|
|
|
Διευκρινήσεις υπουργείου Παιδείας για τις πανελλαδικές (2/11/05) |
|
Αθήνα 2.11.2005, 11:32 Διευκρινιστική εγκύκλιο σχετικά με τα έξι εξεταζόμενα μαθήματα για τους μαθητές της Γ΄ τάξης των ημερήσιων Ενιαίων Λυκείων και της Δ΄ τάξης των Εσπερινών Ενιαίων Λυκείων, κοινοποίησε σήμερα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας.
Το πλήρες κείμενο αυτής είναι το εξής:
ΘΕΜΑ: Διευκρινήσεις επί της αρθμ. Φ 253/120785/Β6/1-11-2005 Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα και την επιλογή των επιστημονικών πεδίων.
Σχετικά με τις αλλαγές που αναφέρονται στην αριθμ. Φ253/120785/Β6/1-11-2005 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Πρόσβαση των κατόχων απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου ή άλλου τύπου Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», η οποία έχει σταλεί για δημοσίευση στη εφημερίδα της Κυβέρνησης, σε σχέση με την αριθμ. Φ253/β6/1340/15-5-2001 (ΦΕΚ 565 Β΄) Υπουργική Απόφαση με το ίδιο θέμα σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1) α. Από το σχολικό έτος 2005-2006 τα μαθήματα της Γ’ τάξης των ημερησίων Ενιαίων Λυκείων και της Δ’ τάξης των εσπερινών Ενιαίων Λυκείων στα οποία εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο οι μαθητές όλων των κατευθύνσεων και οι απόφοιτοι που επιθυμούν να εξεταστούν στα μαθήματα της κατεύθυνσης και της γενικής παιδείας που θα επιλέξουν ορίστηκαν σε έξι. Οι μαθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων Νεότερη Ελληνική Ιστορία, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.
β. Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που θα εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο ο υποψήφιος πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης που σας στείλαμε και συνοπτικά στον παρακάτω πίνακα:
1ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ: Ανθρωπιστικών, Νομικών και
Κοινωνικών Επιστημών |
2ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ: Θετικών Επιστημών |
3ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ: Επιστημών Υγείας |
4ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ: Τεχνολογικών Επιστημών |
5ο ΕΠ.ΠΕΔΙΟ: Επιστημών
Οικονομίας &
Διοίκησης |
(1,3) Αρχαία Ελληνικά
(Θεωρητικής) |
(1,3) Μαθηματικά
(Θετικής,Τεχν/κής) |
(1,3) Βιολογία
(Θετικής) |
(1,3) Μαθηματικά
(Θετικής, Τεχνολογικής) |
(1,3)Αρχές Οικονομικής Θεωρίας(Ε) |
(0,7) Ιστορία
(Θεωρητικής ) |
(0,7) Φυσική
(Θετικής,Τεχν/κής) |
(0,7) Χημεία
(Θετικής) |
(0,7) Φυσική
(Θετικής, Τεχνολογικής) |
(0,7) Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ) |
Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου που αντικαθιστούν τα παραπάνω μαθήματα αυξημένης βαρύτητας αντίστοιχα κατά επιστημονικό πεδίο για όσους υποψήφιους προέρχονται από κατευθύνσεις διαφορετικές από αυτές στις οποίες ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας: |
|
(0,9) Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) |
(0,9) Μαθηματικά
&Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ) |
(0,9) Βιολογία (ΓΠ)
|
(0,9) Μαθηματικά και
Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ) |
|
(0,4) Ιστορία (ΓΠ) |
(0,4) Νεοελληνική
Γλώσσα (ΓΠ) |
(0,4)Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) |
(0,4) Νεοελ Γλώσσα(ΓΠ) |
|
γ. Αν τα επιστημονικά πεδία που προτίθεται να επιλέξει ο υποψήφιος έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάστηκε (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει 3ο και 4ο επιστημονικό πεδίο) τότε ο υποψήφιος αυτός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας οποιοδήποτε από τα τέσσερα επιλεγόμενα μαθήματα γενικής παιδείας.
Στην αντίθετη περίπτωση (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει το 1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο) ο μαθητής αυτός θα πρέπει να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας εκείνο από τα τέσσερα επιλεγόμενα το οποίο μαζί με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πρώτου επιστημονικού πεδίου που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Ιστορία Γενικής Παιδείας, όπως φαίνεται από τον παραπάνω πίνακα και αναφέρεται στό το άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης.
δ. Εφ ’ όσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας στο οποίο εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Επιπλέον ο υποψήφιος εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο και στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Κανένας υποψήφιος δεν μπορεί να δηλώσει το 5ο επιστημονικό πεδίο αν δεν έχει εξετασθεί ή δεν έχει δηλώσει ότι θα εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού.
2. Οι υποψήφιοι οι οποίοι θα αποκτήσουν τη ΒΕΒΑΙΩΣΗ της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του Ν2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν2909/2001 κατά το σχολικό έτος 2005-2006 και μετά και επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Σχολές ή Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν επιλέξουν ένα μόνο επιστημονικό πεδίο, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν όπως αυτά φαίνονται στον πίνακα με τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο και αναφέρονται στο άρθρο 3 της απόφασης που σας διαβιβάσαμε π.χ. υποψήφιος θεωρητικής κατεύθυνσης μπορεί να δηλώσει το 1ο επιστημονικό πεδίο αφού τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού είναι μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάσθηκε σε εθνικό επίπεδο ο υποψήφιος. Για να δηλώσει π.χ το 3ο επιστημονικό πεδίο πρέπει να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας που αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού τα οποία για το 3ο επιστημονικό πεδίο είναι η Βιολογία γενικής παιδείας και η Νεοελληνική Γλώσσα.
