Αθήνα 21.10.2010, 10:12
Η προαγωγή της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με μια σειρά στοχευμένων δράσεων για τη γλωσσολογική πολιτική στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας, τόνισε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου στον χαιρετισμό της στο 7ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας με θέμα "Επικοινωνώ, συνδιαλέγομαι, συνεργάζομαι στη Γαλλική Γλώσσα στο χώρο της Μεσογείου και των Βαλκανίων".
"Στο Γυμνάσιο η γαλλική αποτελεί τη δεύτερη διδασκόμενη γλώσσα", πρόσθεσε η υφυπουργός, "στο Λύκειο προσφέρεται είτε ως πρώτη ξένη γλώσσα, είτε ως μάθημα επιλογής. Στο Δημοτικό Σχολείο το πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής της 2ης ξένης γλώσσας αγκαλιάστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα και σήμερα έχει διευρυνθεί σε όλα τα εξαθέσια σχολεία στις δύο τελευταίες τάξεις. Η πολιτική αυτή μας κατατάσσει ως χώρα, με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις πρώτες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία ξένων γλωσσών".
Η κ. Χριστοφιλοπούλου αναφέρθηκε και στα ολοήμερα πιλοτικά Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που λειτουργούν από φέτος, όπου η διδασκαλία της ξένης γλώσσας εισάγεται στην Α’ και Β’ Δημοτικού και οι ώρες διδασκαλίας διευρύνονται στις υπόλοιπες τάξεις, ενώ στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων και Β’ ξένης γλώσσας στο απογευματινό πρόγραμμα.
"Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση, παγιώνεται ο θεσμός της πρώιμης διδασκαλίας της ξένης γλώσσας και τίθενται σταθερά οι βάσεις για τη σύνδεση του σχολείου με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, μια πρόταση που το υπουργείο αξιολογεί πολύ θετικά και επεξεργάζεται", κατέληξε η υφυπουργός.
|