Αθήνα 3.2.2009, 22:47 "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Aρχές, θέματα προσαρμογής και εκπαιδευτικής ένταξης", είναι το θέμα επιστημονικού συνεδρίου που διοργανώνει σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, στις 21 Φεβρουαρίου και στις 7 Μαρτίου αντίστοιχα, η εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας Employ.
Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, σε ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, παιδαγωγούς, σε φοιτητές παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών σχολών αλλά και σε όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση και την αγωγή. Στους συμμετέχοντες σε αυτό θα χορηγηθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης. Εισηγητές θα είναι ο Δρ Νικολάου Γεώργιος* και η Δρ Παμουκτσόγλου Αναστασία*.
Στην Θεσσαλονίκη το συνέδριο θα διεξαχθεί στην αίθουσα "Αλέξανδρος" του Κέντρου Πολιτισμού της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 1), το Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2009 και ώρες 09:30 π.μ. - 10:30 π.μ., ενώ στην Αθήνα θα διεξαχθεί στις εγκαταστάσεις του New York College (Λεωφ. Αμαλίας 38, Σύνταγμα, Αθήνα), το Σάββατο 7 Μαρτίου 2009 και ώρες 10:30 π.μ. - 15:00.
Θεματολογία Η eλληνική κοινωνία χαρακτηρίζεται πλέον από πολιτισμική ετερότητα σε έντονο βαθμό. Αυτή η πολυπολιτισμικότητα της ελληνικής κοινωνίας κάνει αισθητή την ανάγκη ευαισθητοποίησης και εγρήγορσης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την υιοθέτηση νέων πρακτικών στην εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, πέραν της απλής αντιμετώπισης του γλωσσικού προβλήματος. Στόχος του συνεδρίου είναι να δώσει χρήσιμα εφόδια στους εκπαιδευτικούς για τον ευαίσθητο ρόλο που αναλαμβάνουν προκειμένου να διαχειριστούν την πολυπολιτισμική πραγματικότητα και να τη χρησιμοποιήσουν ως εφαλτήριο για την κοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη όλων των μαθητών.
Τα κεντρικά σημεία των εισήγησεων είναι τα εξής: Α' Ενότητα 1. Παγκοσμιοποίηση και ετερότητα 2. Πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις της μετανάστευσης και της πολυπολιτισμικότητας 3. Μοντέλα Διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας 4. Πολιτικές Δίγλωσσης Εκπαίδευσης Β΄ Ενότητα 1. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: παιδοκεντρικότητα, πολλαπλές νοημοσύνες 2. Οικουμενικότητα, Διαπολιτισμικότητα, Διαθεματικότητα: Διαστάσεις των Προγραμμάτων Σπουδών στον 21ο αιώνα 3. Παιδαγωγική Ειρήνης - επίλυση συγκρούσεων
Πληροφορίες - εγγραφές Για πληροφορίες ή κράτηση και δέσμευση θέσης μπορείτε να απευθύνεσθε είτε τον επίσημο δικτυακό τόπο της εταιρείας είτε απευθείας το δικτυακό τόπο του συνεδρίου της Θεσσαλονίκης ή της Αθήνας. Διαφορετικά, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον τομέα δια βίου εκπαίδευσης της εταιρείας, τηλ.: 2310-230545, κιν.: 6974162182, info@e-employ.gr, www.e-employ.gr. Ωράριο λειτουργίας της εταιρείας: 10:00 έως 19:00, καθημερινά από Δευτέρα - Παρασκευή.
* * *
* Ο Γιώργος Νικολάου γεννήθηκε το 1964 στην Πτολεμαΐδα. Φοίτησε στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, απ’ όπου πήρε το πτυχίο του το 1983. Συνέχισε τις σπουδές του στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου της Λυών LUMIERE, LYON ΙΙ, όπου ολοκλήρωσε τις βασικές σπουδές (MAITRISE, 1986) και το μεταπτυχιακό του δίπλωμα (DEA, 1988). Ανακηρύχθηκε Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1999. Η διατριβή του έχει ως θέμα το ρόλο των Ελλήνων εκπαιδευτικών όσον αφορά τη σχολική ένταξη των μαθητών με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. Έχει διδάξει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε Ελλάδα και Γαλλία, στην Παιδαγωγική Ακαδημία Φλώρινας, στο Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας (IUT B') του Πανεπιστημίου LYON Ι, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δ.Ε., και στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τον Ιανουάριο του 2000, εκλέχτηκε Πάρεδρος επί θητεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, απ’ όπου παραιτήθηκε το Σεπτέμβριο του 2001, για να αναλάβει καθήκοντα ως Λέκτορας Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σήμερα κατέχει τη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας και της Εταιρείας Ειδικής Αγωγής. Έχει διατελέσει Πρόεδρος του Κέντρου Παιδικής Μέριμνας Θηλέων Ιωαννίνων και Αναπληρωτής Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου Παροχής Κοινωνικής Φροντίδας για την Ήπειρο. Έχει, επίσης, διατελέσει δύο φορές αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό μονογραφιών, άρθρων και συλλογικών εργασιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
* H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ των Επιστήμες της Αγωγής του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2000 υπηρετεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με πενταετή θητεία, αρχικά με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και σήμερα την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση». Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από το 1978 μέχρι το 2000 στη περιοχή του Πειραιά, το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, την Νίκαια και τις Αχαρνές. Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΠΤΔΕ), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο «Πρόγραμμα Επαγγελματικής και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ΑΣΠΑΙΤΕ., στα Π.Ε.Κ. καθώς και σε Σεμινάρια Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων. Έγραψε τα βιβλία: 1. ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ : Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (2007), Παμουκτσόγλου Αναστασία, Αθήνα: ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ. 2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΟΥ ΑΣΕΠ, (2006), Παμουκτσόγλου Ιορ.- Παμουκτσόγλου Τασ., Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα. 3. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (2003) Παμουκτσόγλου Τασ., Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική. 4. ΕΝΝIΑΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ (2001), Παμουκτσόγλου Τασ., Αθήνα: εκδ. Γρηγόρη. 5. ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - «ΤΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΡΙΟΜΟΡΦΟΔΙΑΙΤΟΝ, (2002) Τζάνη Μ. - Παμουκτσόγλου Αν. Θεσσαλονίκη: Ερωδιός. Επίσης έχει και αρκετές συμμετοχές σε συλλογικά έργα. Ήταν κριτής σε επιτροπές επιλογής στελεχών του ΥΠΕΠΘ και βαθμολογήτρια στον ΑΣΕΠ. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις πλήθος άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο τύπο και έχει ανακοινώσει εργασίες της σε ημερίδες καθώς και σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Είναι μέλος επιστημονικών - παιδαγωγικών ενώσεων ή ερευνητικών φορέων. Τα ενδιαφέροντα της αφορούν κυρίως την μελέτη, έρευνα και αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο πεδίο της Σχολικής Αποτελεσματικότητας, την Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση την Εκπαιδευτική Πολιτική καθώς και στην Ιστορία της Εκπαίδευσης
|