Αθήνα 24.10.2011, 16:11
Λογιστικά και χωρίς να λαμβάνει υπόψη την παιδαγωγική και εκπαιδευτική διάσταση αντιμετωπίζει το υπουργείο Παιδείας την αναπλήρωση διδακτικών ωρών, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.
"Θεωρούμε υποκριτικό το ενδιαφέρον του υπουργείου για την απώλεια διδακτικών ωρών και από το γεγονός της ξαφνικής περσινής απόφασής του με την οποία έληξαν τα μαθήματα στα σχολεία το Μάϊο, κατά μία εβδομάδα νωρίτερα", αναφέρει η ΟΛΜΕ και επαναλαμβάνει τις θέσεις της για το θέμα:
1. Η αναπλήρωση της ύλης πρέπει να γίνεται με ρυθμούς που να επιτρέπουν την αφομοίωσή της από τους μαθητές. Το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό. Είναι κυρίως ποιοτικό. 2. Η εντατικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάλιστα υπό το άγχος μιας κραυγαλέας επίφασης ενδιαφέροντος για τους μαθητές και τις μαθήτριες, είναι απόρροια αντιπαιδαγωγικής αντίληψης που, τελικώς, αποβαίνει σε βάρος τους. 3. Η απλουστευτική και μηχανιστική διαχείριση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενός σοβαρού και σύνθετου προβλήματος, όπως το υπόψη ζήτημα, εξ αντικειμένου τουλάχιστον, λειτουργεί τιμωρητικά σε σχέση με τις μαθητικές κινητοποιήσεις, γεγονός που αντίκειται στη δημοκρατική ταυτότητα και λειτουργία του σχολείου. 4. Η όποια εισήγηση για αναπλήρωση διδακτικών ωρών πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να είναι προϊόν συλλογικής βούλησης, του Συλλόγου των Διδασκόντων, των γονέων και των μαθητών και ο σχετικός προγραμματισμός να γίνεται, αποκλειστικά, με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια. 5. Αν, προς τη λήξη του διδακτικού έτους, διαπιστωθεί, πως εξακολουθεί να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μη κάλυψης της διδακτέας ύλης σε αρκετές σχολικές μονάδες και για συγκεκριμένα μαθήματα, θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να ζητηθεί από τον υπεύθυνο οργανισμό η κατ’ επιλογή περικοπή ενός τμήματός της, ώστε να αποφευχθεί η μεγαλύτερη και αλυσιτελής επιβάρυνση των μαθητών. 6. Όσον αφορά τις πιέσεις που ασκούνται από ορισμένα στελέχη της Διοίκησης προς συναδέλφους, με αφορμή την παραπάνω εγκύκλιο, ώστε αυτοί να εργαστούν τα Σάββατα για την αναπλήρωση της ύλης, που δεν διδάχθηκε λόγω των µαθητικών κινητοποιήσεων, επισημαίνουμε ότι οι πιέσεις αυτές ελέγχονται ως µη σύννοµες, επειδή το Σάββατο και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν συµβατική υποχρέωση να εργάζονται (καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας με την Π.Ν.Π. από 29.12.1980, που κυρώθηκε με το ν. 1157/81 και ν. 1566/85, άρθρ. 13,παρ.8 κ.α). Κατά συνέπεια, όσοι Σύλλογοι ∆ιδασκόντων, καθώς και µεµονωµένοι συνάδελφοι αρνούνται να απασχοληθούν τα Σάββατα για τη διαδικασία αναπλήρωσης της ύλης, προστατεύονται από την υφιστάµενη σχετική νοµοθεσία. Τονίζουμε, επίσης, ότι ως συνδικάτο και ως εργαζόµενοι στο σύνολό µας δεν πρόκειται να αποδεχτούµε οποιασδήποτε µορφής αµφισβήτηση του κεκτηµένου του πενθήµερου. 7. Να μην τελειώσει πρόωρα, όπως την περσινή χρονιά, το διδακτικό έργο στα σχολεία.
|