Αθήνα 15.4.2011, 19:03
Στην αναδιάταξη των σχολικών μονάδων της μειονότητας της Θράκης με στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμεης εκπαίδευσης προχωρά το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, ο σχεδιασμός λαμβάνει υπ όψιν τις γενικές αρχές για την ανάπτυξη των σχολικών μονάδων, αλλά και όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά που συναποτελούν το καθεστώς των μειονοτικών σχολείων της Θράκης.
Σε πρώτη φάση το υπουργείο ξεκινά τις παρεμβάσεις σε σχολεία με πολύ μικρό αριθμό μαθητών, γεγονός που δεν επιτρέπει την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εκπαίδευσης στα παιδιά της μειονότητας, καθώς και σε σχολεία που βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους.
Κριτήρια για την πρόταση ήταν: - Η εξασφαλισμένη πρόσβαση των μαθητών σε σχολική μονάδα της περιοχής με γνώμονα την χιλιομετρική απόσταση, τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής και την κατάσταση του οδικού δικτύου - Η ύπαρξη απαραίτητων υποδομών στο σχολείο που θα τους υποδεχτεί.
Τα σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών σε περιοχές που δεν πληρούσαν τις παραπάνω προϋποθέσεις θα συνεχίσουν να λειτουργούν.
Ήδη στελέχη των υπηρεσιών και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου έχουν έρθει σε επαφή με τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπαιδευτικούς, εκπροσώπους τοπικής αυτοδιοίκησης, γονείς) με σκοπό την οριοθέτηση των σημείων του διαλόγου που θα οδηγήσει στον κοινό στόχο της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης για την μειονότητα.
Οι επαφές αυτές ανέδειξαν ως κύρια σημεία ενδιαφέροντος τα εξής: - Την ανάπτυξη - βελτίωση σχολικών υποδομών - Την αναβάθμιση των προσόντων των εκπαιδευτικών - Την επίλυση θεμάτων που αφορούν τις σχολικές εφορείες - Την διασφάλιση της μεταφοράς των μαθητών
Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηματά προγραμματίζει για το επόμενο χρονικό διάστημα επίσκεψη στη Θράκη με στόχο τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων για την επιτάχυνση των διαδικασιών που θα οδηγήσουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης της μειονότητας.
* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε την πρόταση του υπουργείου.
|