Αθήνα 16.2.2011, 18:15
Ημερίδα με θέμα: "Σύνδρομο Asperger και Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Εισαγωγή στο ψυχοπαιδαγωγικό - θεραπευτικό πρόγραμμα "friends' play", θα πραγματοποιήσει στις 12 Μαρτίου 2011, στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, η εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας "Employ".
Η διάλεξη θα αναφερθεί στις δυσκολίες των παιδιών με σύνδρομο Asperger να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους, να αντιληφθούν τις προθέσεις, τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων, με συνέπεια την αδυναμία αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας με άλλα παιδιά, την άρνηση ένταξης τους σε ομάδες παιχνιδιού και την εκδήλωση συχνά ακραίων συναισθηματικών αντιδράσεων.
Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί η φιλοσοφία και τα βασικά στοιχεία ενός μοντέλου ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων για τα παιδιά με σύνδρομο Asperger, το μοντέλο “friends’ play”, το οποίο προτείνει την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων, των στρατηγικών που ενθαρρύνουν τα παιδιά ν’ αναπτύξουν την επικοινωνία, τη συνεργασία στο παιχνίδι, τις δεξιότητες συζήτησης, τη διαχείριση συναισθημάτων και συγκρούσεων, την κατανόηση κοινωνικών καταστάσεων.
Η διάλεξη απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ειδικών από τον χώρο της ψυχικής υγείας (παιδοψυχιάτρους, ψυχολόγους λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.ά.) εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, σε γονείς αλλά και σε όσους ασχολούνται με την αξιολόγηση και εκπαίδευση παιδιών με σύνδρομο Αsperger.
Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε και με τη γραμματεία του σεμιναρίου, τηλ.: 2310-230545, φαξ: 2310-230415, e-mail: info@e-employ.gr, www.e-employ.gr. Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή.
Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Η εισηγήτρια Εισηγήτρια στην ημερίδα είναι η Νατάσσα Γιάννακα, διδάκτορας Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας του παιδιού του Πανεπιστημίου Paris V της Σορβόννης.
Μετά την απόκτηση του πτυχίου της από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές της στην Κλινική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Paris VII και στην συνέχεια έλαβε μεταπτυχιακά διπλώματα, στη Ψυχογλωσσολογία (D.E.A.) και στην Εξελικτική Ψυχολογία (D.E.A.) από το Πανεπιστήμιο Paris V.
Αφού εργάστηκε σαν ψυχολόγος σε σχολείο στο Παρίσι και στην Ψυχιατρική Κλινική του πανεπιστημιακού νοσοκομείου των Βερσαλλιών, επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου εργάστηκε στο Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης (το πρώτο διαδημοτικό κέντρο πρόληψης) οργανώνοντας τον συμβουλευτικό σταθμό και προγράμματα πρόληψης, εκπαιδεύσεις σε εκπαιδευτικούς και ομιλίες σε γονείς στα σχολεία.
Από το 1994 διατηρεί γραφείο στη Λάρισα με αντικείμενο τη συμβουλευτική, την διαγνωστική εκτίμηση, την αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους με μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικές διαταραχές, σύνδρομο Αsperger, προβλήματα συμπεριφοράς σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Από το 2007 ίδρυσε το Συμβουλευτικό Κέντρο Ψυχολογικής Στήριξης (Σ.ΚΕ.ΨΥ.Σ), όπου συνεργάστηκε με συμβουλευτική ψυχολόγο, λογοθεραπεύτρια και με ειδικούς από τον χώρο της τέχνης (μουσικοθεραπεύτρια, εικαστικό, θεατρολόγο, χοροθεραπεύτρια, συγγραφέα παιδικών παραμυθιών) στις ομάδες παιδιών που οργανώνει.
Σε ομαδικό θεραπευτικό επίπεδο έχει δημιουργήσει εδώ και 15 χρόνια ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, το πρόγραμμα "friends' play" όπου παιδιά με διαφορετικές δυσκολίες, μέσα σε ομάδες «παιχνιδιού», αναπτύσσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και μαθαίνουν να δρουν και να συνεργάζονται ομαδικά.
Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε και το θέμα ερευνητικής μελέτης της διδακτορικής διατριβής για την «ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με σύνδρομο Asperger» και είναι το πρώτο διδακτορικό για το σύνδρομο Asperger στην Γαλλία και στην Ελλάδα. Το μοντέλο "friends' play" ως ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού και της τέχνης θα συμπεριληφθεί στο βιβλίο που θα κυκλοφορήσει το 2011 στην Γαλλία, με τίτλο Autisme de l’ Enfant : Evaluations, Interventions et Suivis, ανάμεσα στα σύγχρονα προτεινόμενα προγράμματα για τον αυτισμό.
Παράλληλα η κα Γιάννακα υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης σε ευρωπαϊκά προγράμματα κατάρτισης ομάδων κοινωνικού αποκλεισμού, συνεργάτης της επιστημονικής υπηρεσίας «Αρσις» ,του Κέντρου Ημέρας «Χαρά ΙΙ» του Συλλόγου αυτιστικών ατόμων Ν. Λάρισας , σύμβουλος αξιολόγησης κοινοτικών προγραμμάτων στα θεματικά πεδία Υγεία –Εκπαίδευση και εισηγήτρια σε μεγάλο αριθμό σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς (Π.Ε.Κ.) , σε σχολεία αλλά και σε γονείς.
Από το 2009 διδάσκει ως ειδικός επιστήμονας του Ν.407/80 στο τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο μεταπτυχιακό στη «Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή την Εκπαίδευση και την Υγεία» του ιδίου Πανεπιστημίου το μάθημα «Παιγνιοθεραπεία».
Η κα Γιάννακα είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Asperger,( ΕΛ.Σ.ΣΑ.), μέλος των διεθνών επιστημονικών συλλόγων για τον αυτισμό INSAR, ARAPI και έχει συμμετάσχει τα τελευταία 5 χρόνια με ανακοινώσεις για το πρόγραμμα "friends' play" σε 17 διεθνή συνέδρια (IMFAR στο Μόντρεαλ, στο Λονδίνο, στο Παρίσι) αλλά και σε εθνικά συνέδρια και ημερίδες και έχει δημοσιεύσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Πρόγραμμα
10.00 - 10.30: Προσέλευση 10.30 – 10.40: Εισαγωγή 10.40 - 12.40: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών με σύνδρομο Asperger - Ποιες ονομάζουμε κοινωνικές δεξιότητες - Διαγνωστικά κριτήρια - Κώδικες συμπεριφοράς - Παιχνίδι- φιλικές σχέσεις - Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα - Συναισθηματικές διαταραχές και προβλήματα συμπεριφοράς - άγχος - Διεθνή επιστημονικά δεδομένα - Θεραπευτικά μοντέλα - Ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη - Στρατηγικές παρέμβασης στο σχολείο, στην οικογένεια, στο φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον. 12.40 – 13.00: coffee break 13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: To μοντέλο “friends' play”- Εισαγωγή - Φιλοσοφία του “friends' play” - Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση για παιδιά με σύνδρομο Asperger • στην προσχολική εφηβεία • στη σχολική ηλικία • στην εφηβεία - Ατομικό πρόγραμμα - Ομάδες «παιχνιδιού» με συνομηλίκους / Παιχνίδια, ασκήσεις, δραστηριότητες (θέατρο, μουσική, εικαστικά, χορός, παραμύθι) - Παρέμβαση στο διάλειμμα - Παρέμβαση στην τάξη, συμμετοχή του εκπαιδευτικού - Συμβουλευτική σε γονείς - Κοινωνικές δραστηριότητες των παιδιών - Αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών 15.00 -15.30: Ερωτήσεις - συζήτηση 15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων
|