Αθήνα 28.8.2011, 20:32
Του ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ Τα υπηρεσιακά συμβούλια επιλογής των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ολοκλήρωσαν τις κρίσεις τους και από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 όλα τα σχολεία θα έχουν διευθυντές, πολλοί εκ των οποίων θα ασκήσουν τα καθήκοντά τους για πρώτη φορά.
Οι νέοι Διευθυντές, μαζί με τους παλαιότερους και με την συνεργασία των φορέων της εκπαιδευτικής - σχολικής κοινότητας, θα πρέπει να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο τους και να εκπληρώσουν με επιτυχία στους σκοπούς και τους στόχους των σχολικών μονάδων.
Ο ρόλος των διευθυντών, όπως είναι γενικά αποδεκτό, είναι πολυδιάστατος και σημαντικός καθώς οι ενέργειες και οι πρωτοβουλίες τους επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά το σχολικό κλίμα και το εκπαιδευτικό περιβάλλον της σχολικής μονάδας.
Θεωρώ ότι η πολιτεία έχει χρέος απέναντι στην κοινωνία και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να επιμορφώνει τους διευθυντές των σχολικών μονάδων πριν την ανάληψη των καθηκόντων τους ή έστω πριν την έναρξη των μαθημάτων της σχολικής χρονιάς, έτσι ώστε να περιοριστούν οι συγκρούσεις και οι αντιπαραθέσεις των διευθυντών με τα άλλα μέλη της εκπαιδευτικής και σχολικής κοινότητας, λόγω των αστοχιών του διευθυντή ο οποίος δεν μπορεί σε αρκετές των περιπτώσεων να εφαρμόσει κοινή εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική με τους άλλους φορείς της σχολικής μονάδας, με γνώμονα τη συνεργατικότητα, τη δημοκρατικότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα της σχολικής μονάδας της οποίας είναι υπεύθυνος για το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο.
Ο κάθε νέος διευθυντής σχολικής μονάδας που έχει επιλεγεί, μπορεί να είναι ένας καταξιωμένος εκπαιδευτικός στο χώρο του, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι ένας πετυχημένος διευθυντής σχολείου.
Ως διευθυντής θα έχει να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις που έχουν να κάνουν με το συντονισμό, την ενεργοποίηση, τη συνεργατικότητα των μελών της εκπαιδευτικής και σχολικής κοινότητας και θα πρέπει να ακούσει υπεύθυνα, από ειδικευμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους αλλά και από παλαιότερους καταξιωμένους διευθυντές, για τις διοικητικές και παιδαγωγικές αρχές και ενέργειες που θα τον κατευθύνουν να ασκήσει συναινετική, αποτελεσματική και αποδοτική εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική προς όφελος των μαθητών.
* Ο Σεραφείμ Κερασιώτης είναι εκπαιδευτικός Μαθηματικός, Διευθυντής του 2ου ΕΠΑ.Λ Γαλατσίου.
|