ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υπουργός Παιδείας μετά τη συνάντηση με τη ΔΟΕ (22/1/08)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                 
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, Αθήνα, 22 Ιανουαρίου 2008

 

Δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Με τη σημερινή συνάντηση καθιερώνεται η συστηματική και περιοδική συνεργασία με το δευτεροβάθμιο όργανο των δασκάλων, της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κάτι το οποίο νομίζω το ζητούσε και ο συνδικαλισμός αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, γιατί μόνο μέσα από τη συνεργασία και το διάλογο νομίζω ότι μπορούμε να δίνουμε ώθηση σε κάποια ζητήματα αποτελεσματικότητος και ποιότητος στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε διάφορα ζητήματα, και τα κεντρικά οικονομικά και ασφαλιστικά ζητήματα, για τα οποία βέβαια δεν έχει την κάθετη αρμοδιότητα το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και ζητήματα θεσμικής λειτουργίας και καλύτερης αποτελεσματικότητας στο σχολείο.
Τους έδωσα το ολοκληρωμένο σχέδιό μας για το «έξυπνο σχολείο» και τους παρουσίασα τον προγραμματισμό μας για την περίοδο 2008 – 2012 όσον αφορά τις κτιριακές υποδομές, με βάση βεβαίως τις εξαγγελίες που έχουμε κάνει για τα 1.233 νέα σχολικά κτίρια. Στην πλειοψηφία τους είναι βεβαίως νηπιαγωγεία, μια που ξεκίνησε η διαδικασία λειτουργίας του ολοήμερου.
Παράλληλα παρουσίασα και τα πρώτα πορίσματα της Επιτροπής εργασίας που ήδη λειτουργεί για την αποτελεσματική και ταχεία κάλυψη των κενών του προσωπικού, εντοπίζοντας την έλλειψη δασκάλων που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια και συνδέοντας το θέμα αυτό με τη σωστή διδασκαλία του επαγγελματικού προσανατολισμού. Η Επιτροπή έχει αρχίσει να λειτουργεί και τα πορίσματά της να εφαρμόζονται.
Ενημέρωσα τους συνδικαλιστές ότι ήδη βρισκόμαστε δύο μήνες πιο μπροστά σε σχέση με τη λειτουργία του συστήματος πέρσι, έχουν υποβληθεί περίπου 28.000 αιτήσεις για μεταθέσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν και θα τακτοποιηθούν εντός του Μαρτίου.
Ενώ αντίστοιχα προσπαθούμε να τελειώσουμε όλες τις άλλες διαδικασίες, δηλαδή διορισμούς, τοποθετήσεις αναπληρωτών, ώστε πριν αρχίσουν τα σχολεία την επόμενη χρονιά να είμαστε έτοιμοι και να έχουμε τη δυνατότητα να παράσχουμε και προκαταρκτική επιμόρφωση σε αυτούς που είναι να μπουν στη διαδικασία της διδασκαλίας, γιατί μέσα από την εισαγωγική αυτή επιμόρφωση θα μπορέσουν να ανταποκριθούν πληρέστερα στα καθήκοντά τους.
Αντίστοιχες προσπάθειες γίνονται και για την έγκαιρη διανομή των σχολικών συγγραμμάτων, ώστε να μην υπάρξουν κενά, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
Ζήτησα τις προτάσεις τους για το θέμα της ειδικής αγωγής, για να μπορέσουμε να τις λάβουμε υπόψιν στη νομοθετική πρωτοβουλία που θα ξεκινήσουμε. Παράλληλα τους ανακοίνωσα ότι προωθούμε με νόμο, με τροπολογία νόμου, την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που διένυσαν ως αναπληρωτές οι μόνιμα διορισμένοι εκπαιδευτικοί, με σκοπό τη βαθμολογική τους εξέλιξη.
Τους ενημέρωσα ότι τακτοποιήθηκε το εκκρεμές ζήτημα που υπήρχε σε σχέση με τη δυνατότητα να δανείζονται οι εκπαιδευτικοί από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ώστε να επιτυγχάνουν καλύτερους όρους.
Επίσης τους ενημέρωσα ότι επεκτείναμε και στην Στ΄ Δημοτικού, ενώ πέρσι αυτό ίσχυε μόνο στην Ε΄ Δημοτικού, την εισαγωγή των γαλλικών και των γερμανικών στα Δημοτικά σχολεία, μέσα από ένα πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΠΕΑΕΚ και από κρατικούς πόρους. Το πρόγραμμα παρακολουθούν για τη γαλλική γλώσσα 89.000 μαθητές σε 6.700 τμήματα και για τη γερμανική γλώσσα 86.000 μαθητές σε 6.500 τμήματα σε όλη τη χώρα.
Σταθήκαμε με ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα της επιμόρφωσης, που είναι για όλους μας προτεραιότητα, και συναποφασίσαμε να συνεργαστούμε σε αυτό, να μας δώσει ολοκληρωμένες προτάσεις από μελέτες που θα εκπονήσει και το αντίστοιχο Ινστιτούτο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, της ΔΟΕ, μελέτη η οποία μπορεί να χρηματοδοτηθεί και από πόρους του Υπουργείου, και αυτό αν θέλετε να συμβολίσει και την ουσιαστική συνεργασία μας πάνω σε ζητήματα τέτοιου είδους πρωτοβουλιών.
Και τους είπα ότι είναι προτεραιότητά μας η επιμόρφωση, την έχουμε αναβαθμίσει προωθώντας μια σειρά από εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκπαιδευτές, στις νέες τεχνολογίες. Έχουμε εγκρίνει ήδη ένα ποσό της τάξης του 1,8 εκατομμυρίων για 400 εκπαιδευτές, που θα εκπαιδεύσουν συνολικά στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περίπου 8.000 εκπαιδευτικούς πάνω σε θέματα νέων τεχνολογιών, ενώ αντίστοιχα προγράμματα τρέχουν και θα συνεχίσουν να τρέχουν και για θέματα περιβαλλοντικής ή άλλης εκπαίδευσης.
Ωστόσο η παιδαγωγική και η διδακτική επιμόρφωση, που είναι ο κύριος άξονας, θα αποτελέσουν τη βασική μας φροντίδα για να αναβαθμιστούν και να παρέχονται και σε επιστημονικό επίπεδο, μέσα από όλες τις δομές που ήδη υπάρχουν, και από καινούριες τις οποίες θα διαμορφώσουμε.
Είπαμε ότι είμαστε ανοιχτοί σε κάθε μορφής πρόταση και μπορούν να μας υποβάλουν σχετικές προτάσεις. Μου έδωσαν τα πορίσματα ενός πρόσφατου Συνεδρίου που προέβλεψε κάποιες τέτοιες προτάσεις, έχουμε κι εμείς κάποιες απόψεις γι’ αυτά. Μόλις θα είμαστε απολύτως έτοιμοι θα ανακοινώσουμε και τις σχετικές καινοτομίες.
Παράλληλα, ενημέρωσα τους συνδικαλιστές ότι εξετάζουμε την εξίσωση του ωραρίου σε πρώτη φάση των μονοθεσιτών με το ωράριο των πολυθεσιτών, γεγονός που θα προκαλέσει και ενίσχυση του εισοδήματός τους λόγω της υπερωριακής απασχόλησης που θα προκύψει.
Το μέτρο αυτό θα ενισχύσει επίσης και τη λειτουργία των σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, και βεβαίως σε μία δεύτερη φάση θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα αυτό και για τους ολιγοθεσίτες σε σχέση με τους πολυθεσίτες.
Συζητήσαμε για την ανάγκη να λειτουργεί πλήρως και ευρύθμως το ολοήμερο σχολείο, τους ενημέρωσα ότι από τα 5.600 συνολικά Δημοτικά σχολεία της χώρας τα 4.500 έχουν γίνει ήδη ολοήμερα. Επεκτάθηκε ο θεσμός των ολοήμερων σχολείων και στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, ήδη 17 Νηπιαγωγεία και 80 Δημοτικά σχολεία Ειδικής Αγωγής είναι ολοήμερα. Ενώ από τα 5.724 συνολικά Νηπιαγωγεία τα 2.759 έχουν ήδη γίνει ολοήμερα.
Επίσης εντός του έτους ολοκληρώνεται η συγγραφή του παιδαγωγικού υλικού, ενός οδηγού του ολοήμερου Νηπιαγωγείου, ενός εγχειριδίου δραστηριοτήτων και ενός οδηγού του γονέα, ο οποίος θα είναι έτοιμος, μαζί με τα άλλα συγγράμματα, μέσα στη χρονιά και θα διευκολύνει κατ’ αυτό τον τρόπο την εκπαιδευτική διαδικασία.
Παράλληλα, όλες οι νέες αιτήσεις μετατροπής των σχολείων σε ολοήμερα έχουν γίνει δεκτές και η πρόθεσή μας είναι να ενδυναμωθεί περαιτέρω ο θεσμός.
  Είμαστε ανοιχτοί στη συζήτηση και με τη ΔΟΕ αλλά και με επιστημονικούς κύκλους, προκειμένου να κάνουμε τις απαιτούμενες αλλαγές αν χρειαστεί στα αναλυτικά προγράμματα, για να λειτουργούν αποτελεσματικά τα ολοήμερα και έτσι να αντιμετωπίζουν και οι γονείς τα διάφορα προβλήματα που έχουν, κυρίως οι εργαζόμενοι γονείς.
Τους εξήγησα ότι η πρόθεσή μας είναι να δυναμώσουμε το δημόσιο Παιδικό Σταθμό και να εφαρμόσουμε την κείμενη νομοθεσία, γι’ αυτό και προσπαθούμε να δούμε ποιες θα είναι οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν στο επόμενο έτος και αν σε αυτές τις ανάγκες μπορεί το δημόσιο Νηπιαγωγείο να ανταποκριθεί.
Με βάση το αποτέλεσμα που θα βγει από αυτή την έρευνα, θα ξανασυζητήσουμε το ζήτημα, ώστε να μην αφήσουμε και τους γονείς ανικανοποίητους στην περίπτωση που δεν επαρκούν οι υποδομές. Πάντως η πρόθεσή μας είναι να δώσουμε το βάρος και τη βαρύτητα που χρειάζεται στο δημόσιο Νηπιαγωγείο και να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά όλα αυτά τα ζητήματα.
Στο αίτημα για να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, από 25 που είναι σήμερα σε 20, απαντήσαμε αρνητικά, γιατί θεωρούμε ότι πρώτον κάθε τέτοια μεταβολή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας εμπεριστατωμένης μελέτης, δεύτερον η μεταβολή και η μείωση των μαθητών σε 25 ανά τμήμα έγινε πέρσι, είναι πρώιμο λοιπόν να μιλούμε για μια νέα μεταβολή.
Και σε μια τέτοια μεταβολή θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψιν του τον αριθμό των εκπαιδευτικών που διαθέτει, το σύνολο των σχολικών μονάδων που πρέπει να λειτουργούν, και βεβαίως να μπορεί να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της χώρας.
Με δεδομένο λοιπόν ότι είχαμε ένα έλλειμμα δασκάλων φέτος, και ότι προσπαθούμε να περιορίσουμε σημαντικά τις άστοχες αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια για να μπορούμε πρώτα να βάζουμε δάσκαλο στην τάξη και μετά να ικανοποιούνται όλες οι άλλες ανάγκες, είναι άκαιρο να συζητήσουμε για μία εκ νέου μεταβολή σε αυτή την αναλογία.
Επίσης, ενημέρωσα τους συνδικαλιστές ότι υπεγράφη ήδη Υπουργική Απόφαση για την εξόφληση των ωρομισθίων εκπαιδευτικών για το 2007 και η πληρωμή για το τρέχον έτος, συνολικού ύψους δαπάνης 31.106.000 €. Υποβάλαμε αίτημα δε προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών να αναθεωρηθεί με σκοπό την αύξηση της υπερωρίας και της ωριαίας αποζημίωσης των ωρομισθίων καθηγητών και αναμένουμε από το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του να αντιμετωπίσει θετικά αυτό μας το αίτημα.
