ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη Ε. Στυλιανίδη για την ταυτοποίηση στην καρτοκινητή τηλεφωνία 16/6/09

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, 16 Ιουνίου 2009

   

ΣΥΝΤΕΥΞΗ
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

«Ταυτοποίηση κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας»

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας ευχαριστήσω για τη μαζική ανταπόκριση αυτό ίσως δείχνει και το ενδιαφέρον του θέματος. Όπως γνωρίζετε πριν από αρκετούς μήνες είχε παρθεί απόφαση από τον Πρωθυπουργό και την κυβέρνηση να προχωρήσουμε σε μια θεσμική πρωτοβουλία για την ταυτοποίηση των ανωνύμων καρτοκινητών, με τους χρήστες τους.

Τέλη Απριλίου ξεκίνησε η επεξεργασία αυτής της ιδέας νομοτεχνικά και επιστημονικά τεχνικά δηλαδή, προκειμένου να καταλήξουμε στη δουλειά την οποία θα παρουσιάσουμε για διαβούλευση και στη συνέχεια για ψήφιση στη Βουλή.

Όπως γνωρίζετε αρχίζει να εφαρμόζεται το άρθρο 36 της Βουλής που προβλέπει ειδικές διαδικασίες από φέτος δηλαδή από αυτή την εβδομάδα, για τον τρόπο με τον οποίο κατατίθενται τα σχετικά νομοσχέδια, γίνεται η διαβούλευση και τελικά γίνεται η επεξεργασία και η ψήφιση.

Ακολουθούμε λοιπόν αυτή τη διαδικασία. Έχω στείλει τη σχετική επιστολή στον Πρόεδρο της Βουλής για συγκληθεί η αρμόδια Επιτροπή όπου θα ενημερώσουμε για τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου τους συναδέλφους βουλευτές και αμέσως μετά θα κατατεθεί και η εισηγητική έκθεση, μαζί με το σχέδιο νόμου, προκειμένου να αρχίσει η επεξεργασία του από την Επιτροπή, αφού προηγουμένως βεβαίως ακουστούν οι απόψεις των Κομμάτων, των φορέων και όλων των ενδιαφερομένων πλευρών.

Η επιστολή έφυγε σήμερα. Εμείς για λόγους πρακτικής διευκόλυνσης αυτής της διαβούλευσης, αύριο θα αναρτήσουμε και στο Διαδίκτυο το σχέδιο νόμου που έχουμε προετοιμάσει, οπότε όλοι θα έχουν το χρόνο να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Στο μεταξύ όμως έχει γίνει μια σχετική προεργασία. Επιτρέψτε πρώτα απ' όλα να σας περιγράψω το τοπίο το οποίο έχουμε απέναντί μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει είναι περίπου 13,5 εκ. οι ανώνυμες καρτοκινητές συνδέσεις. Από αυτές ενεργές έστω και μια φορά, είναι 9 εκ. ενώ αυτές που είναι συμβολαιοποιημένες δηλαδή έχει γίνει ταυτοπροσωπία, είναι ο κλασικός τρόπος δηλαδή χρήσης κινητού, είναι μόλις 5 εκ.

Υπολογίζεται από τις ίδιες τις εταιρείες ότι 10 έως 15 χιλιάδες συνδέσεις ανώνυμες την ημέρα, είναι ευκαιριακές. Δηλαδή αγοράζει κάποιος τηλέφωνο ανώνυμο καρτοκινητό, το χρησιμοποιεί μια φορά και μετά το αφήνει στην άκρη. Πολλές φορές μπορεί να το χρησιμοποιήσει και άλλες φορές, αλλά δεν το χρησιμοποιεί συστηματικά.

Ποιος είναι ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας. Η ανωνυμία του καρτοκινητού έχει αποδειχτεί στατιστικά όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη ότι διευκολύνει την ανάπτυξη της εγκληματικότητας. Οι τύποι εγκλημάτων στατιστικά που τελούνται συχνά μέσω της χρήσης καρτοκινητού, όπως αποδεικνύει και η νομολογία αλλά και η έρευνα που έχει γίνει στην αγορά, είναι η διακίνηση ναρκωτικών, είναι οι τρομοκρατικές επιθέσεις, είναι ληστείες, απειλές, εκβιάσεις, είναι το trafficking η εμπορία ανθρώπων, οι απαγωγές γενικώς και ειδικότερα οι απαγωγές παιδιών, η πορνεία, η μαστροπεία, η λαθρομετανάστευση, οι παρενοχλήσεις στην καθημερινότητα κλπ.

Ουσιαστικά έχουμε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι και στην Ελλάδα ισχύει η αντίστοιχη στατιστική. Θα σας πω μόνο ότι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης 70 περίπου περιπτώσεις παραμένουν ανεξιχνίαστες τέτοιου είδους εγκλημάτων, διότι δεν μπόρεσε να γίνει η ταυτοποίηση του καρτοκινητού. Αντίστοιχα εκεί που είχαμε ταυτοποίηση φυσιολογικού κινητού, είχαμε αποτελέσματα από τις διωκτικές Αρχές και καταδικαστικές αποφάσεις από τη Δικαιοσύνη. Έχουμε μια σειρά από δικαστικές αποφάσεις που το αποδεικνύουν αυτό, τις οποίες θα καταθέσω και στη Βουλή ως τεκμήριο αυτού του ισχυρισμού.

Θεωρώ δηλαδή ότι αυτή η πρωτοβουλία εξυπηρετεί την προστασία, στην πράξη, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στην κατά το δυνατό καλύτερη αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.

Πως προετοιμάσαμε αυτή μας την παρέμβαση, πως δουλέψαμε όλο αυτό το διάστημα. Διότι αντιλαμβάνεστε ότι η τεχνολογία τρέχει και κάθε θεσμική πρωτοβουλία όταν ξεκινά είναι αντιμέτωπη με άλλα προβλήματα και όταν τίθεται σε εφαρμογή με άλλα, διότι συνεχώς αλλάζουν τα δεδομένα.

Πρώτη απόφαση πάρθηκε από τον Πρωθυπουργό και από την κυβέρνηση να δώσουμε βάρος στα ζητήματα δημόσιας ασφάλειας και αντιμετώπισης της εγκληματικότητας. Έγινε μια συζήτηση κατ' αρχήν με τις εταιρείες καρτοκινητών και στη συνέχεια μια ενημέρωση από το Γενικό Γραμματέα και τους συνεργάτες του, για τους βασικούς άξονες στους οποίους θα βασιστεί το σχέδιο νόμου.

Λάβαμε σοβαρά υπόψη τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις που υπάρχουν, οι οποίες είναι διαμορφωμένες είτε με αποφάσεις των αντίστοιχων Επιτρόπων, όπως ο Ζακ Μπαρό για παράδειγμα ο οποίος έχει εκφραστεί για το θέμα αυτό κατ’ επανάληψη, είτε με κοινοτικές οδηγίες. Οι οδηγίες έχουν να κάνουν με την προστασία των προσωπικών δεδομένων από τη μια και με οδηγίες που έχουν να κάνουν με την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και κυρίως του ηλεκτρονικού εγκλήματος από την άλλη.

Επίσης πριν διαμορφώσουμε το θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα σας περιγράψω, είχαμε τη δυνατότητα να συγκεντρώσουμε και να μελετήσουμε όλες τις αποφάσεις των ανεξαρτήτων Αρχών που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα, όπως της Αρχής Προστασίας Δεδομένων, αποφάσεις που έχει βγάλει κατά καιρούς η ΕΕΤΤ κλπ.

Τέλος λάβαμε υπόψη μας τι ισχύει και στις άλλες χώρες και από την έρευνα που κάναμε και στα αρχεία του ΟΟΣΑ αλλά και απ' ευθείας στη νομοπαραγωγική δουλειά των άλλων χωρών, διαπιστώσαμε ότι τέτοιου είδους θεσμικές πρωτοβουλίες έχουν αναπτυχθεί μέχρι στιγμής στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Ολλανδία, στην Ουκρανία, στη Βουλγαρία και στη Σλοβακία. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτές είναι οι χώρες που ήδη έχουν προχωρήσει. Ενώ σχετική συζήτηση γίνεται τώρα και στη Μεγάλη Βρετανία.

Εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης χώρες που έχουν προχωρήσει σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες είναι η Αλβανία, η Ελβετία, η Νορβηγία, η Αυστραλία, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Μαλαισία, η Βραζιλία, η Νότια Αφρική κι άλλες.

Ξεκινούμε τώρα τη διαδικασία διαβούλευσης στη Βουλή. Μόλις οριστεί η συνεδρίαση της Επιτροπής από τον Πρόεδρο της Βουλής θα πάμε να ενημερώσουμε τα Κόμματα για τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου, θα τους μοιράσουμε κι ένα σχετικό σημείωμα. Θα ακούσουμε κατ' αρχήν τις απόψεις τους, θα λάβουμε υπόψη και τις απόψεις που θα ακούσουμε από την αγορά δηλαδή από τις εταιρείες καρτοκινητών, από τις ανεξάρτητες Αρχές αν θέλουν να εκφραστούν, από πολίτες και βεβαίως αμέσως μετά με αυτό το πλαίσιο περίπου θα προχωρήσουμε στην επεξεργασία του νομικού κειμένου στην Επιτροπή και στη συνέχεια στην Ολομέλεια όπως προβλέπεται από τον κανονισμό της Βουλής.

Για να δούμε μερικές βασικές αρχές που προσδιορίζουν το θεσμικό πλαίσιο που έχουμε προετοιμάσει.

Πρώτα απ' όλα, η ρύθμιση αφορά τους κατόχους ανωνύμων καρτοκινητών, τους οποίους εξισώνει με τους επώνυμους συνδρομητές οι οποίοι έχουν και συμβόλαιο. Οι πάροχοι (οι εταιρείες) καταγράφουν και διατηρούν τα στοιχεία όλων των συνδρομητών, αντιστοιχίζοντάς τα με τα στοιχεία της κάρτας SIM ή USIM τώρα με τη νέα τεχνολογία και με άλλα δεδομένα που ταυτοποιούν το καρτοκινητό. Ο νόμος περιγράφει ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που προσδιορίζουν την ταυτότητα του καρτοκινητού. Το εργαλείο λοιπόν που χρησιμοποιούμε είναι η αντιστοίχιση της κάρτας SIM ή USIM με το όνομα του χρήστη.

Άρα την κάρτα SIM την προμηθεύονται οι καταναλωτές από όλα τα δίκτυα από όλα τα σημεία πώλησης των παρόχων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά την ενεργοποιούν οι πάροχοι μόνο μετά τη διαδικασία ταυτοποίησης, η οποία γίνεται βεβαίως στα εξουσιοδοτημένα καταστήματα.

Στη συνέχεια οι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν χρόνο από παντού, όπως ακριβώς γίνεται σήμερα. Σε περίπτωση μεταβίβασης, πρέπει να δηλώνεται στον πάροχο το νέο όνομα που γίνεται χρήστης της κάρτας. Σε περίπτωση κλοπής ενημερώνεται πάλι ο πάροχος και διακόπτει τη σύνδεση της συγκεκριμένης κάρτας η οποία εκλάπη. Ουσιαστικά με απλά λόγια και στις δυο περιπτώσεις ακολουθείται η μέθοδος των πιστωτικών καρτών.

Διατηρούνται τα στοιχεία ένα έτος, μετά τη διακοπή του συμβολαίου από τον πάροχο. Δηλαδή αν κάποιος έχει σύμβαση κινητού και διακόψει τη σύμβαση αυτή, για ένα χρόνο έχει την υποχρέωση ο πάροχος να κρατάει αυτά τα στοιχεία. Μετά πρέπει να τα καταστρέψει.

Εφαρμόζεται απόλυτα η ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία του απόρρητου πρόσβασης των διωκτικών Αρχών. Ό,τι αφορά δηλαδή την προστασία των προσωπικών δεδομένων και ισχύει σήμερα στα συμβολαιοποιημένα κινητά ή στη σταθερή τηλεφωνία ή οπουδήποτε αλλού, δεν θίγεται πουθενά, δηλαδή ισχύει η νομοθεσία και η νομολογία όπως έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα.

Το κόστος της νέας εφαρμογής αφορά μόνο τους παρόχους. Το υπογραμμίζω αυτό, διότι έχω δει δημοσιεύματα που λένε το αντίθετο. Το κόστος της οποιασδήποτε προσαρμογής, το οποίο δεν είναι τόσο υψηλό όσο παρουσιάζεται και έχουμε στατιστικά από αντίστοιχες εφαρμογές σε ολόκληρη την Ευρώπη, αφορά μόνο τους παρόχους. Δεν θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές και αυτό θα εγγυηθεί και θα το περιφρουρήσει η ΕΕΤΤ.

Η ΕΕΤΤ ελέγχει τους όρους εφαρμογής του νόμου και επιβάλλει κυρώσεις όταν δεν συμμορφώνονται οι πάροχοι. Ο χρόνος που τους δίνουμε για αυτή την προσαρμογή είναι μέχρι 30 Ιουνίου του 2010 μέχρι τις 30 Ιουνίου έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν και να ταυτοποιήσουν. Οι πάροχοι έχουν πολλά μέσα στη διάθεσή τους και έχουν την ελευθεριότητα να επιλέξουν το μέσο με το οποίο θα ενημερώσουν τους καταναλωτές.

Μπορεί εύκολα και χωρίς κόστος να τους στείλουν SMS, μπορούν να κάνουν ανακοινώσεις, πάνω στη συσκευασία να κάνουν ανακοινώσεις επίσης κλπ. Έχουν διάφορους τρόπους πρακτικούς και εύκολους και χωρίς υψηλό κόστος.

Η ποινή διακοπής εάν δεν γίνει αυτή η συμμόρφωση αρχίζει από τις 30 Ιουλίου του 2020. Δηλαδή μέχρι τέλη Ιουνίου πρέπει να γίνει η ενημέρωση από τους παρόχους και από τις 30 Ιουλίου και μετά, δηλαδή ένα μήνα μετά, θα αρχίσει να επιβάλλεται η ποινή διακοπής της σύνδεσης.

Οι κεντρικοί στόχοι του νομοσχεδίου αυτού όπως σας είπα και προηγουμένως είναι να περιορίσουμε τις ενοχλήσεις των πολιτών, να αντιμετωπίσουμε κατά το δυνατό την εγκληματικότητα και να εναρμονιστούμε με το νέο ευρωπαϊκό περιβάλλον που διαμορφώνεται.

Εύλογα δημιουργούνται απορίες από κάποιους οι οποίοι ισχυρίζονται ότι αν επιβληθεί ένα τέτοιο θεσμικό πλαίσιο, ένας πολίτης μπορεί να πάει και να προμηθευτεί κάρτα SIM από ένα κράτος που δεν κάνει ταυτοποιήσεις οπότε υπάρχει μαύρη τρύπα στο σύστημα.

Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι κανείς μας δεν έχει την ψευδαίσθηση ότι ψηφίζοντας ένα νόμο αντιμετωπίζει με πληρότητα το πρόβλημα της εγκληματικότητας. Αυτό το οποίο κάνουμε όμως είναι πρώτον να προσαρμοζόμαστε στο ενιαίο περιβάλλον τηλεπικοινωνιών, ακολουθώντας διαδικασίες που ακολουθεί σήμερα όλη σχεδόν η Ευρώπη, εναρμονιζόμαστε στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δίνουμε πρόσθετα εργαλεία στις διωκτικές Αρχές για να αντιμετωπίσουν την εγκληματικότητα, προστατεύουμε δηλαδή αποτελεσματικά τα δικαιώματα των πολιτών και πιστεύω ότι σταδιακά όσο επεκτείνεται η εφαρμογή αυτού του μέτρου σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, τόσο καλύτερα αποτελέσματα τόσο καλύτερες επιδόσεις θα έχουμε στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.

Αυτά και σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Παρακαλώ τις ερωτήσεις σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ έχω τρία ερωτήματα. Το πρώτο έχει να κάνει με το θέμα των μεταναστών. Σήμερα τα καρτοκινητά είναι ευρέως διαδεδομένα μεταξύ των μεταναστών για να μην σας πω ότι είναι και αποκλειστικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ τους. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν Πράσινη Κάρτα.

Ωστόσο υπάρχουν όπως γνωρίζετε, πάρα πολλά κυκλώματα έκδοσης πλαστών πιστοποιητικών για τους μετανάστες. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα αναλάβουν την ευθύνη να πιστοποιούν τη νομιμότητα της Πράσινης Κάρτας που θα τους προσκομίσει ο μετανάστης; Το πρώτο μου ερώτημα είναι αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας το απαντήσω αυτό για να μην χαθούμε. Εμείς δίνουμε απόλυτα τα δικαιώματα στους μετανάστες να χρησιμοποιούν ταυτοποιημένο καρτοκινητό, εφόσον βεβαίως διαβιούν νόμιμα στη χώρα μας. Ο νόμος προβλέπει συγκεκριμένα πιστοποιητικά που πρέπει να προσκομίσουν και δείχνει και την απαιτούμενη ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα του μετανάστη.

Αλλά σε καμία περίπτωση όμως δεν θα μπορούσαμε να αποδεχτούμε τη χρήση ταυτοποιημένου κινητού από μετανάστη ο οποίος είναι μη νόμιμα στη χώρα μας. Υπ’ αυτή την έννοια θεωρώ ότι θα πρέπει να λειτουργούν όλοι οι θεσμοί. Δηλαδή κάποιος ο οποίος είναι παράνομα, δεν μπορεί να απολαμβάνει δικαιωμάτων που απολαμβάνει κάποιος ο οποίος είναι νόμιμα στη χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Πράσινη Κάρτα που θα προσκομίσει ο μετανάστης στην εταιρεία κινητής, ο υπάλληλος που θα είναι απλός υπάλληλος δεν είναι ούτε διωκτική Αρχή ούτε κάτι άλλο, θα πρέπει να καταλάβει να είναι γνήσια ή όχι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατά τεκμήριο την ευθύνη την αναλαμβάνει αυτός που την καταθέτει και φυσικά εξετάζεται και η ευθύνη αυτού που την παραλαμβάνει. Αλλά αυτός που την καταθέτει έχει το βάρος της απόδειξης. Δηλαδή δεν μπορούμε εμείς να νομοθετούμε λαμβάνοντας υπόψη ότι κάποιοι μπορεί να πλαστογραφήσουν. Η πλαστογραφία είναι αδίκημα και εφόσον διαπιστωθεί, θα τιμωρηθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επομένως δεν έχει ο υπάλληλος της εταιρείας ευθύνη, αλλά αυτός που την καταθέτει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτός που την καταθέτει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με το εξής: υπάρχουν σήμερα περίπου 45.000 σημεία ενεργοποίησης και πώλησης καρτοκινητών, περίπτερα ψιλικατζίδικα κλπ. Οι ιδιοκτήτες περιπτέρων έχουν ένα πολύ μεγάλο έσοδο από την ενεργοποίηση των καρτοκινητών. Τώρα τους δίνετε μόνο το περιθώριο πώλησης καρτών ανανέωσης χρόνου που είναι πολύ μικρότερο το κόστος, το έσοδό τους.

Αυτό θα έχει επιπτώσεις σε αυτούς. Με κάποιο τρόπο αν εγώ αγοράσω τον αριθμό σύνδεσης από το ψιλικατζίδικο αλλά το ενεργοποιήσω σε κατάστημα, θα εισπράξει το ψιλικατζίδικο αυτό το ποσοστό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα αλλοιωθεί πουθενά η εισοδηματική κατάσταση των μικρών και μεσαίων πωλητών. Διότι και το κινητό και η κάρτα μπορεί να αγοραστεί από οπουδήποτε αγοράζεται μέχρι σήμερα και ο χρόνος μπορεί να αγοραστεί από οπουδήποτε αγοράζεται μέχρι σήμερα.

Η ταυτοποίηση πρέπει να γίνει σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα, γιατί φέρει ευθύνη ο πάροχος να διατηρεί ακριβές αρχείο των πελατών του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δηλαδή ο ιδιοκτήτης περιπτέρου θα έχει το κέρδος από την ενεργοποίηση του αριθμού, ακόμη κι αν το ταυτοποιήσω αλλού.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Και το τελευταίο έχει να κάνει με το κόστος που είπατε ότι δεν θα μετακυλιστεί στο συνδρομητή. Αυτό θα απαγορεύεται ρητά και μέσω του νομοσχεδίου; Γιατί οι εταιρείες το σκέφτονται ακόμη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο νόμος το λέει καθαρά. Κατ' αρχήν να σας πω ότι τα κόστη που ακούστηκαν στον Τύπο θεωρούμε ότι είναι υπερβολικά. Μια στοιχειωδώς οργανωμένη εταιρεία έχει έτοιμο λογισμικό, μια απλή προσαρμογή πρέπει να κάνει. Όπως έχει το λογισμικό των ταυτοποιημένων πελατών, αυτών των 5 εκ. που είναι συμβολαιοποιημένοι, έτσι έχει και το λογισμικό των υπολοίπων καρτοκινητών που έχει πουλήσει, λείπει μόνο η παράμετρος του ονόματος.

Η προσαρμογή είναι πολύ εύκολη και δεν είναι τόσο κοστοβόρα. Εν πάση περιπτώσει όμως, αυτό είναι θέμα της εταιρείας. Εμάς μας ενδιαφέρει το κοινωνικό όφελος και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να διακυβεύσουμε το κοινωνικό όφελος και το δημόσιο συμφέρον, επειδή ακριβώς μπορεί να περιοριστούν κάπου ελαχίστως τα έσοδα τα κέρδη μιας ιδιωτικής εταιρείας.

Το βάρος της προσαρμογής το αναλαμβάνουν οι ίδιες οι εταιρείες, δεν θα δεχτεί η πολιτεία να μετακυλιστεί αυτό το βάρος στους καταναλωτές. Αυτό το λέει ρητά ο νόμος και θα ελέγχεται και από την ΕΕΤΤ κατά την εφαρμογή του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: εσείς είχατε κάποια συζήτηση με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Τους είδατε να είναι πρόθυμοι να εφαρμόσουν αυτό το μέτρο; Και να σας υπενθυμίσω ότι παλαιότερα και η ανεξάρτητη Αρχή, η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών είχε εκφράσει αντιρρήσεις σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου, είχε πει πως είναι πάρα πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ' αρχήν θα σας πω ότι εμείς έχουμε βασιστεί στις κατά καιρούς γνωματεύσεις των ανεξαρτήτων Αρχών και τις έχουμε σεβαστεί απόλυτα κατά τη νομοπαρασκευαστική περίοδο. Δεύτερον, όταν ψηφίζουμε ένα νόμο για το δημόσιο συμφέρον για το εθνικό συμφέρον και για το κοινωνικό όφελος, είναι όλοι υποχρεωμένοι να τον σεβαστούν και να τον εφαρμόσουν, ανεξαρτήτως αν τους αρέσει ή δεν τους αρέσει, αν το θέλουν ή δεν το θέλουν.

Εμείς από σεβασμό προς την αγορά το αναφέραμε ως πρόθεση της κυβέρνησης αυτό στην κατ' αρχήν συνάντησή μας. Τους ενημέρωσε ο Γενικός Γραμματέας με τους συνεργάτες του για τα τεχνικά θέματα πριν γίνει αυτή η παρουσίαση εδώ.

Αύριο ξεκινά και δημόσια σύμφωνα με το άρθρο 36 του νέου κανονισμού της Βουλής η διαβούλευση, θα αναρτηθεί το νομοσχέδιο και θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν κι εκεί την άποψή τους. Άμα κάνουν κάποια θα έλεγα τεχνική διόρθωση ή πρόταση, είμαστε ανοιχτοί να την ακούσουμε, κανείς δεν είναι τέλειος και να λάβουμε υπόψη σοβαρά αυτά τα οποία θα προκύψουν.

Από εκεί και μετά όμως όταν ο νόμος θα ψηφιστεί, είναι υποχρεωμένοι όλοι να τον σεβαστούν και να τον εφαρμόσουν. Εδώ προσπαθούμε να προστατέψουμε το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον, τη δημόσια ασφάλεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών αυτής της χώρας.

Νομίζω ότι οι εταιρείες έχουν την ίδια ευαισθησία και θα επιδείξουν την απαιτούμενη εταιρική κοινωνική ευθύνη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Η δήλωση του ονόματος θα γίνει από τη στιγμή που θα ψηφιστεί ο νόμος;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δώσαμε χρόνο προσαρμογής μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2010. Από την ώρα που ψηφίζεται αρχίζει η εφαρμογή του νόμου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν εγώ που έχω καρτοκινητό δεν το δηλώσω, η εταιρεία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το νούμερό μου μετά σε κάποιον άλλο συνδρομητή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν δηλώσετε την κάρτα SIM εννοείτε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι δεν το δηλώνω εγώ το ξεχνάω, ή δεν θέλω. Αυτό το νούμερο που έχω εγώ ως καρτοκινητό τρία - τέσσερα χρόνια, μετά η εταιρεία θα το πάρει, θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος; Και τι γίνεται και με τα συμβόλαια τα εταιρικά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ' αρχήν μέχρι τις 30 του μηνός θα πρέπει να γίνει η ταυτοποίηση, δηλαδή μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2010. Εάν δεν γίνει από εσάς, τον πελάτη δηλαδή, η ταυτοποίηση στο πάροχο, στις 30 Ιουλίου του 2010, κόβεται η σύμβαση.

Αυτό που λέτε είναι ένα ζήτημα το οποίο μπορούμε να το συζητήσουμε με τις εταιρείες. Δηλαδή να μην μπορεί ο αριθμός κάποιου να χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλον.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι για το αρχείο. Μπορούμε να το μπλοκάρουμε τον αριθμό, υπάρχει τεχνικά ο τρόπος ο αριθμός να μπλοκάρει και να μην χρησιμοποιηθεί για κάποιον άλλον.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δυο ερωτήσεις κ. Υπουργέ. Υπάρχουν συγκεκριμένα αδικήματα για τα οποία προβλέπεται άρση απορρήτου σήμερα: είναι η διακίνηση ναρκωτικών, η παιδεραστία, η διακίνηση πορνογραφικού υλικού, εκβιασμός και τέτοια πράγματα.

Θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη αλλαγής και του συγκεκριμένου νόμου μιας και υπάρχουν αρκετοί που παραπονούνται για απειλές κατά της ζωής τους, που δέχονται από ανώνυμα καρτοκινητά και τέτοια πράγματα; Δηλαδή θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη διεύρυνσης;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, αυτό δεν είναι πεδίο της δικής μου αρμοδιότητας. Σας έχω πει ότι εμείς θα σεβαστούμε απόλυτα κατά την εφαρμογή του νόμου την κείμενη νομοθεσία. Η κείμενη νομοθεσία είναι σαφής, είναι αυτή που περιγράψατε δεν πρόκειται να την αλλοιώσουμε εμείς πουθενά. Αυτή που ισχύει, αυτή θα συνεχίσει να ισχύει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Δεύτερη ερώτηση: επειδή ξεκινήσατε την τοποθέτησή σας συνδέοντας την ανωνυμία με την αύξηση της εγκληματικότητας θεωρείτε ότι πρέπει να ληφθούν και ανάλογες νομοθετικές πρωτοβουλίες για το Διαδίκτυο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορώ να σας εκφράσω άποψη για το συγκεκριμένο ζήτημα. Αυτή τη στιγμή ξέρω ότι είναι ένα ζήτημα που συζητείται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο εθνικό πολλών ευρωπαϊκών χωρών. Το ηλεκτρονικό έγκλημα είναι αυτό που απασχολεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις, υπάρχει βέβαια και σχετική ανάπτυξη στις Αρχές, δηλαδή η Αστυνομία του ηλεκτρονικού εγκλήματος, αλλά δεν είναι θέμα της δικής μου αρμοδιότητας. Τώρα δεν είναι της παρούσης δηλαδή να συζητήσω γι' αυτό το ζήτημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι εταιρείες κινητής έχουν διαμηνύσει ότι έτσι και πήρατε αυτό το μέτρο και πάρετε και κάποια άλλα σχετικά με τη φορολόγηση των καρτοκινητών, θα υπάρχει κίνδυνος απώλειας 11.000 θέσεων εργασίας. Θα πάρετε πάνω σας το πολιτικό κόστος για να χαθούν 11.000 θέσεις εργασίας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ' αρχήν το θέμα της επιβολής φόρων ή της ανάκλησης υφισταμένων φόρων, είναι θέμα του οικονομικού επιτελείου δεν είναι θέμα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Εγώ εκτιμώ σε κάθε περίπτωση όμως ότι νομοσχέδια σαν κι αυτό που αντιμετωπίζουν κατά το δυνατό την εγκληματικότητα και βάζουν σε τάξη ένα νεότευκτο χώρο, τον ενιαίο χώρο των ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιών, διευκολύνουν στην ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: γιατί η δημόσια διαβούλευση δεν ξεκίνησε από την αρχή. Να καθίσετε κάτω εσείς, το Υπουργείο, οι ανεξάρτητες Αρχές, οι εταιρείες έτσι ώστε να προσεγγίσετε όσο γίνεται πιο ρεαλιστικά και πιο σωστά το όλο θέμα, από το να φτιάχνετε ένα νομοσχέδιο που θα χρειαστεί ενδεχομένως να το αλλάξετε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το ένα είναι αυτό, απαντήστε μου σ’ αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω, ότι ο τρόπος με τον οποίον γίνεται η διαβούλευση πια έχει προσδιοριστεί από το άρθρο 36 του Κανονισμού της Βουλής. Και μάλιστα δίνει δύο εναλλακτικές. Εμείς επιλέξαμε τη συγκεκριμένη εναλλακτική, δηλαδή εμείς καταγράψαμε και μελετήσαμε τη νομολογία, τη στατιστική αποτύπωση της κατάστασης, τις απόψεις που έχουν διατυπώσει κατ’ αρχήν οι διάφορες Ανεξάρτητες Αρχές, την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τις ευρωπαϊκές αποφάσεις και διαμορφώσαμε ένα πλαίσιο.

Τώρα ενημερώνουμε εσάς, έχουμε ενημερώσει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, θα ενημερώσουμε την αρμόδια επιτροπή της Βουλής στη φάση της διαβούλευσης όπως προβλέπεται από το άρθρο 36 και στη συνέχεια θα πάμε στην επεξεργασία του νομοσχεδίου στη Βουλή. Δηλαδή δεν έχει κάποιο κενό αυτή η διαδικασία.

Άλλωστε τη νομοθετική πρωτοβουλία την έχει η Κυβέρνηση και δεν την έχουν οι Ανεξάρτητες Αρχές, είναι σεβαστές οι ετυμηγορίες τους, οι απόψεις τους, η εμπειρία τους κλπ., αλλά την νομοθετική πρωτοβουλία την αναλαμβάνουμε εμείς και είμαστε έτοιμοι αν μας κάνουν εύστοχες παρατηρήσεις να τις αποδεχτούμε κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η δημόσια διαβούλευση πόσο θα διαρκέσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, η δημόσια διαβούλευση σύμφωνα με το νέο άρθρο του κανονισμού της Βουλής ξεκινά την ώρα που εμείς θα κληθούμε να ενημερώσουμε την Επιτροπή. Εκεί με βάση την επιστολή που στέλνω εγώ στον κ. Σιούφα θα τους ενημερώσουμε για τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου, όπως έκανα εσάς σήμερα.

Στη συνέχεια θα πρέπει δύο μέρες πριν την συνεδρίαση της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής να έχει κατατεθεί το νομοσχέδιο, εμείς θα το καταθέσουμε και νωρίτερα και αύριο θα το δώσουμε έτσι κι αλλιώς στη δημοσιότητα, ώστε να έχουν το χρόνο μέχρι τη σύγκληση της Επιτροπής όλοι να τοποθετηθούν. Αλλά λίγο - πολύ είναι γνωστά αυτά τα οποία είπαμε και ξέρουμε και τις απόψεις των περισσοτέρων πλευρών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα άλλο που ήθελα να θέσω, είναι ο μεταβατικός χρόνος. Πιστεύετε ότι είναι αρκετός, διότι οι εταιρείες εκτιμούν ότι θα δεχτούν ένα φόρτο περίπου στις 20.000 με 30.000 συνδρομητές το μήνα τα καταστήματά τους, αυτό αρκεί; Διότι σε άλλες χώρες αυτό έχει διαρκέσει τουλάχιστον δύο χρόνια για να πάμε στην μετάβαση, να καταγραφούν σωστά όλα αυτά, διότι και οι εταιρείες θα χρειαστούν πρόσθετο προσωπικό, το οποίο ενδεχομένως να μην είναι εκπαιδευμένο, να χρειάζεται πρόσθετα ...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, δύο χρόνια διήρκησε η σχετική διαδικασία προσαρμογής στη Γερμανία, η οποία έχει 60 εκατομμύρια καταναλωτές, η Ελλάδα έχει το 1/6. Επομένως ένας χρόνος είναι υπεραρκετός. Προσωπικό δε κατά την εκτίμησή μας πρόσθετο δεν θα χρειαστεί ιδιαίτερα, διότι το λογισμικό στις περισσότερες εταιρείες είναι έτοιμο, μία συμπλήρωση απλή χρειάζεται.

Όταν δηλαδή ο πελάτης πηγαίνει στο δίκτυο του παρόχου και δηλώνει τα στοιχεία του με τα αντίστοιχα πιστοποιητικά, αυτομάτως καταγράφονται τα στοιχεία και τελειώνει η ιστορία, αυτόματα μπαίνει στο νέο αρχείο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά οι εταιρείες δεν θα κλείσουν τα καταστήματά τους να καταγράφουν μόνο κινητά, θα πρέπει να πουλάνε κιόλας κάποια προϊόντα στο διάστημα αυτό, δηλαδή αν απασχολείται όλο το προσωπικό στο να καταγράφει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα δεν αλλάζει κάτι. Το συμβολαιοποιημένο κινητό επωλείτο με την ίδια μέθοδο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά επωλείτο σταδιακά, δεν υπήρξε μια μεγάλη ανάγκη στο να καταγραφούν όλα μαζί σε συγκεκριμένο χρόνο. Όλα αυτά είναι σε μια διαδρομή από το 1994 έως σήμερα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ένας χρόνος είναι αρκετός για την προσαρμογή εκτιμούμε με τους αριθμούς τους οποίους έχουμε μπροστά μας. Άλλωστε απ’ αυτές τις επισκέψεις πελατών οι ίδιες οι εταιρείες θα ωφεληθούν, διότι έχουν μια γκάμα προϊόντων να τους δώσουν, άρα να μην ανησυχούν ότι θα χάσουν κέρδη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ένα τρίτο που ήθελα είναι για τις μαύρες τρύπες. Είπε προηγουμένως συνάδελφος για το θέμα των μεταναστών. Εάν εγώ αύριο έχω μια πλαστή ταυτότητα και πάω σε ένα κατάστημα και πάρω πέντε κάρτες, αυτό ποιος θα το ελέγξει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που λέτε είναι αδίκημα από μόνο του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας πω το εξής, θα τα έχετε δει και εσείς στην πορεία, ότι οι μεγάλες βομβιστικές επιθέσεις στην Ισπανία ή στις Ινδίες γίνανε με καρτοκινητά που ήταν από ξένες χώρες. Θέλω να πω ότι αυτό δεν μας διασφαλίζει από τίποτα σε σχέση με τις τρομοκρατικές ενέργειες, έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρώτα απ’ όλα θα σας πω, ότι όταν κάποιος πολίτης είτε είναι γηγενής, είτε είναι μετανάστης κάνει πλαστογραφία ήδη έχει περιπέσει σε ένα αδίκημα το οποίο διώκεται.

Αν, λοιπόν, πάει με πλαστό πιστοποιητικό να εξαπατήσει τον πάροχο έχει την αντίστοιχη ποινική ευθύνη. Το γεγονός ότι παραδείγματος χάρη γίνονταν στο παρελθόν πολλά εγκλήματα ή πολλές ληστείες δεν ήταν αρκετό για να μην νομιμοποιηθεί η δίωξη της ληστείας ή του οποιουδήποτε εγκλήματος, ούτε βέβαια ένας νόμος που απαγόρευσε το έγκλημα ήταν αρκετός για να αντιμετωπιστεί πλήρως η εγκληματικότητα. Ένα βήμα κάνουμε, ένα βήμα όμως το οποίο είναι χρήσιμο, διότι προσφέρει ένα πρόσθετο εργαλείο στις διωκτικές αρχές για να διώξει την εγκληματικότητα, χωρίς να δυσκολεύει τον καταναλωτή.

Εκτίμησή μου, λοιπόν, είναι ότι στο θέμα της πλαστογραφίας υπάρχει και τώρα ως αδίκημα και θα συνεχίσει να υπάρχει. Έχει την ευθύνη ο συγκεκριμένος. Και το άλλο που με ρωτήσατε ποιο είναι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τις μαύρες τρύπες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τις μαύρες τρύπες σας απάντησα, υπάρχουν χώρες που δεν έχουν κάνει την ταυτοποίηση. Και αυτές οι χώρες παραδείγματος χάρη που δεν έχουν εφαρμόσει την ταυτοποίηση, μπορεί κάποιος απ’ αυτή τη χώρα να προμηθευτεί μία κάρτα SIM.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ή θα έρχονται τουρίστες το καλοκαίρι οι οποίοι χρησιμοποιούν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο στόχος ποιος είναι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο; Ο στόχος είναι αυτού του είδους η λογική να εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη, ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος τηλεπικοινωνιακός χώρος που να μην έχει τέτοιου είδους μαύρες τρύπες.

Υπάρχουν και πρακτικοί τρόποι που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ένα τέτοιο ζήτημα. Να δούμε το περιεχόμενο των συμβάσεων των διακρατικών ή των ευρωπαϊκών σε ζητήματα ROΑMING.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως ο κ. Μπαρό είπε, ότι με το ζήτημα αυτό επειδή έχουν συγκεντρωθεί διάφορα παράπονα ενδεχομένως κ.λπ. θα ασχοληθεί από του χρόνου, γιατί δεν περιμέναμε πρώτα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας πληροφορώ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκδώσει σχετική Οδηγία της οποίας ο χρόνος προσαρμογής έχει εκπνεύσει, άρα θεωρείται ως ισχύουσα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν θα ασχοληθεί από του χρόνου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Ευρώπη έχει ασχοληθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια με το συγκεκριμένο ζήτημα. Σας ανέφερα άλλωστε μία σειρά από κράτη τα οποία έχουν κάνει και τις αντίστοιχες προσαρμογές, να μην τα επαναλάβω τώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι - ναι, εντάξει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Υπάρχουν όμως ? που είναι από άλλα κράτη, πώς θα γίνει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείτε; Αν είναι από χώρα στην οποία ισχύει η ταυτοποίηση μπορούμε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ισχύει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν είναι από χώρα που δεν ισχύει η ταυτοποίηση υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Εκεί η Ευρώπη προσπαθεί να επιβάλει τη λογική της ταυτοποίησης προκειμένου να δημιουργηθεί ο ίδιος τρόπος αντιμετώπισης σε όλο τον ευρωπαϊκό χώρο. Εκεί μπορεί και η κάθε χώρα και η κάθε εταιρεία ο κάθε πάροχος όταν συμβάλλεται για το ROΑMING να απαιτεί να υπάρχει ταυτοποίηση από τον αντισυμβαλλόμενο.

Μέχρι τώρα όχι. Μα τώρα γίνεται αυτή η αλλαγή και θέλουμε να την κάνουμε με τον πιο ομαλό και τον πιο έτσι αποτελεσματικό τρόπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους ανήλικους ποιος θα εγγυάται;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τους ανήλικους αυτή τη στιγμή την ευθύνη την έχει ο κηδεμόνας. Και αυτό αν θέλετε κατά κάποιο τρόπο ενεργοποιεί και τον κηδεμόνα περισσότερο για να μην έχουμε εγκλήματα τα οποία θίγουν τον ανήλικο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλήσατε για ένα χρόνο εφαρμογής του μέτρου μέχρι 30 Ιουνίου 2010.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προσαρμογής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προσαρμογής, σημαίνει ότι αυτό θα ισχύσει από 30 Ιουνίου 2009;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε ο νόμος;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή αν μπορείτε να μας πείτε, πέραν των διαβουλεύσεων και πόσων ημερών είναι και όλα αυτά τα τυπικά που εμάς και τον κόσμο ίσως δεν ενδιαφέρουν τόσο πολύ, τον ενδιαφέρει πότε θα εφαρμοστεί ο νόμος αυτός;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο νόμος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τη στιγμή που θα ψηφιστεί και θα εκδοθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε εκτιμάτε εσείς ότι μπορεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα - τώρα στο 1ο θερινό. Δηλαδή εμείς τώρα στείλαμε σήμερα στον κ. Πρόεδρο της Βουλής την επιστολή, η διαδικασία είναι εντός των επομένων ημερών να συγκαλέσει την αρμόδια Επιτροπή για τη Δημόσια Διαβούλευση την οποία θα ενημερώσουμε, σε μία συνεδρίαση γίνεται αυτό. Αμέσως μετά ορίζεται η επιτροπή για την επεξεργασία, η ίδια επιτροπή δηλαδή, μία - δύο μέρες διαρκεί η διαδικασία της κατ’ άρθρον συζήτησης και πάει στην Ολομέλεια.

Θεωρώ δηλαδή ότι στο 1ο θερινό Τμήμα ο νόμος ψηφίζεται και δημοσιεύεται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή μιλάμε για Ιούλιο, μιλάμε για Ιούλιο; Λέμε Ιουλίου περίπου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, δεν ξέρω τι έχει στην ημερήσια διάταξη. Ο Πρόεδρος της Βουλής δεν ξέρω τώρα τι άλλο νομοθετικό έργο έχει μπροστά του, αλλά έχω επικοινωνήσει μαζί του και θα το προτάξει. Από εκεί και μετά η εφαρμογή του με το που θα ψηφιστεί αρχίζει κατευθείαν. Δηλαδή με το που θα ξεκινήσει, κάθε πάροχος οφείλει να αποδέχεται τον πελάτη ο οποίος πάει να ταυτοποιηθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η εκτίμησή σας είναι δηλαδή μέσα στον Ιούλιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκτιμώ ναι, δεν νομίζω ότι θα έχουμε πρόβλημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να επανέλθω στο θέμα της ταυτοποίησης με πλαστά έγγραφα, θα προβλέπονται κάποιες διαδικασίες ώστε να ενημερώνονται οι αρχές για να επιβεβαιώνουν αν τα στοιχεία τα οποία κατατίθενται από τον κάτοχο είναι αληθινά ή είναι πλαστογραφημένα; Διαφορετικά μόνο σε μια περίπτωση που συμβεί κάποια εγκληματική ενέργεια και γίνει ταυτοποίηση τότε θα γίνει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στις καθημερινές σας συναλλαγές όταν χρησιμοποιείτε δημόσια έγγραφα στην οποιαδήποτε υπηρεσία, χρειάζεται κάθε φορά να έρχεται η αστυνομία και να επιβεβαιώνει ότι είναι γνήσια;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάμε τώρα για την ταυτοποίηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα ότι χρήση εγγράφων, όπως γίνεται η χρήση δημοσίων εγγράφων μέχρι τώρα στην καθημερινότητα του πολίτη, θα γίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα ένας εγκληματίας όταν πάει να κάνει την ταυτοποίηση δεν θα προσκομίσει αληθινά έγγραφα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα αυτό ισχύει όμως και σήμερα σε όλες τις πράξεις που κάνει ένας πολίτης;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα το θέμα είναι να αντιμετωπίσουμε την εγκληματικότητα, γι’ αυτό γίνεται όλο το θέμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα σαφώς είναι αυτό το θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Άλλο λέει. Λέει, θα μπορεί η εταιρεία να ταυτοποιήσει μέσω της Αστυνομίας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν η εταιρεία αυτή τη στιγμή πάρει ένα χαρτί και διαπιστώσει ότι δεν είναι γνήσιο ή εκτιμήσει ότι δεν είναι γνήσιο, μπορεί να προσφύγει όπως έχει κάθε εταιρεία και κάθε υπηρεσία το δικαίωμα στις αρχές και να ζητήσει επιβεβαίωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τα φυσικά πρόσωπα λέμε τώρα: Τόπος και ημερομηνία γέννησης, φωτοτυπία δελτίου ταυτότητος ή διαβατηρίου ή προκειμένου περί αλλοδαπών, άλλου αντιστοίχου εγγράφου βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός του στην Ελλάδα, όπως άδειας παραμονής στην Ελλάδα ή ειδικού δελτίου ταυτότητος ομογενούς, ή δελτίου ταυτότητος αλλοδαπού ή ειδικό δελτίο αιτούντος άσυλο αλλοδαπού ή ειδικού δελτίου ταυτότητος αλλοδαπού φυγάδα ή ειδικού δελτίου υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωριστεί ως πρόσφυγας, ή πιστοποιητικού μη απέλασης αλλοδαπού που έχει υποβάλλει αίτηση για πολιτογράφηση ή ειδικού ταξιδιωτικού εγγράφου για πρόσφυγες, ανιθαγενείς, ή άδεια διαμονής γι’ ανθρωπιστικούς λόγους.

Δεν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον στοιχείων σε όλες τις περιπτώσεις που προανέφερα εάν αυτά προκύπτουν από το έγγραφο της περιπτώσεως δ’ που είναι αυτό το οποίο σας είπα τελευταία. Όπως βλέπετε, υπάρχει μια αντιμετώπιση με ευαισθησία των αλλοδαπών. Δηλαδή καλύπτουμε όλες τις περιπτώσεις των αλλοδαπών, όχι μόνο αυτούς που πήραν νόμιμη διαμονή αλλά και αυτούς που είναι σε μια διαδικασία αν θέλετε ενσωμάτωσης, που έχουν ζητήσει άσυλο, που είναι αναξιοπαθούντες κι έχουν πάρει από μια δημόσια Αρχή..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Αρχή η οποία δέχεται αυτή την αίτηση έχει τη δυνατότητα να πιστοποιήσει τα πλήρη στοιχεία του αιτούντος. Δηλαδή όλα αυτά βασίζονται στην κείμενη νομοθεσία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ δεν ξέρω αν μιλήσατε προηγουμένως όσο έλειπα, αλλά ξέρουμε ότι κάθε κινητή συσκευή έχει έναν σειριακό αριθμό και κάποια στιγμή είχε γίνει μια κουβέντα για το ότι μπορεί ν’ αποτελέσει μέσο ταυτοποίησης επίσης και αυτό. Προβλέπεται κάτι στο νομοσχέδιο γι’ αυτό το πράγμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω το εξής: Σύμφωνα με τα διεθνή τεχνικά δεδομένα, η ταυτοποίηση μιας κινητής συσκευής συμπεριλαμβάνει όχι μόνο την ταυτοποίηση της κάρτας SIM ή U-SIM αλλά και την ταυτοποίηση αυτής καθαυτής της συσκευής. Στο νόμο αυτόν όπως τον έχουμε διαμορφώσει, μιλούμε για την ταυτοποίηση της κάρτας SIM, δηλαδή της κάρτας που χρησιμοποιεί ο χρήστης. Δε μιλούμε για τη συσκευή την οποία την αγοράζει από παντού κτλ. Τις έχουν βέβαιά καταγεγραμμένες οι εταιρείες αλλά δεν τις έχουν αντιστοιχισμένες με φυσικά πρόσωπα.

Εμείς αντιστοιχούμε ουσιαστικά την κάρτα χρήσης, τον αριθμό με συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο το οποίο έχει χρεωθεί αυτή την κάρτα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν προχωρήσαμε και σ’ αυτό το μέσο; Υπάρχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:: Όχι. επειδή δε θέλαμε ν’ αναστατώσουμε τους χρήστες που έχουν συμβολαιοποιημένη σχέση με τους παρόχους, τα 5 εκατομμύρια των χρηστών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να κάνει κάποιος ένα συμβόλαιο για ένα κινητό τηλέφωνο, πέρα από την ταυτότητα του ζητάνε και το ΑΦΜ του, κάποιον λογαριασμό είτε ΔΕΗ είτε ΟΤΕ, κάτι άλλο για να μπορούν να ταυτοποιήσουν ότι είναι αυτός που λέει και για να κάνουν το συμβόλαιο.. Η ταυτότητα που είναι πιο εύκολο να πλαστογραφηθεί, είναι αρκετό μέσο για να γίνει η ταυτοποίηση;

ΕΥ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ρωτήσατε για το ΑΦΜ, το ΑΦΜ το έχουμε συμπεριλάβει μέσα στα στοιχεία,.

Λ. ΚΑΝΕΛΟΣ: Συγνώμη, να προσθέσω κάτι: Είναι σημαντικό από πλευράς νομοθετικής πολιτικής να ταυτοποιείται ο χρήστης με τη χρήση του ΑΦΜ, αν μεν είναι νομικό πρόσωπο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα διότι όλα τα νομικά πρόσωπα έχουν όπως γνωρίζετε ΑΦΜ, εάν είναι φυσικό πρόσωπο το ΑΦΜ είναι αυτό το οποίο αποτελεί δηλωτικό ταυτότητας. Ενώ ο αριθμός ταυτότητας ή διαβατηρίου όπως γνωρίζετε, αποτελεί δηλωτικό εγγράφου.

Δηλαδή σχετικά με το ΑΦΜ βάσει δεδομένων υπάρχει το ΚΕΠΥΟ τo οποίo συγκεντρώνει όλα τα ΑΦΜ ενώ η ταυτότητα ακριβώς δηλώνει ένα έγγραφο και τ’ αστυνομικά Τμήματα και οι Αρχές καταγράφουν τους αριθμούς ταυτότητας χωρίς όμως να υπάρχει ένα ενιαίο σύστημα, δηλαδή αν αλλάξει κάποιος ταυτότητα αλλά και ο αριθμός. Δεδομένου λοιπόν ότι το ΑΦΜ είναι δηλωτικό προσώπου ενώ ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητος δηλωτικό εγγράφου, εάν υπάρχει το ΑΦΜ φυσικά και θα ζητείται, φυσικά και θα καταγράφεται.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας πω και κάτι πρόσθετο γι ‘αυτό: Έχουμε και απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής η οποία νομιμοποιεί την δυνατότητα χρήσης ΑΦΜ για την ταυτοποίηση.

Λ. ΚΑΝΕΛΟΣ: Αν μου επιτρέπετε κ. Υπουργέ, όχι μόνο τη δυνατότητα χρήσης, αλλά νομιμοποιεί και την επίδειξη του εκκαθαριστικού που για εμάς είναι υπερβολικό. Υπάρχει απόφαση της Αρχής Προστασίας δεδομένων παλαιότερη, όταν ήταν επικεφαλής ο κ. Δαφέρμος, που ακόμη και το εκκαθαριστικό εθεωρείτο ότι ήταν νόμιμο να το επιδείξουν στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δυο ερωτήσεις: Θα ήθελα πρώτα να ρωτήσω αν το εταιρικό τηλέφωνο θα παραμείνει εταιρικό ή θα πρέπει να γίνει ονομαστικό και η δεύτερη είναι, κατά την εκτίμησή σας ποιο είναι το κόστος για τις εταιρείες που θα επωμισθούν για να γίνει αυτή η αλλαγή το 2010;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ' αρχήν για το εταιρικό θα σας πω ότι προβλέπεται η δυνατότητα πιστοποίησης σε φυσικό και σε νομικό πρόσωπο. Εάν λοιπόν μια εταιρεία αναλάβει η ίδια την ευθύνη της αγοράς ενός αριθμού καρτοκινητών για τα μέλη της, την ευθύνη της ταυτοποίησης την αναλαμβάνει η εταιρεία για τον εαυτό της και μετά έχει αυτή την ευθύνη για το ποιος χρησιμοποιεί το κινητό από τα στελέχη της.

Υπάρχει μάλιστα στο νόμο πρόβλεψη πώς γίνεται η ταυτοποίηση του νομικού προσώπου και όχι του φυσικού. Τώρα για το κόστος, δε μπορώ να σας πω ακριβώς, αυτό που θεωρώ όμως ότι προκύπτει από την έρευνα την οποία έχουμε κάνει εμείς και αναζητώντας αντίστοιχα στοιχεία και από παρόχους στο εξωτερικό, είναι ότι αυτά τα οποία έχουν γραφεί για πολλά εκατομμύρια ευρώ κτλ. είναι υπερβολικά.

Ουσιαστικά η ιστορία είναι να υπάρχει το λογισμικό. Όλες οι οργανωμένες εταιρείες σήμερα έχουν ένα λογισμικό πελατών, την διαδικασία που ακολουθούσαν μέχρι τώρα με τους συμβολαιοποιημένους πελάτες, την ίδια διαδικασία θα την ακολουθήσουν και γι’ αυτούς που θα πάνε να κάνουν την ταυτοποίηση. Δηλαδή στην ήδη υφιστάμενη κάρτα που αντιστοιχεί στο καρτοκινητό που πούλησαν στο κενό που υπάρχει του ονόματος, θα προσθέσουν αυτά τα στοιχεία του ονόματος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή μπορεί ναι είναι και μηδενικό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει, μηδενικό μπορεί να μην είναι, να είναι κάποιο κόστος, αλλά δεν εκτιμούμε ότι είναι τόσο υπερβολικό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω το εξής: Με δεδομένο ότι όπου υπάρχει ανάγκη για χρήμα η αγορά αλλά και η παρα-αγορά απορυθμίζονται, δε σας φοβίζει το ενδεχόμενο ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια παρα-αγορά η οποία θα λειτουργεί ενάντια του κράτους; Στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε οποιοσδήποτε φτωχοπρόδρομος μετανάστης ν’ αγοράσει 100 κάρτες SIM και να τις μεταπωλήσει στους ομοεθνείς του εν πάση περιπτώσει αποκομίζοντας κάποιο όφελος. Πώς σκέφτεστε ν’ αντιμετωπίσετε αυτό το θέμα; Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας απαντήσω λίγο στην πρώτη. Πρώτα απ’ όλα θα σας πω ότι αυτή τη στιγμή έχουμε 1,35 εκατομμύρια χρήστες. Μέσα σ’ αυτούς μπορεί να υπάρχουν ίσως κάποια εγκληματικά στοιχεία. Η συντριπτική πλειοψηφία όμως είναι απλοί πολίτες, ενήλικοι ή ανήλικοι που θέλουν, έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν το καρτοκινητό.

Κατ' αρχήν εμείς αναφερόμαστε σ’ αυτούς και κατά κάποιον τρόπο τους ταυτοποιούμε για να βάλουμε σε τάξη αυτό το χώρο. Αυτή η μαύρη τρύπα που λέτε, θεωρώ όμως ότι περιορίζεται σημαντικά από αυτή μας την προσπάθεια. Αν κάποιος δηλαδή προσπαθεί να κάνει μια τέτοιου είδους ενέργεια που περιγράφεται, κάνει μια παράνομη ενέργεια. Έχει λοιπόν η κάθε Αρχή του τόπου μας πια νομική βάση για να τον αντιμετωπίσει, για να τον διώξει και να τον τιμωρήσει.

Σίγουρα δε θεραπεύεται απόλυτα το πρόβλημα, αυτό για να γίνει θα πρέπει να πάμε σε μια πιο πανευρωπαϊκή αν θέλετε ολοκλήρωση αυτού του σχεδίου, σίγουρα όμως από την άλλη αυτό που κάνουμε είναι ένα σοβαρό βήμα αντιμετώπισης αυτού του είδους της εγκληματικότητας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου) Σχετικά με το κόστους, έχουν ακουστεί νούμερα από 30 έως 45 εκατομμύρια. Επειδή όπως είπατε προ ολίγου το νούμερο κατά την εκτίμηση του Υπουργείου σας είναι σημαντικά χαμηλότερο, πόσα εκατομμύρια έχετε εκτιμήσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε μπορώ να σας κάνω τέτοια εκτίμηση, σας είπα, όταν έχεις ένα λογισμικό έτοιμο και το μόνο που απομένει είναι να συμπληρώσεις μερικά στοιχεία ονόματος, υπολογίστε εσείς. Δηλαδή ούτως ή άλλως από αυτή την ιστορία οι εταιρείες δεν πρόκειται να χάσουν. Λοιπόν κακώς ανησυχούν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Αλλά και να χάσουν κάποιοι από τα κέρδη τους, το δημόσιο συμφέρον, η δημόσια ασφάλεια, η αντιμετώπιση της εγκληματικότητας είναι αγαθά μεγαλύτερης αξίας που έχει χρέος η πολιτεία και η κυβέρνηση να τα προστατεύσει. Και αυτό κάνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το κόστος θα το αναλάβουν όλο οι εταιρείες οι οποίες έχουν και το κέρδος. Είπαμε ότι δε θα μετακυλήσουν και θα υπάρξει έλεγχος γι’ αυτό και από την ΕΕΤΤ. Προβλέπει ο νόμος ρητά ότι η ΕΕΤΤ θα παρακολουθεί και θα επιβάλλει πρόστιμα εάν διαπιστωθεί ότι οι εταιρείες μετακυλύουν το κόστος στον καταναλωτή.

Και σήμερα που μιλάμε εάν οι εταιρείες θέλουν να κερδοσκοπήσουν μπορούν να το κάνουν με τον α’ ή β’ τρόπο. Εμείς αυτή τη στιγμή όμως ρητά απαγορεύουμε τη μετακύλιση του κόστους στον καταναλωτή. Θα πρέπει ν’ αναλάβουν οι ίδιες το κόστος , όποιο είναι, προκειμένου να εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή το κοινωνικό συμφέρον.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή τη στιγμή και οι εταιρείες οι ίδιες, έχουν συγκεκριμένες ευθύνες που περιγράφονται στο νόμο. Εκτιμώ λοιπόν ότι αυτό αποτελεί την καλύτερη θωράκιση του δημοσίου συμφέροντος, την οποία βεβαίως πάντοτε παρακολουθεί στην εφαρμογή η ίδια η πολιτεία και οι ανεξάρτητες Αρχές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου) Αναφερθήκατε σε κάποιες περιπτώσεις οι οποίες οδήγησαν στην απόφαση να υιοθετήσετε αυτό το μέτρο. Είπατε όμως για κάποια παραδείγματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έδειξαν ταυτοποίηση των καρτών των καρτοκινητών και είχαν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Έχετε τέτοια παραδείγματα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχω πολλά. Έχω μπροστά μου κατ' αρχήν τη σχετική διαπίστωση του Ζακ Μπαρό. Έχω μπροστά μου στοιχεία από την Ισπανία και άλλες χώρες που αποδεικνύουν ότι οι περισσότερες τρομοκρατικές ενέργειες?-κοιτάξτε, αυτά όλα θα κατατεθούν όταν θ’ αρχίσει ο δημόσιος διάλογος στη Βουλή. Έχω έκθεση για το human trafficking από το Συμβούλιο της Ευρώπη , έχω έκθεση από τον ΟΟΣΑ για το τι συμβαίνει στις άλλες χώρες του κόσμου. Είναι απολύτως στοιχειοθετημένη η πρωτοβουλία που αναπτύσσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως σας είπα, οι εταιρείες τώρα αναλαμβάνουν με την ψήφιση του νόμου και τη δημοσίευσή του την ευθύνη να ενημερώσουν όλους τους πελάτες τους. Οι πελάτες από κει και πέρα έχουν τη δυνατότητα εφ' όσον θέλουν να κρατήσουν το καρτοκινητό χρόνο τους, να πάνε να ταυτοποιηθούν μέχρι τις 30/6/2010.

Αν στις 30 Ιουλίου έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, αυτομάτως όποιος δεν έχει ταυτοποιηθεί σταματά η σύνδεσή του, απενεργοποιείται?

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μετά το 2010 αν το χάσετε δηλώνετε την απώλεια ή την κλοπή στην εταιρεία, στον πάροχο. Είναι το ίδιο σύστημα που ισχύει με τις πιστωτικές κάρτες. Όταν χάνετε την κάρτα σας τι κάνετε; Δε λαμβάνετε τα μέτρα σας για να προστατεύσετε τον εαυτό σας;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Ίσως και στον επόμενο μήνα να έχει γίνει νόμος του κράτος. Έχετε διασφαλίσει ότι την ημέρα που θα γίνει νόμος του κράτους οι εταιρείες θα μπορούν να μπουν στη διαδικασία όντως υλοποίησης του μέτρου; Δηλαδή ξέρετε ότι θα γίνει ο πανικός, όπως με τα διπλώματα, θα σκάσουν μύτη όλη, παππούδες, γιαγιάδες, παιδιά με τα κινητά? Θα μπορεί να γίνει αυτό το πράγμα ή θα τους στέλνουν δυο μήνες μετά, τρεις μήνες, ξαναελάτε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, ιδιωτικές εταιρείες υπάρχουν γιατί επιδιώκουν το κέρδος. Εκτιμώ λοιπόν ότι έχουν όλοι την απαιτούμενη υποδομή για να κρατήσουν ζωντανούς τους πελάτες τους, να τους κρατήσουν μέσα στην εταιρεία και θα κάνουν όλα αυτά που απαιτούνται για να κατοχυρώσουν τα συμφέροντά τους. Εμάς μας ενδιαφέρουν τα συμφέροντα της αγοράς, να μην αντιστρατεύονται το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον. Γι’ αυτό είμαστε εδώ ως εκπρόσωποι του κράτους, να διασφαλίσουμε τους κανόνες με τους οποίους θα λειτουργούν όλα αυτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή τα δημόσια έσοδα πάνω απ’ το κακό στους χειρότερο κι επειδή μαζί με τον Υπουργείο;. αποτελείτε συναρμόδιο Υπουργείο, θα ήθελα να μας πείτε αν όντως προτίθεστε ή όχι να προχωρήσετε στη φορολόγηση των καρτοκινητών;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι δικό μου θέμα αυτό.. .

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συναρμόδιο Υπουργείο είστε, δεν έχετε πρόθεση..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορώ εγώ ν’ απαντήσω για ένα θέμα που δεν είναι της αρμοδιότητός μου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι της αρμοδιότητάς σας και αν θα προχωρήσετε στη διάθεση πλέον ποσοστού του ΟΤΕ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ούτε αυτό γιατί ο βασικός μέτοχος του ΟΤΕ τώρα είναι το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, άρα μάλλον στον συνάδελφό μου θα πρέπει ν ‘απευθύνετε αυτή την ερώτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το γεγονός ότι μας είπατε τώρα ότι έχει ανακοινωθεί ήδη ότι θα υπάρξει ένα τέλος στους ιδιοκτήτες καρτοκινητών, το γεγονός τώρα ότι μας μιλάτε και για ΑΦΜ, μήπως όλη αυτή η διαδικασία πέρα από την πάταξη της εγκληματικότητας είναι κι ένα πρόδρομο στάδιο?

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα μη βγάζουμε πρόωρα σενάρια..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, να μας πείτε αν αυτό διευκολύνει το Υπουργείο Οικονομίας για την επιβολή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς δεν το είδαμε έτσι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μιλάμε τώρα για τις φωνές των ανθρώπων που έχουν καρτοκινητά, υπάρχουν και πολλές φωνές όμως μέσα στη Νέα Δημοκρατία χωρίς καρτοκιινητό, που κάνουν λόγο ουσιαστικά για ένα κόμμα, κεντροδεξιό, αναφέρομαι στoν .κ Μανώλη, και για συνεργασία με το ΛΑΟΣ. Ένα σχόλιο από εσάς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαστε όλοι πολιτικοί και ο καθένας είναι υπεύθυνος γι’ αυτά που λέει και γι’ αυτά που κάνει.

Ευχαριστώ πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved