ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Ανακοίνωση Τύπου, 3 Ιουνίου 2008 Η Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κα. Φάνη Πάλλη Πετραλιά και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Προκόπης Παυλόπουλος παρουσίασαν σήμερα το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές φύλαξης και φιλοξενίας παιδιών, του επιχειρησιακού προγράμματος (ΕΣΠΑ) 2007-2013.
Επίσης παρέστησαν η Υφυπουργός Απασχόλησης κα. Σοφία Καλαντζάκου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Αθανάσιος Νάκος, ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών και άλλων πόρων κ. Κωνσταντίνος Τσουτσοπλίδης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών κ. Πάτροκλος Γεωργιάδης.
Τα βασικά σημεία από την ομιλία της Υπουργού κ. Φάνης Πάλλη Πετραλιά.
• Η πιο σταθερή εγγύηση ανάπτυξης και προόδου είναι η συνοχή και η αλληλεγγύη της κοινωνίας, η κατοχύρωση των δικαιωμάτων των σημερινών και των αυριανών εργαζομένων. Ώστε να κερδίσουμε έγκαιρα το ουσιώδες στοίχημα. Να φτάσουμε στο διπλό στόχο που έχουμε θέσει: Όχι μόνο περισσότερες ευκαιρίες. Αλλά και ίσες ευκαιρίες. Και αυτό σημαίνει πραγματική στήριξη σε αυτούς που το χρειάζονται. Σημαίνει ουσιαστική κοινωνική προστασία, ώστε να μην αποκλείεται κανείς. Να μην χάνει κανείς το αναφαίρετο δικαίωμά του στην εργασία, στην προσωπική ανάπτυξη και στην κοινωνική προσφορά. Αυτό ακριβώς το αναφαίρετο δικαίωμα, αφορά η πρωτοβουλία για την αλλαγή του πλαισίου που διέπει τις δομές φύλαξης και φιλοξενίας παιδιών. Την κατοχύρωση ακόμη ενός βήματος για την εμπέδωση της ισότητας. Και αυτό σημαίνει κατοχύρωση στην πράξη της συμφιλίωσης του εργασιακού και του οικογενειακού βίου με την ισότιμη πρόσβαση των γυναικών στην αγορά εργασίας.
• Οι δομές φροντίδας και φιλοξενίας παιδιών είναι το πρώτο έργο που προκηρύσσεται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο για την περίοδο 2007 -2013.
Ολοκληρώνοντας έτσι τη λύση σε ένα μείζον πρόβλημα. Απομακρύνοντας οριστικά τον κίνδυνο διακοπής του προγράμματος.
Και αυτό το πετύχαμε διασφαλίζοντας οριστικά τη συνέχιση και την πολύπλευρη αναβάθμιση ενός μεγάλου έργου, το οποίο όλα τα προηγούμενα χρόνια συνέβαλλε αποφασιστικά στην ενίσχυση της γυναικείας απασχόλησης. Έτσι μετά και το Γ’ ΚΠΣ, κατά τη διάρκεια του οποίου η συγχρηματοδότηση του έργου υλοποιήθηκε μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση» και των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, αλλά και μετά τις μακρές διαπραγματεύσεις και τις διαβουλεύσεις του Υπουργείου μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε, να υπάρξει παράταση της συγχρηματοδότησης για άλλα δύο χρόνια, - η καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η του φετινού Αυγούστου - , Η προϋπόθεση που τίθεται για την από εδώ και πέρα κοινοτική συνδρομή είναι απόλυτη: Θέσπιση νέου νομικού, κανονιστικού και χρηματοδοτικού πλαισίου, ώστε να είναι αποτελεσματικότερο και πιο συμβατό με τις ανάγκες των εργαζόμενων γυναικών. Ανάγκες που αυτονοήτως έχουν αλλάξει από το 1994 που ξεκίνησε η λειτουργία των δομών.
Απαιτείται λοιπόν Νέα Στρατηγική, η οποία θα ενσωματώνει την εξατομικευμένη προσέγγιση της εργαζόμενης γυναίκας. Και παράλληλα θα διευρύνει σε όλο και περισσότερους αποδέκτες, -όλο και ποιοτικότερες υπηρεσίες.
• Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές φύλαξης και φιλοξενίας παιδιών:
Πρώτον: Ενισχύει την διαφάνεια και την κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς τα κριτήρια για την επιλογή των ωφελούμενων μητέρων και η συνολική διαδικασία που διέπει τη λειτουργία των Δομών αντιμετωπίζονται από εδώ και στο εξής με ενιαίους όρους για όλη την Επικράτεια. Ενιαία Στρατηγική σε όλη τη χώρα, σαφώς προσδιορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια για όλους.
Δεύτερον: Εξοικονομούνται πόροι, οι οποίοι πλέον υποστηρίζουν την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων για την φύλαξη των παιδιών εκείνων των γυναικών που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Ενώ μέχρι σήμερα η στήριξη δίνονταν έμμεσα στην εργαζόμενη μητέρα, μέσω της χρηματοδότησης των Δομών, με το νέο Σύστημα δίνεται άμεσα.
Τρίτον: Δημιουργούνται πραγματικά εχέγγυα για την βιωσιμότητα του Συστήματος και μετά το 2013 που πλησιάζει το πέρας της κοινοτικής συνδρομής. Το γεγονός ότι δικαιούχος του Έργου ορίζεται ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας αποτελεί πολλαπλή εγγύηση. Γιατί το κοινωνικό πρόσωπο του Οργανισμού, η συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, η προσανατολισμένη στον εργαζόμενο δράση του, η πανελλαδική του εμβέλεια τον καθιστούν τον πλέον κατάλληλο φορέα για βέλτιστη διαχείριση του έργου.
Τέταρτον: Δημιουργούνται οι όροι για ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών. Το γεγονός ότι έχουν πλέον δικαίωμα υπαγωγής στο έργο, πάντα με αυστηρές προϋποθέσεις, και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, - όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση-, αλλά και περισσότερες κατηγορίες νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, αυξάνει και τις διαθέσιμες θέσεις και τις επιλογές των γυναικών. Μια μητέρα δεν θα έχει πια μόνο μια επιλογή για την φύλαξη του παιδιού της. Θα μπορεί να διαλέξει μέχρι και πέντε Σταθμούς μέσα στο Νομό που ζει. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερες πιθανότητες να βρεθεί θέση και φυσικά καλύτερες υπηρεσίες, υπό το πρίσμα του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων που θα υπαχθούν στο έργο.
Το έργο απευθύνεται σε εργαζόμενες μητέρες και είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα εκείνων των γυναικών που είτε λόγω της οικονομικής τους κατάστασης, είτε και σε συνδυασμό με το είδος της οικογένειάς τους, είτε εξαιτίας της σχέσης εργασίας με την οποία δουλεύουν, έχουν πραγματικά ανάγκη. Εξοικονομώντας τους πόρους που δεν σχετίζονταν αμιγώς με την προσφερόμενη υπηρεσία και διευρύνοντας τους αναδόχους για την παροχή της υπηρεσίας αυξάνονται οι προσφερόμενες θέσεις και ως εξ αυτού μπορούν να ωφεληθούν περισσότερες γυναίκες. Και αυτός ήταν ο στόχος από την αρχή. Καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών για περισσότερες εργαζόμενες μητέρες.
• Τα κριτήρια επιλογής: 1. Χρόνος απασχόλησης: προτεραιότητα δίνεται στις γυναίκες με το μικρότερο χρόνο απασχόλησης στη θέση που έχουν τη στιγμή που κάνουν την αίτηση. Γιατί αυτές οι γυναίκες, ακριβώς γιατί βρίσκονται στην αρχή μιας εργασιακής σχέσης, είναι πιο ευάλωτες. Το ίδιο ισχύει και για τις εργαζόμενες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή συμβάσεις μερικής απασχόλησης, οι οποίες έχουν μεγαλύτερη ανασφάλεια. 2. Οικογενειακό εισόδημα: ευνόητη η προτεραιότητα σε εκείνες με το χαμηλότερο εισόδημα. 3. Οικογενειακή κατάσταση: Αναγνωρίζεται έμπρακτα η ανάγκη κοινωνικής προστασίας για τις οικογένειες που έχουν ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά και για τις γυναίκες που καλούνται να μεγαλώσουν μόνες τους το παιδί τους. Είναι σαφές ότι το πλαίσιο αυτό αποτυπώνει, - και με το γεγονός ότι τα κριτήρια γίνονται πλέον ομοιογενή για όλη τη χώρα-, την απόφαση για εξορθολογισμό που με τη σειρά του υπηρετεί τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη. Όπως και η διαδικασία επιλογής, που έτσι όπως είναι δομημένη, ενιαία για όλη τη χώρα, δεν αφήνει περιθώρια για ευνοϊκή και επιλεκτική μεταχείριση.
• Σε ότι αφορά στις Δομές που μπορούν να υπαχθούν στο Έργο είναι: - Βρεφικοί Σταθμοί - Βρεφονηπιακοί Σταθμοί - Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ολοκληρωμένης Φροντίδας - Παιδικοί Σταθμοί - Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών - Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με ειδικές ανάγκες Προϋπόθεση για την υπαγωγή τους: • Να είναι δημόσιοι, δημοτικοί ή ιδιωτικοί Σταθμοί που έχουν νομίμως άδεια ίδρυσης και λειτουργίας • Να προσφέρουν θέσεις με τιμή εντός των ανώτατων ορίων που θα ορίζει η πρόσκληση ενδιαφέροντος.
- Προκειμένου να υπάρξει σε κάθε φάση σωστή εφαρμογή προς όφελος των πολιτών, έχει προβλεφθεί μηχανισμός ελέγχου και παρακολούθησης. Τα αρμόδια όργανα, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το ΕΣΠΑ, διενεργούν περιοδικούς, επιτόπιους ελέγχους σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης του Έργου. Και στις Δομές και στον Οργανισμό Εργατικής Εστίας.
- Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία περιέχει και όλες τις λεπτομέρειες, έχει υπογραφεί. Σήμερα δημοσιεύτηκε από τον ΟΕΕ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις Δομές, με την οποία ενεργοποιείται ο μηχανισμός εφαρμογής του έργου. Ώστε να ξεκινήσουμε την 1 Σεπτεμβρίου. Να θέσουμε σε εφαρμογή το επόμενο μεγάλο βήμα της κοινωνικής προστασίας. Επεκτείνοντας και εκσυγχρονίζοντας αυτό το μεγάλο έργο, το οποίο αναμένεται να ανέλθει στο συνολικό κόστος των 280 εκατομμυρίων ευρώ, εξυπηρετώντας κάθε χρόνο περισσότερο από 16.000 παιδιά.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου με την Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
«Ι. Η ανάληψη μέτρων και πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των κοινωνικά ασθενέστερων πολιτών, καθώς και, γενικότερα, όσων από τους συμπολίτες μας έχουν ανάγκης πρόσθετης στήριξης και ειδικής μέριμνας, η ενδυνάμωση του θεσμού της οικογένειας και η ενθάρρυνση και υποστήριξη της γυναίκας, ώστε ν’ αποκτήσει ίσες ευκαιρίες με τους άνδρες αποτελούν πρώτιστο μέλημα της Κυβέρνησης Καραμανλή. Όπως έχουμε εμπράκτως αποδείξει, τόσο κατά την τρέχουσα όσο και κατά την προηγούμενη θητεία μας, προσπαθούμε, σταθερά και οργανωμένα, να εξοικονομήσουμε πόρους αλλά και να διεκδικήσουμε και να διασφαλίσουμε κοινοτικούς πόρους για την περαιτέρω θωράκιση του Κοινωνικού Κράτους Δικαίου. Και για τον σκοπό αυτόν στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, συνεργαζόμαστε με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και, κυρίως, με το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. ΙΙ. Α. Στο πεδίο αυτής της γόνιμης συνεργασίας εντάσσεται και η απόφαση την οποία παρουσιάζουμε σήμερα, με αντικείμενο το νέο θεσμικό πλαίσιο για την παροχή σε γυναίκες θέσεων φροντίδας και φιλοξενίας βρεφών, νηπίων και εφήβων στις δομές στις οποίες θα αναφερθώ παρακάτω. Πρόκειται για την υπ’ αριθμ. 46855/1622/26-6-2008 απόφαση των Υπουργών, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τη Δράση «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007-2013. Υπεύθυνος φορέας διαχείρισης και παρακολούθησης της παραπάνω δράσης είναι η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» (Ε.Υ.Δ. του Ε.Π. ΑΝΑΔ). Δικαιούχος της σχετικής πράξης είναι ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.).
Β. Στόχος αυτής της κοινής πρωτοβουλίας είναι η αύξηση της προοπτικής απασχόλησης και η ενίσχυση της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στην εργασία, μέσω της παροχής υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας βρεφών, νηπίων, παιδιών και εφήβων. Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται η ουσιαστική διευκόλυνσή τους στην εναρμόνιση των απαιτητικών και συγκρουόμενων ρόλων τους, με παράλληλη μέριμνα για την προστασία του θεσμού της οικογένειας. Ειδικότερα, προτεραιότητα δίνεται στις γυναίκες με το μικρότερο χρόνο απασχόλησης στη θέση που κατέχουν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, το χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, στις μητέρες με παιδιά ΑμεΑ, στις χήρες, στις άγαμες, στις διαζευγμένες ή σε διάσταση, στις τρίτεκνες και πολύτεκνες. Τα κριτήρια, δηλαδή, της τοποθέτησης στους παιδικούς σταθμούς είναι αμιγώς κοινωνικού χαρακτήρα, ενώ στο παρελθόν, λόγω των κενών που υπήρχε στο προϊσχύσαν θεσμικό πλαίσιο, μπορούσαν να «εμφιλοχωρήσουν» και ξένα προς τον σκοπό των δομών κοινωνικής μέριμνας κριτήρια.
Γ. Ειδικότερα, βασική καινοτομία του νέου πλαισίου αποτελεί το γεγονός ότι η διάθεση κάθε θέσης πραγματοποιείται από τον Ο.Ε.Ε. απευθείας προς την γυναίκα, η οποία ωφελείται, μέσω «εντολής τοποθέτησης» του τέκνου της. Αντίθετα, στο παρελθόν, η διάθεση γινόταν προς τον ανάδοχο, π.χ. τη δημοτική επιχείρηση παιδικού σταθμού, ο οποίος, με τη σειρά του, προχωρούσε σε κατανομή των θέσεων. Ανάδοχοι της παροχής των υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ο.Ε.Ε., και με τήρηση προκαθορισμένων και αυστηρών κανόνων διαφάνειας, μπορούν να είναι: - Βρεφικοί σταθμοί. - Βρεφονηπιακοί Σταθμοί. - Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ολοκληρωμένης Φροντίδας - Παιδικοί Σταθμοί - Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) - Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (Κ.Δ.Α.Π.- Μ.Ε.Α.)
Δ. Ειδικότερα, τα προγράμματα που αναπτύσσονται καλύπτουν τις ακόλουθες δράσεις: Φροντίδας βρεφών από 2 μηνών έως 2,5 ετών και νηπίων και παιδιών από 2,5 ετών έως την ηλικία υποχρεωτικής φοίτησής τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Φροντίδας παιδιών βρεφικής και προσχολικής ηλικίας από 8 μηνών και παιδιών με αναπηρία από 2,5 ετών έως την ηλικία υποχρεωτικής φοίτησής τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργικής απασχόλησης παιδιών από 6 έως 12 ετών σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) και παιδιών με ελαφράς μορφής κινητικά ή αισθητηριακά προβλήματα και Φροντίδας παιδιών με αναπηρία παιδιών και εφήβων με νοητική υστέρηση ή και κινητική αναπηρία σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (Κ.Δ.Α.Π. Μ.Ε.Α.).
Ε. Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση του Προγράμματος διασφαλίζεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Καλύπτει δε το χρονικό διάστημα 2007-2013. Τούτο αποδεικνύει στην πράξη ότι αυτή η Κυβέρνηση αντιμετώπισε με υπευθυνότητα και συνέπεια μια ακόμη εκκρεμότητα από αυτές που της κληροδότησαν οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Δηλαδή, όπως έχουμε δεσμευθεί, και αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχουν αποκτήσει οι εν γένει δομές κοινωνικής μέριμνας για τις τοπικές κοινωνίες, προχωρήσαμε, σε πρώτη φάση, στη μετατροπή σε αορίστου χρόνου των συμβάσεων χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές, εφόσον πληρούσαν τις προϋποθέσεις του π.δ. 164/2004. Στη συνέχεια, προκειμένου να τους προσδώσει μόνιμη υπόσταση, εργασθήκαμε προς την κατεύθυνση της διασφάλισης της χρηματοδότησής τους, η οποία ως τότε ήταν «στον αέρα». Υπενθυμίζουμε ότι τα προγράμματα αυτά ξεκίνησαν να λειτουργούν μόνο με κοινοτικούς πόρους, επί των ημερών των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, χωρίς να έχει ληφθεί μέριμνα και χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός, κατά τη γνωστή τακτική του ΠΑΣΟΚ, για το μέλλον του θεσμού. Βρέθηκαν, συνεπώς, με τη λήξη της κοινοτικής χρηματοδότησης από το Γ΄ Κ.Π.Σ. κυριολεκτικά χωρίς ουδεμία διασφάλιση, θέτοντας σε κίνδυνο το δικαίωμα εργασίας χιλιάδων εργαζομένων σε αυτά, αλλά και δημιουργώντας ανυπέρβλητα προβλήματα σε χιλιάδες ανήμπορους συμπολίτες μας ή, γενικότερα, σε πολίτες που βασίζονταν στη στήριξη και στις υπηρεσίες των δομών αυτών. Η Κυβέρνηση, αφού εξασφάλισε διαδοχικές παρατάσεις, με πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό, πετυχαίνει την ένταξη μιας σημαντικής ομάδας από τις δομές αυτές, οι οποίες αφορούν τους παιδικούς σταθμούς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, στην κοινοτική χρηματοδότηση του Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013. Αλλά και περαιτέρω, όπως έχουμε ξαναπεί, εγγυόμαστε τη συνέχιση των προγραμμάτων αυτών στο μέλλον, με πόρους ιδίως από τον κρατικό προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τους όρους της Ε.Ε. οι ΟΤΑ που συμμετείχαν όφειλαν να τα διασφαλίσουν τη συνέχισή τους με ίδιους πόρους. Έχοντας διασφαλισμένη, λοιπόν, τη χρηματοδότηση, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούμε, για μια ακόμη φορά, τους Δήμους να προχωρήσουν στην προκήρυξη θέσεων τακτικού προσωπικού, ώστε να πάψει η ταλαιπωρία και αυτής της ομάδας των εργαζόμενων συμπολιτών μας και να τροποποιήσουν τους Οργανισμούς τους, όπου το κρίνουν σκόπιμο, ιδρύοντας αυτοτελείς Διευθύνσεις για τις Δομές Κοινωνικής Μέριμνας και προστατεύοντας τη βιωσιμότητα αυτού του τόσο χρήσιμου θεσμού.
ΙΙΙ. Παράλληλα, σε συνεργασία με την ΚΕΔΚΕ, προετοιμάζουμε την ενίσχυση των δομών κοινωνικής μέριμνας, μέσα από την απόκτηση σταθερής υπόστασης και την ένταξή τους στους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων και των Κοινοτήτων, με παράλληλη διασφάλιση των αναγκαίων πόρων. Από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας λειτουργούν 1.500 περίπου δημοτικές επιχειρήσεις – οι οποίες πλέον θα είναι αποκλειστικά κοινωφελείς - με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής μέριμνας και μέσο όρο χρηματοδότησης ύψους 500.000 ευρώ ετησίως. Ήδη έχει ληφθεί πρόνοια για το προσωπικό των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» κλπ., ώστε να παραμείνουν οι έμπειροι και εξειδικευμένοι αυτοί εργαζόμενοι στα προγράμματα αυτά και να μπορέσει να συνεχισθεί απρόσκοπτα η λειτουργία τους προς όφελος των συμπολιτών μας που τα έχουν ανάγκη. Σημειώνεται ότι η διάρκεια των προγραμμάτων αυτών έχει παραταθεί ως τις 31.8.2008, ιδίως με πόρους που καταφέραμε να διασφαλίσουμε από κοινού με το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Επίσης πετύχαμε την κάλυψη του Προγράμματος «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», όπως θα ανακοινώσουμε τις αμέσως επόμενες ημέρες. IV. Οι ανωτέρω πρωτοβουλίες έρχονται να προστεθούν στις τομές που έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά την προστασία του παιδιού, των κάθε είδους δικαιωμάτων του και ιδίως της υγείας και της ποιότητας ζωής του. Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα παρουσιάσουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο που διαμόρφωσε το Υπουργείο Εσωτερικών για τις παιδικές χαρές, θέτοντας τέρμα στην αβεβαιότητα που ίσχυε και στον τομέα αυτόν».
|