ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη Στυλιανίδη στο ραδιόφωνο του Σκάι 12/12/08

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2008

 

Συνέντευξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στο ραδιόφωνο του Σκάι και το δημοσιογράφο κ. Α.Πορτοσάλτε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Κύριε Στυλιανίδη, Καλημέρα σας.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Καλή σας μέρα κ. Πορτοσάλτε.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Θα αρχίσω εγώ.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ:  Να αρχίσετε εσείς. Είναι δύσκολη μέρα να ξέρετε.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πολύ δύσκολη.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια από εμάς, να κρατήσουμε μία ισορροπία ανάμεσα στα παιδιά μας, τα οποία τα νιώθουμε πληγωμένα από τον άδικο χαμό του 15χρονου, του μαθητή μας. Από την άλλη όμως δεν θέλουμε να τα παραδώσουμε σε όλους αυτούς τους κύκλους που επιδιώκουν να τους φορέσουν κουκούλα.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μήπως εμφανίζεστε αργά κ. Στυλιανίδη; Αυτή είναι η πρώτη μου ερώτηση.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Από την πρώτη ώρα είμαστε εδώ κ. Πορτοσάλτε. Δηλαδή αμέσως μετά τον θάνατο του παιδιού το Υπουργείο Παιδείας κήρυξε πένθος την ημέρα της κηδείας. Επικοινωνήσαμε με την οικογένεια του παιδιού, επικοινωνήσαμε με τους δασκάλους του.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Αυτά οφείλατε να τα κάνετε και όχι δημόσια εννοείται.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κλείσαμε τα σχολεία, γιατί θεωρήσαμε ότι θα πρέπει την ημέρα εκείνη και η τιμή να γίνει στη μνήμη του παιδιού, αλλά θα πρέπει να εκτονωθεί και η κατάσταση. Δεν πρέπει η βία αυτή που ζήσαμε στους δρόμους να περάσει μέσα στα σχολεία.
  Και από την πρώτη ώρα που τα σχολεία άνοιξαν ξανά έχουν πάρει προφορικές οδηγίες όλοι οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Διευθυντές Σχολείων μέσα από τους Προϊσταμένους τους για να διαχειριστούν με τέτοιο τρόπο τα παιδιά, ώστε και από τη μια να τα αφήσουν να εκφραστούν και να εκτονωθούν, να βγάλουν όλο αυτό τον πόνο και την αγανάκτηση που κουβαλούν μέσα τους. Από την άλλη όμως να μην εγκλωβιστούν σε πολιτικές στρατολόγησης, σε συμπεριφορές οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοκρατία μας.
  Δεν μπορούμε να χτίσουμε μία γενιά πάνω στο μίσος, πάνω στη σύγκρουση, πάνω στο οπλισμένο με την πέτρα χέρι, πάνω στην κουκούλα που διστάζει, που καλύπτει ένα πρόσωπο το οποίο θα πρέπει να εκπέμπει αισιοδοξία, ελπίδα, αυτοπεποίθηση.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι, πέραν από την κουκούλα όμως που είναι υπαρκτή κι αυτή κ. Υπουργέ, βλέπουμε και ένα σώμα ισχυρό μαθητών – μαθητριών  που είναι στο δρόμο και στη διαμαρτυρία.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ναι.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Που δεν συμμερίζεται την κουκούλα, δεν συμμερίζεται ούτε το σπάσιμο, ούτε τις βιαιοπραγίες. Αυτά τα παιδιά βάζουν μια ατζέντα τώρα, άνοιξε η ατζέντα, απλώθηκε ο τραχανάς.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Είναι απολύτως κατανοητό αυτό. Και το τραγικό αυτό γεγονός έχει πυροδοτήσει αυτή την έκφραση. Αυτό που λέω εγώ είναι, ότι είναι απολύτως φυσιολογικό και υγιές τα παιδιά να εκφράζουν την αγανάκτησή τους και την διεκδίκησή τους.
  Αυτό που μ’ ανησυχεί, όπως ανησυχεί και τον κάθε Έλληνα γονιό και τον κάθε μάχιμο Έλληνα εκπαιδευτικό είναι να μην γίνει αξιοποίηση εκμετάλλευσης αυτής της στιγμής από κάποιους που επιδιώκουν να καταστήσουν τη νέα γενιά βαποράκι των δικών τους ιδεών που δεν μπόρεσαν οι ίδιοι να επικοινωνήσουν μέσα στην κοινωνία. Αυτός είναι ο προβληματισμός μου.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι. Δεν μπορώ τώρα μ’ αυτό που θα πω να αποδώσω το σύνολο, την πλειονότητα, δεν μπορώ να το ξέρω, όμως παίρνοντας τις μεμονωμένες απαντήσεις μαθητών και μαθητριών διαπιστώνει κανείς, ότι δεν έχουν κάτι κατά νου, απλώς λένε ότι πρέπει να συζητήσουμε, ανοίξαμε το θέμα, βάλαμε εδώ τα θέματα.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Και καλώς γίνεται αυτό.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Παραπλεύρως όμως για να συμπληρώσω την ερώτησή μου, βλέπω εδώ ένα κείμενο που υπογράφεται από τη Νεολαία Συνασπισμού, Ένωση Αριστερών Νέων. Στο δια ταύτα, αφού παραθέτει όλα αυτά τα προηγούμενα …
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτό που μοιράζεται στα σχολεία εννοείτε;
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Δεν ξέρω, στα σχολεία μοιράζεται αυτό; Μας εστάλη, δεν ξέρω …
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ένα που φέρει τον τίτλο: «Νεκρός 15χρονος το μίσος μεγαλώνει, μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι. Αυτό λέτε.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Αυτό. Νεολαία, από κάτω υπογράφει, η Νεολαία Συνασπισμού, δεν ξέρω αν το υιοθετεί.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ακούστε …
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μισό λεπτό, αυτό καταλήγει στο εξής. Να ανατρέψουμε την Κυβέρνηση των δολοφόνων. Δεύτερον, να καταργηθούν τα ΜΑΤ και  οι Ειδικές Δυνάμεις Καταστολής, οι σύγχρονοι στρατοί κατοχής των πόλεων. Τρίτον, να αφοπλιστεί η αστυνομία.
  Αυτό τώρα, δεν ξέρω, είναι γνήσιο; Είναι κάτι άλλο;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν το γνωρίζω. Το ανέφερα το πρωί στην κρατική τηλεόραση και έκανα μία έκκληση προς τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και του Συνασπισμού, αντιλαμβάνομαι την οργή, την αντίδραση των νέων παιδιών. Νομίζω όμως, ότι είναι λάθος για την κοινωνία και τη δημοκρατία μας να υιοθετούμε τέτοιου είδους λογικές.
 Δηλητηριάζουμε την ψυχή των παιδιών μας και χτίζουμε μία πολιτική πάνω στο μίσος η οποία δεν οδηγεί πουθενά. Το λέω όχι ως Υπουργός Παιδείας, το λέω ως γονιός τριών παιδιών, το λέω ως πολίτης αυτής της δημοκρατίας, με τις ατέλειές της είναι δημοκρατία.
  Δεν μπορούμε να κλονίσουμε αυτή τη στιγμή τον ψυχισμό των παιδιών, πρέπει να τα αφήσουμε βεβαίως να εκφραστούν, βεβαίως να διαμαρτυρηθούν, βεβαίως να διεκδικήσουν. Δεν μπορούμε όμως να επιτρέψουμε τα παιδιά μας να γίνουν αν θέλετε εργαλεία στα χέρια κάποιων ακραίων συνόλων, που προσπαθούν να εγκλωβίσουν μία ολόκληρη κοινωνία στην αναρχία και την άρνηση.
  Αυτή είναι η τοποθέτηση η δική μας. Και αυτό το λέω χωρίς να επιρρίπτω ευθύνες σε κανέναν, χωρίς να καταγγέλλω κανέναν, κάνοντας έκκληση όμως στο σύνολο των πολιτικών δυνάμεων να τοποθετηθούν με ευθύνη. Τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά, τα παιδιά θα χρειάζονται στήριξη αυτές τις μέρες και πρέπει να τους δοθεί το περιθώριο για ελευθερία έκφρασης. Πρέπει να σταματήσουν οι προβοκάτσιες, πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούνται οι συναισθηματικές αντιδράσεις των παιδιών για να μπορέσουν κάποιοι να κάνουν τη δουλειά τους.
  Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι χρέος δικό μας, είναι χρέος των πολιτικών δυνάμεων, είναι χρέος των γονιών που ανησυχούν, είναι χρέος των μάχιμων εκπαιδευτικών που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα  μέσα στα σχολεία αυτή την ώρα.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τι νομίζετε ότι θα φέρει την εκτόνωση αυτής της κατάστασης η κόπωση, οι διακοπές των Χριστουγέννων, μία πρωτοβουλία δική σας μέσα στα σχολεία;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Θα ήθελα να σας ανακοινώσω μία πρώτη πρωτοβουλία κ. Πορτοσάλτε την οποία δεν την έχουμε πει μέχρι τώρα και την λέω πρώτη φορά. Εμείς από σήμερα, σε λίγη ώρα ανοίγουμε ένα ηλεκτρονικό ταχυδρομείο “
fonitonmathiton@ypepth.gr”  και καλούμε όλες τις μαθητικές κοινότητες, όλους τους μαθητές να εκφράσουν εκεί τις θέσεις τους. Aνοίγουμε από τώρα το διάλογο για μια διαφορετική εκπαίδευση, το διάλογο που θα ανοίγαμε για την αποσύνδεση του Λυκείου από τις εισαγωγικές στο Πανεπιστήμιο, τον ανοίγουμε πιο μπροστά και θέλουμε τους προβληματισμούς, την αγανάκτηση, την οργή αυτών των παιδιών να την δούμε αποτυπωμένη σε μηνύματα.
  Να λάβουμε υπόψη μας την πραγματική τους φωνή, να εκφράσουν όλοι τις θέσεις τους, όποιες και αν είναι αυτές. Να κάνουν ένα διάλογο, να συμβάλουν στη διαμόρφωση της ίδιας της πολιτικής του Υπουργείου πάνω στα ζητήματα αυτά. Αυτή είναι η θέση μας.
  Επίσης θα μου επιτρέψτε να πω, ότι είμαι εξαιρετικά πικραμένος από μια προβοκάτσια που γίνεται τις τελευταίες μέρες σε βάρος μου για να μειωθεί, αν θέλετε, η αξιοπιστία του λόγου μου πριν ακόμα – ακόμα μπω μπροστά σε ορισμένες πρωτοβουλίες που οφείλω να μπω και το έκανα μέχρι στιγμής ως Υπουργός Παιδείας, με δημοσιεύματα, με παραπολιτικά …
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Διακινείται μια φωτογραφία σας την Κυριακή το βράδυ στον γήπεδο …
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όχι φωτογραφία. Ένα σχόλιο.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Σας είδα και σε μια φωτογραφία στο γήπεδο ότι χαμογελάτε το βράδυ της Κυριακής.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κύριε Πορτοσάλτε εγώ δεν θέλω να ωραιοποιήσω τίποτα, αλλά πιστεύω ότι ο Γκέμπελς ζει ανάμεσά μας. Εγώ γνωρίζω, δεν είναι η ώρα να μιλήσω, αλλά θα σας πω, ότι το βράδυ που συνέβη το περιστατικό ήταν του Αγίου Νικολάου και όλοι ήμασταν σε κοινωνικές εκδηλώσεις.
  Όταν πληροφορήθηκα και το πληροφορήθηκα αργά το συμβάν, αποχώρησα. Όλη την επόμενη ημέρα εργαζόμουν στο Υπουργείο Παιδείας και όπου αλλού χρειάστηκε για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Μίλησα με την μητέρα του παιδιού, μίλησα με το Διευθυντή του Σχολείου του, προετοίμασα όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες που πάρθηκαν την επόμενη μέρα για την εκτόνωση της κρίσης.
  Ήρθαν κάποιοι συμπατριώτες μου εδώ στην Αθήνα από την Κομοτηνή συνοδεύοντας την τοπική ομάδα και με κάλεσαν την ώρα της δουλειάς, πήγα από εκεί, τους είδα και τους χαιρέτησα, δεν πήγα για να δω τον αγώνα και επέστρεψα πίσω στη δουλειά μου και έκανα το καθήκον μου όπως όφειλα να το κάνω.
  Νιώθω την αίσθηση όμως, ότι όλη αυτή η αναπαραγωγή γίνεται με ένα και μόνο στόχο, επειδή κάποιοι επιδιώκουν να μεταφέρουν την ένταση από το δρόμο στο σχολείο, επειδή κάποιοι είδαν αυτή την κατάσταση ως ευκαιρία να στρατολογήσουν τα παιδιά και να εκμεταλλευτούν την ψυχολογία τους.
  Προσωπικά, ως γονιός σας μιλώ τώρα τριών παιδιών, δεν θα επιτρέψω, όσο περνάει από το δικό μου χέρι και νομίζω ότι αυτό το θέλει ο κάθε γονιός σε κανένα παιδάκι που αυτή τη στιγμή αντιδρά για ένα άδικο πραγματικά γεγονός, για ένα απαράδεκτο γεγονός να του φορέσουν κουκούλα, να του οπλίσουν το χέρι του με πέτρα και την ψυχή του με μίσος.
 Είμαστε μία δημοκρατία, η νεολαία πρέπει να εκφραστεί, να εκφραστεί ελεύθερα, να εκφραστεί αν θέλετε δημιουργικά, δυναμικά, αλλά κανείς δεν δικαιούται ούτε την ψυχολογία της, ούτε την αυτοπεποίθησή της, ούτε το χαμόγελό της, ούτε την ελπίδα της να κλονίσει. Όποιος προσπαθεί να το κάνει αυτό, αναλαμβάνει ευθύνη.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Με αφορμή το φόνο του 15χρονου, η νεολαία βάζει, η μαθητική νεολαία εν πάση περιπτώσει, γιατί υπάρχει και η φοιτητική, βάζει πολλά ζητήματα. Από τους άνεργους πτυχιούχους μέχρι τις αμοιβές, ένα εύρος ζητημάτων που συζητούνται σήμερα στην κοινωνία.
  Ο διάλογος γι’ αυτά θα γίνει μόνο μέσω του διαδικτύου;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όχι βέβαια. Κοιτάξτε, είναι μία σειρά από ζητήματα των οποίων την συζήτηση και τη δημόσια διαβούλευση έχουμε ήδη επεξεργαστεί. Εμείς την προηγούμενη χρονιά κ. Πορτοσάλτε ξεκινήσαμε όχι από μεγάλες μεταρρυθμίσεις, αλλά από τα αυτονόητα που δυστυχώς για δεκαετίες ήταν ζητούμενα στον τόπο μας.
  Από την εκπαιδευτική καθημερινότητα. Φροντίσαμε το βιβλίο να βρίσκεται στο σχολείο στην ώρα του, ο εκπαιδευτικός να γνωρίζει νωρίς που τοποθετείται, να έχει κάνει την επιμόρφωσή του, τα δημόσια φροντιστήρια μέσα στα σχολεία για να χτυπηθεί η παραπαιδεία, να ξεκινήσουν νωρίς.
  Αυτά είχαν σαν συνέπεια  η χρονιά που πέρασε να έχει τις λιγότερες καταλήψεις τα τελευταία 15 χρόνια, τις λιγότερες αποχές και καταλήψεις και χαμένες ώρες στα πανεπιστήμια. Αυτή την προσπάθεια θα την συνεχίσουμε.
  Θα ξεκινήσει ο δημόσιος διάλογος για την αποσύνδεση του Λυκείου από τις εισαγωγικές στην ανώτατη εκπαίδευση. Επίσης ο διάλογος γίνεται αυτή τη στιγμή για την αναμόρφωση του προγράμματος αν θέλετε, του περιεχομένου της παιδείας, για να μπορέσει το παιδί να δει την παιδεία όχι ως ένα δοχείο παρεχόμενων γνώσεων και δεξιοτήτων, αλλά ως έναν κώδικα αρχών και αξιών τον οποίο οφείλουμε εμείς να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας και να τα αφήσουμε μετά να χαράξουν το δικό τους δρόμο.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Έχω μια τελευταία ερώτηση που είναι παρατήρηση μιας εργαζόμενης μαχίμου εκπαιδευτικού.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Μάλιστα.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Λέει, όταν τα παιδιά στο σπίτι τους, στον ελεύθερο χρόνο τους είναι διαρκώς μπροστά στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή είναι δυνατόν εμένα την καθηγήτριά τους να μ’ ακούν επί 45 λεπτά να τους μονολογώ μέσα στην τάξη κοιτάζοντας με απλώς;
  Μία χώρα, η οποία 28 χρόνια είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση μήπως θα μπορέσει ποτέ να βάλει έναν υπολογιστή σε κάθε μαθητή και να αλλάξει τον τρόπο εκπαίδευσης; Θα μπορέσει να το καταφέρει κ. Στυλιανίδη, τι νομίζετε;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το πρόγραμμά μας είναι σε εξέλιξη κ. Πορτοσάλτε. Ήδη έχουμε πάρει την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε σε κάθε μαθητή, φτωχό ή πλούσιο, να αντιστοιχεί δωρεάν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής τουλάχιστον μία φορά κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  Ο στόχος είναι αυτά τα εργαλεία που μπορεί να οδηγήσουν στο έγκλημα, θα μεταβληθούν σε εργαλεία που θα οδηγήσουν στην ποιοτική γνώση και στην πραγματική παιδεία.
  Το επόμενο διάστημα περιμένετε να ανακοινωθούν αυτές μας οι πολιτικές και τα αποτελέσματά τους, όχι οι διακηρύξεις, τα αποτελέσματα κυρίως. Ήδη αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Παιδείας έχουν γίνει δύο πολύ επιμελημένες δουλειές, έχουν στηθεί εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών σε όλα τα σχολεία, έχουμε το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό διαδίκτυο στη χώρα, το Ηλεκτρονικό Σχολικό Διαδίκτυο και επίσης έχουμε οικοδομήσει και το ασφαλές διαδίκτυο, εκτρέποντας αν θέλετε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς από κακούς τόπους του διαδικτύου, όταν χρησιμοποιούν το server του Υπουργείου.
  Αυτή η προσπάθεια για νέες τεχνολογίες αξιοποιείται με στόχο τα παιδιά να μην εγκλωβίζονται στο κακό, αλλά να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για το καλό. Γιατί πιστεύουμε ότι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί απλά να δίνει κενές γνώσεις ή να καλλιεργεί τις δεξιότητες, θα πρέπει να μπορεί να μεταλαμπαδεύει αρχές και αξίες με το πιο μοντέρνο τρόπο που μιλάει στη σημερινή πραγματικότητα.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ευχαριστώ πολύ κ. Στυλιανίδη.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας ευχαριστώ πολύ κ. Πορτοσάλτε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved