Aθήνα 13.2.2006, 07:45 «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων» είναι ο τίτλος ενός νέου διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών που εγκρίθηκε από το υπουργείο Παιδείας και θα λειτουργήσουν τα ακαδημαϊκά έτη 2005 – 2011 το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών σε σύμπραξη με το Γενικό Τμήμα Μαθηματικών του TEI Πειραιά.
Αντικείμενο του Προγράμματος είναι η εκπαίδευση, προαγωγή της γνώσης και η έρευνα στον τομείς της Τεχνολογίας Εκπαίδευσης και της Ανάπτυξης Ανθρώπινων Πόρων. Αποσκοπεί στην εξειδικευμένη εκπαίδευση αποφοίτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην επιστήμη και στις τεχνολογίες της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης των ανθρώπινων πόρων. Οι θεματικές ενότητες του αντικειμένου του Προγράμματος διακρίνονται σε τέσσερις επιμέρους γενικές θεματικές περιοχές: • στην παιδαγωγική με έμφαση στις εφαρμογές της στην τεχνολογική εκπαίδευση και στην εκπαίδευση ενηλίκων, • στη σύγχρονη καινοτόμο τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, • στις μεθόδους και τεχνικές ανάπτυξης των ανθρώπινων πόρων και • στη διοίκηση και διαχείριση εκπαιδευτικών μονάδων και της εκπαίδευσης εν γένει.
Στο Προγραμμα γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της ημεδαπής ή αντίστοιχων τμημάτων αναγνωρισμένων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Ο ετήσιος αριθμός εισακτέων στο πρόγραμμα ορίζεται μέχρι 50 φοιτητές, εκ των οποίων το 50% θα είναι πτυχιούχοι TEI και 50% πτυχιούχοι Πανεπιστημίων.
Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Εξειδίκευσης ορίζεται σε τέσσερα διδακτικά εξάμηνα τουλάχιστον. Για τους κατόχους σχετικών μεταπτυχιακών τίτλων θα υπάρχει δυνατότητα σύντμησης του χρόνου σπουδών. Η μέγιστη χρονική διάρκεια μέσα στην οποία οφείλει να ολοκληρώσει επιτυχώς τις σπουδές κάθε μεταπτυχιακός φοιτητής θα καθορίζεται με απόφαση της Γ.Σ.Ε.Σ.
Πρόγραμμα μαθημάτων Τα μαθήματα του Προγράμματος είναι εξαμηνιαία και περιλαμβάνουν θεωρία, φροντιστηριακές και εργαστηριακές ασκήσεις.
Τα προσφερόμενα μαθήματα είναι ανά εξάμηνο τα εξής: Α΄ Εξάμηνο α) Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι και προσεγγίσεις για την επιστημονική έρευνα β) Συστημικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση γ) Παιδαγωγικές θεωρίες και η εφαρμογή τους στην εκπαίδευση δ) Εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση
Β΄ Εξάμηνο α) Εφαρμοσμένη παιδαγωγική της τεχνολογικής εκπαίδευσης β) Ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων γ) Διοίκηση και διαχείριση πόρων εκπαιδευτικών μονάδων δ) Εφαρμογές πολυμέσων και συστήματα της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης
Γ΄ Εξάμηνο α) Μέθοδοι και συστήματα αξιολόγησης της εκπαίδευσης, β) Στρατηγική διοίκησης και διαχείρισης της εκπαίδευσης. Οι φοιτητές υποχρεούνται να παρακολουθήσουν και δύο από τα παρακάτω προαιρετικά μαθημάτων: α) Σχεσιακές βάσεις δεδομένων και συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων β) Σχεδιασμός και ανάπτυξη εφαρμογών στο Διαδίκτυο γ) Συστήματα διαχείρισης γνώσης δ) Δημιουργικότητα στην εκπαίδευση ε) Εκπαίδευση ενηλίκων και δια βίου επιμόρφωση
Δ’ Εξάμηνο Εκπόνηση διπλωματικής ερευνητικής εργασίας. Για τη λήψη του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Εξειδίκευσης απαιτείται η επιτυχημένη παρακολούθηση των δέκα υποχρεωτικών μαθημάτων, δύο εκ των προαιρετικών και η επιτυχημένη εκπόνηση της διπλωματικής ερευνητικής εργασίας.
Προσωπικό - κόστος Στο Πρόγραμμα θα απασχοληθούν μέλη ΔΕΠ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλη ΕΠ του ΤΕΙ Πειραιά σε ίση αναλογία, καθώς και επιστήμονες της ημεδαπής και αλλοδαπής που διαθέτουν τα από το νόμο προβλεπόμενα προσόντα (παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2083/1992). Τα συμμετέχοντα Τμήματα διαθέτουν την κτιριακή υποδομή, τις βιβλιοθήκες και τον υπάρχοντα εξοπλισμό για την υποστήριξη του Προγράμματος.
Το ετήσιο κόστος λειτουργίας εκτιμάται στο ποσό των 150.000,00 ευρώ και αναλύεται ως εξής: - Ανθρώπινο δυναμικό 127.000,00 - Δαπάνες Μετακινήσεων 1.500,00 - Δαπάνες για εκπαιδευτικό υλικό 2.000,00 - Αναλώσιμα 1.500,00 - Δαπάνες Δημοσιότητας 1.250,00 - Δαπάνες διοίκησης και διαχείρισης 12.500,00 - ¶λλες Δαπάνες 4.250,00
Το κόστος λειτουργίας θα καλύπτεται από τα δίδακτρα που θα καταβάλλονται από τους εκπαιδευόμενους.
|