Αθήνα 30.8.2010, 18:32
Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας, τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας σε δημοσίευμα της "Ελευθεροτυπίας" με τίτλο: "Τούρκοι δάσκαλοι στα μειονοτικά σχολεία", ενώ αποκλείει κατηγορηματικά τη διδασκαλία των μειονοτικών μαθητών από τούρκους μετακλητούς εκπαιδευτικούς πέραν των ήδη υπηρετούντων με βάση τις διμερείς ρυθμίσεις.
"Το υπουργείο ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο του 2010 δημόσια συζήτηση για το μέλλον της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) και για την εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη, η οποία και συνεχίζεται, με στόχο την αναβάθμιση των σπουδών των μειονοτικών δασκάλων προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά της μειονότητας", αναφέρει η ανακοίνωση. Και συνεχίζει: "Η μέχρι σήμερα λειτουργία της ΕΠΑΘ δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα για ισότιμη κατάρτιση των μειονοτικών δασκάλων με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της χώρας οι οποίοι είναι από εικοσαετίας απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων τετραετούς διάρκειας σπουδών. Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας. Επιπλέον, το υπουργείο αποκλείει κατηγορηματικά τη διδασκαλία των μειονοτικών μαθητών από Τούρκους μετακλητούς εκπαιδευτικούς πέραν των ήδη υπηρετούντων με βάση τις διμερείς ρυθμίσεις".
Αναφορικά με τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για το κενό δασκάλων που μπορεί να προκύψει στο μέλλον στα μειονοτικά σχολεία από τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών φέτος στην ΕΠΑΘ, το υπουργείο επισημαίνει ότι με την πλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2011-12 θα έχουν αποφοιτήσει 38 ακόμα φοιτητές από την ΕΠΑΘ, καθώς επίσης ότι σήμερα ο κατάλογος των αδιόριστων αποφοίτων της ΕΠΑΘ στα μειονοτικά σχολεία αριθμεί 224 αποφοίτους.
"Δεδηλωμένη πρόθεση του υπουργείου είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης για την ισότιμη ένταξη των παιδιών στην κοινωνία και την οικονομία", καταλήγει η ανακοίνωση.
|