ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Ανακοίνωση Τύπου, 6 Απριλίου 2009
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Θ. Λυκουρέντζος συναντήθηκε σήμερα αρχικά με το Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) και κατόπιν, με το Προεδρείο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των διμερών επαφών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ με εκπροσώπους των δύο Ομοσπονδιών, με αντικείμενο κλαδικά ζητήματα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο κ. Λυκουρέντζος προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις: Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Συζητήσαμε με τους εκπροσώπους της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προτάσεων και θέσεων της πολιτικής ηγεσίας, σε θέματα γενικού και κλαδικού ενδιαφέροντος, των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σχεδιάζουμε μέτρα, τα οποία στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, στην ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών. Στην κατεύθυνση αυτή συμπεριλαμβάνονται: Η προοδευτική, αναλογική αντιστοίχιση του ωραρίου διδασκαλίας των δασκάλων, με το ωράριο των καθηγητών. Η ποιοτική βελτίωση των διαδικασιών επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Η αντικειμενική μοριοδότηση των μεταθέσεων και των αποσπάσεων. Η τοποθέτηση διευθυντών στα πολυθέσια Ολοήμερα σχολεία Η προοπτική μείωσης των μαθητών ανά τμήμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το σημαντικότερο, το οποίο αποτελεί στρατηγικό στόχο και φιλοδοξία της κυβέρνησης, είναι το έργο το οποίο θέλουμε να επιτελέσουμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επιμόρφωση, η οποία θα χρηματοδοτηθεί με 300 εκ. ευρώ από την 4η προγραμματική περίοδο και θα καλύπτει όλα τα επίπεδα και όλους τους κύκλους: Την εισαγωγική, την περιοδική επιμόρφωση και ενδεχομένως ενδοσχολική, αλλά και την επιμόρφωση σε ετήσια βάση, με στόχο την ανάδειξη στελεχών, τόσο σε ό,τι αφορά την επιστημονική κατεύθυνση της παιδαγωγικής και διδακτικής, όσο και την επιστημονική κατεύθυνση της διοίκησης και των οικονομικών. Στελέχη, τα οποία θα αξιοποιηθούν στις διοικητικές μονάδες και στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Παράλληλα, με νομοθετικές μας πρωτοβουλίες, κατοχυρώνουμε την πρόσθετη διδακτική στήριξη και τη χρηματοδότησή της από τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, την κατοχύρωση της ενισχυτικής διδασκαλίας και τη χρηματοδότησή της από κοινοτικούς πόρους, όπως επίσης μια σειρά ακόμη μέτρων, τα οποία υποβοηθούν την ενίσχυση και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού έργου, τη διαμόρφωση καλύτερων συνθηκών σπουδών για τις μαθήτριες και τους μαθητές, καλύτερων συνθηκών για την ανάπτυξη του καθήκοντος των εκπαιδευτικών. Σε όλα αυτά τα θέματα έχουμε δεσμευτεί στους εκπροσώπους των δασκάλων και των καθηγητών ότι ο Υπουργός, ο κ. Σπηλιωτόπουλος, θα δώσει στη δημοσιότητα σχέδια νόμου για την επιμόρφωση, για την επαγγελματική εκπαίδευση και τις διατάξεις οι οποίες αφορούν άλλες επιμέρους ρυθμίσεις και συνεπώς, με τη συμβολή και την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων εκ μέρους τους και μετά από διαβούλευση, θα φτάσουμε στην οριστικοποίηση των μέτρων, τα οποία θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το πρόγραμμα αυτό της επιμόρφωσης έχετε υπολογίσει πόσους εκπαιδευτικούς θα απορροφήσει και πότε θα μπορέσει να ξεκινήσει; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Σχεδιάζουμε να καλύψει μια ολόκληρη πενταετία, με πρώτη εφαρμογή το σχολικό έτος 2009 – 2010, θα καλύπτει διαφορετικό αριθμό εκπαιδευτικών σε κάθε επίπεδο και αυτό θα συγκεκριμενοποιηθεί κατόπιν συνεργασίας με τις συνδικαλιστικές Οργανώσεις. Σημασία έχει να ξεκινήσουμε. Η εισαγωγική επιμόρφωση είναι δεδομένο ότι αφορά περίπου 10.000 εκπαιδευτικούς κατ’ έτος μαζί μονίμους και αναπληρωτές, φιλοδοξούμε να καθιερώσουμε από αυτή τη χρονιά την ετήσια επιμόρφωση, η οποία βεβαίως δεν θα συμπεριλαμβάνει αριθμό χιλιάδων εκπαιδευτικών, αλλά θα γίνει το αποφασιστικό βήμα της έναρξης της ετήσιας επιμόρφωσης. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η μείωση των μαθητών που λέτε ανά τμήμα πόσο σκοπεύετε να είναι; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Φιλοδοξούμε, μετά την πρώτη μείωση την οποία έκανε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, να είναι ανάλογη, να αφορά περίπου στους 5 μαθητές και να φτάσουμε στους 25 μαθητές ανά τμήμα. Αυτό όμως, όπως συζήτησα και με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, σημαίνει ότι θα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάτω από αντικειμενικές συνθήκες τις όποιες ανάγκες δημιουργηθούν, διότι τα βεβαρημένα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και δυο τριών ακόμη μεγάλων πόλεων, σε συνδυασμό με το μεγάλο πρόβλημα σχολικής στέγης το οποίο αντιμετωπίζουμε, δεν θα επιτρέψει την άμεση και την καθολική εφαρμογή του μέτρου. Γι' αυτό θα αξιοποιηθεί η εσωτερική διαβούλευση των μηχανισμών της εκπαιδευτικής κοινότητας έτσι ώστε να βρούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις, για την εφαρμογή του μέτρου. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα χρειαστούν και επιπλέον προσλήψεις, έτσι δεν είναι; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Όλα αυτά αποτιμώνται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και γι' αυτό τις τελικές μας ανακοινώσεις θα τις κάνουμε μέσω του Υπουργού, του κ. Σπηλιωτόπουλου στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η συνεργασία μας με τις συνδικαλιστικές Οργανώσεις και θα έχουμε και τα οικονομικά στοιχεία στη διάθεσή μας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τα οικονομικά αιτήματα των εκπαιδευτικών, που δέχεστε και πυρά από την Αντιπολίτευση; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Ακούστε, η Αντιπολίτευση θα έλεγα ότι θα πρέπει να προσέχει πολύ τις διατυπώσεις της όταν αναφέρεται στα οικονομικά των εκπαιδευτικών, διότι το ΠΑΣΟΚ, ως κυβέρνηση, διαμόρφωσε τους μισθούς των εκπαιδευτικών και τις συντάξεις. Το να αναφέρεται σήμερα σε δίκαιη αμοιβή των εκπαιδευτικών, είναι μια διατύπωση με την οποία αποφεύγει να αναλάβει τις ευθύνες του. Θέλω να σημειώσω ότι το επίδομα των 105 ευρώ δόθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και επισημαίνω ότι οποιεσδήποτε αναφορές και υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών, φέρνουν στη σκέψη όλων μας το παρελθόν του, το οποίο δεν είναι καθόλου κολακευτικό. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι ώρες διδασκαλίας θα μειωθούν; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Ναι, υπάρχουν σκέψεις για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να δούμε την προοδευτική μείωση του ωραρίου διδασκαλίας των δασκάλων, το οποίο κι αυτό αξιολογείται από τις υπηρεσίες τις δικές μας και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, για να δούμε κατά πόσο αυτό είναι δυνατό να τύχει άμεσης εφαρμογής. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μειωθεί από αυτό που είναι σήμερα; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Εννοείται. Είπα προοδευτική, αναλογική αντιστοίχιση. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Όλα τα μέτρα τα οποία συζητούμε, έχουν κόστος. Σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε, δεν είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε όλα τα αιτήματα. Συζητάμε, στο πλαίσιο της αυστηρής οικονομικής διαχείρισης, τα περιθώρια τα οποία υπάρχουν για να ανταποκριθούμε σε ένα μέρος των αιτημάτων αυτών. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, έχετε σήμερα ως Κόμμα μια δύσκολη μέρα στη Βουλή. Δεν θα σας ρωτήσω τι προτίθεστε να κάνετε αν και θα το ήθελα πάρα πολύ να μου το πείτε, τι πιστεύετε ότι θα βγει από την υπόθεση Παυλίδη; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Οι Βουλευτές καλούμεθα να ψηφίσουμε με το κριτήριο το οποίο υπαγορεύει η συνείδησή μας. Πιστεύω ότι η ελεύθερη και αβίαστη έκφραση των Βουλευτών, θα στηρίξει τις επιλογές τις οποίες ο Καραμανλής ανάδειξε: τη διαφάνεια, το σεβασμό στο δημόσιο χρήμα, το σεβασμό στους θεσμούς, στους νόμους και σε ό,τι συγκροτεί το αξιακό πλαίσιο, με το οποίο πολιτεύεται ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταλαβαίνω ότι, όπως και πολλοί συνάδελφοί σας, είστε υπέρ της παραπομπής του συγκεκριμένου. Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Γνωρίζετε ότι η ψήφος είναι μυστική και θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω αυτό το δικαίωμα, κατά την άσκηση του καθήκοντός μου. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πιστεύετε ότι είναι μια έναρξη ή μια δρομολόγηση ή μια υπόνοια για εκλογές διπλές και για βουλευτικές εκλογές; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Δεν υπάρχουν τέτοιες ενδείξεις. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν βλέπετε κάτι τέτοιο; Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Όχι. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ. Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Εγώ ευχαριστώ.
|