Αθήνα 20.3.2007, 14:46 Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, για την υλοποίηση της Πράξης με τίτλο «Πιλοτικό Πρόγραμμα Εισαγωγής Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», διοργανώνει τρεις κεντρικές επιμορφωτικές διημερίδες, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα, σε χώρους κεντρικών ξενοδοχείων των παραπάνω πόλεων.
Αντικείμενο των ημερίδων είναι η επιμόρφωση όλων των ωρομισθίων εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠΕ05 και ΠΕ07 που μετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα.
Στις ημερίδες θα συμμετάσχουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ05, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας που μετέχουν στο πρόγραμμα.
Η επιμόρφωση θα περιλαμβάνει εισηγήσεις ψυχοπαιδαγωγικού περιεχομένου, που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα αποτελούν κύριο θέμα του διαλόγου της ολομέλειας, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση, διεύρυνση και προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας, η οποία εντάσσεται στο γενικότερο πνεύμα που διέπει τη σύγχρονη εκπαίδευση. Η επιμόρφωση θα είναι βιωματικού περιεχομένου. Θα αναφέρεται σε δημιουργικούς τρόπους αξιοποίησης του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της δεύτερης ξένης γλώσσας στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα αφορά προσομοίωση διδασκαλίας από τα στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τους Σχολικούς Συμβούλους ειδικότητας και άλλους εξειδικευμένους επιστήμονες.
- Η επιμορφωτική διημερίδα της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ στις 22 & 23 Μαρτίου 2007.
Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της επιμορφωτικής διημερίδας, το οποίο έχει συνταχθεί με ευθύνη της Ομάδας Έργου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ ΑΘΗΝΑ 22-23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007
ΠΕΜΠΤΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 9:00 – 9:30 Προσέλευση – Εγγραφές ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Προεδρείο: Π. Μπερερής, Σύμβουλος Π.Ι., Ε. Καγκά, Σύμβουλος Π.Ι., Δ. Λουκέρης, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι., Χ. Μπαμπαρούτσης, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. 9:30 – 10:00 Χαιρετισμοί 10:00 – 10:30 «Ο ρόλος των ξένων γλωσσών στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής κοινωνίας»Ε. Μακρή-Μπότσαρη, Αντιπρόεδρος Π.Ι. 10:30 – 11:00 «Η διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Δημοτικό Σχολείο: ατομική, κοινωνική και πολιτική αναγκαιότητα»Π. Μπερερής, Σύμβουλος Π.Ι. 11:00 – 11:30 «Φιλοσοφία, στόχοι και προστιθέμενη αξία του “Πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση”»Ε. Καγκά, Σύμβουλος Π.Ι. 11:30 – 12:00 «Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γερμανικά / Γαλλικά) στην Ε΄ και Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου»Α. Φώσβινκελ, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. 12:00 – 12:30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 12:30 – 13:00 «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»Α. Παμουκτσόγλου, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. 13:00 – 13:30 «Δυνατότητες αξιοποίησης κινήτρων μάθησης στο μάθημα της ξένης γλώσσας»Δ. Ντάσιου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας 13:30 – 14:00 «Η παιδαγωγική αξιοποίηση του “λάθους” στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο»Κ. Γεωργαρίου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας 14:00 – 16:00 ΓΕΥΜΑ
