ΠΑΣΟΚ Ανακοίνωση Τύπου, 19 Μαΐου 2008
Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, σχετικά με την έναρξη των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι μία κορυφαία διαδικασία, της οποίας το κύρος είναι πολύ σημαντικό για την ελληνική κοινωνία. Μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα αντιμετωπίζουν μία απ’ τις πολλές, όμορφες και σημαντικές προκλήσεις της ζωής τους. Ευχόμαστε να προσέλθουν με αισιοδοξία, με δύναμη και να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ευχόμαστε και ελπίζουμε στην άψογη διεξαγωγή των εξετάσεων, με σωστά οργανωμένη και απρόσκοπτη παρουσία των εκπαιδευτικών και με ψύχραιμη υποστηρικτική στάση των γονιών. Όσον αφορά την κυβέρνηση, τα τραγικά λάθη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας τα προηγούμενα χρόνια, οδήγησαν δυστυχώς πέρσι σε αμφισβήτηση του κύρους, της διαφάνειας και του αδιάβλητου, του πλέον αντικειμενικού συστήματος, της πλέον αντικειμενικής διαδικασίας στο Ελληνικό Δημόσιο. Τις τελευταίες εβδομάδες, με διαδοχικές ανακοινώσεις του γενικού γραμματέα, αλλά και του ίδιου του υπουργού Παιδείας, η πολιτική ηγεσία προσπάθησε να πείσει ότι έλαβε νέα μέτρα για τις εισαγωγικές εξετάσεις, τα οποία δεν υπήρχαν στο παρελθόν, ώστε να αποφευχθούν τα περσινά τραγικά λάθη. Δυστυχώς, αποδεικνύεται και εδώ το ράβε-ξήλωνε σε βάρος των εξετάσεων και σε βάρος της νέας γενιάς. Επανήλθαν και ο Πρόεδρος και μέλη της Κεντρικής Επιτροπής με μεγάλη εμπειρία, οι οποίοι, το 2004, είχαν καρατομηθεί σε μία βραδιά. Επανέφεραν μέτρα, τα οποία ίσχυαν και στο παρελθόν. Αυτό δεν θα πρέπει να ξανασυμβεί. Αυτή η κοροϊδία του Υπουργείου πρέπει να σταματήσει εδώ. Το σύνολο των μέτρων που ανακοινώθηκαν είναι μέτρα που ίσχυαν και δεν εφαρμόστηκαν. Είναι μέτρα, τα οποία εφαρμόζονταν πριν απ’ τις αλλοπρόσαλλες και αναξιοκρατικές παρεμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας. Θα σας δώσω λεπτομερώς όλες τις ανακοινώσεις και τα μέτρα, για να δείτε ακριβώς, τι δεν έκανε η Νέα Δημοκρατία και οδήγησε αυτό το σημαντικό θεσμό εκεί όπου τον οδήγησε πέρσι. Κλείνοντας, θα ήθελα να στείλω ένα μήνυμα προς όλους εμάς που διαμορφώνουμε την κοινή γνώμη. Όλοι μπορούμε να συνεισφέρουμε, ώστε οι εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο, στα ΤΕΙ, να μην παίρνουν τα χαρακτηριστικά έκτακτης ανάγκης για τη χώρα και για τις οικογένειες. Οι νέοι και οι νέες μας πρέπει να έχουν, και θα έχουν, πολλές ευκαιρίες για να δρομολογήσουν τη ζωή τους και αυτές οι εξετάσεις είναι μόνο μία απ’ αυτές. Υπάρχουν έξι μέτρα, τα οποία δεν θα σας τα διαβάσω. Θα σας εξηγήσω ακριβώς τι είναι. Ο υπουργός εξήγγειλε, και σε συνεντεύξεις του, και σε συνεντεύξεις Τύπου διαφόρων ειδών, μέτρα. Π.χ. εξήγγειλε την ανακατανομή των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα, αγνοώντας – ηθελημένα βεβαίως – ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια γινόταν ακριβώς το ίδιο για τους ίδιους λόγους. Μπορεί να μην το ήξερε. Δεν το αποκλείω καθόλου. Εξήγγειλε αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του τελικού βαθμού στην περίπτωση αναβαθμολόγησης και αποσιωπά ότι επαναφέρει με μια μικρή διαφοροποίηση το σύστημα που ίσχυε μέχρι το 2003 και το οποίο άλλαξε η Νέα Δημοκρατία το 2004 και αλλαγές οι οποίες οδήγησαν σε αυτά τα αδιέξοδα. Εξήγγειλε ότι, κατόπιν εντολής της, οι Πρόεδροι των βαθμολογικών κέντρων και των Νομαρχιακών Επιτροπών δεν πρέπει να έχουν συγγένεια έως και τρίτου βαθμού με οποιονδήποτε υποψήφιο δίνει εξετάσεις σε όλη την Ελλάδα. Αγνόησε, ή δεν είπε, ότι τα κωλύματα συμμετοχής σε όργανα θεσπίζονται με κανόνες δικαίου με Προεδρικό Διάταγμα και έχουν θεσπιστεί από την πρώτη εφαρμογή του συστήματος κωλύματα, όχι μόνο για τους Προέδρους, αλλά και για τα λοιπά μέλη των βαθμολογικών κέντρων, όταν στο βαθμολογικό κέντρο βαθμολογούνται γραπτά υποψηφίου συζύγου ή συγγενούς αυτών μέχρι και τρίτου βαθμού. Εξήγγειλε την απαγόρευση της εισόδου κινητού τηλεφώνου στους χώρους εξέτασης. Αυτό προβλεπόταν από τις διατάξεις που ισχύουν από το 2001 και μετά. Εξήγγειλε ότι στο Υπουργείο προμηθεύτηκαν ειδικές συσκευές αδρανοποίησης των κινητών τηλεφώνων, χωρίς να διευκρινίζει εάν η προμήθεια αυτή αφορά και στα Εξεταστικά Κέντρα, όπου άλλωστε παρουσιάζεται το πρόβλημα, λόγω αδυναμίας εντοπισμού του υποψηφίου που φέρει το κινητό τηλέφωνο. Αποσιώπησε ηθελημένα και πάλι το γεγονός ότι αυτές οι ειδικές συσκευές λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια στον χώρο λειτουργίας της Κεντρικής Επιτροπής. Εξήγγειλε ότι δόθηκαν στους Προέδρους των Βαθμολογικών Κέντρων οδηγίες για αυστηρή επιλογή του αναγκαίου προσωπικού, για την αντικειμενικότερη βαθμολόγηση των γραπτών, αγνοώντας και πάλι ηθελημένα ότι τις ίδιες οδηγίες έδιναν στερεότυπα όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ακριβώς τα ίδια κείμενα και οι ίδιες εγκύκλιοι. Έτσι, προσπαθεί να αποσιωπήσει το γεγονός ότι η μοναδική παρέκκλιση στο σύστημα αυτό έγινε πέρσι, όταν στους Προέδρους δόθηκαν οδηγίες μείωσης των αναβαθμολογήσεων με αδιαφανείς διαδικασίες, οδηγία που είχε τα γνωστά αποτελέσματα, με την παραβίαση του απόρρητου της βαθμολογίας στα βαθμολογικά κέντρα ειδικών μαθημάτων, όπως συνέβη στη Θεσσαλονίκη. Αναφέρθηκα στα πολύ συγκεκριμένα αυτά στοιχεία, γιατί δεν είναι δυνατόν ο υπουργός Παιδείας να λειτουργεί με τέτοιο επιπόλαιο τρόπο. Ή να δυναμιτίζει την παιδεία με τις θέσεις του περί ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ή να ανοίγει, χωρίς καμία προεργασία και χωρίς καμία σοβαρή προετοιμασία, ζητήματα εισαγωγικών εξετάσεων, ή να θέτει ζητήματα επαναπροσδιορισμού και αναδιάρθρωσης του συστήματος εξετάσεων, όταν δεν κάνει απολύτως τίποτα, εκτός από το επαναφέρει πράγματα, τα οποία είχαν στο παρελθόν λειτουργήσει με επιτυχία. Ευχαριστώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω αν το ΠΑΣΟΚ συμφωνεί ή διαφωνεί με το να καταργηθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις και να υπάρχει ένας επιπλέον χρόνος στο Λύκειο.
Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Είχα ανακοινώσει σε αυτή την αίθουσα λεπτομερώς τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για τη δευτεροβάθμια και για τις εισαγωγικές, είχα πει τότε ότι προτείνουμε ένα πλαίσιο, στο οποίο θα υπάρχουν εξετάσεις αντικειμενικές στο Λύκειο και θα υπάρχει δυνατότητα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ να παρουσιάσουν τους δικούς τους συντελεστές βάρους αυτών των μαθημάτων, ώστε να υπάρχει μία συνεργασία Λυκείου και Πανεπιστημίου. Δεν έχουμε μιλήσει βεβαίως και δεν συμφωνούμε για ένα επιπλέον έτος, το οποίο θα πρέπει να εξηγήσει ο υπουργός με ποιες προϋποθέσεις, ποιες υποδομές και ποια Πανεπιστήμια θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Γι’ αυτό και είπα ότι το έκανε με εξαιρετικά επιπόλαιο τρόπο, χωρίς να αναφερθεί στα δεδομένα και στις δυνατότητες που υπάρχουν.
|