Αθήνα 16.9.2010, 15:22
Έλλειμμα ενημέρωσης σχετικά με τη διδασκαλία της ισπανικής γλώσσας στα σχολεία έχουν οι μαθητές, διαπιστώνει σε επερώτησή του προς τη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.
ΘΕΜΑ: Έλλειμμα ενημέρωσης προς τους μαθητές για τη διδασκαλία της Ισπανικής γλώσσας.
Το Σεπτέμβρη του 2009, με την υπουργική απόφαση 105954/Γ2, 03-09-2009, τα ισπανικά ορίστηκαν σαν γλώσσα επιλογής στο Γυμνάσιο ενώ με την υπουργική απόφαση 105959/Γ2, 03-09-2009 ορίστηκαν ως πρώτη ξένη γλώσσα στο ΓΕΛ μαζί με τα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά και ως μάθημα επιλογής μαζί με τις άλλες τέσσερις προαναφερθείσες γλώσσες.
Βέβαια στην υπουργική απόφαση 128758/Γ2, 19-10-2009, που αφορά στα ΕΠΑΛ, τα ισπανικά δεν αναφέρονται σε αντίθεση με τις άλλες τέσσερις γλώσσες.
Παρά την καθυστερημένη έκδοση της υπουργικής απόφασης - 3 του Σεπτέμβρη, ενώ οι δηλώσεις των μαθημάτων επιλογής γίνονται Μάη, Ιούνη - σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου, για τη σχολική χρονιά 2009-2010 δημιουργήθηκαν 30 τμήματα ισπανικών σε 21 Γυμνάσια και Λύκεια.
Η τρέχουσα σχολική χρονιά έπρεπε να σηματοδοτήσει την ουσιαστική ένταξη των ισπανικών στη Μέση Εκπαίδευση. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα έχουν παρατηρηθεί μια σειρά από ανησυχητικά περιστατικά τα οποία ακυρώνουν το δικαίωμα των μαθητών να διδαχθούν τα ισπανικά, εφόσον το επιθυμούν. Γι’ αυτό το λόγο αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε στο θέμα που είχαμε θίξει και με την ερώτηση μας στη Βουλή στις 13/11/2009 (αρ. πρωτοκόλλου 1070). Τη φετινή σχολική χρονιά, σε κάποια Γυμνάσια στα έντυπα δηλώσεων που δίνονται στους μαθητές της Γ’ τάξης προκειμένου να επιλέξουν τις γλώσσες που θέλουν να διδαχθούν στο Λύκειο, τα ισπανικά δεν συμπεριλαμβάνονται.
Απ’ όσους διευθυντές Γυμνασίων ζήτησε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Ισπανικής Φιλολογίας εξηγήσεις γι’ αυτή την παρατυπία, υπήρξε η απάντηση ότι τα ισπανικά δεν αναφέρονταν στα ενημερωτικά σημειώματα που έλαβαν από τους σχολικούς συμβούλους. Πράγματι, δύο τουλάχιστον σχολικές σύμβουλοι, στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας και Πειραιά είχαν αγνοήσει τα ισπανικά από την ενημέρωση που είχαν στείλει στους διευθυντές των σχολείων της αρμοδιότητάς τους.
Παρεμφερής είναι η εικόνα και σε κάποια Λύκεια οι μαθητές ουδέποτε ενημερώθηκαν ότι μεταξύ των επιλογών τους είναι και τα ισπανικά. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Κατόπιν αυτών ερωτάται η κυρία υπουργός: 1) Πως θα εξασφαλισθεί ότι όλοι το μαθητές και οι μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα ενημερώνονται έγκαιρα και θα επιλέγουν να διδάσκονται όποια γλώσσα επιλογής επιθυμούν από τις 4 που προσφέρει το εκπαιδευτικό μας σύστημα; 2) Πότε και πως θα υπάρξουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Ισπανικής γλώσσας; 3) Προτίθεστε να θεσπίσετε θέσεις Συμβούλων Ιταλικής γλώσσας και Ισπανικής γλώσσας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ώστε επιστήμονες του ιδίου γνωστικού αντικειμένου να εποπτεύουν την πορεία των 2 συγκεκριμένων γλωσσών στην Δημόσια Εκπαίδευση, από την στιγμή που ήδη προβλέπονται και υφίστανται θέσεις για τους Συμβούλους και τους Παρέδρους επί θητεία της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας; 4) Γιατί όπως καταγγέλλει ο ΠΑΣΠΙΦ οι πόρτες του υπουργείου είναι ερμητικά κλειστές για τους εκπαιδευτικούς των ισπανικών που έχουν επανειλημμένες φορές ζητήσει συνάντηση για να συζητήσουν τα προαναφερθέντα προβλήματα;
|