ΚΚΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, 2.4.2008
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που παρουσιάστηκε από τον Υπουργό Παιδείας αποτελεί στην ουσία ένα νέο πλαίσιο νομιμοποίησης της βαρβαρότητας που βιώνουν τα παιδιά με αναπηρίες και οι οικογένειες τους, αποτελεί συνέχεια των νόμων του ΠΑΣΟΚ.
Το νομοσχέδιο, ενώ έχει ορισμένες θετικές διατάξεις σε επιμέρους ζητήματα, δεν λύνει το βασικό πρόβλημα, να βρουν το δικό τους σχολείο με βάση τις ανάγκες τους τα 180.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Έτσι παραμένει η άγρια εκμετάλλευση των οικογενειών των παιδιών με αναπηρίες, οι οποίες είναι σε απόγνωση γιατί δεν έχουν τα μέσα να καλύψουν τις ανάγκες εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού τους.
Σήμερα, από τα 180.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης, μόνο 13.500 παιδιά παρακολουθούν κάποια μορφή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ μόλις το 10% από αυτά συνεχίζει σε δευτεροβάθμια διαδικασία ειδικής αγωγής. Τα ειδικά σχολεία είναι σχεδόν ανύπαρκτα, τα τμήματα ένταξης ή τα ειδικά εργαστήρια έχουν ανεπαρκέστατες υποδομές και είναι χωρίς προσωπικό. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών με αναπηρίες βρίσκονται στα σπίτια τους ή αφημένα σε κάποιες τάξεις των κοινών σχολείων, όπου, εξαιτίας της έλλειψης ειδικής μέριμνας σε επίπεδο εκπαίδευσης και αγωγής, καταδικάζονται σε περιθωριοποίηση και παραμένουν για όλη τους τη ζωή σε απόλυτη εξάρτηση από το οικογενειακό τους περιβάλλον.
Το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή δεν είναι ανεξάρτητο από τις συνολικές αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Παιδείας και της Υγείας, όπου κυριαρχούν οι ιδιωτικοποιήσεις, η υποχρηματοδότηση και η υποβάθμιση.
Το ΚΚΕ παλεύει για: • Την καθιέρωση υποχρεωτικής, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Ειδικής Αγωγής για όλα τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες που έχουν ανάγκη τις υπηρεσίες της. Απαγόρευση οποιασδήποτε μορφής επιχειρηματικής δράσης στον τομέα της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης αλλά και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. • Ειδική αγωγή με υψηλού επίπεδου τρίχρονη δημόσια προσχολική αγωγή. • Ίδρυση δωδεκατάξιων Δημόσιων Ειδικών Σχολείων γενικής μόρφωσης για τυφλούς, κωφούς, βαριά κινητικά αναπήρους, και Σχολών «μεταλυκειακής» Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. • Δημόσια Ειδικά Σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες και την επαγγελματική εκπαίδευση για παιδιά με νοητική υστέρηση και αυτισμό. • Ολόπλευρη στήριξη των παιδιών που μπορούν να ενταχθούν στα κοινά σχολεία. Ειδικούς εκπαιδευτικούς, ειδικό υποστηρικτικό προσωπικό, υποδομές κ.λ.π. • Δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων τεχνικών βοηθημάτων για τις ανάγκες εκπαίδευσης και αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες. • Ολόπλευρη στήριξη των αναπήρων φοιτητών και σπουδαστών. • Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης στο προσωπικό των ειδικών σχολείων και της ειδικής αγωγής, ωρομίσθιων αναπληρωτών, συμβάσεις, stage, κ.λ.π.
Το εργατικό, λαϊκό κίνημα, πρέπει να εντάξει τα ζητήματα Ειδικής Αγωγής στο διεκδικητικό του πλαίσιο πάλης στην κατεύθυνση ολόπλευρης ικανοποίησης των αναγκών κάθε ανθρώπου.
|