ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Άλλες εκδηλώσεις Επιστροφή    
"Οικονομομικός δολοφόνος" στην Τούμπα Θεσσαλονίκης

 

Αθήνα 18.10.2010, 19:54

Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Τούμπας Θεσσαλονίκης διοργανώνει την Δευτέρα 18 Οκτωβρίου στις 19:00, στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας (Κλεάνθους και Λαμπράκη γωνία, απέναντι απο το Γήπεδο του ΠΑΟΚ), προβολή του ντοκιμαντέρ - φιλμ νουάρ του δημοσιογράφου Στέλιου Κούλογλου: "Εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου".

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, ενώ μετά την προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η ταινία
Ο John Perkins υπήρξε εξέχον μέλος της μυστικής ομάδας "οικονομικών εκτελεστών", που χρησιμοποιούσε ψευδείς οικονομικές εκθέσεις, νοθευμένες εκλογές, εξαγορές συνειδήσεων, εκβιασμούς, σεξ, στρατιωτικά πραξικοπήματα και δολοφονίες, με στόχο την εξάπλωση της αμερικανικής αυτοκρατορίας μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ύστερα από πολύχρονη εσωτερική πάλη, ανάμεσα στις ενοχές και στο φόβο του να πει την αλήθεια, ο Perkins συναντά την κόρη ενός δολοφονημένου προέδρου και για πρώτη φορά μιλά ανοιχτά μπροστά σ' ένα εξαγριωμένο λατινοαμερικανικό κοινό.

Βασισμένο σε σπάνιο προπαγανδιστικό υλικό, με δραματοποιημένες σκηνές σε στιλ φιλμ νουάρ και αποκλειστικές εξομολογήσεις του συγγραφέα μπεστ σέλερ John Perkins (Confessions of An Economic Hitman, The Secret History of the American Empire), αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ ρίχνει φως στους άγνωστους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν οι κυβερνήτες του σύγχρονου κόσμου, στις ρίζες της ισλαμικής τρομοκρατίας και στους λόγους για τους οποίους το μεγαλύτερο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού ζει στη φτώχεια. Είναι η απόλυτη απάντηση στο ερώτημα του πρώην προέδρου Μπους "Γιατί μας μισούν;".

Φιλμ νουάρ
Ο σκηνοθέτης, Στέλιος Κούλογλου, σημειώνει για την ταινία: "Αυτό είναι φιλμ νουάρ’, είπα στον εαυτό μου όταν έμαθα την ιστορία για τον οικονομικό εκτελεστή. Με σέξι φαμ φατάλ, διαφθορά και δολοφονίες, πουθενά "καλούς" στην υπόθεση, και μυστικές συναντήσεις των τσακαλιών της αυτοκρατορίας σε δωμάτια γεμάτα καπνούς από τσιγάρα. Και μέσα σε όλα αυτά, η φωνή του αφηγητή - πρωταγωνιστή που ζει παγιδευμένος σε μια ανεπιθύμητη κατάσταση, να μας εξηγεί με φλασμπάκ πώς γεννήθηκε ο οικονομικός εκτελεστής και με ματιές στο μέλλον να μας πηγαίνει μέχρι τη λεηλασία του Ιράκ. Χρησιμοποίησα όλες τις τεχνικές του φιλμ νουάρ -χαμηλό φωτισμό, στόρια και πλάγια γωνία λήψης- για να φτιάξω ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται μια αληθινή ιστορία για το σημερινό κόσμο. Το φιλμ νουάρ συχνά περιγράφεται ως βαθιά πεσιμιστικό. Η πλοκή όμως και οι τελευταίες σεκάνς της ταινίας, όταν ο πρωταγωνιστής ζητά συγγνώμη για τις πράξεις του από το λαό του Εκουαδόρ, δίνουν μια αισιόδοξη νότα: σ' ένα κόσμο γεμάτο κυνισμό και πολέμους, υπάρχει πάντα χώρος για συγχώρεση και ελπίδα".

Η αντίδραση
Ο πρωταγωνιστής της ταινίας, John Perkins, έστειλε στον σκηνοθέτη το ακόλουθο e-mail μετά την της ταινίας: "Μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση -είναι ένα πολύ δυνατό και πολύ καλοστημένο φιλμ. Νομίζω ότι θα καθιερωθεί ως κλασικό και θα το βλέπουν για δεκαετίες όλοι όσοι ενδιαφέρονται για την ιστορία του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Αφηγείται την ιστορία μιας αυτοκρατορίας -και της επίδρασής της σε ολόκληρο τον κόσμο- μ' ένα συναρπαστικό και εύληπτο τρόπο. Πραγματικά με έχει εντυπωσιάσει το μέγεθος της παραγωγής και η αφοσίωσή σου σ' αυτό το έργο. …Το αρχειακό υλικό για τον Ρόλντος (σ.σ. τον πρώην πρόεδρο του Εκουαδόρ) και τον Τορίχο (σ.σ. τον πρώην πρόεδρο του Παναμά) μ' έκανε να δακρύσω. Τα πιο πολλά τα έβλεπα για πρώτη φορά. Είναι αριστοτεχνικός ο τρόπος που ενσωμάτωσες τις διαφημίσεις της Ford Motor Co με την επίθεση στη Βαγδάτη και τον Robert McNamara. Όπως και οι σκηνές φτώχειας που αντιπαραβάλλονται με τις σκηνές πλούτου.Η ταινία της Στάνταρντ Όιλ κυριολεκτικά με συγκλόνισε. Με τιμά ιδιαίτερα το ότι ενέπνευσα εσένα και το άριστο επιτελείο σου. Είσαι μάστερ του είδους".

O σκηνοθέτης
Σεναριογράφος και σκηνοθέτης πολλών ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων το βραβευμένο “Κομμουνιμός: Η Μεγάλη Ουτοπία του 20ού αιώνα” (Best Ελληνικό Ντοκιμαντέρ-2000, Βραβείο "Eurocomenius"-2000, για το Καλύτερο Ιστορικό Ντοκιμαντέρ Ευρωπαϊκής Παραγωγής), “Ο Αγώνας του Θανάτου”(Βραβείο "Eurocomenius"-2002) και “Whistleblowers”. Σκηνοθέτης του γαλλογερμανικού καναλιού ARTE.

Είναι επίσης παραγωγός του “Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα”, μιας εβδομαδιαίας σειράς ντοκιμαντέρ με θέματα της επικαιρότητας, που προβάλλεται από τη δημόσια τηλεόραση. Έχει βραβευτεί ως η καλύτερη ενημερωτική εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης για τις χρονιές 1998, 1999, 2000, και 2001. Ο ίδιος έχει βραβευτεί ως “Δημοσιογράφος της Χρονιάς” το 2006 και το 2007.

Έχει εργαστεί ως ειδικός απεσταλμένος στην πρώην Γιουγκοσλαβία (1993-1995), και ως ανταποκριτής στο Παρίσι (1983-1984) και τη Μόσχα για την πρώην Σοβιετική Ένωση και την Ανατολική Ευρώπη (1988-1993). Έχει γράψει περισσότερα από 150 σενάρια για ντοκιμαντέρ. Συγγραφές οκτώ βιβλίων. Βραβεύθηκε ως “Συγγραφέας της Χρονιάς 2002” για το best-seller "Μην πας ποτέ μόνος στο Ταχυδρομείο".


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved