Βερολίνο, Γερμανία 09/05/2006 12:01 (ΑΠΕ-ΜΠΕ) Από το 2007 οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Γαλλία και τη Γερμανία θα μπορούν να διδάσκονται τη νεότερη Ιστορία από το ίδιο βιβλίο. Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της «Ντόιτσε Βέλε», ο βασικός στόχος του πρώτου κοινού σχολικού βιβλίου Ιστορίας Γαλλίας - Γερμανίας είναι η «κοινή επεξεργασία του πρόσφατου παρελθόντος».
Άλλωστε, το βιβλίο, που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες ο Γάλλος υπουργός Παιδείας Ζιλ Ντε Ρομπιέ ήταν μια ιδέα των ίδιων των μαθητών. Πριν από 3 χρόνια, κατά τις εργασίες του Κοινοβουλίου των νέων στο Στρασβούργο, μαθητές από τις δύο χώρες είχαν υπογραμμίσει την ανάγκη συγγραφής ενός βιβλίου Ιστορίας που θα διαφωτίζει τα ιστορικά γεγονότα, αναδεικνύοντας τις διαφορές με τις οποίες τα προσέγγιζαν μέχρι σήμερα Γαλλία και Γερμανία.
Η ιδέα είχε ενθουσιάσει το Γάλλο πρόεδρο Ζακ Σιράκ και τον τότε Γερμανό καγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ, οι οποίοι έδωσαν και το πράσινο φως για τη συγγραφή του, την οποία και ανέλαβε κοινή ομάδα επιστημόνων. Το βιβλίο κυκλοφόρησε κατ’ αρχήν στα γαλλικά, ενώ στα μέσα Ιουλίου θα υπάρξει και η γερμανική έκδοση. Ο τίτλος του: «Ιστορία: η Ευρώπη και ο Κόσμος μετά το 1945».
Στο βιβλίο, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, παρουσιάζεται η μεταπολεμική Ιστορία, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο αρκετά δύσκολο κεφάλαιο της γαλλο-γερμανικής συμφιλίωσης. Ο καθηγητής Ιστορίας Φρεντερίκ Μουνιέ είπε χαρακτηριστικά στη «ΝΒ»: «Είναι ένα καλό βιβλίο για την τελευταία σχολική τάξη. Επικεντρώνεται περισσότερο στα της Ευρώπης, στην κοινή μοίρα Γερμανίας και Γαλλίας μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο».
Το κοινό βιβλίο Ιστορίας, όμως, δεν περιορίζεται στις διμερείς σχέσεις, σύμφωνα με τον καθηγητή. «Το έργο αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά, «δίνει μία εικόνα για την Ευρώπη και τον κόσμο. Στο εξώφυλλο θα δει κάποιος φωτογραφίες του Κολ και του Μιτεράν, φωτογραφίες από την πτώση του τείχους, αλλά και από συμφωνία Ισραηλινών και Παλαιστινίων το ‘93».
Το κοινό βιβλίο Ιστορίας έχει γραφτεί βασικά για τους μαθητές της τελευταίας τάξης, η διδασκαλία του, όμως, δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα. Τον επόμενο χρόνο θα ακολουθήσει έκδοση και για μικρότερες τάξεις. Για τη διευθύντρια της Γερμανικής Σχολής του Παρισιού Φογκτ, ένα είναι βέβαιο. «Και στο μέλλον θα υπάρχει διαφορετική προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων, ωστόσο», όπως είπε, «το βιβλίο αυτό θα προκαλέσει ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Αυτό, άλλωστε, είναι και το νόημα της προσπάθειας αυτής».
|