Αθήνα 6.4.2011, 03:04
Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει για περισσότερους από 3.000 μαθητές, φοιτητές και καθηγητές από όλη την Ευρώπη. Με περίπου 2 μήνες ακόμη στη διάθεση τους, 222 ομάδες από 26 χώρες προετοιμάζουν τα οχήματά τους για να πετύχουν νέα ρεκόρ ενεργειακής αποδοτικότητας στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell.
Ο 27ος Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell στην Ευρώπη πραγματοποιείται και φέτος στην πίστα Eurospeedway, στο Lausitz της Γερμανίας, από τις 26 έως τις 28 Μαΐου 2011. Τρεις ομάδες από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στο μεγαλύτερο και πιο σημαντικό διαγωνισμό ενεργειακής αποδοτικότητας στην Ευρώπη.
Η ιστορία του Μαραθωνίου Οικονομίας της Shell πηγαίνει 27 χρόνια πίσω. Στόχος του προγράμματος είναι να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ένα όχημα που να ταξιδεύει τη μεγαλύτερη απόσταση χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν λιγότερα καύσιμα. Οι ομάδες μπορούν να διαγωνιστούν σε δύο κατηγορίες: η πρώτη είναι η κατηγορία Prototype, όπου ο σχεδιασμός των οχημάτων επικεντρώνεται στη μείωση της οπισθέλκουσας δύναμης και στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας τους, γεγονός εμφανές από τα φουτουριστικά και ιδιαίτερα αεροδυναμικά οχήματα που συμμετέχουν σε αυτή. Η δεύτερη είναι η κατηγορία Urban Concept, στην οποία τα οχήματα που συμμετέχουν είναι πιο κοντά στα καθημερινά επιβατικά αυτοκίνητα. Φέτος, 168 Prototype και 54 Urban Concept αυτοκίνητα έχουν προσκληθεί να λάβουν μέρος.
Πολλά σημαντικά ορόσημα έχουν επιτευχθεί στη μακρά ιστορία του Μαραθωνίου Οικονομίας της Shell. Στην Ευρωπαϊκή εκδήλωση το 2010, ένα ιστορικό ρεκόρ σημειώθηκε για την μεγαλύτερη απόσταση που διανύεται για το ισοδύναμο ενός μόνο λίτρου καυσίμου - πέτυχαν να διανύσουν το εντυπωσιακό νούμερο των 4.896 χμ με 1 μόνο λίτρο καυσίμου δείχνοντας περίτρανα το υψηλό επίπεδο των συμμετοχών!
Οι ελληνικές συμμετοχές Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο των μαθητών όσο και των φοιτητών. Φέτος, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί από 3 ομάδες, με δύο από τα κορυφαία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας και ένα λύκειο με ιστορία στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο: • Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η ομάδα Προμηθέας θα συμμετάσχει για τρίτη φορά με το ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος, στην κατηγορία Prototype • Το Πολυτεχνείο Κρήτης θα συμμετάσχει φέτος για τέταρτη χρονιά στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, με το όχημα ΕR11, που αξιοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και θα διαγωνιστεί στην κατηγορία Urban Concept • Τέλος, το 2ο ΕΠΑΛ - ΣΕΚ Αιγάλεω, που συμμετείχε για πρώτη φορά το 2004, θα διαγωνιστεί και φέτος με το όχημα Ίρις αυτή τη φορά, το οποίο αξιοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη, στην κατηγορία Prototype Έμφαση στα ηλεκτρικά Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά παραδοσιακών ή εναλλακτικών καυσίμων για να «τρέξουν» τα αυτοκίνητά τους. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν βενζίνη, πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο (GTL), βιοντίζελ (FAME) ή αιθανόλη. Αυτά που λειτουργούν με ηλεκτρικό κινητήρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν υδρογόνο, ηλιακή ενέργεια ή τεχνολογία «plug-in» συσσωρευτών. Η «Plug-in» κατηγορία δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία το 2010 και φέτος γίνεται μια αυτόνομη κατηγορία με 29 συμμετοχές από 12 χώρες.
Μήνες προετοιμασίας Εκτός της πρόκλησης που αποτελεί σε επίπεδο τεχνικών και επιστημονικών προσόντων και δυνατοτήτων, το πρόγραμμα του Μαραθωνίου Οικονομίας της Shell βοηθά στην ενίσχυση της ομαδικής εργασίας, την επιμονή και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού οι φοιτητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν επίσης την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, να ανταλλάξουν ιδέες και να διασκεδάσουν. Όμως, το τριήμερο του διαγωνισμού, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου: το επιστέγασμα μηνών σκέψης, σχεδιασμού, κατασκευής και δοκιμών.
O Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, υπογραμμίζει τη σημασία του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell: «Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell έχει ένα σημαντικό ρόλο να παίξει, αφού εμπνέει μια νέα γενιά μηχανικών και επιστημόνων να σκεφτούν δημιουργικά για την οικονομία των καυσίμων και να θέσουν νέες ιδέες στην πράξη. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι παρούσα σε αυτή την διοργάνωση με 3 αξιόλογες συμμετοχές και περίπου 30 νέους επιστήμονες που με πολύ μεράκι, προσπάθεια και φαντασία θα επιδιώξουν να διακριθούν σε έναν αγώνα-πρόκληση».
|