Αθήνα 4.5.2012, 17:22
Η Πράξη Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών, που υλοποιείται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με τη συνδρομή πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από όλη τη χώρα, διοργανώνει το Σάββατο 12 Μαΐου 2012 και ώρες 9:00 με 15:30, τη δεύτερη ημερίδα, με θέμα: «Το ελληνικό σχολείο και η διαπολιτισμικότητα: η δυναμική και τα οφέλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς».
Η Hμερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης, γονείς, ερευνητές αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Οι εργασίες της θα πραγματοποιηθούν στο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο Αττικής «Helexpo Palace», στη Λεωφόρο Κηφισίας 39, στο Μαρούσι.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, «κεντρικός στόχος της Ημερίδας είναι να δώσει τη δυνατότητα σε συνεργάτες, εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης, προκειμένου να παρουσιάσουν τη χρησιμότητα και την πορεία του διαπολιτισμικού έργου στο δημόσιο σχολείο, μέσα από ενδοσχολικές πειραματικές εφαρμογές, τη μέθοδο project και άλλες καλές και πρωτοποριακές πρακτικές στην εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, λίγο πριν τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους εφαρμογής του στην ελληνική επικράτεια.
Πρόκειται για ευρύ πρόγραμμα 10 δράσεων, που εφαρμόζεται στα ελληνικά δημόσια σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο, συνδέοντας δυναμικά την υποδοχή, τη γλωσσομάθεια, τη δικτύωση, την προσπέλαση πολιτισμικών αγαθών, τη ψυχολογική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, την ενίσχυση του σχολείου τους, καθώς επίσης την επιμόρφωση αλλά και την έρευνα γύρω από τα θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και αγωγής στην Ελλάδα».
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της Πράξης www.diapolis.auth.gr και στα τηλέφωνα 2313018460 και 2313018459.
* Ακολουθεί το πρόγραμμα της ημερίδας.
Πρόγραμμα Ημερίδας
Το ελληνικό σχολείο και η διαπολιτισμικότητα: η δυναμική και τα οφέλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς Σάββατο 12 ΜαIου 2012 Helexpo Palace, Μαρούσι 9.00 – 15.30 9:00 – 9:30 Προσέλευση 9:30 – 9:45 Χαιρετισμοί Α’ Μέρος Προεδρείο: Γ. Ανδρουλάκης, Γ. Νικολάου, Α. Ρεβυθιάδου, 9:45 - 10:00 Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών: Πολλαπλές δράσεις, πολλαπλά οφέλη Μπέλλα Σπυριδούλα 10:00 – 10:15 Διαπολιτισμικές παρεμβάσεις στο δημοτικό σχολείο: Πώς η θεωρία μπορεί να γίνει πράξη Απόστολος - Δημήτριος Ζήσιμος - Φωκίων Γεωργιάδης 10:15 – 10:25 Η εμπειρία του 2ου Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού Νικόλαος Μεταξίδης 10:25 – 10:35 Το θέατρο στη διαπολιτισμική εκπαίδευση Μαρία Νομικού 10:35 – 10:50 Επικοινωνούμε μέσα από τα μνημεία: Ακρόπολη- Μνημεία της χώρας μου. Κορνηλία Χατζηασλάνη - Βαρβάρα Πυρομάλλη 10:50 – 11:00 Όταν τα παιδιά μεταναστευτικής καταγωγής μάς μιλούν Γιώτα Γάτση 11:00 – 11:10 Σχεδιασμός και εφαρμογή γλωσσοδιδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της Αλβανικής Αμαλία Ρόντου Γκόρου & Άλμα Ζεκολάρι 11:10 – 11:25 Θερινά Τμήματα: Μια εκπαιδευτική και επιστημονική πρόκληση Ανδρουλάκης Γιώργος 11:25 – 11:45 Διάλειμμα με καφέ Β’ Μέρος Προεδρείο: Α. Αναστασιάδη – Συμεωνίδη, Ζ. Παπαναούμ, Ε. Κατσαρού 11:45 – 12:00 Ποικίλες μορφές επιμόρφωσης και δυνατότητες για τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες Ελένη Κατσαρού 12:00 – 12:15 Ανατροφοδότηση από την επιμορφωτική εμπειρία Ελένη Σπαθάρη 12:15 – 12:30 Γηράσκω (;) αεί διδασκόμενη Ειρήνη Πολίτη 12:30 – 12:45 Διοργάνωση δειγματικών διδασκαλιών για τους εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής Αναστασία Λίβερη 12:45 – 13:00 Τα σώματα κειμένων στη δεύτερη/ξένη γλώσσα Αλέξανδρος Τάντος 13:00 – 13:30 Διάλειμμα με ελαφρύ γεύμα Γ’ Μέρος Προεδρείο: Χ. Βιτσιλάκη, Δ. Μαυροσκούφης, Α. Κεσίδου
13:30 – 13:45 Ψυχοκοινωνική υποστήριξη - σύνδεση σχολείου και κοινότητας: δύο σημαντικά στοιχήματα της εκπαίδευσης των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών Αναστασία Κεσίδου 13:45 – 14:05 Η ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε πολυπολιτισμικά σχολεία: δυνατότητες και περιορισμοί Θεολόγος Χατζηπέμου 14:05 – 14:20 Σύνδεση Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας Μεταναστών Συνεργάτιδα Περιφερειακής Ομάδας Δράσης Αττικής 14:20 – 14:35 Παρεμβάσεις σύνδεσης Σχολείου και Κοινότητας: Η εμπειρία του 132oυ Δημοτικού Σχολείου Αθηνών Επιμορφούμενος/η Εκπαιδευτικός της Δράσης 7 στην Αττική 14:35 – 15:00 Παρεμβάσεις στελεχών εκπαίδευσης 15:00 – 15:30 Συζήτηση
Συμμετέχοντες Άννα Αναστασιάδη – Συμεωνίδη, Καθηγήτρια Α.Π.Θ – Επιστημονική Υπεύθυνη της Πράξης Γιώργος Ανδρουλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας – Περιφερειακός Συντονιστής Πράξης στη Θεσσαλία Χρυσή Βιτσιλάκη, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου – Επιστημονική Υπεύθυνη Δράσης 7 Φωκίων Γεωργιάδης, Διευθυντής 151ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών Γιώτα Γάτση, Ma Διδακτικές της πολυγλωσσίας - Εκπαιδευτικός Δράσης 2 Άλμα Ζεκολάρι, Εκπαιδευτικός Δράσης 5 Απόστολος - Δημήτριος Ζήσιμος, Διευθυντής 52ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών Ελένη Κατσαρού, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης – Περιφερειακή Συντονίστρια Πράξης στην Κρήτη Αναστασία Κεσίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Α.Π.Θ.- Περιφερειακή Συντονίστρια Πράξης στην Κεντρική Μακεδονία Αναστασία Λίβερη, Προϊσταμένη Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Ιονίων Νήσων – Συνεργάτιδα Δράσης 1 Δημήτρης Μαυροσκούφης, Καθηγητής Α.Π.Θ.- Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης 9 Νικόλαος Μεταξίδης, Διευθυντής 2ου Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού Σπυριδούλα Μπέλλα, Επίκουρη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας ΕΚΠΑ - Περιφερειακή Συντονίστρια Πράξης στην Αττική Γιώργος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ Ιωαννίνων, Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης 3 Μαρία Νομικού, Θεατρολόγος – Συνεργάτιδα Δράσης 3 Ζωή Παπαναούμ, Καθηγήτρια Α.Π.Θ. - Επιστημονική Υπεύθυνη Δράσης 4 Ειρήνη Πολίτη, Εκπαιδευτικός Γυμνασίου Δροσιάς Βαρβάρα Πυρομάλλη, Εκπαιδευτικός 2ου ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού Ανθή Ρεβυθιάδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Α.Π.Θ.- Επιστημονική Υπεύθυνη Δράσης 5 Αμαλία Ρόντου Γκόρου, Συνεργάτιδα Δράσης 5 Ελένη Σπαθάρη, Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων, τ. Μέλος ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) Αλέξανδρος Τάντος, Γλωσσολόγος - Επιστημονικός Υπεύθυνος Υποδράσης 1.5 Κορνηλία Χατζηασλάνη, Αρχιτέκτων – Αρχαιολόγος, Εκπρόσωπος του Τμήματος Εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Ακρόπολης Θεολόγος Χατζηπέμου, Msc, Ειδικός Παιδαγωγός-Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Συνεργάτης Δράσης 6
|