β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν το σχολικό έτος που απέκτησαν την ανωτέρω Βεβαίωση. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης, είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν όπως φαίνεται στον πίνακα και αναφέρεται στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης π.χ. αν υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης δηλώσει δύο επιστημονικά πεδία εκ των οποίων το ένα είναι το 4ο το οποίο έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική τα οποία είναι μαθήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης και το δεύτερο είναι το 1ο τότε ο υποψήφιος αυτός πρέπει να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στο μαθήματα γενικής παιδείας «Νεοελληνική Γλώσσα» και «Ιστορία»
3. Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι της Βεβαίωσης πρόσβασης από το σχολικό 2005-2006 και μετά, δεν έχουν δικαίωμα να επιλέξουν επιστημονικό πεδίο αν δεν έχουν εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου που επιλέγουν ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου. Η επιλογή από τους μαθητές του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας ή του μαθήματος επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» που επιλέγουν να εξεταστούν σε εθνικό επίπεδο γίνεται με αίτηση τους που υποβάλλουν στο σχολείο δέκα ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων του β’ τετραμήνου, ενώ για τους αποφοίτους γίνεται το χρονικό διάστημα από 1 έως 10 Φεβρουαρίου που υποβάλλουν την αίτηση-δήλωση. Η αίτηση αυτή του υποψηφίου είναι δεσμευτική και δεν αλλάζει σε καμία περίπτωση.
Αν υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος κατεύθυνσης, γενικής παιδείας ή επιλογής που επέλεξε να εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).
4. Για την επιλογή των επιστημονικών πεδίων, τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού των μορίων επιλογής κ.λ.π των υποψηφίων που είναι κάτοχοι της Βεβαίωσης της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του Ν.2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν.2909/2001, την οποία έχουν αποκτήσει το σχολικό έτος 2004-2005 και πριν που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση εφαρμόζονται οι διατάξεις της αριθ. Φ253/β6/1340 (ΦΕΚ 565 Β) 15-5-2001 Υπουργικής Απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί και ισχύει.
5. Από το ακαδημαϊκό έτος 2006-07 και μετά, προϋπόθεση για τη συμμετοχή υποψηφίου στις διαδικασίες επιλογής:
α) των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων είναι η επίτευξη από τον υποψήφιο Γενικού Βαθμού Πρόσβασης τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή η συγκέντρωση συνόλου μορίων τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή ή Τμήμα.
Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω αναφέρουμε τα εξής: Υποψήφιος έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο τις σχολές «Φιλολογία Πάτρας», «Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας» και «Τουριστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης» που περιλαμβάνονται σε δύο επιστημονικά πεδία στο 1ο και στο 5ο .
Για την συμμετοχή του συγκεκριμένου υποψηφίου στην διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην «Φιλολογία Πάτρας» απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο υποψήφιος να έχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον δέκα χιλιάδες (10.000) μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για τη συγκεκριμένη σχολή.
Για την εισαγωγή του στη Σχολή « Γερμανική Γλώσσα και Φιλολογία Αθήνας» απαιτείται Γενικός Βαθμός Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή συγκέντρωση 12.000 μορίων που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για τη συγκεκριμένη σχολή αφού για την εισαγωγή στη Σχολή αυτή απαιτείται και εξέταση ειδικού μαθήματος με συντελεστή 2.
Για την εισαγωγή του στο Τμήμα «Τουριστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης» απαιτείται Γενικός Βαθμός Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή συγκέντρωση 11.000 μορίων που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για το συγκεκριμένο Τμήμα αφού για την εισαγωγή στο Τμήμα αυτό απαιτείται και εξέταση ειδικού μαθήματος με συντελεστή 1.
β) των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας είναι να έχει κριθεί ικανός για τις Σχολές αυτές κατά τις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται για το σκοπό αυτό από τις ίδιες τις Σχολές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και να έχει επιτύχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή να έχει συγκεντρώσει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή.
γ) της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι να έχει κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται για το σκοπό αυτό από τις ίδιες τις Σχολές αυτές και να έχει επιτύχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή να έχει συγκεντρώσει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή.
δ) των Τμημάτων για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα είναι η επιτυχία βαθμού στο ειδικό μάθημα ίσου με το μισό τουλάχιστον του μέγιστου δυνατού. Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, η προϋπόθεση αυτή ισχύει χωριστά για το καθένα από τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα.
Συνημμένα σας στέλνουμε και πίνακα στον οποίο αναγράφονται τα εξεταζόμενα μαθήματα και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά κατεύθυνση και πεδίο με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τον οποίο μαζί με την εγκύκλιο αυτή παρακαλούμε να αναρτήσετε στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Παρακαλούμε επίσης για την ενημέρωση όλων των μαθητών της τελευταίας τάξης για το περιεχόμενο της εγκυκλίου σε ειδική ενημερωτική συζήτηση.
|
|
|
|
|
|
|
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή,
κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη.
Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.
|