Αθήνα 12.5.2011, 17:33
"Συνεκπαίδευση μαθητών με ή χωρίς προβλήματα μάθησης" είναι το θέμα επιστημονικής ημερίδας που θα πραγματοποιήσει η εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας "Employ" στις 21 Μαΐου 2011 στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων (οδό Ακαδημίας 50, είσοδος και από τη Σόλωνος, στάση μετρό: Πανεπιστήμιο).
Στόχος της ημερίδας είναι η προσέγγιση της συνεκπαίδευσης παιδιών με ή και χωρίς αναπηρία, από την άποψη της κοινωνιολογικής προσέγγισης του αποκλεισμού και της ανισότητας και της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής στο σχολικό περιβάλλον.
Ειδικότερα, η ημερίδα αυτή μέσω σεναρίων και μελέτης συγκεκριμένων περιπτώσεων εισάγει και εξοικειώνει τους συμμετέχοντες στις αξίες και αρχές της συνεκπαίδευσης, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και του ίδιου του εκπαιδευτικού.
Απευθύνεται σε φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων, και σε εκπαιδευτικούς και επιστήμονες της ειδικής και γενικής αγωγής, σε όσους επιθυμούν να μελετήσουν ένα σημαντικό θέμα της εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής για στελέχη της εκπαίδευσης. Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Δικαίωμα Σύμφωνα με του διοργανωτές, ο θεσμός της συνεκπαίδευσης αποτελεί βασικό άξονα της εκπαιδευτικής πολιτικής σε θέματα ειδικής αγωγής στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η Ειδική Αγωγή κατευθύνεται στην ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στον κύριο κορμό της εκπαίδευσης.
Η τάση αυτή μας οδηγεί στο ερώτημα εάν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να τύχουν καλύτερης εκπαίδευσης στα ειδικά ή στα κοινά σχολεία.
Μέχρι σήμερα ο διαχωρισμός των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής, έχει ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, να συντηρούνται οι εκπαιδευτικές ανισότητες που γέννησε ο διαχωρισμός. Ακόμη και την ανάδειξη αντιλήψεων, που συχνά παρακωλύουν την εφαρμογή μοντέλων συνεκπαίδευσης, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εδραίωση αλληλοαποδοχής και θετικών στάσεων των ατόμων με αναπηρία, μια και ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία της συνεκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς αναπηρία είναι η ύπαρξη θετικής στάσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των μαθητών απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τη συνεκπαίδευση.
Κύριο επιχείρημα είναι το δικαίωμα στη διαφορά και την ισότητα των ευκαιριών στη μάθηση για όλους τους μαθητές, σύμφωνα με την παιδαγωγική αρχή της ένταξης (inclusion), ανεξαρτήτως δυνατοτήτων και επιπέδου ανάπτυξης, των παιδιών με ή και χωρίς αναπηρία. Η παρεχόμενη εκπαίδευση οφείλει να είναι ποιοτική εκπαίδευση για όλους, ανεξάρτητα εάν εμφανίζουν “πρόβλημα” (μαθησιακή δυσκολία ή υψηλές ικανότητες μάθησης), συγκριτικά με τον "κανονικό μαθητή".
Η εισηγήτρια Εισηγήτρια στην ημερίδα είναι η Παμουκτσόγλου Αναστασία, Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Από το 2000 ως το 2009 υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με δυο πενταετείς θητείες, με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση».
Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από το 1978 μέχρι το 2000 στη περιοχή του Πειραιά, το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, την Νίκαια και τις Αχαρνές.
Δίδαξε σε προπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΠΤΔΕ), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο «Πρόγραμμα Επαγγελματικής και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», που διοργάνωσε το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στα ΠΕΚ, σε Σεμινάρια Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο ΠΔΜ του ΠΤΔΕ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Ήταν κριτής σε επιτροπές επιλογής στελεχών του ΥΠΕΠΘ και βαθμολογήτρια στον ΑΣΕΠ. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις πλήθος άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, διεθνή και ελληνικά, τον ημερήσιο τύπο και έχει ανακοινώσει εργασίες της σε ημερίδες καθώς και σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Υπήρξε μέλος της Επιστημονικής Ομάδας σχεδιασμού και υλοποίησης του «Ολοήμερου Σχολείου» και της «Ευέλικτης Ζώνης».
Είναι μέλος επιστημονικών – παιδαγωγικών ενώσεων ή ερευνητικών φορέων. Τα ενδιαφέροντα της αφορούν κυρίως την έρευνα της αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα που αφορούν, την Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, την Κοινωνιολογία του Εθνικισμού, την Κοινωνιολογία του Φεμινισμού, την Σχολική Αποτελεσματικότητα, την Εκπαιδευτική Πολιτική καθώς και την Ιστορία της Εκπαίδευσης.
Έχει εκδώσει τα πέντε βιβλία καθώς και τρία με άλλους συνεργάτες. Εργασίες της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικούς τόμους ελληνικούς και ξενόγλωσσους.
Έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό άρθρων και πρακτικά συνεδρίων (διεθνή και εθνικά) αρκετά από αυτά σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές. Έχουν καταγράφει αρκετές ετερο-αναφορές στο έργο της.
Πληροφορίες Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, επικοινωνήστε και με τη γραμματεία του σεμιναρίου, τηλ.: 2310-230545, φαξ: 2310-230415, e-mail: info@e-employ.gr, www.e-employ.gr. Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή.
* Ακολουθεί το πρόγραμμα της ημερίδας.
Πρόγραμμα
09.30 - 10.00: Προσέλευση 10.00 – 10.15: Εισαγωγή 10.15 - 12.15: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 1.Εισαγωγικά-Ορισμοί 2.Ιστορική Αναδρομή 3.Συνεκπαίδευση στον Ελληνικό και στο Διεθνή χώρο 4.Μοντέλα και Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα 5.Κοινωνική Αλληλεπίδραση – Επίδοση – Αντιλήψεις Μαθητών χωρίς ή με προβλήματα μάθησης 12.15 – 12.45: coffee break 12.45 – 14.45: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 1.Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού 2.Σύντομες Στρατηγικές Ελέγχου 3.Μαθητές που σε ‘τρελαίνουν΄΄ 4.Μελέτες Περίπτωσης: α. Τα καλά παιδιά β. Οι αδιάφοροι μαθητές γ. Τα θύματα δ. Οι αόρατοι 5.Παραδείγματαπαιδιών 14.45 -15.00: Ερωτήσεις - συζήτηση 15.00 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων
|