Παράλληλα τους παρουσίασα τη σημαντική απορροφητικότητα που πετύχαμε το τελευταίο δίμηνο όσον αφορά τους ευρωπαϊκούς πόρους, απορροφητικότητα που η αύξησή της φτάνει στο 10% και το σύνολό της φτάνει περίπου στο 80%, καθιστώντας το Υπουργείο Παιδείας πρώτο Υπουργείο στη χώρα σε συνολική απορροφητικότητα.
Ετέθησαν ζητήματα όπως παραδείγματος χάρη η εφαρμογή ορισμένων καινοτόμων δράσεων σε ορισμένα σχολεία και τους εξήγησα ότι είναι αναγκαίο ό,τι γίνεται να γίνεται σε συντονισμό με την κεντρική διοίκηση και να μην αυτονομείται η κάθε σχολική μονάδα ακολουθώντας το δικό της πρόγραμμα ή τις δικές της πρωτοβουλίες.
Είμαστε ανοιχτοί σε καινοτόμες προτάσεις απ’ όλες τις πλευρές, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι στο πλαίσιο του αυστηρού, τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος υποχρεούνται όλοι να παρακολουθούν την κείμενη νομοθεσία και τις εγκυκλίους που εκδίδονται από το Υπουργείο Παιδείας.
Από κει και μετά, η οποιαδήποτε εποικοδομητική πρόταση θα μπορούσε να συζητηθεί σε κεντρικό επίπεδο και να εφαρμοστεί είτε στις υποδομές της εκπαίδευσης που διαθέτουμε σήμερα, της τυπικής, είτε στις υποδομές της δια βίου μάθησης, οι οποίες έχουν αντένες σε όλους τους Νομούς της χώρας, ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα της κοινωνίας.
Παράλληλα, τους μίλησα για ένα νέο μοντέλο διοίκησης του Υπουργείου, που λειτουργεί αποκεντρωμένα και έδωσα ορισμένα παραδείγματα γι’ αυτό. Πρώτα απ’ όλα ότι οι συσκέψεις Περιφερειακών Διευθυντών γίνονται πια μια φορά στο κέντρο και μια φορά στην περιφέρεια, ότι οι Περιφερειακοί Διευθυντές έχουν πάρει την αρμοδιότητα να επιβλέπουν το σύνολο των κενών σε προσωπικό, βιβλία, ή των άλλων κτιριακών και λειτουργικών αναγκών και έτσι να συντονίζεται καλύτερα η οποιαδήποτε παρέμβαση πάει να λύσει τέτοια προβλήματα.
Τρίτον, κάθε φορά όταν γίνεται μία σύσκεψη Περιφερειακών στην περιφέρεια συνοδεύεται από περιοδεία της πολιτικής ηγεσίας και επιτόπου επιστασίες στα εργοτάξια των κτιριακών υποδομών που κατασκευάζονται, συζητήσεις με Συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, συζητήσεις με εκπαιδευτικούς, ώστε να ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα της κάθε περιοχής και να μη λειτουργούμε μόνο στο κέντρο.
Και επίσης τους ενημέρωσα ότι μία καινοτόμος πρωτοβουλία ξεκινάει στις 28 του μηνός, καλούμε εδώ στο κέντρο όλους τους Περιφερειακούς Διευθυντές και Προϊσταμένους προκειμένου οι επικεφαλής εδώ των διοικητικών μονάδων να δώσουν οδηγίες για το πώς πρέπει, με ποιες αρχές και ποιους κανόνες να ασκείται η διοίκηση στον κάθε Νομό και στο κάθε σχολείο.
Εμείς θα παρουσιάσουμε ως πολιτική ηγεσία τη συνολική μας στρατηγική, και έτσι όλοι να εναρμονιστούν, για να μπορεί ο καθένας να λειτουργεί συμπληρωματικά προς τον άλλον, χωρίς επικαλύψεις και χωρίς αντιφάσεις.
Έτσι μόνο θα μπορέσουμε να είμαστε αποτελεσματικοί και να εκπληρώσουμε τον κεντρικό μας στόχο, που δεν είναι άλλος από την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους, μια που όλοι μας υπάρχουμε εδώ και υπηρετούμε αυτό το σκοπό. Να βοηθήσουμε δηλαδή τη νέα γενιά να βρει το δρόμο της προς ένα καλύτερο αύριο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved