ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 12 Μαΐου 2008
Ομιλία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη κατά την επίσημη παρουσίαση του σήματος του Υπουργείου
Κυρίες και κύριοι, Η πατρίδα μας έγινε μήτρα μεγάλου πολιτισμού, ξεπέρασε με το πνεύμα τα στενά γεωγραφικά της όρια και ανέδειξε αξίες, που έχουν διάρκεια και διαχρονικότητα, διότι οι Έλληνες πάντα έδιναν σημασία στις ιδέες, στις έννοιες, στα σύμβολα.
Οι Έλληνες πάντα επιδιώκουν να κατανοήσουν και να κατακτήσουν τον κόσμο της γνώσης παράγοντας πραγματική παιδεία.
Η παιδεία συνεχίζει να είναι το ισχυρότερο συγκριτικό μας πλεονέκτημα και στην εποχή που ξεκινά. Σ’ αυτήν πιστεύουμε, γι’ αυτήν εργαζόμαστε σ’ αυτήν επενδύουμε, σε μια Ελληνική και συνάμα Ευρωπαϊκή Παιδεία.
Κυρίες και Κύριοι, Αν επιστρέψουμε νοερά στις μέρες που η Ελλάδα πετύχαινε το πιο πρόσφατο επίτευγμα της σύγχρονης ιστορίας της, την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας κερδίζοντας το διεθνή θαυμασμό, τότε μόνο θα συνειδητοποιήσουμε τις δυνάμεις που κρύβουμε μέσα μας.
Η μικρότερη χώρα που διοργάνωσε τους σημαντικότερους αγώνες στη σύγχρονη εποχή, σε ελάχιστο χρόνο και παρά τη διεθνή αμφισβήτηση, προετοίμασε τους αγώνες με τις περισσότερες κρατικές συμμετοχές στην ιστορία (205 κράτη) συνδυάζοντας τις νέες τεχνολογίες με τη γνήσια παράδοση και τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία με τις πιο ανθεκτικές διεθνώς αξίες της Δημοκρατίας, του Ανθρωπισμού και του Ολυμπισμού.
Εκείνες τις μέρες τα βλέμματα όλου του κόσμου ήταν στραμμένα στην Αθήνα και θαύμασαν τους Έλληνες όχι για το ένδοξο παρελθόν τους, αυτή τη φορά, αλλά για την «παιδεία» τους. Μια παιδεία που αναδεικνύονταν καθημερινά στο δρόμο από το χαμογελαστό κίνημα των εθελοντών, την καθαρή και οργανωμένη Αθήνα, την εύρυθμη λειτουργία της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, την έξοχη πολιτιστική δημιουργία των τελετών έναρξης και λήξης, την ενθουσιώδη και ευπρεπή αντίδραση των θεατών. Όλοι από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο πολίτη αυτής της χώρας θεωρήσαμε τους αγώνες ως προσωπική μας υπόθεση. Λειτουργήσαμε σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή με κινητήρια δύναμη το φιλότιμό μας, αποδεικνύοντας στην Οικουμένη την πραγματική παιδεία μας, αυτή που συχνά κρύβουμε ανεξήγητα βαθιά μέσα μας.
Κυρίες και Κύριοι, δανείζομαι το παράδειγμα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 γιατί αυτό περίτρανα αποδεικνύει, ότι και σήμερα και πάντα όλα ήταν και συνεχίζουν να είναι θέμα Παιδείας.
Η παιδεία οφείλει να είναι η απόλυτη επιδίωξη και η κεντρική στόχευση ενός σύγχρονου ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Η εκπαίδευση στοχεύει αναμφισβήτητα στην κατάκτηση του κόσμου της γνώσης. Παρέχει σύγχρονη πληροφόρηση. Εμπλουτίζει με νέες δεξιότητες. Προετοιμάζει τους νέους και όχι μόνο για την αγορά εργασίας. Παράγει ικανούς πολίτες. Η εκπαίδευση όμως δεν είναι ολοκληρωμένη ως δημόσιο αγαθό αν δεν παρέχει ολοκληρωμένη Παιδεία. Αν δηλαδή, δεν μεταλαμπαδεύει αρχές και αξίες, δεν κτίζει χαρακτήρες, δεν διαμορφώνει ανοιχτές αντιλήψεις, σύγχρονους τρόπους σκέψης. Η πατρίδα και η ανθρωπότητα δεν χρειάζονται μόνο ικανούς πολίτες για την αγορά εργασίας, αλλά και «καλούς καγαθούς» πολίτες για την κοινωνία.
Συχνά δε, το δεύτερο, δηλαδή η προσήλωση στο αξιακό μας σύστημα, έχει πολύ μεγαλύτερη αξία για την εδραίωση της δημοκρατίας, την προάσπιση της ειρήνης, τη δημιουργία μιας δίκαιης κοινωνίας και την εξασφάλιση μιας πιο ποιοτικής, ισόρροπης, οικολογικής ανάπτυξης.
Για τους λόγους αυτούς η φιλοσοφία μας είναι ξεκάθαρη. Με την πολιτική μας, χτίζουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, που θα συνδυάζει την προετοιμασία για την ένταξη στην αγορά εργασίας και την εισαγωγή στον κόσμο της γνώσης με την επιδίωξη μιας σύγχρονης ολοκληρωμένης Παιδείας.
Για να επιτύχουμε έχουμε διαμορφώσει μια ξεκάθαρη στρατηγική που κινητοποιεί το συνολικό μηχανισμό του ΥΠΕΠΘ. Επιδιώκει να εμπνεύσει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας του γονεϊκού κινήματος, των μαθητικών κοινοτήτων, των φοιτητών, της κοινωνίας.
Πιστεύουμε στη σύμπραξη των κοινωνικών δυνάμεων και στη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων. Θεωρούμε ότι ο χώρος της εκπαίδευσης είναι και ο κατ’ εξοχήν χώρος συνεννόησης, σύνθεσης και εθνικής συνεργασίας. Δεν πρέπει να γίνεται πεδίο άστοχων και μικρόνων αντιπαραθέσεων, διότι αποτελεί το ιδανικότερο πεδίο για να επενδύσουμε στο μέλλον της πατρίδας και του πολιτισμού μας. Δηλαδή στο μέλλον των ίδιων των παιδιών μας από τα οποία αυτόν τον τόπο το δανειστήκαμε και άρα θα πρέπει να τους τον επιστρέψουμε καλύτερο και ισχυρότερο.
Η στρατηγική μας συμπυκνώνεται κωδικά μέσα σε τρία κεφάλαια: 1. Είναι η πολιτική του «έξυπνου σχολείου» 2. Είναι η μεταρρυθμιστική πολιτική ενός «σύγχρονου εξωστρεφούς και δυναμικού ελληνικού ΑΕΙ» 3. Είναι η διαμόρφωση μιας πλατφόρμας καινοτόμων δράσεων, που θα διατρέχει οριζόντια όλες τις βαθμίδες της δια βίου Μάθησης με στόχο να καταστήσει το νέο «Έλληνα πολίτη της Ευρώπης – Πολίτη του κόσμου».
Η πολιτική του «Έξυπνου Σχολείου» συμπεριλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών, των εκπαιδευτικών λειτουργιών και της εκπαιδευτικής καθημερινότητας. Στοχεύει να διασφαλίσει πολλά που θεωρούνται αυτονόητα, δυστυχώς όμως εξαιτίας παραλείψεων ή λαθών του παρελθόντος είναι ακόμα ζητούμενα:
«Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Σύγχρονα, βιοκλιματικά, οικολογικά και λειτουργικά κτίρια για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με άνετους και λειτουργικούς χώρους, με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας και χρήσης εναλλακτικών πηγών και με κατάλληλους αύλειους χώρους.
Στόχος μας είναι να νικηθεί η διπλοβάρδια και τα μισθωμένα από τις νομαρχίες ακατάλληλα κτίρια. Προσαρμόζουμε στα διεθνή δεδομένα τις μελέτες κατασκευής και ομογενοποιούμε τα μοντέλα σε όλη την Ελλάδα. Μέσω του ΟΣΚ διασφαλίσουμε τις πιστώσεις και υλοποιούμε ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατασκευής 1.233 σύγχρονων νέων σχολείων.
«Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Ποιοτικά συγγράμματα και έξυπνα νέα αναλυτικά προγράμματα, που δεν θα βασίζονται στην αποστήθιση, αλλά στην κριτική σκέψη. Δεν θα υπερφορτώνουν το μαθητή, αλλά έξυπνα θα τον μορφώνουν και θα τον διευκολύνουν να βρίσκει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του.
«Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Σύγχρονα εποπτικά μέσα. Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Σταδιακή προετοιμασία για τη νέα εποχή.
«Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Επένδυση στο δάσκαλο και στον καθηγητή με προγράμματα ουσιαστικής εισαγωγικής και δια βίου επιμόρφωσης. Ξεκίνησε ήδη η διαβούλευση και τον Οκτώβριο θα εκδηλωθεί και η σχετική θεσμική πρωτοβουλία.
«Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Εκσυγχρονισμός του μαθήματος του επαγγελματικού προσανατολισμού και σύνδεση με την αγορά εργασίας.
«Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Αναβάθμιση των σχολικών βιβλιοθηκών. Έγκυρη διανομή των σχολικών βιβλίων. Σχολεία χωρίς κενά δασκάλων και καθηγητών.
Τέλος «Έξυπνο Σχολείο» σημαίνει: Λύκειο αποδεσμευμένο από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκπαιδευτικό σύστημα απελευθερωμένο από το βάρος της παραπαιδείας και το άγχος της τακτοποίησης, που θα προσφέρει στα παιδιά δυνατότητες να αναπτύξουν την αυτογνωσία τους και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα το εμπιστεύονται οι γονείς και θα μπορούν να το αξιοποιήσουν εξίσου όλοι οι μαθητές ανεξαρτήτως καταγωγής, οικονομικής κατάστασης, τόπου διαμονής, θρησκείας.
Κυρίες και Κύριοι. Το «Έξυπνο Σχολείο» που παλεύουμε να οικοδομήσουμε είναι το σχολείο των ίσων ευκαιριών, όπου πρωταγωνιστεί ο δάσκαλος, συμμετέχει ο γονιός και αναδεικνύεται ο μαθητής.
Το δεύτερο κεφάλαιο της στρατηγικής μας αφορά στο «Σύγχρονο Εξωστρεφές Ελληνικό ΑΕΙ». Με την μεταρρυθμιστική μας πολιτική δυναμώνουμε το δημόσιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
• Η αξιολόγηση ισχυροποιεί το κύρος των ΑΕΙ διεθνώς και μας επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις ελλείψεις και τα προβλήματά τους. • Η πρόσφατη μεταρρύθμιση διασφάλισε την αυτονομία των ΑΕΙ. Ο εσωτερικός κανονισμός, ο τετραετής προγραμματισμός, η ελεύθερη επιλογή συγγράμματος, η μεταφορά του ελέγχου νομιμότητας για τις κρίσεις μελών ΔΕΠ από το Υπουργείο στο Ίδρυμα, η νέα σύνθεση των εκλεκτορικών σωμάτων είναι στοιχεία που δημιουργούν νέες προϋποθέσεις. • Η κυβέρνηση επωμίστηκε το πολιτικό κόστος και προχώρησε. Για να πετύχει, όμως, το εγχείρημα πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αντιστοιχούν, πρυτάνεις, καθηγητές, παρατάξεις, φοιτητικό κίνημα. • Ο νόμος για την έρευνα και την τεχνολογία που ψηφίστηκε καθιστά τα ΑΕΙ συμπρωταγωνιστές για την έρευνα και την καινοτομία και τους διασφαλίζει πρόσθετους πόρους από την αγορά συνδέοντάς τα λειτουργικά με την κοινωνία. • Κατατίθεται ο νόμος για τα μεταπτυχιακά ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα για αναβάθμιση των ΤΕΙ. Ενισχύεται η εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων και η διεθνής τους συνεργασία. • Κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα βγάζοντας από το αδιέξοδο 300.000 νέους ανθρώπους απόφοιτους Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. • Εξορθολογίζεται η λειτουργία νέων τμημάτων, που πρόχειρα, λαϊκίστικα και χωρίς έρευνα στην αγορά εργασίας, δημιουργούνταν απερίσκεπτα σε κάθε πόλη, χωρίς στη συνέχεια να μπορούν να προσελκύσουν ή να αναδείξουν νέους επιστήμονες. • Επενδύουμε στο δημόσιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο και στα ΤΕΙ χωρίς να διατρεχόμεθα από φοβικά σύνδρομα. Υποστηρίζουμε την ίδρυση των Μη Κρατικών και Μη Κερδοσκοπικών ΑΕΙ, διότι δεν μας τρομάζει η απελευθέρωση. Εμπιστευόμαστε τις υγιείς και δημιουργικές επιστημονικές δυνάμεις του Δημόσιου ΑΕΙ. Θεωρούμε όμως ότι θα τις αναδείξει η σύγκριση και η άμιλλα απελευθερώνοντάς τες από τη μετριοκρατία και την καθήλωση.
Η συνύπαρξη Δημοσίων με Μη Κρατικά και Μη Κερδοσκοπικά ΑΕΙ επιπλέον θα κρατήσει νέες δυνάμεις στην Ελλάδα, θα επιτρέπει την Ελληνική κοινωνία και αγορά να επενδύουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να την καθιστά υπάλληλο ή υπεργολάβο ξένων ιδρυμάτων. Θα ανοίξει την πόρτα σε χιλιάδες διακεκριμένους Έλληνες του εξωτερικού, που επιστρέφοντας στην πατρίδα, θα φέρουν φρέσκια τεχνογνωσία, χρήσιμη για την ανάπτυξη και την οικονομία μας.
Η πολιτική μας πιστεύει στην απελευθέρωση στην σύγκριση, στην άμιλλα. Υποστηρίζει την αναθεώρηση του άρθρου 16. Δεν αντιδρά φοβικά, δεν δραπετεύει, δεν σιωπά, δεν εκφράζεται με μισόλογα.
Ωστόσο επενδύει στο Δημόσιο ΑΕΙ και στοχεύει στην ενίσχυση της αυτονομίας του, προωθεί την κινητικότητα και επιδιώκει την εξωστρέφεια, κινήσεις που για να εκδηλωθούν πρέπει προηγουμένως οι δυνάμεις του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου και ΤΕΙ να αντιδράσουν ώριμα και να κινητοποιηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση.
Τρίτο κεφάλαιο που ολοκληρώνει τη στρατηγική μας και διατρέχει οριζόντια όλες τις βαθμίδες της Δια Βίου μάθησης, απ’ τις τρεις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης μέχρι και την αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση, την εκπαίδευση ενηλίκων, τα Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, τις Σχολές Γονέων, την εκπαίδευση ευαίσθητων πληθυσμιακών ομάδων καθώς και το σύνολο της νέας γενιάς είναι μία πλατφόρμα θεματικών καινοτομιών, που στοχεύει στην καλλιέργεια του νέου Έλληνα ως πολίτη της Ευρώπης και πολίτη του Κόσμου. Η στρατηγική αυτή εδράζεται σε πέντε πυλώνες εφαρμοσμένης πολιτικής.
1. Πρώτος πυλώνας είναι η Ανθρωποκεντρική εκπαίδευση : • Αφορά τα ΑΜΕΑ για τα οποία έχουμε προετοιμάσει ήδη ολοκληρωμένη νομοθετική παρέμβαση, που υιοθετεί το σύνολο σχεδόν των αιτημάτων του αναπηρικού και γονεϊκού κινήματος. Θεσμοθετεί όλα τα διεθνώς ισχύοντα, καθιστώντας υποχρεωτική την εκπαίδευση αυτών των συνανθρώπων μας και δίδοντας του ίσες ευκαιρίες για μόρφωση, κοινωνική ένταξη και εργασία. Είναι δε η πρώτη φορά που η πολιτεία παρεμβαίνει ολοκληρωμένα, και με πρόγραμμα υποδομών για εκατοντάδες χιλιάδες ΑΜΕΑ καλύπτοντας το κενό μιας απάνθρωπης πολυετούς αδιαφορίας. • Η ανθρωποκεντρική εκπαίδευση συμπεριλαμβάνει παρεμβάσεις για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες σ’ όλες τις βαθμίδες : για τους μετανάστες, τους πρόσφυγες, τους Ρομ, του αναξιοπαθούντες, τους αναλφάβητους. • Ο πυλώνας αυτός συμπληρώνεται απ’ την εφαρμογή μιας «Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Πολιτικής που αφορά στη Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης» η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει μοντέλο για κράτη της περιοχής μας, που επιδιώκουν την Ευρωπαϊκή Προοπτική. 2. Δεύτερος πυλώνας καινοτομίας είναι η Περιβαλλοντική εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης. Με συντονισμό της ΣΕΠΕΔ, μέσω του δικτύου των ΚΠΕ και με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις ανά τη χώρα (ανακύκλωση, διδασκαλία περιβαλλοντικής αγωγής κ.ά) επιδιώκουμε να γνωρίσουν τα παιδιά τη φύση, να αγαπήσουν το περιβάλλον, να συμβάλλουν στην αειφόρο ανάπτυξη. 3. Τρίτος πυλώνας είναι η ψηφιακή σύγκλιση. Η ισότητα στην πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες. Η καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού. Η αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης. Η επιμόρφωση όχι μόνο για την σωστή χρήση αλλά και την κατάλληλη αξιοποίηση του ασφαλούς διαδικτύου. • Όπως σήμερα προσφέρουμε ένα δωρεάν Η/Υ σε κάθε πρωτεύουσα Ελληνικού Γυμνασίου στόχος μας είναι να μπορέσουμε να δώσουμε έναν υπολογιστή δωρεάν μία φορά κατά τον εκπαιδευτικό κύκλο σε κάθε Έλληνα μαθητή, ώστε να μπορεί και απ’ το σπίτι του να κάνει χρήση του σχολικού δικτύου και των ιστοσελίδων του ΥΠΕΠΘ. 4. Τέταρτος πυλώνας είναι η πολυγλωσσία-γλωσσομάθεια-ελληνομάθεια-ελληνοφωνία. • Κάθε ελληνόπουλο για να γίνει πολίτης της Ευρώπης και του κόσμου πρέπει να έχει τη δυνατότητα να μάθει ξένες γλώσσες πιστοποιώντας επίσημα αυτή του τη δεξιότητα. Το ΥΠΕΠΘ αναπτύσσει αυτό το σύστημα διδασκαλίας αλλά και πιστοποίησης στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική και σταδιακά Τουρκική και Ρωσική. Ενισχύουμε την Ελληνική γλώσσα στα σχολεία της ομογένειας για να ξανασυνδέσουμε με στέρεο τρόπο την τρίτη και τέταρτη γενιά μεταναστών με την πατρίδα και τον πολιτισμό της. • Αναμορφώνουμε την Εκπαιδευτική Τηλεόραση. Δημιουργούμε Ελληνικά Σχολεία στα Βαλκάνια για τους γείτονες μας και ενισχύουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες της ομογενειακής εκπαίδευσης. • Τριπλασιάζουμε τις έδρες ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στα διεθνή Πανεπιστήμια αυξάνοντας πρωτόγνωρα, κυρίως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες την Ελληνοφωνία πολλών ξένων, που αναγεννούν ένα σύγχρονο φιλελληνικό ρεύμα χρήσιμο για την ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας. 5. Πέμπτος πυλώνας είναι η σύνδεση της Παιδείας με τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό. • Η ενίσχυση της διδασκαλίας της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες αποτελεί μέθοδο αντιμετώπισης των εξαρτήσεων, καταπολέμησης της παιδικής παχυσαρκίας και του διαβήτη, ενημέρωση για θέματα υγείας, προώθηση των Ολυμπιακών αξιών, ανάδειξη των ταλέντων. • Η ζωντανή γνωριμία της νέας γενιάς με την ιστορική αλλά και τη σύγχρονη πολιτιστική μας ταυτότητα. Η απελευθέρωση της αυθόρμητης δημιουργικής έκφρασης και η ανάδειξη των νέων ταλέντων, δημιουργούν τις προϋποθέσεις μιας πολυσχιδούς εκπαίδευσης και μιας ολοκληρωμένης παιδείας, που στο παρελθόν γέννησε τον Ολυμπισμό και τον Πολιτισμό και τώρα έχει την δυνατότητα να τους εξελίξει. Σε αυτό άλλωστε στοχεύει και η πρόσφατη αναβάθμιση των καλλιτεχνικών αγώνων, ο εμπλουτισμός τους με νέες τέχνες όπως η ρητορική, η ποίηση και η λογοτεχνία, το σκίτσο- το κινούμενο σχέδιο και το θέατρο σκιών, ο κινηματογράφος. Εκεί αποσκοπεί η αναβάθμιση και η επέκταση των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων που αποφασίστηκε.
Κυρίες και κύριοι, Επενδύουμε στην νέα γενιά γιατί την πιστεύουμε. Με ευαισθησία για τα ζητήματα, που την απασχολούν αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες ενημέρωσης ή ενεργοποίησης για τις εξαρτήσεις, τα ναρκωτικά, το ντόπινγκ, τη νεανική επιχειρηματικότητα, τη νεανική συμμετοχή, τον εθελοντισμό και τη δημιουργία.
Στόχος μας είναι να καταστήσουμε την πατρίδα μας σημαντικό περιφερειακό και διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο. Να αναβαθμίσουμε την Εκπαίδευση μας προκειμένου να προσελκύσουμε σ’ όλες τις βαθμίδες μαθητές και φοιτητές απ’ την περιοχή και όλο τον κόσμο. Δεν θέλουμε απλά να αποτρέψουμε τη διαρροή των ελληνικών μυαλών στο εξωτερικό, αλλά να τους ξανασυγκεντρώσουμε στη μητρόπολη. Η χώρα μας μόνο με την παιδεία μπορεί να ανακτήσει τη λάμψη που την ανέδειξε ως μήτρα μεγάλου πολιτισμού.
Η ολοκληρωμένη, ανοιχτή, σύγχρονη παιδεία είναι η δύναμη που μπορεί να μας καταστήσει εκ νέου πρωταγωνιστές δίδοντας φτερά στην οικονομία, την ανάπτυξη, την εξωτερική μας πολιτική.
Η παιδεία είναι βασική μας επένδυση για την πατρίδα και για τα παιδιά μας.
Γιατί: Όλα είναι θέμα Παιδείας.
|