Οι ερευνήτριες στην Ελλάδα υπολογίζονται σε ένα ποσοστό 37%, με το 48% να εργάζεται στο δημόσιο τομέα, το 36% στον ακαδημαϊκό χώρο και το 31% στον ιδιωτικό τομέα, στους τομείς: φυσικές επιστήμες 31%, μηχανική και τεχνολογία 30%, ιατρική 43%, γεωπονία 33%, κοινωνικές επιστήμες 38%, ανθρωπιστικές επιστήμες 54%.
Τα παραπάνω στοιχεία αντλήθηκαν από την έκθεση για τη συμμετοχή των γυναικών στον τομέα της επιστήμης με τίτλο «UNESCO Science Report - Towards 2030», του Εκπαιδευτικού, Επιστημονικού και Πολιτιστικού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO), την οποία δημοσιοποίησε στην έδρα του στο Παρίσι στις 10 Νοεμβρίου 2015. Η εκδήλωση διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 38ης Γενικής Διάσκεψης της UNESCO. Στις εργασίες της Επιτροπής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών συμμετείχε ενεργά και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.
Για τη διευκόλυνση των φορέων και των πολιτών, έχει εκδοθεί μία Συνοπτική Περίληψη της Έκθεσης σε εννέα γλώσσες (αγγλική, γαλλική, ισπανική, ρωσική, αραβική, κινέζικη, πορτογαλική, γερμανική, καταλανική). Ταυτόχρονα, η UNESCO έχει δημιουργήσει μία διαδικτυακή εφαρμογή με άκρως ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, τα οποία αποκαλύπτουν τη γυάλινη οροφή στο χώρο των επιστημών, της έρευνας και της ακαδημαϊκής σταδιοδρομίας.
Έλλειμμα Η έκθεση περιλαμβάνει πολύ χρήσιμα στοιχεία για τη γυναικεία παρουσία στο χώρο των επιστημών, τα οποία αναδεικνύουν για άλλη μία φορά το έλλειμμα αναφορικά με την ισόρροπη συμμετοχή των δύο φύλων.
Σύμφωνα με την UNESCO, μόλις το 28% των ατόμων, τα οποία ασχολούνται επαγγελματικά με τη βασική και την εφαρμοσμένη έρευνα παγκοσμίως, είναι γένους θηλυκού. Τα ποσοστά ανά γεωγραφική περιοχή του πλανήτη αναδεικνύουν τις τεράστιες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές ανισότητες μεταξύ των χωρών: - Βόρεια Αμερική και Δυτική Ευρώπη 32% - Ν.Δ. Ασία 19% - Ανατολική Ασία και Ειρηνικός 23% - Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη 40% - Κεντρική Ασία 40% - Υποσαχάρια Αφρική 40% - Αραβικά Κράτη 47% - Λατινική Αμερική και Καραϊβική 44%.
Αίτημα Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων έχει θέσει στις προτεραιότητες της, την αναγκαιότητα για την ανάπτυξη της έρευνας και της επιστήμης σε θέματα ισότητας, αλλά και την αναβάθμιση των ερευνητριών και πανεπιστημιακών. Τις προτάσεις αυτές, έθεσε πρόσφατα προς το υπουργείο Παιδείας η Γενική Γραμματέας και μεταξύ άλλων, ζήτησε να θεσπιστούν προγράμματα άμεσης και έμμεσης στήριξης νέων ερευνητριών.
© Proslipsis.gr Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή. Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.
|