότερα.

Με το Νόμο 3029/2002, προσδιορίστηκε η χρηματοδότηση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό στο 1% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (Α.Ε.Π.) κατ’ έτος, για τη χρονική περίοδο 2003-2032. Πιο συγκεκριμένα, με το άρθρο 4 ορίστηκε ότι για τη χρονική περίοδο 2003-2008, το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό κατ’ έτος με κυμαινόμενα ποσά, τα οποία κατά μέσο όρο θα αντιστοιχούν σε ποσοστά 1% του Α.Ε.Π. Για την περίοδο 2009-2032, το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο, προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί κατ’ έτος από τον κρατικό προϋπολογισμό με ποσοστό ίσο του 1% του ΑΕΠ.
 
Η συνολική προκύπτουσα διαφορά μεταξύ της υποχρέωσης του Δημοσίου και της καταβληθείσας κρατικής χρηματοδότησης που δημιουργήθηκε κατά τα έτη 2003-2007 προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. από τον Ν. 3029/2002, ανέρχεται στο ποσό του 1 δις 172 εκατ. ευρώ. Η ανωτέρω οφειλή θα καταβληθεί, όπως άλλωστε ρητώς διαβεβαίωσε ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, με την έκδοση Τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου.

Ειδικότερα, στον Κρατικό Προϋπολογισμό του έτους 2008, έχει ήδη εγγραφεί πίστωση 2,45 δις ευρώ για τη χρηματοδότηση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., η οποία αντιστοιχεί ακριβώς στο 1% του Α.Ε.Π.

Εν πάση περιπτώσει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Όσοι υποστηρίζουν την άποψη ότι στη θέση της απαλλαγής από τις παθογένειες του Συστήματος, θα πρέπει ο Κρατικός Προϋπολογισμός, να εισφέρει και ένα δεύτερο 1% και ένα τρίτο 1%, θα πρέπει να απαντήσουν εάν οι πόροι θέλουν να προκύψουν από νέα φορολογία ή να αφαιρεθούν από άλλους τομείς δημόσιας δράσης, όπως η Παιδεία, η Υγεία, η Εθνική Άμυνα κλπ.

Πάντως σχολάζοντα ποσά, που να περιμένουν αχρησιμοποίητα στον Κρατικό Προϋπολογισμό, δεν υπάρχουν.
Κλείνω το θέμα της Χρηματοδότησης υπενθυμίζοντας ότι οι δαπάνες μόνον για την Κοινωνική Ασφάλιση – όχι δηλαδή και οι δαπάνες για την Υγεία – είναι για το 2007 11 δις €, ποσό που ξεπερνά το 5% του ΑΕΠ, είναι δε κατά 10% αυξημένες από το 2006.

Διά δε το 2008, οι δαπάνες θα ανέλθουν σε 13,5 δις €, δηλαδή θα είναι αυξημένες κατά 27,5% έναντι του 2007.

4. Στελέχωση ΙΚΑ - ΕΤΑΜ
Οι οργανικές θέσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τους κλάδους διοικητικού προσωπικού των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ ανέρχονται σε  12.175 και οι υπηρετούντες διοικητικοί υπάλληλοι στις 30-09-2007 ανέρχονταν στους 8.669.

Οι κενές οργανικές θέσεις είναι 3.506 εκ των οποίων 1.839 θα καλυφθούν ύστερα από την ολοκλήρωση μέσω ΑΣΕΠ της διαδικασίας πλήρωσης των θέσεων που έχουν εγκριθεί από την Τριμελή εξ Υπουργών Επιτροπή.

Από τις θέσεις αυτές έχουν προκηρυχθεί από το ΑΣΕΠ, 1.176 θέσεις διοικητικών υπαλλήλων και έχουν ήδη διατεθεί από το ΑΣΕΠ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι διοριστέοι για την ΥΕ κατηγορία.

Επίσης, εξακόσιες τριάντα εννέα (639) εγκριθείσες οργανικές θέσεις έχουν αποσταλεί στο ΑΣΕΠ  για την έκδοση σχετικών προκηρύξεων. Ήδη για την ΥΕ κατηγορία, έχει εκδοθεί η 2Κ/2007 προκήρυξη και αναμένεται η έκδοση προκηρύξεων και για τις άλλες κατηγορίες.

