Αθήνα 25.2.2011, 20:32
Το Ψηφιακό Σχολείο, ένα είδος κρατικού φροντιστήριου που στην πρώτη ημέρα της λειτουργίας του δέχθηκε ήδη πάνω από 50.000 επισκέψεις, παρουσίασε σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Πρόκειται για μια υπηρεσία που στόχο έχει να στηρίξει αποτελεσματικά την προσπάθεια των μαθητών της Γ’ τάξης Λυκείου κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ στόχος του υπουργείου είναι να το εφαρμόσει πιλοτικά από τον προσεχή Σεπτέμβριο και για τις Β’ και Γ’ τάξεις του Λυκείου.
Στο Ψηφιακό Σχολείο ο μαθητής της Γ’ Λυκείου μπορεί να ακούσει τη διδασκαλία του μαθήματος όσες φορές επιθυμεί, να δει βιντεοδιάλεξη, σημειώσεις και ειδικές ερωτήσεις και να τις εκτυπώσει, καθώς και ασκήσεις, οι οποίες μάλιστα απαντώνται με πρότυπο τρόπο. Επίσης, θα βρει συνδέσεις με την εκπαιδευτική τηλεόραση και την υποστηρικτική διδασκαλία του υπουργείου. Σύντομα στους μαθητές θα παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις.
Όσον αφορά την ύλη, οι μαθητές που δίνουν φέτος πανελλαδικές θα βρουν στο Ψηφιακό Σχολείο την ύλη για τα τρία πιο δύσκολα μαθήματα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας: τα μαθηματικά -που είναι και στην τεχνολογική και στη θετική κατεύθυνση- τη φυσική και τα αρχαία ελληνικά. Ετοιμάζονται η βιολογία, τα λατινικά και τα μαθηματικά γενικής παιδείας. Τα μαθήματα γίνονται σύμφωνα με τα βιβλία, ενώ οι ασκήσεις προέρχονται τόσο από τα βιβλία, όσο και εκτός αυτών. Επιπλέον, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δουν υποδειγματικές επιλύσεις ασκήσεων ή απαντήσεις θεμάτων που έχουν μπει σε πανελλαδικές εξετάσεις τις προηγούμενες χρονιές.
"Χρησιμοποιούμε τα καινούρια εργαλεία, το διαδίκτυο, με έναν πολύ σαφή στόχο: κάθε μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί με ένα «χτύπημα» στον υπολογιστή του να βλέπει το μάθημα που θέλει, με υποδειγματικό τρόπο διδασκαλίας, όσες φορές θέλει, από όπου βρίσκεται, όποτε θέλει", εξήγησε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στην ομιλία της. Παράλληλα, επεσήμανε ότι είναι μία περίοδος με πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα για την ελληνική οικογένεια και δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια σε μια πραγματικότητα. "Υπάρχουν και άλλου είδους προβλήματα, που δημιουργούν συνθήκες ανισότητας, δηλαδή παιδιά που είναι σε νησιά, σε απομακρυσμένες περιοχές, που ακόμα κι αυτή η υποστήριξη -η εκτός σχολείου- δεν είναι πάντοτε εφικτή", πρόσθεσε η υπουργός.
Από την πλευρά της, η υφυπουργού Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Γ’ και της Β’ Λυκείου, καθώς έχουν να οργανώσουν το χρόνο τους, να προγραμματίσουν, να μάθουν, να ψάξουν και την ίδια ώρα να μη χάνουν το στόχο. "Tα όσα ακούσατε και τα όσα μας παρουσιάστηκαν, έχουν όχι μόνο γνωσιακό περιεχόμενο και χρηστικότητα, είναι κυρίως ένα φάρμακο για το στρες των μαθητών", τόνισε, ενώ επεσήμανε ότι το Ψηφιακό Σχολείο δεν υποκαθιστά την ανθρώπινη επαφή δασκάλου - μαθητή, αλλά απελευθερώνει και δίνει εναλλακτικές επιλογές και στο δάσκαλο και στο μαθητή.
Το Ψηφιακό Σχολείο "λειτουργεί" στη διεύθυνση http://digitalschool.minedu.gov.gr, ενώ τα βοηθήματα παρέχονται ξεχωριστά και στη σελίδα www.study4exams.gr.
|