ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ομιλία Στυλιανίδη στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για θέματα προσωπικού (15/7/08)

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, 15 Ιουλίου 2008
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το νομοσχέδιο αυτό στοχεύει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, καθώς ανασυγκροτεί οργανωτικά μια σειρά από λειτουργίες και επιλύει θέματα του ΥΠΕΠΘ αποδεικνύοντας ότι η βελτίωση στην εκπαίδευση δεν είναι μόνο θέμα αύξησης δαπανών αλλά και σωστής αξιοποίησης των χρηματοδοτήσεων και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
Το κύριο χαρακτηριστικό του Ν/Σ είναι ο σεβασμός προς τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και η απελευθέρωσή τους από την ομηρία της αναπλήρωσης με τρόπο αξιοκρατικό και αντικειμενικό, που διασφαλίζει την ισότητα των ευκαιριών.
Παράλληλα, αντιμετωπίζονται μια σειρά από ζητήματα που συμβάλλουν στη βελτίωση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε διάφορες δομές της εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, της δια βίου μάθησης, της αρχικής κατάρτισης ή της εκπαίδευσης των ομογενών.

Συγκεκριμένα όλοι γνωρίζουμε ότι για δεκαετίες ολόκληρες με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς δημιουργούνταν προβλέψιμα ή απρόβλεπτα κενά στα σχολεία, με συνέπεια να χάνονται ώρες μαθημάτων, να ταλαιπωρούνται οι μαθητές, να ανησυχούν οι γονείς.

Πολλά σχολεία έμεναν χωρίς εκπαιδευτικούς όταν άλλα είχαν υπερπληθώρα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί είχαν αποσπαστεί ευνοιοκρατικά σε γραφεία ή παράλληλες υπηρεσίες αφήνοντας πίσω τους απαράδεκτα κενά, που έπρεπε να καλύψουν αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. Την ίδια στιγμή χιλιάδες πιστώσεις σπαταλούνταν για την πρόσληψη αναπληρωτών οι οποίοι για πολλά χρόνια ήταν όμηροι στην αναπλήρωση. Ζώντας μέσα στην αβεβαιότητα οι αναπληρωτές αδυνατούσαν να οργανώσουν την προσωπική τους ζωή και αυτή η ανασφάλεια είχε επιπτώσεις ακόμη και στην ποιότητα της δουλειάς τους, στην αφοσίωση που έπρεπε να επιδεικνύουν στο έργο τους.

Το πλέον απαράδεκτο δε όλης αυτής της κατάστασης ήταν ότι συχνά τα κόμματα εκμεταλλεύτηκαν αυτή την ανασφάλεια. Με τρόπο λαϊκίστικο και δημαγωγικό, ήλθαν να ρυθμίσουν αυτή την κατάσταση πρόχειρα, αποσπασματικά και προεκλογικά προσδοκώντας μικροκομματικά οφέλη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αυτή η αρρωστημένη κατάσταση αντιμετωπίζεται επιτέλους θεσμικά και αξιοκρατικά από την κυβέρνηση με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. Με τη ψήφιση του Νομοσχεδίου επιλύεται οριστικά το πρόβλημα της μακρόχρονης παραμονής στην αναπλήρωση χιλιάδων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με τη θεσμοθέτηση μέγιστου χρόνου παραμονής στον πίνακα αναπληρωτών στους 24 μήνες με την προϋπόθεση μίας επιτυχούς συμμετοχής στο ΑΣΕΠ διορίζονται φέτος 1200 εκπαιδευτικοί επιπλέον, κάποιοι από τους οποίους μάλιστα έχουν συμπληρώσει ακόμη και 70 μήνες ως αναπληρωτές, και κατοχυρώνεται πλέον σαφές νομοθετικό πλαίσιο για τους νέους αναπληρωτές, οι οποίοι θα γνωρίζουν τους κανόνες εξ’ αρχής, για το πότε και το πώς θα διοριστούν μόνιμα.

Για κοινωνικούς λόγους μάλιστα διορίζονται εντός πενταετίας και οι εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσίες άνω των 30 μηνών, οι οποίοι δεν είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Πρόκειται για 1850 περίπου εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται επί πολλά έτη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι και οι περισσότεροι εξ’ αυτών είναι ήδη έγγαμοι με παιδιά και έχουν πτυχίο πάνω από 15 έτη.

Με τις ρυθμίσεις αυτές λύνεται οριστικά το πρόβλημα του μεγάλου χρόνου αναμονής στους πίνακες αναπληρωτών πριν από το μόνιμο διορισμό, θέτοντας τέλος στην ομηρία χιλιάδων νέων ανθρώπων, που έχουν προσφέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα υπό δυσμενείς συνθήκες, εργαζόμενοι κάθε χρόνο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, για λίγες μάλιστα ώρες την εβδομάδα. Ο οριστικός διορισμός τους και η ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα θα βοηθήσει και στην καλύτερη απόδοσή τους στην τάξη, με όφελος για τους μαθητές, τους γονείς και εν γένει για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τέλος με τη ρύθμιση για τους αναπληρωτές εισάγεται η παιδαγωγική επάρκεια ως απαραίτητο προσόν διορισμού, θέλοντας να διασφαλίσουμε την ποιότητα των νέων εκπαιδευτικών, που θα διορίζονται εφ’ εξής στη δημόσια εκπαίδευση. Γι’ αυτό το λόγο σε συνεννόηση με την ΑΣΠΑΙΤΕ, οι θέσεις αναπληρωτών που θα εισαχθούν στο ετήσιο πρόγραμμα κατάρτισης Π.Ε «ΕΠΠΑΙΚ» για το έτος 2008-2009 θα είναι 143, αριθμός τριπλάσιος του περσινού και αναμένεται ανακοίνωση για το πρόγραμμα τρίμηνης διάρκειας για τις τεχνικές ειδικότητες.

 Όλοι αυτοί οι διορισμοί γίνονται επιπλέον και χωρίς να θίγεται το σύστημα 60% - 40% που ίσχυε μέχρι τώρα – σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες της υπηρεσίας. Με το νέο Ν/Σ ο χρόνος παραμονής στην αναπλήρωση δεν θα ξεπερνάει τα τρία (3) χρόνια.

Μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ16 Μουσικών, που έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό και τα πτυχία τους ισοτιμήθηκαν από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ομοταγή με τα ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, να μπορούν να διοριστούν και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Με τη ψήφιση του νομοσχεδίου επιλύονται επίσης διοικητικά προβλήματα που δυσχέραιναν τη σωστή διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

• Καθορίζεται ο χρόνος υποβολής παραίτησης από τους εκπαιδευτικούς που πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, για την έγκαιρη κάλυψη των κενών στα σχολεία.
• Κωδικοποιούνται οι διατάξεις που προβλέπουν ποια προϋπηρεσία λογίζεται ως εκπαιδευτική για την ένταξη στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών
• Διευκολύνονται οι διοριστέοι του ΑΣΕΠ οι οποίοι υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να διοριστούν αμέσως μετά την απόλυσή τους από το στρατό.

Εκτός βέβαια από τα θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το Σ/Ν επιλύει και μια σειρά άλλων οργανωτικών και λειτουργικών ζητημάτων που βελτιώνουν την εκπαιδευτική καθημερινότητα. Ειδικότερα το νέο Σ/Ν:
• Κατοχυρώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ και του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης με ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ 03 Μαθηματικών.
•  Κατοχυρώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ, του Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Τμήματος Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου με την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ04.
• Συστήνεται ο κλάδος ΠΕ33 στον οποίο εντάσσονται οι απόφοιτοι του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, καθώς και ο κλάδος ΠΕ34 για του απόφοιτους του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας.

Επίσης, θεσμοθετούμε ολοκληρωμένο σύστημα δια βίου μάθησης των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτών ενηλίκων και αξιοποίησης των υποδομών της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων σε όλη την επικράτεια, καθώς και των συστημάτων τηλεκπαίδευσης. Επιπλέον, κατοχυρώνεται διαφανής και αξιοκρατική διαχείριση του σώματος των εκπαιδευτών και ενισχύεται το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της Δια Βίου Μάθησης.

Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ Α.Ε) θα έχει πλέον το δικαίωμα να συντηρεί και να επισκευάζει ελληνικές σχολικές μονάδες του εξωτερικού, καθώς η ύπαρξη ενός εξειδικευμένου οργανισμού όπως o ΟΣΚ Α.Ε αποτελεί το εχέγγυο για μια ορθότερη και πιο χρηστή οικονομική διαχείριση των συγκεκριμένων κατασκευαστικών και επισκευαστικών έργων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ΟΣΚ Α.Ε αποκτά το παράλληλο δικαίωμα με τις νομαρχίες για την ανέγερση σχολικών μονάδων στις δύο (2) πιο φτωχές περιφέρειες της Ε.Ε., την Ήπειρο και την Ανατολική – Μακεδονία Θράκη. Δίνοντας ίσες ευκαιρίες για μια πιο ποιοτική και εκσυγχρονισμένη σχολική καθημερινότητα και για τους μαθητές των παραπάνω περιοχών.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο του εκπαιδευτικού εκσυγχρονισμού δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η εκπαίδευση των ομογενών μας. Γι’ αυτό το λόγο  εξισώνονται οι αποσπάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών με τους υπόλοιπους ευρωπαίους συναδέλφους τους στα Ευρωπαϊκά σχολεία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα ουσιαστικής συμμετοχής στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.

Επιπλέον, διευρύνονται οι αρμοδιότητες του Γενικού Συμβουλίου Βιβλιοθηκών με στόχο τον εκσυγχρονισμό, τη χρηστή διοίκηση και τη στρατηγική ανάπτυξη των Βιβλιοθηκών, των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ) και της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σας επισημάνω πως η διατήρηση του αδιάβλητου των εξετάσεων που διενεργούνται από το ΥΠΕΠΘ αποτελεί βασικό γνώμονα της πολιτικής μας και γι’ αυτό με αυτή την νομοθετική ρύθμιση δεν θα δημοσιεύονται σε ΦΕΚ οι επιτροπές των Διευθύνσεων Διεξαγωγής Εξετάσεων και Πιστοποίησης Ξένων Γλωσσών, καθώς και οι επιτροπές και τα συμβούλια σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, των Διευθύνσεων Εφαρμογής Προγραμμάτων Σχολών Εκπαίδευσης Διδακτικού Προσωπικού και Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ώστε να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό η μυστικότητα και το αδιάβλητο των εξετάσεων που διενεργούν.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κλείνοντας θα ήθελα να σας επισημάνω πως το Σ/Ν εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της ουσιαστικότερης διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει το ΥΠΕΠΘ, καθώς η επίτευξη ενός τέτοιου εγχειρήματος δεν αποτελεί μόνο κεντρικό στοίχημα αλλά αποδεικνύει την πρόθεσή μας να δώσουμε στην ελληνική εκπαίδευση το σεβασμό και την ποιότητα που της αξίζει.

Αναντίρρητα, έχουν να γίνουν πολλά ακόμη, ωστόσο ήδη τα πρώτα θετικά βήματα έχουν γίνει. Με την έναρξη του σχολικού έτους στόχος μας είναι όλες οι σχολικές μονάδες να είναι πλήρεις σε εκπαιδευτικό υλικό και όλα τα σχολικά εγχειρίδια να έχουν διανεμηθεί ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο σχολείο. Παράλληλα, στοχεύουμε στην άμεση έναρξη του προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης κατά την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε ο κάθε μαθητής που έχει μαθησιακή ανάγκη να την καλύψει ουσιαστικά.  

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Από τον Νοέμβριο έχουμε συστήσει ειδική επιτροπή στο ΥΠΕΠΘ, ώστε να επιτευχθεί η ορθολογικότερη διαχείριση του προσωπικού, καθώς και η έγκαιρη διανομή των βιβλίων στα σχολεία μας. Ειδικότερα, έχει ολοκληρωθεί κατά δύο (2) μήνες νωρίτερα από κάθε άλλο σχολικό έτος ο κύκλος των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις – μετατάξεις – αποσπάσεις εκπαιδευτικών) με αποτέλεσμα να γνωρίζουν για πρώτη φορά οι εκπαιδευτικοί μας το που θα υπηρετήσουν την επόμενη σχολική χρονιά.

Στόχος μας είναι ως τα τέλη Ιουλίου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών. Από τα μέσα Αυγούστου θα πραγματοποιηθούν οι διορισμοί των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και έως τα τέλη του ίδιου μήνα θα έχει ξεκινήσει η εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Επιπλέον, τα σχολικά εγχειρίδια έχουν παραδοθεί σε μεγάλο ποσοστό και είμαστε σε άμεση επικοινωνία με τον ΟΕΔΒ, ώστε να μην υπάρξει και η παραμικρή έλλειψη. Η έναρξη, λοιπόν, της σχολικής χρονιάς την 11η Σεπτεμβρίου θα μας βρει  καθόλα έτοιμους, ώστε να μην παρατηρηθούν τα προβλήματα που ανέκυπταν τα προηγούμενα σχολικά έτη.

Επιπλέον, θα ήθελα να τονίσω πως προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς το κτιριακό πρόγραμμα του ΟΣΚ για το «Έξυπνο Σχολείο», ενώ ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαβούλευση με 200.000 εκπαιδευτικούς για την επιμόρφωση. Επιπρόσθετα, είναι έτοιμο και θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή, ένα νομοσχέδιο για τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών σε άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος επεξεργαζόμαστε Σ/Ν για την περιβαλλοντική εκπαίδευση, καθώς η νέα γενιά θα πρέπει και οφείλει να είναι διαμορφωτής και υπέρμαχος μιας πολιτικής που θα βελτιώσει τις ανθρώπινες και περιβαλλοντικές συνθήκες διαβίωσης.

Αναμφισβήτητα, στο ΥΠΕΠΘ εμπιστευόμαστε τον εκπαιδευτικό κόσμο και επενδύουμε σε αυτόν, καθώς αποτελεί την κινητήρια δύναμή μας. Με αυτό το Σ/Ν μπαίνει ένα τέλος σε προβλήματα που ταλάνιζαν την εκπαιδευτική κοινότητα επί σειρά ετών αποδεικνύοντας το σεβασμό που έχουμε απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ παράλληλα αφουγκραζόμαστε και παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο ΥΠΕΠΘ είμαστε διαμορφωτές και υπέρμαχοι μιας πολιτικής στην οποία ο εκπαιδευτικός διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο για την εξέλιξη και την προαγωγή της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved