ΠΑΣΟΚ Ανακοίνωση Τύπου, 24 Ιουνίου 2008 Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, συμμετείχε χθες, Δευτέρα 23 Ιουνίου, στην ετήσια γενική συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η Άννα Διαμαντοπούλου, έθεσε όλα τα μεγάλα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και κατέθεσε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το Δημοτικό Σχολείο, τον Δάσκαλο, την Χρηματοδότηση. Στάθηκε ιδιαίτερα στις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ, αλλά κατήγγειλε και τη διαχειριστική ανικανότητα της κυβέρνησης.
Ειδικότερα, η Άννα Διαμαντοπούλου, στην ομιλία της, τόνισε τα εξής:
Ιδεολογικές διαφορές: α) Ο υπουργός, κ. Στυλιανίδης, αναγόρευσε την ιδιωτική εκπαίδευση ως μοχλό μεταρρύθμισης και βελτίωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Το ΠΑΣΟΚ έχει ως πρώτο και βασικό εθνικό στόχο: Δημόσια Δωρεάν Παιδεία υψηλής ποιότητας με ίση πρόσβαση για όλους. β) Στο μεγάλο θέμα της Πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης που αφορά άμεσα την σημερινή ελληνική κοινωνία, η ΝΔ αντιδρά με αποκλεισμούς και αυταρχισμό. Με σύμβολο το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών αποκαλύπτεται η διαφορά, μιας και το ΠΑΣΟΚ τόσο ως κυβέρνηση, αλλά και ως αντιπολίτευση υποστήριξε την ισότιμη ένταξη, αλλά και την υποστηρικτική διδασκαλία για τα παιδιά των Μεταναστών. γ) Η απόσυρση του βιβλίου της Ιστορίας αποδεικνύει την σκοταδιστική αντίληψη ενός υπουργού που με δική του επιλογή υποβαθμίζει και ακυρώνει θεσμούς, επιστήμονες και εκπαιδευτικούς, αποσύροντας ένα βιβλίο και ετοιμάζοντας με αδιαφανείς διαδικασίες το νέο.
Πολιτικές διαφορές: α) Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ μειώνει ως ποσοστό του ΑΕΠ την Χρηματοδότηση της Παιδείας. Το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται για 5% Χρηματοδότηση και 1 δισεκατομμύριο ευρώ από την πρώτη χρονιά διακυβέρνησης.
β) Ολοήμερο Σχολείο - Πιστοποίηση πληροφορικής και Ξένης γλώσσας - Ενισχυτική διδασκαλία. Το ολοήμερο σχολείο, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει οπισθοδρόμηση, είναι ο κατεξοχήν θεσμός που αφορά τη δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα. Στόχος είναι η καθολική κάλυψη της χώρας με ολοήμερα σχολεία. Όχι ολοήμερα σχολεία με ωρομίσθιους δασκάλους. Το ολοήμερο Δημοτικό και το ολοήμερο Γυμνάσιο θα οδηγήσουν σε πιστοποίηση, από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης μιας ξένης γλώσσας σε επίπεδο Lower ή αντίστοιχο άλλης γλώσσας και των γνώσεων πληροφορικής. Στο πλαίσιο του ολοήμερους σχολείου θα στηριχθεί ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας προκειμένου να δημιουργηθούν εκείνες οι προϋποθέσεις ώστε ελαφρυνθούν τα νοικοκυριά από τις υπερβολικές δαπάνες εκπαίδευσης των παιδιών τους.
Η Κοινωνία της Πληροφορίας – Ψηφιακό Σχολείο: Είμαστε στην 26η θέση μεταξύ των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τις 27 χώρες, στη χρήση υπολογιστή σε επίπεδο διδασκαλίας. Δέσμευση του ΠΑΣΟΚ είναι η ένταξη της Ελλάδας σε μια τετραετία στις πρώτες χώρες στην Κοινωνία της Πληροφορίας.
Κομματισμός: Όχι στην κομματική κρίση. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου διευθυντές εκπαίδευσης σε επίπεδο περιφέρειας ή νομού να είναι ταυτόχρονα και πρόεδροι τοπικών κομματικών οργανώσεων της ΝΔ, λειτουργώντας σε πολλές περιπτώσεις με αντιδεοντολογικό τρόπο. Ζητήθηκε από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να πάρει σαφή θέση απέναντι στο εν λόγω φαινόμενο. Όχι στην κομματική επιλογή των στελεχών. Τέλος και τελεία σ’ αυτές τις πρακτικές.
Διαχειριστικές Διαφορές. α) Για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της εκπαίδευσης μέχρι το Δεκέμβριο του 2008 καταγράφηκαν 420. 000 χαμένες διδακτικές ώρες. β) Στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα στους εργαζόμενους στα ΚΔΑΥ (Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης) διεκόπη μετά από 8 χρόνια που ελάμβαναν το επίδομα ειδικής αγωγής και μάλιστα ζητείται να επιστρέψουν χρήματα «ως αχρεωστήτως καταβληθέντα» τα τελευταία τρία χρόνια. Προτάθηκε η υποβολή τροπολογίας στο Νομοσχέδιο που συζητείται αυτή τη περίοδο για τα μεταπτυχιακά προκειμένου να λυθεί η εκκρεμότητα αυτή. γ) Η ΝΔ με τον Νόμο 3518/2006 καθιέρωσε την υποχρεωτική φοίτηση ενός έτους στο νηπιαγωγείο χωρίς να λάβει καμία μέριμνα. Δεν έγινε καμία ορθολογική κατανομή των νηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία, ούτε προβλέφθηκε η ανάλογη υποδομή για την φοίτηση του συνόλου των νηπίων. Έτσι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ενώ στο σχολικό έτος 2006 - 2007 στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία φοιτούσαν 4.448 νήπια, στη σχολική χρονιά όμως που μόλις έκλεισε ο αντίστοιχος αριθμός έφτασε στις 35.000. Επιβαρύνοντας περαιτέρω, τον ήδη βεβαρυμμένο, οικογενειακό προϋπολογισμό.
|