ΚΚΕ Ανακοίνωση Τύπου, 18 Ιουλίου 2008 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ Το νομοσχέδιο για την «ίδρυση και λειτουργία κολεγίων» επιχειρεί να προετοιμάσει και να «χρυσώσει» την επικείμενη ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της απαράδεκτης ευρωπαϊκής οδηγίας 36/05, που απονέμει στους αποφοίτους των δίχρονων και τρίχρονων ιδιωτικών ψευτο-πανεπιστημίων ίσα δικαιώματα πρόσβασης στο επάγγελμα με τους αποφοίτους των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αποτελεί πρώτο βήμα για την αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας και την ολοσχερή μετατροπή της ανώτατης εκπαίδευσης σε προνόμιο μόνον όσων μπορούν να την αγοράσουν.
Οι διαρκείς διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι τα «κολέγια» και οι τίτλοι τους δε θα είναι ισότιμοι με εκείνους των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, δεν αλλάζουν αυτή την πραγματικότητα. Προφανώς, όσοι έλεγχοι κι αν επιβληθούν στα «κολέγια» δεν μπορούν να αλλάξουν το χαρακτήρα τους ως εκπαιδευτικών εμπορομάγαζων που πουλούν χαμηλότατης στάθμης σπουδές σε πλουμιστό περιτύλιγμα, όπως οι πολυτελείς εγκαταστάσεις, τα κάμπους και οι μεγαλοπρεπείς γιορτές αποφοίτησης των μεγαλύτερων από αυτά. Τα επιφανειακά αυτά στοιχεία αποτελούν άλλωστε το αντικείμενο της προβλεπόμενης από το νομοσχέδιο αυστηρής δήθεν αξιολόγησής τους, σε συνδυασμό με τον τυπικό έλεγχο νομιμότητας και τήρησης των προϋποθέσεων που θέτει η οδηγία 36/05 για να μπορεί να εφαρμοστεί. Ωστόσο η επίσημη πια αναγνώριση των «κολεγίων» από το Υπουργείο Παιδείας θα δώσει νέα ώθηση στην πορεία ιδιωτικοποίησης και υποβάθμισης των δημόσιων ΑΕΙ –ΤΕΙ, που θα πρέπει να ανταγωνιστούν τη βιτρίνα τους και τη διαφήμιση των υποτιθέμενων «πλεονεκτημάτων» τους από την αγορά.
Η Ε.Ε., η κυβέρνηση, επιδιώκουν την ισοπέδωση των μισθών και γενικότερα των επαγγελματικών - εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων, τη μετατροπή του συνόλου των πτυχίων σε απλές βεβαιώσεις με την αποσύνδεσή τους από το δικαίωμα στην εργασία και την κατάργηση τελικά των συλλογικών συμβάσεων, για να γίνουν οι εργοδότες και οι οργανώσεις τους οι εκτιμητές του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, που θα προσλαμβάνουν τους «αποδοτικότερους» με τους κατώτερους δυνατούς μισθούς και τους χειρότερους εργασιακούς όρους. Αυτό το στόχο για ενίσχυση της εκμετάλλευσης των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται να υπηρετήσουν η οδηγία 36/05 και το νομοσχέδιο που στρώνει το έδαφος για την εφαρμογή της.
Όμως ούτε τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που, μη έχοντας άλλη διέξοδο, φοιτούν ή θα εξαναγκαστούν να σπουδάσουν στα διάφορα ΚΕΣ και «κολέγια» πρέπει να παγιδευτούν από την προπαγάνδα ότι οι ρυθμίσεις γίνονται για το καλό τους. Δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν απ΄ αυτές, γιατί ένας από τους βασικούς στόχους του νομοσχεδίου είναι να κερδίσουν ακόμη περισσότερα οι επιχειρηματίες - σχολάρχες. Μέσα από την «αναβάθμιση» και την ενίσχυση αυτού του συστήματος εμπορίας των νεανικών ελπίδων, τα ισχυρά επιχειρηματικά συγκροτήματα, που σαν πιο ικανά να ανταποκριθούν στις νέες προδιαγραφές θα μονοπωλήσουν το χώρο, θα φορτώσουν στις πλάτες των οικογενειών τους το αυξημένο κόστος της «αναβάθμισης», διογκώνοντας τα πανάκριβα δίδακτρα και τα άλλα έξοδα των σπουδών με ψεύτικο πάντα αντίκρισμα.
Οι φοιτητές – σπουδαστές, οι μαθητές, οι λαϊκές οικογένειες χρειάζεται και από αυτό το θέμα να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Να απορρίψουν την πολιτική της Ε.Ε και των δικομματικών εταίρων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που με τη σκόπιμη απουσία δημόσιας και δωρεάν επαγγελματικής εκπαίδευσης γιγάντωσαν το χώρο των ΚΕΣ, έβαλαν φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους σε όλες τις αποφάσεις της Ε.Ε για την αναγνώρισή τους και επιβάλλουν στα δημόσια πανεπιστήμια να ιδρύσουν σε συνεργασία με ιδιώτες επιχειρηματίες αντίστοιχα «παραμάγαζα» σε γειτονικές χώρες. Να καταδικάσουν και την υποκρισία του Συνασπισμού, που μέσα στη χώρα παριστάνει τον πρωτομάχο της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και έξω απ΄ αυτήν, στο ευρωκοινοβούλιο και στην Κομισιόν, πρωτοστατεί σε αποφάσεις και πρωτοβουλίες για την αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και την εφαρμογή των οδηγιών.
Λαός και νεολαία πρέπει να διεκδικήσουν άμεσα: Την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας που υποκαθιστά την επαγγελματική εκπαίδευση με φτηνές μορφές κατάρτισης, όπως τα ιδιωτικά κολέγια, τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, τα ΙΕΚ, και την ίδρυση δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών για όσες ειδικότητες δεν απαιτούν ανώτατη εκπαίδευση, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους μετά την ολοκλήρωση της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης, επαγγελματικών σχολών που θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και πλήρη επάρκεια για την άσκηση του επαγγέλματος. Την απόσυρση του νομοσχεδίου και τη μη εφαρμογή –απειθαρχία στην οδηγία 36/05 που οδηγεί σε αναγνώριση και ισοτιμία των ψευτο-κολεγίων με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Την αναδιαμόρφωση μιας πραγματικά Ενιαίας, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, Ανώτατης Εκπαίδευσης, που θα παρέχει υψηλού επιπέδου επιστημονική ειδίκευση και οι τίτλοι της θα αποτελούν τη μοναδική προϋπόθεση για εργασία στο αντικείμενο σπουδών.
|