Αθήνα 26.4.2010, 17:17
Επιστημονική ημερίδα με θέμα: "Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές - Γενετικά Σύνδρομα" θα υλοποιήσει στις 15 Μαΐου στην Θεσσαλονίκη, στις 29 Μαΐου στην Αθήνα και στις 5 Ιουνίου στα Ιωάννινα,η εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας "Employ".
Η διάλεξη θα αναφερθεί στα σωματικά χαρακτηριστικά, το νευροψυχολογικό προφίλ, και στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τεσσάρων γενετικών συνδρόμωνQ α) Turner, β) Williams, γ) Prader-Willi, και εύθραυστου Χ χρωμοσώματος. Iδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης. Οι πρακτικές αυτές δραστηριότητες είναι κατάλληλα διαμορφωμένες για παιδιά και εφήβους με βάση το γνωστικό πρότυπο δυνατοτήτων και αδυναμιών των συγκεκριμένων γενετικών συνδρόμων. Οι προτάσεις αυτές παρέχουν τη δυνατότητα παρέμβασης στο καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού/εφήβου και αναπροσαρμογής του σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητές του.
H διάλεξη απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ειδικών ∙ εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής, γονέων και επαγγελματιών (ψυχολόγων, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, παιδοψυχιάτρων, βρεφονηπιοκόμων, φυσικοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών και άλλων σχετικών ειδικοτήτων) που ασχολούνται με την αξιολόγηση και εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με γενετικά σύνδρομα.
Προσκεκλημένη εισηγήτρια είναι η Δρ. Αλευριάδου Αναστασία. Η κ. Αλευριάδου Αναστασία γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1969. Εργάζεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ. από το 1999, στην αρχή ως ειδικός επιστήμονας του Ν. 407/80, από το 2000 ως λέκτορας, από το 2005 ως επίκουρη καθηγήτρια και από το 2010 ως Αναπληρώτρια καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Ειδική Παιδαγωγική-Μάθηση και Ψυχοκινητική Ανάπτυξη». Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας (με ειδίκευση στην Ψυχολογία) της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1991), όπου και αναγορεύτηκε διδάκτορας της Ψυχολογίας (1998). Επίσης έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Γνωστική Ψυχολογία του Α.Π.Θ. (1995). Έχει πραγματοποιήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο John’s Hopkins University των Η.Π.Α. Το εαρινό εξάμηνο του 2007 ήταν Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Ohio State University στο Nisonger Center (Πανεπιστημιακή Κλινική για άτομα με ειδικές ανάγκες). Διδάσκει ή έχει διδάξει σε προπτυχιακό επίπεδο, εκτός από το Τμήμα Νηπιαγωγών, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο έχει διδάξει στο Π.Τ.Δ.Ε. και Π.Τ.Ν. του Π.Δ.Μ. (2001 – σήμερα), στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. (2004 – 2005), στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής) του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (2005-2006) και στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2006-2007). Επέβλεψε ή επιβλέπει 10 πτυχιακές εργασίες, 8 μεταπτυχιακές εργασίες και διδακτορικές διατριβές. Είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Π.Τ.Ν. του Π.Δ.Μ. Είναι μέλος Συντακτικών Επιτροπών και κριτής ελληνικών και ξένων επιστημονικών περιοδικών. Έχει συμμετάσχει σε 7 επιδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα. Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα που αφορούν την Ψυχολογία της Ειδικής Αγωγής με έμφαση στις γνωστικές διεργασίες, την ψυχοκινητική ανάπτυξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, την εκπαίδευση ατόμων με νοητική καθυστέρηση, τη μελέτη των γενετικών συνδρόμων. Δύο εργασίες της έχουν συμπεριληφθεί σε Αμερικάνικα βιβλία (Εκδότες Cambridge University Press και Nova Press). Έχει δημοσιεύσει 65 άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων - 25 εξ αυτών σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά ή πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Έχουν καταγραφεί 87 περίπου ετεροαναφορές στο έργο της σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Είναι συν-συγγραφέας του βιβλίου «Γενετικά σύνδρομα νοητικής καθυστέρησης: Αναπτυξιακή και εκπαιδευτική προσέγγιση».
Για δηλώσεις συμμετοχής, αναλυτικές πληροφορίες και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της ημερίδας, τηλ.: 2310-230545, φαξ: 2310-230415, Mailto: info@e-employ.gr (ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα - Παρασκευή) ή επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο www.e-employ.gr για το αναλυτικό πρόγραμμα.
* Ακολουθεί το πρόγραμμα της ημερίδας.
Πρόγραμμα ημερίδας 10.00 -10.30 : Προσέλευση 10.30 -10.40 : Χαιρετισμοί 10.40 -12.30 : Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ • Σύνδρομο Turner: - Συχνότητα εμφάνισης του συνδρόμου - Σωματικά χαρακτηριστικά - Νοητική λειτουργία - Νευροψυχολογικό προφίλ - Προβλήματα συμπεριφοράς και προσωπικότητα -Ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη - Προτεινόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση ανάπτυξης γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων – Χρήση γνωστικών στρατηγικών για τη βελτίωση της μάθησης. • Σύνδρομο Williams: - Συχνότητα εμφάνισης του συνδρόμου - Σωματικά χαρακτηριστικά - Νοητική λειτουργία - Νευροψυχολογικό προφίλ - Γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και εφήβων. - Προτεινόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση ανάπτυξης γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων / Χρήση στρατηγικών για τον περιορισμό των δυσκολιών ψυχοκοινωνικής προσαρμογής. 12.30 – 13.00 : Διάλλειμα 13.00 – 15.00 : Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ • Σύνδρομο Prader-Willi: - Συχνότητα εμφάνισης του συνδρόμου - Κλινικά χαρακτηριστικά - Γνωστικό πρότυπο - γλωσσικό πρότυπο - Προβλήματα συμπεριφοράς και προσωπικότητα - Ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη - Προτεινόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση ανάπτυξης γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων - Προτάσεις εκμάθησης γνωστικών στρατηγικών, αντιμετώπιση της υπερφαγίας. - Μελέτη περίπτωσης • Σύνδρομο του εύθραυστου Χ χρωμοσώματος: - Συχνότητα εμφάνισης του συνδρόμου - Γενετικά χαρακτηριστικά - σωματικά χαρακτηριστικά - Νοητική λειτουργία, νευροψυχολογικό προφίλ, γλωσσική λειτουργία, ψυχοπαθολογία και μη προσαρμοστική συμπεριφορά - Βασικές αρχές προτεινόμενης εκπαιδευτικής παρέμβασης - Στρατηγικές παρέμβασης σε σχέση με τις δυσκολίες μάθησης και τα προβλήματα ψυχοκοινωνικής προσαρμογής 15.00 - 15.15 : Ερωτήσεις 15.15 - 15.30 : Παραλαβή βεβαιώσεων – Λήξη ημερίδας
|