Αθήνα 12.5.2011, 11:23
Επιστολή προς υπουργό Παιδείας ¶ννα Διαμαντοπούλου σχετικά με το σχέδιο διδασκαλίας της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, απέστειλαν πανεπιστημιακοί καθηγητές.
Οι καθηγητές κάνουν λόγο για υποβάθμιση του μαθήματος και ζητούν την επανεξέταση του θέματος.
Σημειώνεται ότι σχετική ερώτηση, που θα συζητηθεί σήμερα, υπέβαλε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης.
* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής.
Κα Α. Διαμαντοπούλου, Υπουργό Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Επιτρέψτε μας να εκφράσουμε τη διαφωνία μας σχετικά με το προτεινόμενο σχέδιο διδασκαλίας της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η Βιολογία μαζί με την Πληροφορική θα διαδραματίσουν πρωτεύοντα ρόλο στις πρώτες δεκαετίες ή και ολόκληρο τον 21ο αιώνα σΆ όλες της ανεπτυγμένες κοινωνίες. Όμως η σημασία της Βιολογίας δεν περιορίζεται στις επαναστατικές εφαρμογές της στους χώρους της υγείας και της παραγωγής τροφής σε συνδυασμό με την διατήρηση της περιβαλλοντικής ισορροπίας του πλανήτη. Το φάσμα της επιστημονικής γνώσης που διατρέχει την σημερινή βιολογία - από τη μοριακή βιολογία μέχρι τις επιστήμες του νου, των βιοκοινωνιών και των οικοσυστημάτων - αποτελεί το πιο ρεαλιστικό και, επομένως, το πιο ισχυρό αντίδοτο στα ρεύματα του φονταμενταλισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ανεξέλεγκτης τεχνοκρατίας και της άκρατης απληστίας που απειλούν τον σύγχρονο κόσμο όσο ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Εκ της φύσεως της η Βιολογία αποτελεί τον κρίκο μεταξύ των θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών που δεν μπορούν να συζευχθούν σΆ ένα γόνιμο και ολοκληρωμένο σύνολο χωρίς αυτήν. Αυτό το σύνολο πρέπει να βρίσκεται στον πυρήνα της παιδείας που μια σύγχρονη κοινωνία φιλοδοξεί να δώσει στους πολίτες της. Κάθε άλλο σχήμα είναι καταδικασμένο να περιστρέφεται γύρω από τον δογματισμό και την προκατάληψη, στο ένα άκρο, ή την κενή και στυγνή τεχνογνωσία στο άλλο. Κάνουμε έκκληση για επανεξέταση της Βιολογίας στο πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου υπό το πνεύμα όχι μόνο των εφαρμογών της αλλά και της καλλιέργειας μιας υγιούς κοινωνικής συνείδησης. Οι αλλαγές, όπως προτείνονται σήμερα, αποτελούν βήμα προς τα πίσω. Με πολλή εκτίμηση Γραβάνης Αχιλλέας (gravanis@med.uoc.gr) Καθηγητής Φαρμακολογίας, Ιατρική Σχολή Παν/μιου Κρήτης Μέλος Συμβουλίου, Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας ΑΕΙ (ΑΔΙΠ) Γραμματικάκης Γεώργιος (grammatg@uoc.gr) Ομότιμος Καθηγητής Παν/μιου Κρήτης π. Πρύτανης Παν/μιου Κρήτης Ζούρος Ελευθέριος (zouros@biology.uoc.gr) Ομότιμος Καθηγητής Παν/μιου Κρήτης Αντεπιστέλλον Μέλος Ακαδημίας Αθηνών Καλοκαιρινός Αλέξης (alexis.kalokerinos@gmail.com) Αν. Καθηγητής π. Κοσμήτορας Φιλοσοφική Σχολής, Π/μιου Κρήτης Καφάτος Φώτης (f.kafatos@imperial.ac.uk) Καθηγητής Imperial College London, UK Επίτιμος Πρόεδρος European Research Council Οικονόμου Ελευθέριος (economou@admin.forth.gr) Ομότιμος Καθηγητής Παν/μιου Κρήτης π. Πρόεδρος Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας Τραχανάς Στέφανος (trachanas@cup.gr) Διευθυντής, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
|