Αθήνα 15.7.2013, 18:23
Εντελώς αβάσιμα, ανυπόστατα και ανακριβή χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ τα στοιχεία για την τεχνική εκπαίδευση που παρέθεσε το υπουργείο Παιδείας πριν από δύο ημέρες.
"Η κυβέρνηση δείχνει έτσι τον πανικό της μπροστά στην κλιμακούμενη αντίδραση των εκπαιδευτικών, που αγκαλιάζει σαν χιονοστιβάδα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας", τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Αφού εκφράζει την απορία της "γιατί δε θέτουν την υπογραφή τους οι κήνσορες του υπουργείου Παιδείας σε κείμενα όπως αυτό, αλλά τα αφήνουν να διαρρέουν ως non paper", η ΟΛΜΕ απαντά σε έναν προς έναν στους ισχυρισμούς του υπουργείου:
1. Ισχυρίζεται το υπουργείο Παιδείας ότι είναι μύθος πως ουσιαστικά καταργείται η ΤΕΕ. - Η πραγματικότητα: Σε 204 σχολεία (δηλαδή περίπου στα μισά ΕΠΑΛ) λειτουργούν ως σήμερα οι ειδικότητες του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας. Το 23 % των μαθητών των ΕΠΑΛ και το 60% των ΕΠΑΣ φοιτούν στους τομείς που καταργούνται. Αυτό σημαίνει πως θα κλείσουν ολόκληρα σχολεία ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα συρρικνωθούν δραματικά με την κατάργηση αυτή. Αυτό θα επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις: απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και γενικών μαθημάτων, ενώ 830 εργαστήρια (το 23% του συνόλου) που συστάθηκαν και εξοπλίστηκαν την τελευταία δεκαετία θα μείνουν ανενεργά.
2. Υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας πως είναι μύθος η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων. - Η πραγματικότητα: Μεγάλα ιδιωτικά ΙΕΚ δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα σε αυτούς τους τομείς και ειδικότητες που καταργούνται οριστικά από το δημόσιο σχολείο. Μήπως ξέρει κάτι ο Υπουργός Παιδείας που πρόσφατα παραβρέθηκε σε εγκαίνια μεγάλου ιδιωτικού ΙΕΚ;
3. Επιμένει το υπουργείο Παιδείας πως είναι μύθος ότι πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν στο δρόμο. - Η πραγματικότητα: Όχι μόνο 20.000 μαθητές και μαθήτριες «θα μείνουν στο δρόμο», αλλά και 20.000 παιδιά κάθε χρονιά δεν θα βρίσκουν στα δημόσια σχολεία τον τομέα και τις ειδικότητες που θα ήθελαν να σπουδάσουν.
4. Το υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται πως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί φταίνε για το γεγονός πως υπήρχαν κενά στα σχολεία και προσλαμβάνονταν ωρομίσθιοι και αναπληρωτές για να καλύψουν πάγιες διδακτικές ανάγκες! - Η πραγματικότητα: Η γελοιότητα έχει και όρια. Όλες οι σχετικές αποφάσεις ήταν πάντα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.
5. Επιμένει το υπουργείο Παιδείας, με το 5ο σημείο του non paper, ότι δεν είχαν όλα τα παιδιά εύκολη πρόσβαση σε πολλές ειδικότητες. - Η πραγματικότητα: Μήπως πρέπει να εκλάβουμε αυτό τον ισχυρισμό ως καθυστερημένη αυτοκριτική της σημερινής, αλλά και προηγούμενων ηγεσιών του Υπουργείου; Αλήθεια, ποιος ευθύνεται γι’ αυτές τις αρρυθμίες και τις δυσλειτουργίες της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης; Ποιος αποφάσισε να κλείσουν χιλιάδες τμήματά της τα τελευταία χρόνια ως ολιγομελή; Ας προσθέσουμε και κάτι ακόμα σε αυτά: Αόρατες πηγές του Υπ. Παιδείας, που ενοχλούνται από την αγωνιστική δράση της ΟΛΜΕ, μας κατηγορούν για δήθεν «δημιουργική συκοφαντία». Κρατάμε το «δημιουργική», γιατί το επάγγελμά μας είναι διαχρονικά δεμένο με τη δημιουργία και προσπαθούμε καθημερινά να εμπνεύσουμε δημιουργικό πνεύμα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Και επιστρέφουμε τη «συκοφαντία» στον αποστολέα της, μια και είναι σταθερό χαρακτηριστικό της πολιτικής συμπεριφοράς της ηγεσίας του υπουργείο Παιδείας.
"Εμείς θα εξακολουθήσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες της νέας γενιάς και όχι για ένα σχολείο της αγοράς και των επιχειρήσεων. Σε ένα αυτό το σχολείο κανένας μαθητής και κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει", συνεχίζει η ανακοίνωση. "Στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει απαντάμε πλέον με εκπαιδευτική πανστρατιά. Οι αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί σχεδιασμοί τους δεν θα περάσουν. Την πρώτη απάντηση του πανεκπαιδευτικού κινήματος την παίρνουν ήδη με κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και από τη Λήμνο μέχρι την Κέρκυρα. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους γονείς και τους μαθητές, θα κρατήσουν όλα τα σχολεία ανοιχτά με όλους τους μαθητές και τους καθηγητές, μόνιμους και αναπληρωτές αλλά και τους άλλους εργαζόμενους. Κάθε σχολείο θα γίνει κέντρο αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και όλων των κυβερνήσεων που την υλοποιούν".
|