16:00 – 19:00 1ο Εργαστήριο ΓΑΛΛΙΚΑ. ΟΜΑΔΑ Α: «Παιγνιώδεις - αισθητικές χρήσεις της γλώσσας»Α. Σιακωτού, Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής ΓλώσσαςΔ. Νικολακοπούλου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Β: «“Πάμε στο Παρίσι”: Παιδαγωγικό Σενάριο για τα πρώτα στάδια εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας με ένταξη των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη»Μ. Αργυρούδη, Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής ΓλώσσαςΣ. Μαρκαντωνάκης, Καθηγητής Γαλλικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Γ: «Διδακτικές πρακτικές για τη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»Ε. Κουτσουδάκη, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΟΜΑΔΑ Α«Spielend lernen: Wortschatz und Grammatik»Ε. Γεωργιακάκη, Καθηγήτρια Γερμανικής ΓλώσσαςΣ. Τοκμακίδου-Γιαλαμά, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Β: «Phonetik – Lieder –Dramapädagogik»Χ. Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Γερμανικής ΓλώσσαςΚ. Βαβατζανίδου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Γ: «Lernen und Erinnern: Strategien für besseres Lernen im DaF-Unterricht» Χ. ¶ιχαϊμ, Καθηγητής Γερμανικής ΓλώσσαςΣ. Ξάνθου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας 19:00 ΔΕΞΙΩΣΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Προεδρείο: Χ. Μπαμπαρούτσης, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι., Α. Παμουκτσόγλου, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. 9:00 – 9:30 «Η δεύτερη ξένη γλώσσα στο Δημοτικό: θέματα διδακτικής»Ι. Χρυσοχόος, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. 9:30 – 10:00 «Διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Δημοτικό Σχολείο και αξιολόγηση των μικρών μαθητών»Α. Ζουγανέλη, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. 10:00 – 10:30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
10:30 – 13:30 2ο Εργαστήριο ΓΑΛΛΙΚΑ ΟΜΑΔΑ Α«F.L.E. au primaire. Planification d’un cours à visée communicative et interactive»Σ. Λάχλου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Β«La fonction pédagogique de l’autoévaluation dans l’enseignement des langues au primaire»Ε. Καγκά, Σύμβουλος Π.Ι.Ε. Νίκα, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Γ«Δραστηριότητες σχεδιασμένες με βάση το μοντέλο για την πρώιμη εκμάθηση και διδασκαλία της ξένης γλώσσας (Γαλλικής). Σύνδεση με τη διδασκαλία Ειδικών Γνωστικών αντικειμένων εμπνευσμένων από την Επιστήμη και την Τέχνη»Α. Γεωργιάδου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Aνατολικής Αττικής ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ. ΟΜΑΔΑ Α: «Lernen und Erinnern: Strategien für besseres Lernen im DaF-Unterricht»Σ. Ξάνθου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας Χ. ¶ιχαϊμ, Καθηγητής Γερμανικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Β: «Spielend lernen: Wortschatz und Grammatik»Ε. Γεωργιακάκη, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας Α. Φώσβινκελ, Πάρεδρος ε.θ. Π.Ι. ΟΜΑΔΑ Γ: «Phonetik – Lieder –Dramapädagogik»Κ. Βαβατζανίδου, Καθηγήτρια Γερμανικής ΓλώσσαςΓ. Κερκινοπούλου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας 13:30 – 15:00 ΓΕΥΜΑ
15:00 – 18:00 3ο Εργαστήριο ΓΑΛΛΙΚΑ. ΟΜΑΔΑ Α: «Δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών στο μάθημα των γαλλικών / Création des jeux de société en classe de F.L.E.»Π. Ρεντζεποπούλου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Β: «L’enseignement du français dans le primaire. L’apprentissage du français à travers le chant et le jeu»Ε. Μπούτου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Γ: «Παιδαγωγική και διδακτική επεξεργασία του παιδικού Τύπου - Ανάπτυξη της επικοινωνιακής διαπολιτισμικής δεξιότητας»¶. Τριανταφύλλου, Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ. ΟΜΑΔΑ Α: «Phonetik – Lieder –Dramapädagogik»Χ. Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Γερμανικής ΓλώσσαςΓ. Κερκινοπούλου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Β: «Lernen und Erinnern: Strategien für besseres Lernen im DaF-Unterricht» Σ. Ξάνθου, Καθηγήτρια Γερμανικής ΓλώσσαςΧ. ¶ιχαϊμ, Καθηγητής Γερμανικής Γλώσσας ΟΜΑΔΑ Γ: «Spielend lernen: Wortschatz und Grammatik»Ε. Γεωργιακάκη, Καθηγήτρια Γερμανικής ΓλώσσαςΣ. Τοκμακίδου-Γιαλαμά, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας
|