Αθήνα 12.4.2011, 14:54
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας θα μπορούν να αποκτούν σε λίγα χρόνια οι απόφοιτοι Γυμνασίου, καθώς από τον επόμενο Σεπτέμβρη θα εισαχθεί στα προγράμματα σπουδών σχετική διαβάθμιση.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας στην Ολομέλεια της Βουλής σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Κουρουμπλή, με θέμα την «αναβάθμιση του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας».
Η υφυπουργός πρόσθεσε ότι το ΚΠΓ χρηματοδοτείται, για πρώτη φορά, από το ΕΣΠΑ και επεσήμανε ότι τα πανεπιστήμια μετέχουν ενεργά στην Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή του ΚΠΓ, όπου υπάρχουν έμπειροι και εξειδικευμένοι πανεπιστημιακοί, ενώ υπάρχει η επιστημονική στήριξη από όλα τα τμήματα ξένων γλωσσών και φιλολογιών των πανεπιστήμιων της χώρας.
Η κ. Χριστοφιλοπούλου τόνισε ότι το ΚΠΓ καταλαμβάνει ήδη περίοπτη θέση και ότι θα πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω η ουσία και η σημασία του στις διαδικασίες πιστοποίησης της γνώσης των ξένων γλωσσών στη χώρα μας. Επιπλέον, χαρακτηρισε σημαντική την καινοτομία του κοινού διαβαθμισμένου τεστ των δύο επιπέδων, που εισήχθει φέτος στις εξετάσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στους εξεταζόμενους να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες των εξέταστρων.
Σχετικά με το ζήτημα της διαπίστευσης των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας, ανέφερε ότι η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου το Νοέμβριο του 2010 υπέγραψε μία υπουργική απόφαση και συνέστησε μία άμισθη ομάδα εργασίας για να μελετήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΑΣΕΠ αναφορικά με τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, να μελετήσει σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει και πρακτικές που ακολουθούνται διεθνώς και ειδικότερα σε κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να προτείνουν τόσο τη βραχυπρόθεσμη αντιμετώπιση του ζητήματος, όσο και την πρόταση κριτηρίων και διαδικασιών διασφάλισης της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας διαχρονικά. Η Επιτροπή έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις εργασίες της περιμένοντας και τις παρατηρήσεις του Ανώτατου Συμβούλιου Επιλογής Προσωπικού, ούτως ώστε αυτό το πόρισμα να τύχει διαβούλευσης.
Τέλος τόνισε πως για τη διαφάνεια του εν λόγω ζητήματος, όταν το σχετικό πόρισμα παραδοθεί, θα υπάρξει διαβούλευση και θα μετέχουν σ’ αυτή όλοι οι φορείς, έτσι ώστε να γίνει πολύ καθαρό ποιες θα είναι οι διαφανείς διαδικασίες που θα υπάρξουν από εδώ και πέρα.
Η ερώτηση Στην ερώτησή του ο κ. Κουρουμπλής εξέφραζε τη διαπίστωση ότι η απόκτηση πιστοποιημένων διπλωμάτων διενεργείται εν πολλοίς από αλλοδαπά ιδρύματα με καταξιωμένη επιστημονική επάρκεια και ότι -δυστυχώς- στην εκπαιδευτική διαδικασία των ξένων γλωσσών δημιουργήθηκε νοσηρή παραοικονομία προς όφελος ιδιωτών και ξένων ιδρυμάτων.
Ο βουλευτής επεσήμανε ότι η νομοθεσία που προέβλεψε την δημιουργία ΚΠΓ "οραματίστηκε την δυναμική επίλυση του προβλήματος, αλλά η εκ νέου εμπλοκή φορέων στην όλη διαδικασία δημιούργησε προβλήματα ώστε να ωφεληθούν και να συνεχίζουν να ωφελούνται οι ανωτέρω ιδιωτικοί φορείς, οι οποίοι πέτυχαν την αποδυνάμωση του κρατικού πιστοποιητικού. Η πρόσφατη νομοθετική προσπάθεια με τη συγκρότηση επιτροπής μελέτης του θέματος έχει στόχο τα κρατικά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας να αποκτήσουν κύρος και ακτινοβολία στηριζόμενα σε πανεπιστημιακή υποδομή και άρτια οργάνωση όπως αυτή των εισαγωγικών εξετάσεων".
Καταλήγοντας ο κ. Κουρουμπλής ρωτούσε, "εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προτίθεται να αναβαθμίσει το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, ως προϊόν υψηλής πανεπιστημιακής στάθμης και επαγγελματικής κατάρτισης των Ελληνοπαίδων, ώστε να δοθεί οριστικό τέλος στην παραπαίουσα υφιστάμενη κατάσταση, στηρίζοντας τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με έμφαση τα περιφερειακά, για να αναλάβουν το βάρος της πρωτοβουλίας αυτής. Επιπροσθέτως, εάν θα ελεγχθεί ο ρόλος των ιδιωτών αλλά και των αλλοδαπών κερδοσκοπικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην οργάνωση εξετάσεων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πως δικαιολογείται η συμμετοχή στην αρμόδια Επιτροπή, εκπροσώπου του ΑΣΕΠ και Καθηγητή Πανεπιστημίου, ο οποίος έχει σχέση με κέντρα διδασκαλίας ξένων γλωσσών αμφιλεγόμενων συμφερόντων".
|