Τέλος, στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων διοικητικού προσωπικού 2007, προωθείται άμεσα για έγκριση πρόταση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για πρόσληψη 527 ατόμων, κλάδων διοικητικού προσωπικού, ώστε να βοηθηθούν οι υπάλληλοι στο έργο τους, προκειμένου να συμβάλλουν στις αυξημένες προσδοκίες και τα νέα πρότυπα διοίκησης που έχει θέσει ως στόχους το Ίδρυμα και που απορρέουν από την απαίτηση της κοινωνίας να λειτουργεί  άμεσα, ουσιαστικά και αξιόπιστα.

Με την ολοκλήρωση των ανωτέρω διαδικασιών, υπολογίζεται ότι το ποσοστό πλήρωσης των διοικητικών θέσεων του Ιδρύματος θα ξεπεράσει το 90%.

Σε κάθε, πάντως, περίπτωση, η Διοίκηση του Ιδρύματος, για την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών του και την καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων με το Ίδρυμα, επανεξετάζει τη λειτουργία όλων των μονάδων του, σε σχέση με τα πληθυσμιακά στοιχεία ανά γεωγραφική περιοχή, το φόρτο των μονάδων και το χρόνο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και εργοδοτών.

Αυτά είναι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα στοιχεία που απαντούν στα επιμέρους θέματα που θίγετε στην επερώτησή σας.

Και έρχομαι τώρα σε μερικές γενικότερες παρατηρήσεις σχετικά με την Αναμόρφωση του Ασφαλιστικού μας Συστήματος. Αναμόρφωση που, όπως προκύπτει από όλες τις μετρήσεις της κοινής γνώμης, αποτελεί απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η Κυβέρνηση, με δική της πρωτοβουλία, προκάλεσε έναν απροσχημάτιστο, ευρύ και χωρίς όρους και προϋποθέσεις διάλογο.

Διάλογο εκτός Βουλής που συνεχίζεται, αλλά και με τους Κοινωνικούς Εταίρους και τις Πολιτικές Δυνάμεις, στα πλαίσια λειτουργίας των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων, στη Βουλή.

Όλοι μαζί, Πολιτικές Δυνάμεις και Κοινωνικοί Εταίροι, συναποφασίσαμε τρεις Κύκλους διαλόγου αλλά και το περιεχόμενο, τη θεματολογία για κάθε Κύκλο ξεχωριστά. Η Κυβέρνηση μάλιστα έλαβε υπόψη της και ενέταξε στους τρεις αυτούς Κύκλους όλα τα θέματα που πρότεινε η ΓΣΕΕ.

Το Κ.Κ.Ε. και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλησαν από την αρχή να πάρουν μέρος, ενώ η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ για τη συμμετοχή τους στον πρώτο ήδη Κύκλο, έθεσαν όρους.

Όπως είπαμε από την πρώτη στιγμή, εμείς ούτε θέτουμε, ούτε όμως δεχόμαστε όρους για το διάλογο.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή στη δημοκρατική αυτή διαδικασία, αποτελούσε και αποτελεί, πράξη ευθύνης.

Κανένας, βεβαίως, διάλογος δεν είναι υποχρεωτικός. Ούτε διάλογος σημαίνει κατ’ ανάγκη συμφωνία.

Η  υπεύθυνη, ωστόσο, στάση του καθενός, επιβάλλει τη συμμετοχή στο διάλογο ακόμη και όταν – ιδίως θα έλεγα – κάποιος διαφωνεί.

Όποιος πραγματικά νοιάζεται για τους πολλούς, διαλέγεται, συζητά, έστω και αν διαφωνεί.

Ο διάλογος – πολιτικός και κοινωνικός - για τέτοιας μεγάλης σημασίας ζητήματα, ποτέ δεν είναι δυνατόν να διεξάγεται επί λεπτομερειών. Στο διάλογο ανταλλάσσονται απόψεις επί θεμάτων αρχής και γενικών κατευθύνσεων. Αλλά και επί των προβλημάτων που επιβαρύνουν το Σύστημα. 

Άλλωστε απόλυτη άνεση ανταλλαγής απόψεων επί λεπτομερών ρυθμίσεων, θα υπάρξει όταν το σύνολο των κυβερνητικών θέσεων, καταγραφεί ως νομοθετικό κείμενο, όταν δηλαδή θα έχουμε Σχέδιο Νόμου.

Αν τυχόν προεβάλλοντο συγκεκριμένες και λεπτομερείς ρυθμίσεις, τότε ορθώς θα διατυπωνόταν η άποψη περί «ειλημμένων αποφάσεων» και περί περιττού και προσχηματικού διαλόγου.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Όλοι, Πολιτικές Δυνάμεις και Κοινωνικοί Εταίροι, συμφωνούμε στη διαπίστωση ότι η σημερινή κατάσταση με 155 Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και Κλάδους που εποπτεύονται από 5 διαφορετικά Υπουργεία, είναι απαράδεκτη.

Αποτελεί το μεγαλύτερο δομικό και το οξύτερο διαρθρωτικό πρόβλημα του Συστήματος.

Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει δραστικά αυτή τη μοναδική, φοβούμαι παγκοσμίως, πολυδιάσπαση.

Πολυδιάσπαση που προκαλεί κατασπατάληση πόρων, αδιαφάνεια, φαινόμενα διαφθοράς και κακοδιοίκησης, αδυναμία ελέγχου και εποπτείας και βεβαίως καθιστά δυσχερέστατη την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.

Το ομολογουμένως δυσχερές αυτό εγχείρημα, δεν πρόκειται να θίξει τους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και το είδος και ύψος παροχών των συνενούμενων Ταμείων, ενώ οι εργαζόμενοι σε αυτά θα ενταχθούν στους νέους Φορείς, με την υπαλληλική και μισθολογική κατάσταση και εξέλιξη την οποία έχουν σήμερα.

Επίσης όλα τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία για κάθε  ένα εντασσόμενο ή συνενούμενο Ταμείο, θα ενταχθούν σε έναν αυτόνομο διακριτό Λογαριασμό, εις τον οποίον και θα επανέρχονται τα όποια οφέλη από την επενδυτική δραστηριότητα, η οποία βεβαίως θα είναι ενιαία για κάθε Οργανισμό.

Σε κάθε περίπτωση τα Αποθεματικά οποιασδήποτε μορφής του κάθε Ταμείου, δεν θίγονται ούτε κατά ένα ευρώ και δεν αναμιγνύονται με τα Αποθεματικά του οιουδήποτε άλλου Ταμείου.

Θα υπάρξει επίσης ένας Ειδικός Λογαριασμός εις τον οποίον θα κατευθύνεται το 10% όλων των Κοινωνικών Πόρων, των υπέρ τρίτων Φόρων και των έμμεσων Εργοδοτικών Εισφορών. Λογαριασμός εις τον οποίον θα συνεισφέρει και ο Κρατικός Προϋπολογισμός, για την αντιμετώπιση ελλειμμάτων του Ασφαλιστικού Συστήματος ως συνόλου.

Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσουμε ότι κριτήριο των συνενώσεων, δεν είναι ο ελλειμματικός ή πλεονασματικός χαρακτήρας ενός Ταμείου, αφού τα ελλείμματα, καλύπτονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Θα ήθελα και πάλι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να υπενθυμίσω, ότι η Ελληνική Πολιτεία – και αυτό είναι θέμα και συνταγματικής δέσμευσης αλλά και πολιτικού και κοινωνικού χρέους – εγγυάται τις συντάξεις και τις παροχές όλων των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.
Και βεβαίως πάντοτε καλύπτει τα ελλείμματα των Ασφαλιστικών Φορέων, για να είναι σε θέση να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θέλω για πολλοστή φορά να επαναλάβω, ότι δεν μειώνεται καμία σύνταξη, δεν αυξάνεται καμία εισφορά και δεν μεταβάλλονται τα γενικά όρια ηλικίας.

Ούτε, βεβαίως, αλλάζουν οι χρόνοι και τα μεγέθη ή ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων.

Πιστεύω όμως να συμφωνείτε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι συντάξεις και γενικότερα κοινωνικές παροχές, πρέπει να απολαύσουν και οι επόμενες γενιές. Οι νέες και οι νέοι που σήμερα εργάζονται και εισφέρουν στο Σύστημα, το οποίο όμως – όπως είναι σήμερα – δεν διασφαλίζει τα μελλοντικά τους δικαιώματα.

Κανείς εξάλλου δεν μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένος, όταν πολύ μεγάλος αριθμός συνταξιούχων εισπράττει σήμερα 500 ή 600 ευρώ το μήνα.

Θα πρέπει όλοι να βεβαιωθούν ότι, σε κάθε περίπτωση, όλες οι παρεμβάσεις θα είναι ήπιες.

Θα συναποτελούν όμως μια Μεταρρύθμιση που θα απαλλάξει το Ασφαλιστικό Σύστημα από τις παθογένειες που σήμερα το επιβαρύνουν.

Σας ευχαριστώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved