ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υφυπουργός Εσωτερικών χρήστος Ζώης για τη λειτουργία των ΚΕΠ (18/4/08)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα 18 Απριλίου 2008

 

Την έναρξη των εργασιών της ημερίδας του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα: «Απολογισμός Επικοινωνιακής Εκστρατείας των ΚΕΠ», κήρυξε σήμερα το πρωί, ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Χρήστος Ζώης.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε η VPRC  και αφορούσε τη γνώμη των πολιτών για την εικόνα και την αξιολόγηση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Στα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας περιλαμβάνονται:
- Για πρώτη φορά καταγράφεται σε έρευνα σχεδόν συνολική ικανοποίηση  από μια υπηρεσία προσφερόμενη από το Κράτος: 88% των ερωτηθέντων πολιτών
- Τα ΚΕΠ αναγνωρίζει αυθόρμητα και αναφέρεται σε αυτά με την επωνυμία τους το 68% των πολιτών
- Για την  ταχύτητα εξυπηρέτησης των υποθέσεων από τους πολίτες, δηλώνει ικανοποιημένο το 93%
- Από την ταχύτητα παραλαβής των πιστοποιητικών/εγγράφων η ικανοποίηση φτάνει το 85%
- Η ικανοποίηση από τις πληροφορίες που πήραν από τα ΚΕΠ έφτασε στο 92%
- Από το ωράριο λειτουργίας των ΚΕΠ, ικανοποιημένοι δηλώνουν το 81%
(Συνημμένα αποστέλλεται σε ξεχωριστό αρχείο συνοπτική ανάλυση της έρευνας)

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υφυπουργού έχει ως εξής: 

Κυρίες και Κύριοι,
Η σημερινή ημερίδα για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, έχει ιδιαίτερη σημασία για το Υπουργείο Εσωτερικών διότι έρχεται ν΄ανταποκριθεί στους στόχους και τον προγραμματισμό που έχουμε θέσει, στο πλαίσιο της προώθησης του κυβερνητικού έργου και της Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Έργο που αποσκοπεί στην μείωση της γραφειοκρατίας και στην παροχή βέλτιστων υπηρεσιών, ταχύτερης και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πολιτών. 

Με τη σημερινή εκδήλωση δίνουμε το λόγο σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να τοποθετηθούν σχετικά με τα αποτελέσματα της επικοινωνιακής στρατηγικής των ΚΕΠ. Με την έρευνα που διενεργήθηκε από την V-PRC, την οποία ευχαριστούμε, ενημερώνουμε την κοινή γνώμη για την πρόοδο και τα αποτελέσματα ενός θεσμού ο οποίος με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει έχει εδραιωθεί στη συνείδηση της κοινωνίας και συμβάλλει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας στις σχέσεις Κράτους – Πολίτη. 

Τα ΚΕΠ με την καινοτόμο δράση τους, είναι το όχημα της Δημόσιας Διοίκησης προς το μέλλον. Για να μιλήσουμε όμως για το μέλλον, είναι σκόπιμο να αναφερθούμε στις απαρχές αυτής της προσπάθειας και στις διεργασίες που συντελέσθηκαν εως σήμερα.

Και επειδή «Όταν υπάρχει μνήμη, υπάρχουν και ιδέες στα πράγματα» κατά τον Πλάτωνα, οφείλουμε να αποδώσουμε τα εύσημα σε όσους στο πλαίσιο της πολιτικής τους παρουσίας, εργάσθηκαν μεθοδικά και με αποτέλεσμα, ώστε σήμερα να έχουμε τη δυνατότητα να εξελίσσουμε συνεχώς και να καταστήσουμε τα ΚΕΠ την πιο δημοφιλή υπηρεσία της Δημόσιας Διοίκησης.

Θα ήθελα στο σημείο αυτό να εξάρω το πολύτιμο έργο και την αποφασιστική συμβολή στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη του θεσμού, του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή Προκόπη Παυλόπουλου αλλά και των προκατόχων μου Υφυπουργών Εσωτερικών Απόστολου Ανδρεουλάκου και Σταύρου Μπένου, οι οποίοι πίστεψαν στις δυνατότητες του θεσμού και επένδυσαν πραγματικά στην ανάπτυξη και εξέλιξή του.

Για «Θρυαλλίδα που πραγματικά θα βάλει τη φωτιά της διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας» είχε μιλήσει τότε ο τέως Υφυπουργός Εσωτερικών Σταύρος Μπένος και «για θεσμό που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ολοκλήρωση της Δημοκρατίας στη χώρα μας και τον πολιτισμό της καθημερινότητας».

Για «Φιλοσοφία Ελευθερίας» είχε μιλήσει ο προκάτοχος μου Υφυπουργός Εσωτερικών Απόστολος Ανδρεουλάκος. «Μια φιλοσοφία που βλέπει τη Δημόσια Διοίκηση στο επίπεδο της παραγωγής αλλά και της διανομής των διοικητικών προϊόντων προς τον πολίτη», ο οποίος, κατά την άποψή του, «πρέπει να υπηρετείται και να αντιμετωπίζεται από τα Κ.Ε.Π., ως πελάτης, διότι μόνο τότε θα ανέβει ψηλά ο πήχης της ποιοτικής και γρήγορης εξυπηρέτησης του».

Σήμερα, μιλούμε ίσως για το πιο δυναμικό και αποτελεσματικό τμήμα της Δημόσιας Διοίκησης το οποίο εφαρμόζει υπηρεσίες διαφανείς, ταχύτατες και αξιόπιστες χωρίς περιττά οικονομικά βάρη για τους πολίτες. Το έργο των ΚΕΠ αποτελεί αυτή τη στιγμή για τη χώρα μας, το μεγαλύτερο έργο Πληροφορικής, Ψηφιακής Διασύνδεσης και Ολοκληρωμένων Συναλλαγών με στόχο ταχύτατες συναλλαγές με το Δημόσιο.

Τα ΚΕΠ αποτελούν έναν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο θεσμό στην ελληνική κοινωνία, καθώς το 68% αναγνωρίζει και ονομάζει αυθόρμητα τα ΚΕΠ ως το επίσημο γραφείο του κράτους που είναι επιφορτισμένο με τις συναλλαγές τους με το δημόσιο. Κατά συνέπεια, ο θεσμός των ΚΕΠ είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμος στην ελληνική κοινωνία και δείχνει να έχει διεισδύσει σημαντικά στην καθημερινότητα των πολιτών. Με την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και τη συνεργασία των ΚΕΠ. με τις δημόσιες υπηρεσίες, έχουν μειωθεί σημαντικά οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Παρά την κινδυνολογία που αναπτύχθηκε στο παρελθόν, η Κυβέρνηση στηρίζει το θεσμό των ΚΕΠ, αναγνωρίζοντας το ουσιαστικό έργο που αυτά  επιτελούν εξελίσσοντάς τα σταδιακά, σε Κέντρα Ολοκληρωμένων Διοικητικών Συναλλαγών.

Μέσω των ΚΕΠ το όραμα της ψηφιακής Ελλάδας βήμα βήμα γίνεται πραγματικότητα. Η ανάπτυξη του θεσμού είναι αλματώδης. Οι πολίτες συμμετέχουν. Εξυπηρετούνται. Τα επιλέγουν συνειδητά έναντι των κλασσικών Δημοσίων Υπηρεσιών, λόγω της ανώτερης εξυπηρέτησης που εισπράττουν. Η κεντρική διοίκηση, συνεπικουρεί και συμβάλλει στην ίδρυση, στελέχωση, εκπαίδευση του προσωπικού και γενικότερα στην ομαλή λειτουργία του κάθε ΚΕΠ. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τα αιτήματα των πολιτών και ανταποκρινόμαστε εισάγοντας νέες δημοφιλείς διαδικασίες στο σύστημα των ΚΕΠ.

Σήμερα λειτουργούν σε όλη την επικράτεια 1108 ΚΕΠ, τα οποία διεκπεραιώνουν 1034 πιστοποιημένες διαδικασίες. Η προετοιμασία που έγινε την προηγούμενη τριετία, αρχικά σε επίπεδο εξασφάλισης της βιωσιμότητάς τους και στη συνέχεια σε επίπεδο εξοπλισμού με νέες και ελκυστικές για τον πολίτη διαδικασίες, απέδωσε θεαματικά αποτελέσματα:
Α. Εξαπλασιάσθηκε ο αριθμός των υποθέσεων που διεκπεραιώθηκαν από τα ΚΕΠ.  
Β. Σήμερα, 60.000 πολίτες προσέρχονται εβδομαδιαίως στα ΚΕΠ, για να διεκπεραιώσουν 8 φορές περισσότερες υποθέσεις τους σε σχέση με το 2003.
Γ. Τα ΚΕΠ απέκτησαν μόνιμο προσωπικό, ενώ ιδρύθηκαν 58 νέα ΚΕΠ, τα 6 εκ των οποίων το τελευταίο εξάμηνο, με έμφαση στην Περιφέρεια και τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής.
Δ. Επίσης, απέκτησαν αρμοδιότητα για 241 νέες διαδικασίες. Από την περίοδο από 1-10-2007 εως σήμερα έχουν ενταχθεί στα ΚΕΠ 10 νέες διοικητικές διαδικασίες του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ).
Ε. Μειώθηκε η ταλαιπωρία των πολιτών στις καθημερινές τους συναλλαγές με το Δημόσιο. Οι πολίτες επισκέπτονται τα ΚΕΠ για να ζητήσουν Πιστοποιητικά σε ποσοστό 41%. Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν εντυπωσιακή μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης των υποθέσεων πολιτών από τα ΚΕΠ κατά  τις περιόδους Ιανουάριος - Μάρτιος 2007 και Ιανουάριος – Μάρτιος 2008, ιδιαίτερα στις πιο δημοφιλείς διαδικασίες.
Στ. Οι πολίτες μπορούν σήμερα να παραγγέλλουν 93 πιστοποιητικά από το σπίτι τους. Από τις αρχές του 2007 εφαρμόζουμε δύο καινοτόμους τρόπους υποβολής αιτήσεων από τους πολίτες. Μέσω της τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης 1564, της μοναδικής 24ωρης τηλεφωνικής υπηρεσίας της Δημόσιας Διοίκησης, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο και με την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων μέσω του δικτυακού τόπου των ΚΕΠ (www.kep.gov.gr).
Ζ. Σε σχέση με τα ζητήματα του προσωπικού. Το 2004 τα προσωπικό λειτουργούσε σε ανύπαρκτο θεσμικό πλαίσιο. Το 2006 προκηρύχθηκαν 1952 θέσεις και διορίσθηκαν 1761 άτομα. Το 2007 προκηρύχθηκαν 524 θέσεις και προτιθέμεθα να προχωρήσουμε σύντομα και στην τρίτη προκήρυξη για το προσωπικό των ΚΕΠ.
Η. Η θετική εικόνα των ΚΕΠ στην ελληνική κοινωνία ενισχύεται και από το γεγονός ότι το 53% των πολιτών εκτιμούν ότι η κατάσταση στα ΚΕΠ παρουσιάζει ιδιαίτερη βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα 2-3 χρόνια. Το 65% των πολιτών εκτιμά ότι έχει αυξηθεί και ο αριθμός των αιτημάτων που εξυπηρετούνται σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε νέες συγκεκριμένες δράσεις:
Α. ΄Ηδη, ολοκληρώθηκε η Σύμβαση Προβολής των ΚΕΠ (Υποέργο 8 του Έργου ΑΡΙΑΔΝΗ) και προχωρούμε στην  επέκταση της σύμβασης αυτής, ύψους 900.000 ευρώ.
Β. Αξιολογούμε τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής ηλεκτρονικών πληρωμών σε επιλεγμένα ΚΕΠ σε όλη την επικράτεια.
Γ. Συνεργαζόμαστε με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας ώστε αξιοποιώντας το δίκτυο των ΚΕΠ, να παρέχουμε στις γυναίκες πληροφόρηση και εξασφάλιση της δικτύωσής τους με εξειδικευμένες δομές συμβουλευτικής υποστήριξης.
Δ. Είμαστε στο στάδιο υπογραφής σύμβασης με τα ΕΛΤΑ προκειμένου να ενταχθεί η αλληλογραφία των ΚΕΠ στο πλαίσιο της «Εθνικής Σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΟΟ)  με τα ΕΛΤΑ για τη διακίνηση αλληλογραφίας των δημοσίων υπηρεσιών». Έτσι θα εξοικονομήσουμε πολύτιμο χρόνο από τους εργαζόμενους στα ΚΕΠ και θα επιτύχουμε καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
Ε. Στα άμεσα σχέδιά μας είναι ένταξη νέων διαδικασιών και η επικαιροποίηση άλλων, η ίδρυση και λειτουργία νέων ΚΕΠ και η διοικητική τους υποστήριξη, η επικαιροποίηση της νομοθεσίας, η διαφημιστική προβολή του 1564 ενώ τέλος, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τη δυνατότητά μας για ίδρυση και έναρξη λειτουργίας νέων επιχειρήσεων από τα ΚΕΠ.
Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν το έργο των ΚΕΠ, που αφορά ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων όπως η κοινωνική ασφάλιση, τα φορολογικά, τα αγροτικά  θέματα, η χορήγηση αδειών επαγγελμάτων, οι μεταφορές, η εξυπηρέτηση ομογενών μέσω του ΚΕΠ Αποδήμων Ελλήνων (Κ.Ε.Π.Α.), οι διαδικασίες των ΔΟΥ, η έκδοση βεβαιώσεων της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Η έρευνα της V-PRC επιβεβαιώνει ότι το ποσοστό των πολιτών που επιθυμεί τη διεύρυνση των διαδικασιών των ΚΕΠ σε νέους τομείς φθάνει στο 85%. 

Η επιτυχία αυτού του έργου οφείλεται τόσο στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και οι φορείς που συνεργάζονται με τα Κ.Ε.Π. όσο και στη συνεχή και παραγωγική εργασία που προσφέρουν ακούραστα τα στελέχη και το υπαλληλικό προσωπικό των Κ.Ε.Π.  Σ΄αυτούς ανήκει και το βραβείο με το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2007, επιβράβευσε την πρότυπη λειτουργία των Κ.Ε.Π. στη Διάσκεψη για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, στη Λισσαβώνα, ανάμεσα σε 311 προτάσεις που υποβλήθηκαν συνολικά. Η έρευνα που σήμερα παρουσιάζεται είναι καρπός της ανάγκης να προχωρήσουμε με ασφάλεια και βήματα σταθερά στη μετεξέλιξη του θεσμού θέτοντας νέους στόχους που θα ανταποκρίνονται στις απόψεις και τις προτάσεις της κοινής γνώμης και θα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Τα ΚΕΠ είναι η χαρακτηριστικότερη απόδειξη και ένα από τα πλέον ενδεδειγμένα παραδείγματα που αποδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες που έχει η σύγχρονη Δημόσια Διοίκηση, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες της πληροφορικής, να καταστεί απολύτως φιλική προς τον πολίτη. Καμία πολιτική, όσο καλά και να΄ναι σχεδιασμένη ή συγκροτημένη δεν μπορεί να παράξει αποτελέσματα εάν η Δημόσια Διοίκηση δεν σταθεί στο ύψος των προσδοκιών όλων μας.

Οι συντονισμένες προσπάθειες έχουν αρχίσει ήδη να αλλάζουν την εικόνα αλλά κυρίως τη νοοτροπία του Δημοσίου. Καλώ τους πολίτες, τους συνανθρώπους μας με Αναπηρίες, τις Γυναίκες, τους επαγγελματίες, τις επιχειρήσεις, να εμπιστευθούν ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του θεσμού. Η μετάβαση σ΄ένα Κράτος αυξημένων δυνατοτήτων, ισχυρό, ανταγωνιστικό, αξιόπιστο και αποτελεσματικό είναι προσπάθεια συλλογική και μας αφορά όλους.

Με αυτές τις σκέψεις κηρύσσω την έναρξη των εργασιών της ημερίδος, η οποία, είμαι βέβαιος, θα αποτελέσει αφετηρία για την μετεξέλιξη και ενδυνάμωση ενός δημοφιλούς θεσμού τον οποίο έχουν αγκαλιάσει οι πολίτες και φέρνει το Κράτος πιο κοντά στην Κοινωνία.

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved