Αθήνα 8.9.2011, 13:26
Ως το μεγαλύτερο σκάνδαλο από την απελευθέρωση της χώρας αναδεικνύει η ΟΛΜΕ την έλλειψη σχολικών βιβλίων και κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας ότι, αφού απαξίωσε και διέλυσε τον ΟΕΔΒ, θέτει πάνω από τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τις απαιτήσεις, τις προτεραιότητες και τις διαδικασίες που επέβαλε η τρόικα. Παράλληλα θεωρεί ότι οι προτεινόμενες από το υπουργείο λύσεις είναι απαράδεκτες και ανεφάρμοστες.
Η Ομοσπονδία απευθύνει προς το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση τα ακόλουθα συντριπτικά, όπως αναφέρει, ερωτήματα: - Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το χαρτί που υπήρχε στις αποθήκες του οργανισμού με το οποίο θα μπορούσε να έχει τυπωθεί έγκαιρα το 40% των βιβλίων; - Γιατί υπήρξε αυτή η πολύμηνη καθυστέρηση του διαγωνισμού για την αγορά χαρτιού, χωρίς επίλυση του θέματος με πολιτική συνεννόηση και συναπόφαση των αρμόδιων υπουργών; - Γιατί δεν δεσμεύτηκαν τα βιβλία που είχαν περισσέψει από την περσινή χρονιά για το εμπόριο για να διατεθούν στα δημόσια σχολεία, δημιουργώντας ακόμα και σε αυτό το θέμα ταξικές διακρίσεις; - Γιατί επιλέγει η κυβέρνηση την απαξίωση και τη διάλυση ενός δημόσιου οργανισμού που έχει καταφέρει εδώ και πολλά χρόνια με πραγματικά μικρό κόστος να προσφέρει δωρεάν βιβλία στους μαθητές και τις μαθήτριες;
Η ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι είχε προειδοποιήσει το υπουργείο Παιδείας για το γεγονός της καθυστέρησης τύπωσης των σχολικών βιβλίων και αναφέρει ότι στην έναρξη της σχολικής χρονιάς μόλις το 20% των βιβλίων θα είναι στο 60% των σχολείων και η ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων τίτλων θα φτάσει να ολοκληρωθεί τα Χριστούγεννα!
Σχετικά με τις λύσεις που προτείνει το υπουργείο Παιδείας (ανάρτηση βιβλίων στο διαδίκτυο, διανομή DVD και φωτοτυπίες), η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι είναι από κάθε άποψη απαράδεκτες και ανεφάρμοστες. "Η πρώτη έχει ισχυρά ταξικά χαρακτηριστικά, μιας και δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε υπολογιστή και διαδίκτυο. Ακόμα όμως και αν είχαν όλοι αυτή τη δυνατότητα, είναι απαράδεκτο παιδαγωγικά αλλά και από άποψη υγείας να επιβάλλουμε στους μικρούς (ιδιαίτερα) αλλά και στους μεγαλύτερους μαθητές να μελετούν για ώρες στον υπολογιστή. Η δεύτερη λύση, των φωτοτυπιών, είναι ανεφάρμοστη και απαράδεκτη. Ανεφάρμοστη γιατί είναι αδύνατον να παραχθούν χιλιάδες φωτοτυπίες καθημερινά στα μηχανήματα των σχολείων, ούτε υπάρχει το σχετικό προσωπικό για να φέρει σε πέρας ένα τέτοιο έργο".
Επιπλέον, η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι "το υπουργείο που «παραγγέλνει» πως «οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων μεριμνούν για την έγκαιρη εκτύπωση, αναπαραγωγή και διανομή του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές στη διάρκεια των λίγων ημερών της καθυστέρησης». (Δελτίο τύπου 2-9-11). Έτσι θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί αντί να ασχολούνται με την καλύτερη προετοιμασία του μαθήματός τους και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους να «περιμένουν στην ουρά» του φωτοτυπικού του σχολείου. Να σημειώσουμε δε πως το μέσος κόστος για τα βιβλία που εκδίδει ο ΟΕΒΔ και είναι 0,80 € αντιστοιχεί μόλις σε κόστος για 8 φωτοτυπίες, στην ουσία δηλ. υπερπενταπλασιάζεται το κόστος, χωρίς να υπολογίσουμε και το κόστος των dvd".
Τέλος, η Ομοσπονδία καλεί τους εκπαιδευτικούς να περιφρουρήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο και να μην επιτρέψουν τον ευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας που επιχειρείται, αλλά και τους γονείς, να μην αποδεχτούν να πληρώσουν τα «σπασμένα» αυτής της πολιτικής. Επιπλεόν, καλεί τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να ενημερώσουν άμεσα τους συλλόγους διδασκόντων, να αναδείξουν το πρόβλημα και να αρνηθούν κατηγορηματικά να ζητήσουν χρήματα από τους γονείς ή από κάθε λογής ιδιώτες - χορηγούς, καθώς και να προγραμματίσουν μαζί με τους συλλόγους γονέων, κοινές συνελεύσεις ενημέρωσης και απόφασης για αγώνα.
|