Proslipsis.gr | Αθήνα 29.3.2019, 13:14
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει στις 4 και 5 Απριλίου 2019 στο Ινστιτούτο Goethe (Ομήρου 14-16, 106 72, Αθήνα) Επιστημονικό Διήμερο με θέμα: Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών. Στο Διήμερο θα μιλήσουν εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί, μέλη του ΙΕΠ και άλλοι ειδικοί. Η πρώτη ημέρα (4 Απριλίου 14:00-20:30) περιλαμβάνει τις κεντρικές ομιλίες και μία συζήτηση με θέμα την Οπτικοακουστική Παιδεία. Στη συνέχεια, θα εκκινήσουν οι ομιλίες που εξειδικεύουν τη βασική προβληματική του διημέρου στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα. Στο τέλος της πρώτης ημέρας θα υπάρξουν ομιλίες για την Επαγγελματική Εκπαίδευση ενώ τη δεύτερη ημέρα (Παρασκευή 5 Απριλίου 10:00-20:00) ακολουθούν οι εξής θεματικές ενότητες: Ιστορία, Κοινωνικές Επιστήμες, Φιλολογία, Τέχνες, Φυσικές Επιστήμες, ΤΠΕ, Μαθηματικά.
Σκοπός του διημέρου είναι η πραγμάτευση των, κρίσιμων για την εκπαίδευση, θεμάτων των Προγραμμάτων Σπουδών και της Διδακτικής. Στελέχη του ΙΕΠ θα παρουσιάσουν ενδεικτικά καινοτόμα Προγράμματα Σπουδών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του Λυκείου.
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το διήμερο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php (από 15-03-2019 και ώρα 10:00 έως 03-04-2019 και ώρα 24:00). Για την παρακολούθησή του θα δοθούν βεβαιώσεις.
Στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ υπάρχει ειδική «θέση» (http://www.iep.edu.gr/el/diimerida-syghrones-didaktikes-methodoi) αφιερωμένη στην εκδήλωση (εκεί είναι αναρτημένο και το ακριβές πρόγραμμα του διημέρου και μέσω αυτής μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται γι’ αυτό).
ΠΙΝΑΚΑΣ
Το Πρόγραμμα της Εκδήλωσης
18:30-19:30 Στρογγυλό Τραπέζι ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Συντονισμός: Παναγιώτης Κανελλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νίκος Αλέτρας Διδάκτορας Κινηματογράφου / Μεταδιδακτορικός Ερευνητής, ΑΠΘ - Ο κινηματογράφος ως γνωστικό αντικείμενο και ως διαμεσολαβητικό εργαλείο εποπτικής διδασκαλίας. Εφαρμογές στην εκπαίδευση Μένης Θεοδωρίδης Σκηνοθέτης-Παιδαγωγός - Η οπτικοακουστική παιδεία ως απαραίτητο συμπλήρωμα των μαθημάτων γλωσσικής επικοινωνίας και έκφρασης Αργύρης Θέος Διευθυντής Φωτογραφίας Κινηματογράφου - Για μια διδακτική της εικόνας ως γλώσσα Δημήτρης Σπύρου Σκηνοθέτης-Σεναριογράφος, Καλλιτεχνικός Δ/ντής (Φεστιβάλ Ολυμπίας) - Κινηματογραφική παιδεία: Σκέψεις για τη φύση και το ρόλο του κινηματογράφου με επίκεντρο την παιδική/νεανική ηλικία
Πέμπτη 4 Απριλίου 2019 14:00-14:30 Εγγραφές 14:30-15:00 Χαιρετισμοί 15:00-17:30 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ Γεράσιμος Κουζέλης Πρόεδρος ΙΕΠ Από τη σκοπιά των μαθητών και των μαθητριών Παύλος Χαραμής Αντιπρόεδρος ΙΕΠ - Με ποιο παρελθόν, για ποιο μέλλον: Κρίσιμα διλήμματα στο σχεδιασμό του Προγράμματος Σπουδών Δέσποινα Καρακατσάνη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου - Εφαρμογή της Παιδαγωγικής Φρενέ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Εκπαιδευτικές αφετηρίες, παιδαγωγικά εργαλεία και όρια εφαρμογής Σπύρος Κωνσταντάτος Φιλόλογος, Προϊστάμενος Δ/νσης Σπουδών ΔΕ, ΥΠΠΕΘ - Τακτική προσαρμογή ή στρατηγική αστοχία; Βασίλης Τσάφος Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ - Η διαπραγμάτευση των Προγραμμάτων Σπουδών στη σχολική τάξη: Ένας συμμετοχικός διάλογος «φωνών». Δημήτρης Φωτεινός Επίκουρος Καθηγητής ΦΠΨ-ΕΚΠΑ - Αναλυτικά προγράμματα: Μια κριτική προσέγγιση στη μεταρρύθμιση που δεν έγινε 17:30-18:00 Σ υ ζ ή τ η σ η 18:00-18:30 Δ ι ά λ ε ι μ μ α 19:30-20:30 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ουρανία Καλαντζή Γενική Διευθύντρια Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών & Επαγγελμάτων - Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση: Ιδιαιτερότητες, προκλήσεις και Προγράμματα Σπουδών Ιωάννης Καπουτσής Αναπλ. Προϊστάμενος Δ/νσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ΥΠΠΕΘ - Προγράμματα Σπουδών Δ/θμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Αθηνά Νέλλα Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας ΤΕΕ - Προβληματισμοί και κατευθύνσεις για την ανάπτυξη σύγχρονων Προγραμμάτων Σπουδών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση 10:00-11:00 ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ Χριστίνα Κουλούρη Καθηγήτρια Νεότερης & Σύγχρονης Ιστορίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο - Νέα ΠΣ για την Ιστορία (Γ΄ δημοτικού-Β΄ λυκείου): Ανάμεσα στον Σίσυφο και τον δον Κιχώτη Μανόλης Περάκης Ιστορικός, ΕΑΠ: ΠΜΣ Δημόσια Ιστορία, Διευθυντής Ιδιωτικού Γυμνάσιου Γενναδείου Σχολής - Η διδασκαλία της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας στα νέα Προγράμματα Σπουδών Άρης Στυλιανού Αναπληρωτής Καθηγητής-Πρόεδρος Τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ - Σκέψεις για τη διδασκαλία της φιλοσοφίας και της πολιτικής επιστήμης στο Λύκειο Ασπασία Οικονόμου Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας Κοινωνικών Επιστημών - Σύγχρονος κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία. Ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών
Παρασκευή 5 Απριλίου 201911:00-12:00 ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ Γεώργιος Ζωγραφίδης Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής, ΑΠΘ - Αρχαίος φιλοσοφικός λόγος: Μετατόπιση παραδείγματος Μαριάννα Κονδύλη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πατρών - Στροφή προς το νόημα: Μικρή συμβολή στο πρόγραμμα της νεοελληνικής γλώσσας του Λυκείου Ευαγγελία Φρυδάκη Καθηγήτρια Θεωρίας και Πράξης της Διδασκαλίας, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ - Διαλογικότητα και λογοτεχνική εκπαίδευση Ελευθέριος Βεκρής Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Συντονιστής Επιστημονικής Μονάδας Ανθρωπιστικών Επιστημών & Φιλολογίας - Νέοι προσανατολισμοί στα φιλολογικά μαθήματα του Λυκείου: «Διαφοροποίηση» του διδακτικού παραδείγματος 12:00-12:30 Σ υ ζ ή τ η σ η 12:30-13:00 Δ ι ά λ ε ι μ μ α 19:00-20:00 Σ υ ζ ή τ η σ η - Λ ή ξ η Ε ρ γ α σ ι ώ ν Σ υ ν ε δ ρ ί ο υ 13:00-14:00 ΤΕΧΝΕΣ Τιτίκα Δοκουμετζίδη-Σάλλα Ζωγράφος-Χαράκτρια, Ομότιμη Καθηγήτρια Διδακτικής της Τέχνης ΑΣΚΤ - H Τέχνη στην εκπαίδευση ως προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη προσωπικότητα του αυριανού πολίτη Πάνος Χαραλάμπους Εικαστικός, Πρύτανης Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών - Η καλλιτεχνική εκπαίδευση ως πολιτική δυνατότητα Κλεοπάτρα Μουρσελά Εικαστικός, ΕΔΙΠ, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών - Οι Τέχνες στα Προγράμματα Σπουδών της Β΄ Λυκείου 16:00-19:00 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Βασίλης Τσελφές Ομότιμος καθηγητής ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ - Εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις των ΦΕ και η σχέση τους με τις εκπαιδευτικές πολιτικές Κρυσταλλία Χαλκιά Ομότιμη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ - Ποιο αναλυτικό πρόγραμμα για ποιον επιστημονικό γραμματισμό; Δημήτρης Σταύρου Καθηγητής Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, ΠΤΔΕ, Παν/μιο Κρήτης - Μεταρρύθμιση Αναλυτικών Προγραμμάτων ΦΕ: Απόψεις εκπαιδευτικών και διδακτικό υλικό Κοσμάς Χαραλαμπίδης Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας, ΕΚΠΑ - Η αναγκαιότητα αναμόρφωσης των μαθημάτων Βιολογίας στο Λύκειο Γεώργιος Παπαθεοδώρου Καθηγητής Τμήματος Γεωλογίας, Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών - Διδακτική των Γεωεπιστημών Γεωργία Φέρμελη Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας & Μαθηματικών - Μία πρόταση Προγράμματος Σπουδών για την ολοκλήρωση των εγκύκλιων σπουδών στις Φυσικές Επιστήμες στο Γενικό Λύκειο Θεοδόσιος Ζαχαριάδης Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ - Διδακτικές προσεγγίσεις που προωθούνται μέσα από τα Προγράμματα Σπουδών για τα Μαθηματικά Αθανάσιος Σκούρας Σύμβουλος Α΄ ΥΠΠΕΘ - Προγράμματα Σπουδών Β΄ Λυκείου: Προσδοκίες και προκλήσεις Κλειώ Σγουροπούλου Πρόεδρος Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής & Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής - Ψηφιακός μετασχηματισμός και εκπαιδευτική πράξη Νικόλαος Γραμμένος Σύμβουλος Β΄ Πληροφορικής ΙΕΠ, Συντονιστής ΠΣ Πληροφορικής - Σύγχρονα ΠΣ Πληροφορικής. Αναλυτική πρόταση 4ωρου μαθήματος ολοκλήρωσης των εγκύκλιων γνώσεων Πληροφορικής 19:00-20:00 Σ υ ζ ή τ η σ η - Λ ή ξ η Ε ρ γ α σ ι ώ ν Σ υ ν ε δ ρ ί ο
|