Αθήνα 19.3.2011, 12:45
"Αυτισμός - Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές", είναι το θέμα είναι το θέμα ημερίδας που θα πραγματοποιήσει εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας "Employ" το Σάββατο 9 Απριλίου 2011, στο Κέντρο Ιστορίας στη Θεσσαλονίκη.
"Το παιδί δεν κοίταζε πουθενά, δεν έβγαζε κανέναν ήχο. Έμοιαζε σαν κομμένο από τη ζωή, σαν κλεισμένο στον κόσμο του. Οι μύες του κρεμόντουσαν, το κάνανε γελοίο. Μαύροι μεγάλοι κύκλοι κάτω από τα μάτια του σκοτεινιάζανε το βλέμμα. Η απουσία οποιασδήποτε έκφρασης από το πρόσωπό του ήταν τρομαχτική: θα’ λεγες πως τίποτα δεν υπήρχε γύρω του, κανείς, ούτε ο ίδιος του ο εαυτός…» (Mira Rothenberg).
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, οι παραπάνω περιγραφές αποτελούν διαπιστώσεις αλλά και κατάθεση ψυχής ατόμων που σχετίζονται άμεσα με παιδιά και άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν μια πραγματικότητα της σύγχρονης κοινωνίας και η συνθήκη τους βρίσκεται σε μία συνεχή διεκδίκηση ζωής από τους γονείς και τους ειδικούς. Βασικό μέρος στον πολύπλοκο κόσμο των ειδικών αναγκών κατέχουν τα παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και ειδικότερα με αυτισμό.
Στόχος της ημερίδας είναι η εισαγωγή και η εξοικείωση των συμμετεχόντων στις διάχυτες διαταραχές ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στον αυτισμό. Ειδικότερα, η ημερίδα αυτή προσεγγίζει τον αυτισμό και άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές σε επίπεδο εντοπισμού, αξιολόγησης και αντιμετώπισης τόσο στο σχολικό όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον.
Η ημερίδα απευθύνεται σε φοιτητές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, των παιδαγωγικών τμημάτων, σε εκπαιδευτικούς, σε ειδικούς επαγγελματίες στις κοινωνικές επιστήμες και στην ψυχική υγεία, αλλά και σε όσους επιθυμούν να εντρυφήσουν σε αυτό το σημαντικό κομμάτι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, μπορείτε να επικοινωνείτε με τη γραμματεία του σεμιναρίου, τηλ.: 2310 -230545, φαξ: 2310-230415, info@e-employ.gr, www.e-employ.gr. Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά, από Δευτέρα ως Παρασκευή.
Η εισηγήτρια Εισηγήτρια στην Ημερίδα είναι η Δρ Ασημίνα Τσιμπιδάκη. Η κ. Τσιμπιδάκη είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης (κατεύθυνση Ψυχολογίας). Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Ειδικής Αγωγής M.Ed. από το Centre of Special Education, University of Manchester – United Kingdom. Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει πιστοποίηση κλινικής και πρακτικής άσκησης στην ειδική και θεραπευτική αγωγή από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το πρόγραμμα «Leonardo Da Vinci» στο Τρέντο Ιταλίας. Επίσης, κατέχει πιστοποίηση εκπαιδεύτριας ατόμων με αναπηρίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το πρόγραμμα «Leonardo Da Vinci». Είναι Λέκτορας Ειδικής Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Διδάσκει στο Επιστημονικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό» στο ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Επιπλέον, διδάσκει στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής «Αλέξανδρος Δελμούζος» και στο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής «Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει την επιστημονική επιμέλεια του Προγράμματος Ένταξης των Μαθητών του Ειδικού Πειραματικού Σχολείου του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου στα πειραματικά σχολεία 1ο, 2ο 6/θέσιο & 3/θέσιο. Είναι επιμορφώτρια θεωρητικής και πρακτικής εξειδίκευσης στο ΕΡΓΟ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΕΠΙΝΟΗΣΗ – Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών – Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού για Ήπια Νοητική Καθυστέρηση». Επιπρόσθετα, έχει εργαστεί ως επιμορφώτρια στα «Ταχύρρυθμα Επιμορφωτικά Σεμινάρια στη Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης». Θεματικό Πεδίο: «Διαχείριση ιδιαιτεροτήτων μαθητών: Μαθησιακές δυσκολίες», και στο Πρόγραμμα της Γ΄ Φάσης της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη: 2005-06 και 2006-07 Π.Ε.Κ. Πειραιά, ΥΠΕΠΘ με θέμα: «Μαθησιακές Δυσκολίες». Στο συγγραφικό της έργο περιλαμβάνονται δημοσιεύσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και ένα βιβλίο για τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης, έχει πολλές συμμετοχές σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Είναι μέλος των επιστημονικών ενώσεων: του Πανελλήνιου Συλλόγου Ειδικής Αγωγής, της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας [ΕΛΨΕ] και του European Educational Research Association (EERA). Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση ημερίδων/διημερίδων και συνεδρίων και είναι υπεύθυνη οργάνωσης και εφαρμογής προγραμμάτων εθελοντικής εργασίας φοιτητών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κέντρα της Ρόδου από το 2005. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται: στην εκπαίδευση και δημιουργική απασχόληση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, στη διαχείριση και στο σχεδιασμό αναπτυξιακών προγραμμάτων για μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στην κατάρτιση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, και στη χρήση της τεχνολογίας από/για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες.
* Ακολουθεί το πρόγραμμα της Ημερίδας.
Πρόγραμμα
10.00 - 10.30: Προσέλευση 10.30 – 10.40: Εισαγωγή Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Εισαγωγή στον Αυτισμό και στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές: βασικές έννοιες και αξιολόγηση» Α. Αυτισμός: oρισμός, ιστορική αναδρομή, αιτιολογία, αξιολόγηση και βασικά χαρακτηριστικά Β. Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές: oρισμός, αιτιολογία, συμπτωματολογία, θεραπευτικές προσεγγίσεις - Σύνδρομο Asperger - Σύνδρομο Rett - Παιδική αποδιοργανωτική διαταραχή - Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς 12.40 – 13.00: coffee break 13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Αντιμετώπιση του Αυτισμού και των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών: πολυεστιακή προσέγγιση» - Βασικές αρχές αντιμετώπισης - Εκπαιδευτική αντιμετώπιση: προτάσεις και δραστηριότητες - Ο ρόλος της οικογένειας - Κατάρτιση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων: βασικές αρχές σχεδιασμού και υποδείγματα προγραμμάτων - Μελέτη περιπτώσεων 15.00 -15.30: Ερωτήσεις - συζήτηση 15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων
|