ΘΑΛΕΙΑ ΔΡΑΓΩΝΑ Βουλευτής Επικρατείας ΠΑΣΟΚ Ανακοίνωση Τύπου, 28 Ιανουαρίου 2009
Ερώτηση Προς τoν κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Άρνηση παροχής παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης αποσκοπεί στο να εξασφαλίσει την πλήρη και ισότιμη συμμετοχή των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία, την αρμονική συμβίωσή τους με το κοινωνικό σύνολο και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους με όρους που μεταθέτουν το κέντρο βάρους από τον αποκλεισμό στην ένταξη. Παρόλη όμως την αναμφίβολη παιδαγωγική και κοινωνική αξία του θεσμού, η εφαρμογή του σήμερα τίθεται υπό αίρεση και οι όποιες προβλέψεις του νόμου παραμένουν γράμμα κενό. Σύμφωνα με καταγγελίες μελών της Ένωσης για τα Δικαιώματα Ατόμων Αυτιστικού Φάσματος, μαθητές με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (αυτισμό) υψηλής λειτουργικότητας (σύνδρομο Asperger) παρακολουθούν τάξεις του γενικού σχολείου χωρίς την παροχή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μολονότι οι σχετικές αιτήσεις των γονέων τους έχουν υποβληθεί με όλα τα δικαιολογητικά έγγραφα (γνωματεύσεις του οικείου ΚΔΑΥ, ιατρικές βεβαιώσεις κλπ.) ήδη από το προηγούμενο σχολικό έτος και οι ειδικοί παιδαγωγοί θα έπρεπε να βρίσκονται στα κατά τόπους σχολεία από την 1/9/2008. Αυτό έχει ως συνέπεια οι συγκεκριμένοι μαθητές να υφίστανται σοβαρή ζημία στην εκπαιδευτική τους εξέλιξη, την ψυχική και σωματική τους υγεία και τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ κάποιοι γονείς καταφεύγουν -ως λύση ανάγκης- στο να διαθέσουν οι ίδιοι ειδικό βοηθό με δικά τους έξοδα προκειμένου να αναπληρώσουν το κενό της πολιτείας. Δεδομένου ότι η παρατεταμένη μη παροχή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης στους μαθητές με ε.ε.α. αντιβαίνει τις προβλέψεις του Ν. 3699/2008 για την «Ειδική Εκπαίδευση και Αγωγή ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», προσβάλλει συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις διακηρύξεις της Κυβέρνησης για μία αναβαθμισμένη και ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: 1) Σε πόσες αιτήσεις για παροχή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης σε μαθητές με ε.ε.α. για το σχολικό έτος 2008-2009 δεν έχει δοθεί ακόμα απάντηση; Ποιος ο λόγος της καθυστέρησης αυτής; 2) Από τις εγκεκριμένες αιτήσεις για παροχή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, σε πόσες περιπτώσεις δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα εκπαιδευτικός ΕΑΕ και ποιος ο λόγος για την καθυστέρηση αυτή; 3) Με ποιο τρόπο προτίθεται να εξασφαλίσει την άμεση εφαρμογή των προβλέψεων του νόμου για την παροχή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, καθώς επίσης ότι ανάλογα προβλήματα δε θα παρουσιαστούν και του χρόνου, αλλά ότι οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ θα βρίσκονται στα κατά τόπους σχολεία εγκαίρως από την έναρξη της σχολικής χρονιάς;
Η Βουλευτής Θάλεια Δραγώνα
|