ΚΚΕ Ανακοίνωση Τύπου, 19 Νοεμβρίου 2009
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κανένας εργαζόμενος, κανένας νέος άνθρωπος δεν πρέπει να παραπλανηθεί από τις προτάσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), του οργάνου του κοινωνικού εταιρισμού που έφτιαξε η κυβέρνηση της ΝΔ και στο οποίο συμμετείχαν αρμονικά ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ, ο ΣΕΒ και οι εργοδοτικές συνδικαλιστικές ηγεσίες.
Οι προτάσεις του ΣΠΔΕ καθώς και οι πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης αποτελούν ένα σύνολο αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που κατακερματίζουν τον όποιο ενιαίο χαρακτήρα της Παιδείας έχει απομείνει, εντείνουν την ταξική διαφοροποίηση, βαθαίνουν την εμπλοκή των επιχειρήσεων στο σχολείο.
Οδηγούν σε σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων, τα περισσότερα από οποία θα είναι υποβαθμισμένα, εξαρτώμενα από τα οικονομικά του κάθε δήμου, τη δυνατότητα των γονιών να πληρώνουν το κόστος της εκπαίδευσης και από τη «χορηγία» των επιχειρήσεων με το αζημίωτο. Βαθαίνουν το χάσμα ανάμεσα στη μόρφωση που θα έχουν τα παιδιά των εύπορων οικογενειών και αυτά των λαϊκών οικογενειών. Άλλο πρόγραμμα θα έχουν τα σχολεία στις λαϊκές συνοικίες, άλλο στις μεσοαστικές, άλλο στις αστικές.
Διατηρούν το Λύκειο έξω από την υποχρεωτική εκπαίδευση και ενισχύουν το διπλό ανισότιμο σχολικό δίκτυο (Γενική-Τεχνική Εκπαίδευση), αναγκάζοντας ακόμα περισσότερα παιδιά, που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες, να παραδοθούν από αυτή τη τρυφερή ηλικία στην εκμετάλλευση των επιχειρήσεων με όχημα τη μαθητεία. Οι προτάσεις για το εξεταστικό σύστημα δείχνουν ότι για την αστική τάξη το πρόβλημα δεν είναι η ύπαρξη των φροντιστηρίων αλλά το ότι μεγάλο τμήμα των λαϊκών στρωμάτων δεν έχει παραιτηθεί ακόμα από την προσδοκία να αποκτήσουν ουσιαστική μόρφωση τα παιδιά τους.
Με την αποσπασματικότητα, την ασυναρτησία και την απροσχημάτιστη καπιταλιστική προπαγάνδα των σχολικών βιβλίων και προγραμμάτων θέλουν να ελέγξουν ακόμα περισσότερο τη σκέψη των νέων. Να διαμορφώνουν τη συνείδηση του υποταγμένου «ευρωπαίου πολίτη».
Τα παραπάνω εναρμονίζονται με τις εξαγγελίες για το «νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών» που διαμορφώνει τους αναγκαίους όρους για τη συμμόρφωση του εκπαιδευτικού στο ρόλο που απαιτεί το σχολείο Α.Ε.
Απέναντι σ’ αυτές τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, η εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα και η νεολαία πρέπει να αντιτάξουν τώρα το δικό τους ενιαίο μέτωπο πάλης. Να οργανώσουν την αντεπίθεσή τους για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών.
Σε μια εποχή που ο πλούτος και τα υλικά μέσα αφθονούν, προβάλλει κραυγαλέα η ανάγκη για δίχρονη προσχολική αγωγή, ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο και ως συνέχειά του, διέξοδος στις ενιαίες επαγγελματικές σχολές ή στην Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.
Διέξοδος για τη λαϊκή οικογένεια δεν υπάρχει στους σχεδιασμούς της αστικής πολιτικής και των επιτελείων της, αλλά στην πάλη για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, τη λαϊκή εξουσία και οικονομία, για να οργανωθεί η κοινωνία με επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες.
|