ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υφυπουργός Παιδείας για τα δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ (19/5/08)

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 
Ανακοίνωση Τύπου, 19 Μαΐου 2008

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. Σ. ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ ΣΕ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΤΕΙ

Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρος Ταλιαδούρος απαντώντας σε επερώτηση Βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με θέμα τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων και φοιτητών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Καταρχάς, θα ήθελα να επισημάνω ότι οι Κυβερνήσεις του Π.Α.Σ.Ο.Κ. φέρουν βαρύτατη ευθύνη, όχι μόνο γιατί δεν μπόρεσαν από το 1994 έως το 2004 να επιλύσουν το πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, αλλά αντίθετα με τις πράξεις τους και κυρίως με τις παραλείψεις τους, το περιέπλεξαν, με αποτέλεσμα το ΣτΕ να επιστρέφει χωρίς να έχει επεξεργαστεί πολλά π.δ. επαγγελματικών δικαιωμάτων. Επί 10 χρόνια χιλιάδες απόφοιτοι και οι οικογένειές τους είχαν αφεθεί στην τύχη τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1994, όταν κατατέθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο προσφυγή στο ΣτΕ για την ακύρωση του π.δ. 318/1994, που αφορούσε στα επαγγελματικά δικαιώματα τριών ειδικοτήτων της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών, η τότε ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με διαρκείς αναβολές στην εκδίκαση της συγκεκριμένης υπόθεσης επί μία δεκαετία δεν θέλησε ποτέ να δώσει λύση στην εκκρεμότητα αυτή. Και όχι μόνο αυτό, αλλά με το υπ’ αριθμ. 11639/1994 έγγραφο του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Λαλιώτη, διατάχθηκαν όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και κυρίως Πολεοδομίες για τη μη εφαρμογή του διατάγματος.
Στη συνέχεια η μη εφαρμογή του διατάγματος ισχυροποιήθηκε με το υπ’ αριθμ. 8151/95 έγγραφο Γενικής Γραμματείας ΥΠΕΧΩΔΕ και το υπ’ αριθμ. 80960/1999 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Πολεοδομίας του ΥΠΕΧΩΔΕ, τα οποία επανέλαβαν τη ρητή εντολή περί μη εφαρμογής του π.δ. 318/1994.  
Εκτός όμως των ως άνω εγγράφων, τα οποία περιέπλεκαν το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και δημιουργούσαν ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους αποφοίτους Τ.Ε.Ι., η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. το 1994, το ίδιο δηλαδή έτος της έκδοσης του π.δ. 318/1994, είχε επιχειρήσει να προωθήσει δύο προεδρικά διατάγματα τα οποία προέβλεπαν την κατάργηση του π.δ. 318/1994! Τα π.δ. αυτά υπογράφονταν από τον κ. Γεώργιο Παπανδρέου, ως Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και τον κ. Κ.Λαλιώτη, ως Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.. Τελικά δεν έγιναν δεκτά από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η κίνηση όμως αυτή είναι ενδεικτική της προχειρότητας και της επιπολαιότητας με την οποία αντιμετωπιζόταν το ζήτημα της κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων και την εξαπάτηση του ελληνικού λαού.
 Εν όψει της αναμονής της έκδοσης της απόφασης για το κύρος του π.δ. 318/1994, το Συμβούλιο της Επικρατείας, με άλλες αποφάσεις του, είχε λάβει την απόφαση ότι δεν επεξεργαζόταν κανένα από τα σχέδια των προεδρικών διαταγμάτων τα οποία είχαν αποσταλεί προς έγκριση. Συνεπώς η διαδικασία προώθησης νέων Προεδρικών Διαταγμάτων έπρεπε να γίνει μετά την έκδοση της αποφάσεως της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και σύμφωνα με τα οριζόμενα σε αυτή.

Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 678/2005 απόφασης του ΣτΕ, που όρισε τα ως άνω, η Πολιτεία είχε συνταγματική και ηθική υποχρέωση αφενός να στηρίξει τον ανώτατο χαρακτήρα των Τ.Ε.Ι. και αφετέρου να ρυθμίσει εκ νέου τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων αυτών, κατά τρόπο που να εξασφαλίζει τη συμμόρφωση προς τις επιταγές του Συντάγματος και των νόμων, σύμφωνα πάντα και με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η υπ’ αριθμ. 678/2005 απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ καθόρισε σαφώς το νομικό πλαίσιο και θέτοντας τους όρους τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις  σύμφωνα με τα οποία θα είναι στο μέλλον δυνατή η αναγνώριση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων αποφοίτων ΤΕΙ. Συνεπώς σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι συνιστά «άλλοθι». Πέραν αυτών, με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας 1958/2000 και 678/2005 ετέθη σε αμφισβήτηση ο ανώτατος χαρακτήρας των ΤΕΙ.

Για το λόγο αυτό το ΥΠ.Ε.Π.Θ. έπρεπε να κινηθεί προς δύο κατευθύνσεις:
Πρώτον, στο να ξεκαθαρίσει και νομικά ότι τα ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση μαζί με τα Πανεπιστήμια αλλά και να ενισχύσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ΤΕΙ, ώστε να αναβαθμιστεί και το επίπεδο σπουδών. 
Δεύτερον, να προωθήσει, σύμφωνα με τις πιο πάνω κατευθύνσεις την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα.
Ειδικότερα:
Α) Με το Ν.3404/2005 «Ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις»,  συμπληρώθηκαν και ενισχύθηκαν οι αναγκαίες διαδικασίες, λειτουργίες και δομές για τη διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας και την προαγωγή της ποιότητας της ελληνικής Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Ενδεικτικά:
- Ενισχύθηκε η αυτονομία και η αυτοδιοίκηση των Τ.Ε.Ι., δεδομένου ότι πλέον τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Τ.Ε.Ι. καταρτίζονται με ευθύνη των ίδιων των Ιδρυμάτων.
- Συστάθηκαν 630 νέες θέσεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π.), καθώς και 400 νέες θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) και Διοικητικού Προσωπικού (Δ.Π.).
- Εξασφαλίσθηκαν πιστώσεις για προκήρυξη 800 νέων θέσεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
- Επιλύθηκε σειρά θεσμικών θεμάτων που αφορούσαν στην εύρυθμη λειτουργία τωνΤ.Ε.Ι. και τα οποία εκκρεμούσαν για χρόνια.
- Βάσει των εξουσιοδοτικών διατάξεων του προαναφερθέντος νόμου, καθορίστηκε το Περιεχόμενο Σπουδών για 154 Τμήματα των Τ.Ε.Ι, κάτι που αποτελούσε αναγκαία προϋπόθεση για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Τ.Ε.Ι., σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 678/2005 απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ. 
- Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα πραγματοποίησης εφαρμοσμένης έρευνας από τα Τ.Ε.Ι., το οποίο και αποτελούσε πάγιο αίτημα των ιδρυμάτων, ενώ στον πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή και αφορά το θεσμικό πλαίσιο της Έρευνας και της Τεχνολογίας στη χώρα μας, τα Τ.Ε.Ι. αντιμετωπίστηκαν σε ισότιμη βάση με τα Πανεπιστήμια.
 Εξάλλου, ενώ  με το Ν. 2916/2001  προβλέφθηκε ότι τα Τμήματα Τ.Ε.Ι. μπορούν να συμπράττουν στη λειτουργία Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με Τμήματα Πανεπιστημίων εσωτερικού ή ομοταγών εξωτερικού, μέχρι το 2004 ουδέποτε εκδόθηκαν οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις για τη λειτουργία τους. Η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κράτησε σε ομηρία για χρόνια τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών που διοργανώνουν τα Τ.Ε.Ι. σε συνεργασία με γνωστά ξένα πανεπιστήμια, αφήνοντας στον αέρα πολλές δεκάδες πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Για να έλθει η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και στον πρώτο μόλις μήνα να εκδώσει Φ.Ε.Κ. αναγνώρισης των μεταπτυχιακών αυτών, λυτρώνοντας όλους αυτούς του πτυχιούχους. 
- Επίσης από τον Απρίλιο του 2004 και μετά, εγκρίθηκαν με υπουργικές αποφάσεις και λειτουργούν σήμερα:
1. 37 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, σε σύμπραξη Τ.Ε.Ι. με Πανεπιστήμια του εσωτερικού και
2. 24 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, σε σύμπραξη Τ.Ε.Ι. με Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Παράλληλα, το ΥΠ.Ε.Π.Θ., με στόχο την αναβάθμιση των Τ.Ε.Ι. και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που είχαν δημιουργηθεί από τη μη επαρκή χρηματοδότησή τους, πραγματοποίησε διαδοχικές έκτακτες χρηματοδοτήσεις και αύξηση των προϋπολογισμών των Τ.Ε.Ι.. Ειδικότερα, η χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων για τις λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκε από 85.000.000 Ευρώ, το έτος 2003, σε 158.000.000 Ευρώ, το έτος 2007, δηλαδή περίπου κατά 70%, μέσα στα τέσσερα τελευταία χρόνια. Επίσης,  η χρηματοδότηση για τη σίτιση των σπουδαστών των Τ.Ε.Ι. αυξήθηκε από 16.240.000 Ευρώ, το έτος 2003, σε 25.850.000 Ευρώ, το έτος 2007, δηλαδή  σημειώθηκε ποσοστό αύξησης 60% κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Στη συνέχεια ψηφίστηκε ο Ν. 3549/2007, ως εκτελεστικός της παρ. 5 του άρθρου 16 του Συντάγματος στο σύνολό της, η οποία αφορά την ανώτατη εκπαίδευση, έτσι ώστε να ενταχθούν ουσιαστικά τα Τ.Ε.Ι. στην ανώτατη βαθμίδα. Βάσει του νόμου αυτού, τα Τ.Ε.Ι. αποτελούν ρητά πλέον Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (άρθρ. 2 παρ.1α), ούτως ώστε να μην μπορεί να αμφισβητηθεί με κανένα τρόπο ο ανώτατος χαρακτήρας τους.

Β) Ταυτόχρονα και μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 678/2005 απόφασης της Ολομελείας του ΣτΕ, το ΥΠ.Ε.Π.Θ. έθεσε σε προτεραιότητα την έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων Τμημάτων Τ.Ε.Ι. που εκκρεμούσαν για δεκαετίες, δεδομένου ότι δεν είχε, άλλωστε, μέχρι τότε ολοκληρωθεί και η έκδοση των περιεχομένων σπουδών Τμημάτων των Τ.Ε.Ι..
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, το ΥΠ.Ε.Π.Θ. συγκρότησε ανά τομέα Ειδικές Επιστημονικές Επιτροπές, προκειμένου να διαμορφώσουν εισηγήσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι οποίες συζητούνται εν συνεχεία στο αρμόδιο κατά Νόμο όργανο, το Συμβούλιο Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα επίσημα πρακτικά του ΣΑΤΕ είναι στη διάθεση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου. 
Ειδικότερα, στα Τ.Ε.Ι. της χώρας λειτουργούν συνολικά 93 ειδικότητες. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί προεδρικά διατάγματα για 59 ειδικότητες και εκκρεμεί η έκδοση π.δ. για 34 Τμήματα. Σημειωτέον ότι για 10 ειδικότητες εξ αυτών εξεδόθησαν τα επαγγελματικά δικαιώματα το έτος 2006.
Ειδικότερα, είναι χαρακτηριστικό ότι εντός του έτους 2006, ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατά τα ανωτέρω και εκδόθηκαν τα Προεδρικά Διατάγματα που καθορίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων οκτώ (8) Τμημάτων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τ.Ε.Ι. (Π.Δ 174/06, ΦΕΚ 184¶), καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων άλλων δύο (2) Τμημάτων των Τ.Ε.Ι. και, ειδικότερα, του Τμήματος Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων, καθώς και του Τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου (Π.Δ. 97/06, ΦΕΚ 98¶).
 
Για την έκδοση και των υπολοίπων π.δ. έχουν δρομολογηθεί τα κάτωθι:
Πρώτον, το Σ.Α.Τ.Ε. έχει γνωμοδοτήσει για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων έντεκα (11) Τμημάτων της Πληροφορικής των Τ.Ε.Ι., ύστερα από ομόφωνο πόρισμα δύο Επιτροπών. Το σχετικό σχέδιο π.δ. έχει ήδη υπογραφεί από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και από τους συναρμόδιους Υπουργούς και έχει ήδη προωθηθεί προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Συνεπώς, τα έντεκα (11) αυτά Τμήματα σύντομα θα έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Πρόκειται, ειδικότερα για τα εξής έντεκα (11) Τμήματα:
1. Πληροφορικής
2. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
3. Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης
4. Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων
5. Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών
6. Τεχνολογίας Πληροφορικής  και Τηλεπικοινωνιών
7. Πληροφορικής και Επικοινωνιών
8. Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων
9. Βιομηχανικής Πληροφορικής
10. Βιομηχανικού Σχεδιασμού και
11. Πληροφορικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

Δεύτερον, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τεσσάρων (4) Τμημάτων της ΣΤΕΦ, λειτούργησαν ήδη τρεις (3) Επιστημονικές Επιτροπές, στις οποίες συμμετείχαν Καθηγητές του Πολυτεχνείου, Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., καθώς και εκπρόσωποι και μέλη πολλών εμπλεκόμενων φορέων (όπως Τ.Ε.Ε, Ε.Ε.ΤΕ.Μ, Π.Ο.Μ.Η.Τ.Ε.Δ.Υ, ΥΠ.Ε.Χ.Ω.Δ.Ε), έχει γνωμοδοτήσει το Σ.Α.Τ.Ε. και έχει ήδη λήξει ο σχετικός διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς. Ήδη, το σχετικό σχέδιο προεδρικού διατάγματος έχει υπογραφεί από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε ό,τι αφορά την αρμοδιότητα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες.

Πρόκειται, ειδικότερα, για τα εξής Τμήματα:
1. Πολιτικών Δομικών Έργων
2. Πολιτικών Έργων Υποδομής
3. Τοπογραφίας και
4. Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας

Τρίτον, έχει λειτουργήσει Επιστημονική Επιτροπή για τη διαμόρφωση εισήγησης για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων άλλων έξι (6) Τμημάτων (κυρίως της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας), η οποία κατέθεσε ήδη σχετικό πόρισμα. Το εν λόγω πόρισμα θα εισαχθεί για γνωμοδότηση στην επόμενη συνεδρίαση της Ολομέλειας του ΣΑΤΕ, εντός του μηνός Ιουνίου.
Πρόκειται, ειδικότερα, για τα εξής Τμήματα:
1. Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου
2. Αρχιτεκτονικής Τοπίου
3. Γεωργικής Μηχανολογίας και Υδάτινων Πόρων
4. Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (επανακαθορισμός)
5. Οικολογίας και Περιβάλλοντος και
6. Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών

Τέταρτον, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων δώδεκα (12) Τμημάτων της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τ.Ε.Ι. λειτουργεί ήδη Επιστημονική Επιτροπή, το πόρισμα της οποίας αναμένεται προκειμένου να εισαχθεί στο Σ.Α.Τ.Ε. για γνωμοδότηση.

Πρόκειται, ειδικότερα, για τα εξής Τμήματα:
1. Μηχανολογίας
2. Ηλεκτρολογίας
3. Ενεργειακής Τεχνολογίας
4. Αυτοματισμού
5. Ναυπηγικής
6. Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος
7. Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης
8. Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος
9. Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
10. Κλωστοϋφαντουργίας
11. Οχημάτων και
12. Τεχνολογίας Αεροσκαφών

Τέλος, θα εισαχθούν για γνωμοδότηση σε επόμενη συνεδρίαση της Ολομέλειας του Σ.Α.Τ.Ε., τα σχετικά πορίσματα για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των εξής Τμημάτων  Τ.Ε.Ι.:
1. Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων
2. Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων και
3. Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων

Έτσι, με τον ως άνω σχεδιασμό, όπως έχει κατ’ επανάληψη τονίσει ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εντός του έτους 2008, όσον αφορά στην αρμοδιότητα του ΥΠ.Ε.Π.Θ., θα έχουν αντιμετωπιστεί όλες οι εκκρεμότητες της διαδικασίας καθορισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλα τα Τμήματα Τ.Ε.Ι..
 
Επ’ ευκαιρία, θα ήθελα να σας ενημερώσω σχετικά και με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων Α.Ε.Ι.. Ειδικότερα:
Έχει εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων της ΣΕΜΦΕ του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.
Σχετικά με τα λοιπά προεδρικά διατάγματα που ακόμη εκκρεμούν, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα εξής:

Πρώτον, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία στο Σ.Α.Π.Ε. και έχουν σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχέδια προεδρικών διαταγμάτων για την κατοχύρωση των αποφοίτων των εξής τμημάτων:
1. Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης.
2. Τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
3. Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ (ή Τεχνολογίας Υπολογιστών) του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
4. Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών.
5. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
6. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
7. Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Δεύτερον, έχουν υποβληθεί στο Σ.Α.Π.Ε. προς γνωμοδότηση οι προτάσεις των εξής τμημάτων:
1. Τμήματα Χημείας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Κρήτης.
2. Τμήματα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Κρήτης.
3. Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
4. Τμήμα Διαχείρισης και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
5. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Τρίτον, στην επόμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Π.Ε. θα εξετασθούν οι προτάσεις προς μετονομασία των εξής Τμημάτων:
1. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων.
2. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας.
3. Τμήμα Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας.

Τέταρτον, το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος για το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχει επιστρέψει από την ΚΕΝΕ και γίνονται οι ανάλογες προσαρμογές. Επίσης, για τα προγράμματα Ελληνικός Πολιτισμός, Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου έχουν συγκροτηθεί ομάδες εργασίες.

Επιδίωξη της νέας Ηγεσίας του ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι η εξεύρεση των λύσεων εκείνων που θα βοηθήσουν τα Ιδρύματα αφενός να ξεπεράσουν τα όποια προβλήματά τους και αφετέρου να συνεχίσουν την ανελικτική πορεία τους, ώστε να καθιερωθούν στην κοινωνία ως ισότιμα μέλη της ανώτατης βαθμίδος εκπαίδευσης της χώρας μας. Οι προθέσεις της πολιτείας για το σκοπό αυτό διαφάνηκαν ξεκάθαρα με την ψήφιση του Νόμου 3549/2007, δια μέσου του οποίου καθιερώθηκαν τα Τ.Ε.Ι ρητά ως Ιδρύματα ανωτάτης εκπαίδευσης κατά την έννοια του άρθρου 16 παρ. 5 του Συντάγματος. Εξάλλου οι σχέσεις του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με τα Τ.Ε.Ι. θα μπορούσα να πω ότι είναι οι καλύτερες. Αυτό οφείλεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη που έχει αναπτυχθεί μεταξύ πολιτικής ηγεσίας, διοικήσεων των Ιδρυμάτων, καθώς και των συνδικαλιστικών οργάνων του χώρου. Δια μέσου ενός ειλικρινούς διαλόγου που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των ανωτέρω φορέων, τα θετικά αποτελέσματα για τα Τ.Ε.Ι. είναι προφανή και πανθομολογούμενα από την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα αιτήματα των Ιδρυμάτων είναι πλέον αιτήματα για τη βελτίωση μιας ήδη καλής κατάστασης που επικρατεί στον χώρο των Τ.Ε.Ι.».  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved