Αθήνα 7.7.2011, 15:51
"Εντυπωσιασμένο" από το άρθρο κ. Χρήστου Κάτσικα στο περιοδικό «Επίκαιρα», με τίτλο: «Τα πανεπιστήμια φλέγονται», δηλώνει το υπουργείο Παιδείας, ενώ συμπεραίνει: "Είναι σαφές πως ορισμένοι συνήθισαν στο ρόλο του ιδεολογικοπολιτικού -και όχι μόνο- κερδοσκόπου, μέσα σε μια παρατεταμένη κατάσταση λιμνάζουσας αδράνειας".
"Μας κάνει, πραγματικά, εντύπωση πώς διέλαθε της προσοχής του εκπαιδευτικού αναλυτή κ. Κάτσικα μία σειρά διευκρινίσεων σε αστήρικτες και αβάσιμες πτυχές του προσχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ, που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες", τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση και διευκρινίζεται, για μία ακόμα φορά, όπως αναφέρει:
"1. Καμία επιβολή διδάκτρων! 2. Η δωρεάν παροχή και διανομή όλου του απαιτούμενου εκπαιδευτικού υλικού είναι εξασφαλισμένη και εγγυημένη από την Πολιτεία, ενώ ο τρόπος με τον οποίο παρέχεται εκσυγχρονίζεται. 3. Ως προς τη σίτιση και τη στέγαση πραγματικά είναι απορίας άξιο από πού προέρχεται η εκτίμηση ότι θίγονται. Αντιθέτως, το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι επεξεργάζεται ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό αναφορικά με τη λειτουργία των φοιτητικών εστιών, με στόχο την αρτιότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων στέγασης και σίτισης των φοιτητών".
Και συνεχίζει η ανακοίνωση: "Η ελληνική Εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες της, για να πάει μπροστά και να εκπληρώσει την εθνική αποστολή της σε δύσκολους καιρούς, έχει ανάγκη από λιγότερη ιδιοτέλεια και περισσότερη αλήθεια. Ατυχώς το άρθρο του κ. Κάτσικα ακολουθεί την πεπατημένη οδό, η οποία για πολλά χρόνια συσσώρευσε μόνο αδιέξοδα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς πριμοδότησε την ιδιοτέλεια και αγνόησε επιδεικτικά την αλήθεια. Ο συντάκτης του άρθρου, ούτε λίγο ούτε πολύ, εμφανίζει το προσχέδιο του νόμου για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση ως το «κουτί της Πανδώρας» από το οποίο ξεπετάγονται όλα τα δεινά: «ξεχαρβάλωμα σπουδών, επιβολή διδάκτρων, τέλος στα συγγράμματα, στη σίτιση και στη στέγαση».
Ακολούθως κάνει λόγο για αδαοσύνη του συντάκτη: "Μια απλή και πρόχειρη ανάγνωση του προσχεδίου, ακόμη και από τον πιο αδαή περί των εκπαιδευτικών ζητημάτων, θα καθιστούσε προφανές πως δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση με την ισοπεδωτική καταστροφολογία του άρθρου. Αντίθετα, στόχευση του νόμου είναι να επιτρέψει στην Ανώτατη Εκπαίδευση, μέσα από ένα πλαίσιο διαφάνειας, αξιοκρατίας, ποιότητα και αριστείας να κερδίσει το μέλλον προς όφελος της νέας γενιάς της πατρίδας μας".
"Είναι σαφές πως ορισμένοι συνήθισαν στο ρόλο του ιδεολογικοπολιτικού -και όχι μόνο- κερδοσκόπου, μέσα σε μια παρατεταμένη κατάσταση λιμνάζουσας αδράνειας. Προφανώς δεν επιθυμούν να ταραχθούν τα νερά και να απεγκλωβιστούν οι υγιείς και δημιουργικές δυνάμεις που υπάρχουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ατυχώς, όμως, για τον κ. Κάτσικα και όσους εκφράζει, η κοινωνία έχει άλλη γνώμη. Και στη Δημοκρατία, η γνώμη των πλειόνων -και όχι των φωνασκούντων μειοψηφιών- είναι αυτή που πρέπει να προσδιορίζει την πολιτική δράση", καταλήγει η ανακοίνωση.
Σημειώνεται ότι ο εν λόγω ερευνητής συνεργάζεται και με την εφημερίδα "Τα Νέα".
|